abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107395185
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:18 schreef fenoes het volgende:
Dat je niet met iemand je leven kan delen wil niet zeggen dat je niks meer voor elkaar kunt betekenen.

Maar dat was het topic volgens mij niet; we kunnen best een nieuwe aanmaken hoor ;)
jij begint over ''het is niet voor niks mijn ex' als het over integriteit gaat
erg aardig hoor
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_107395187
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:18 schreef fenoes het volgende:
Dat je niet met iemand je leven kan delen wil niet zeggen dat je niks meer voor elkaar kunt betekenen.

Maar dat was het topic volgens mij niet; we kunnen best een nieuwe aanmaken hoor ;)
Om maar even antwoord te geven op je originele vraag: zonder regeltjes te breken kun je dat dus niet controleren/achterhalen.
pi_107395239
je zou kunnen aan/op bellen en je voordoen als een marketing persoon en dan de naam checken zeg maar
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_107395363
Ik kan best aan hem vragen of hij even langs wil gaan en een praatje wil maken (misschien om hem te laten schrikken) maar dan ben ik bang dat hij argwaan krijgt want mijn ex zal natuurlijk wel moeten vermelden waarom hij daar voor de deur staat. En ik verwacht niet dat deze heer op dat moment zal toegeven dat hij mij opgelicht heeft.
Politie in dit stadium inschakelen heeft naar mijn idee dus nog geen zin.

Het is erg lastig dat weet ik want ben er al weken mee bezig maar ik kan zo slecht tegen onrecht!
pi_107395407
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:28 schreef fenoes het volgende:
Ik kan best aan hem vragen of hij even langs wil gaan en een praatje wil maken (misschien om hem te laten schrikken) maar dan ben ik bang dat hij argwaan krijgt want mijn ex zal natuurlijk wel moeten vermelden waarom hij daar voor de deur staat. En ik verwacht niet dat deze heer op dat moment zal toegeven dat hij mij opgelicht heeft.
Politie in dit stadium inschakelen heeft naar mijn idee dus nog geen zin.

Het is erg lastig dat weet ik want ben er al weken mee bezig maar ik kan zo slecht tegen onrecht!
dat is toch ook gewoon een ontzettend stom idee?
de politie is niet jou persoonlijke speeltje ook al ken je daar iemand :N

en ik vind het vreemd dat het enige wat jou daarin tegen houdt het feit is dat het 'nu nog geen zin heeft' en niet je geweten
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_107395928
Oh wacht. Je begint te miepen over integriteit wanneer het gaat om checken van een adres maar je vindt het geen probleem hem langs te sturen alsof hij in functie is. Dat laatste vind ik kwalijker ook nog eens.

Tamelijk hypocriet.

Als je geen bewijs hebt dat je opgelicht bent moet je dat denk ik maar accepteren en je verlies nemen. En nooit meer iets voor (te?) weinig kopen op internet. Ofzo. Want je zegt niet wat er aan de hand is verder.
pi_107396813
Jammer dat er zo gereageerd wordt, het is altijd makkelijker om kritiek te geven dan eens creatieve ideeën te komen en een ander misschien te helpen.
Dat is ook het manco van de mentaliteit in dit land momenteel.
Ik leg hier mijn gedachten en ideeën voor en besef heel goed dat je met dit soort dingen af en toe balanceerd tussen kiezen voor integriteit, bescherming van privacy en zorgen dat iemand niet ongestraft weg komt. En ik heb dus wel degelijk een geweten anders had ik die dingen allang gedaan.

Bedankt in ieder geval voor alle reacties.
pi_107396909
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:28 schreef fenoes het volgende:
Jammer dat er zo gereageerd wordt, het is altijd makkelijker om kritiek te geven dan eens creatieve ideeën te komen en een ander misschien te helpen.
Ik leg hier mijn gedachten en ideeën voor en besef heel goed dat je met dit soort dingen af en toe balanceerd tussen kiezen voor integriteit, bescherming van privacy en zorgen dat iemand niet ongestraft weg komt. En ik heb dus wel degelijk een geweten anders had ik die dingen allang gedaan.

ik heb toch ook een serieuze tip gegeven?
maar ik vind het echt wel bizar dat je het uberhaubt overweegt
het is namelijk gewoon machtsmisbruik en je zaagt aan zo ongeveer elke stoelpoot van dit land en de bescherming van de burgers in dat land
omdat jij opgelicht bent? nou vaak is dat prima te voorkomen hoor als je even rustig na denkt
dus omdat jij dat niet doet is de privacy van de ander niet meer veilig?

ja ik vind dat bizar
en in mijn ogen is dat meer wat er 'mis is met dit land' dan het feit dat wij je er op wijzen dat je echt niet oke bezig bent
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_107397424
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:28 schreef fenoes het volgende:

Geen idee wat je nou wilt. Er worden zeker een aantal tips gegeven en als die niet werken is het heel jammer maar dan moet je je verlies gewoon nemen of elders hulp zoeken. Niets meer, niets minder.

Verder ben ik geen moraalridder of roomser dan de paus. Jij begint eerst zelf over integriteit als ik aangeef dat je ex het adres wel even kan checken om vervolgens met een plan te komen dat nog verder gaat als je het hebt over misbruik van positie. En dan preek jíj over de mentaliteit in dit land.

Ik heb geen tips verder, dus laat 't hier bij. Succes en ik hoop dat je eruit komt. Opgelicht worden wens ik hoe dan ook niemand toe.
pi_107398063
Net zo min als dat mijn ex privegegevens mag verschaffen kan hij daar ook niet in zogenaamd in functie langs gaan en mij dan alsnog gegevens verstrekken. En dat heb ik ook niet gezegd! Hij zal daar dan gewoon in functie langs gaan en daarom gaf ik ook aan dat dat niet zoveel zin heeft naar mijn idee.

En uiteraard kan ik het er gewoon bij laten zitten dat is de makkelijkste weg maar heb zo het vermoeden dat er nog meer slachtoffers zijn en ik ben dan wel iemand die dat graag wil stoppen.
Mankeert er dan nog steeds iets aan mijn mentaliteit?
Ik probeer het op een beschaafde manier op te lossen en deze info achterhalen is dan misschien net het enige wat lastig is .....

En het idee van iemand langs sturen voor marketing of iets dergelijks was ook al eens bij mij opgekomen dus misschien is dan toch de enige optie.
  maandag 30 januari 2012 @ 13:12:10 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107398115
Waarom doe je geen aangifte?
The love you take is equal to the love you make.
pi_107425682
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:12 schreef Lienekien het volgende:
Waarom doe je geen aangifte?
Omdat ze niet zeker is van de naam en niet zeker van het adres.... Daarnaast heeft ze geen bewijs....

Zoals al eerder gezegd: TS: Je kunt NIETS. Je hebt geen naam, je hebt geen adres en je hebt geen bewijs. Dan ga je dus nergens komen, wat je ook probeert.
  maandag 30 januari 2012 @ 23:52:59 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107425850
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:49 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Omdat ze niet zeker is van de naam en niet zeker van het adres.... Daarnaast heeft ze geen bewijs....

Zoals al eerder gezegd: TS: Je kunt NIETS. Je hebt geen naam, je hebt geen adres en je hebt geen bewijs. Dan ga je dus nergens komen, wat je ook probeert.
En weet ze dan wel of ze is opgelicht?

Ook zonder naam, adres of bewijs zou je toch op zijn minst een melding moeten kunnen doen. Ik neem aan dat die persoon wel onder een naam bij haar bekend is. Laat het maar ergens in opgenomen worden, misschien gebeurt het vaker en kan er dus een dossier worden opgebouwd.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 01:41:26 #39
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107428584
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:31 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

omdat jij opgelicht bent? nou vaak is dat prima te voorkomen hoor als je even rustig na denkt
dus omdat jij dat niet doet is de privacy van de ander niet meer veilig?

Dan ben ik wel even benieuwd hoe je oplichting voorkomt?

Contact opnemen met de buren die wel in het telefoonboek staan en vragen of er op het bewuste adres dus die meneer of mevrouw met die en die naam woont. Een naam moeten ze vast wel weten.

Maar, wat is het verhaal achter deze oplichting?
Ook hoi !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')