Volgens mij snap je mijn punt niet helemaal.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:08 schreef iPat het volgende:
Een uittrap is alleen bij een dode spelsituatie, wanneer de bal achter is geweest. Wanneer deze uittrap heeft plaatsgevonden wordt het spel gewoon voortgezet, en de keeper mag de bal terugkrijgen wanneer hij wilt omdat hij ook gewoon bij het spel betrokken mag worden.
Zelfde geldt voor de korte corners.
Maar je kunt er dus wel handig 'legaal' misbruik van maken.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:33 schreef beerten het volgende:
Spelbederf? De bal is pas in het spel als het buiten de 16 is.
Het spel is dus formeel nog helemaal niet voortgezet.
Precies, sommige doen zich dan dom voor alsof ze het niet wisten, maar als je verkeerd ingooit krijgt de tegenstander wel meteen de ingooi en kom je ook niet weg met het excuus dat je niet wist dat het vanuit je nek moet.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:34 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Maar je kunt er dus wel handig 'legaal' misbruik van maken.
Spelbederf valt onder strafcodes 04a of 04b moeten zijn. Respectievelijk vertraging spelhervatting en belemmeren spelhervatting.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:33 schreef beerten het volgende:
Spelbederf? De bal is pas in het spel als het buiten de 16 is.
Het spel is dus formeel nog helemaal niet voortgezet.
Dank je! Zover zit ik niet in de regels.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:00 schreef Platina het volgende:
[..]
Spelbederf valt onder strafcodes 04a of 04b moeten zijn. Respectievelijk vertraging spelhervatting en belemmeren spelhervatting.
Het gevolg zou een gele kaart kunnen zijn en het opnieuw nemen van de doeltrap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |