Misschien omdat je calvé saus hebt gebruikt ipv remia saus?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:53 schreef Angelfrouk het volgende:
Wij zijn vorige week een van onze slaapkamers gaan behangen. Nu hebben we dat behang 1 x gesausd met latex, maar het behang blijkt los te zitten.
...
Het probleem is dat er luchtbellen onder het behang leken te zitten nadat we gesausd hadden. Nu de saus gedroogd is ...
Kant en klaar.quote:Op zondag 29 januari 2012 12:48 schreef BJDD het volgende:
Het ene behang moet je zelf insmeren, bij het andere behang moet je de muur insmeren.
Is de behanglijm kant en klaar, of moet je die zelf aanmaken?
Voorbehandeld niet. We hebben het oude behang verwijderd, alle gaten en gaatjes gevuld, geschuurd en alles goed afgestofd.quote:Op zondag 29 januari 2012 12:53 schreef Matty___ het volgende:
heb je de muren eerst voorbehandeld? bij ons hebben ze ook behangklaar opgeleverd maar waren ze zo vriendelijk het met iets glad gestreken waardoor er niets op bleef plakken. Moest eerst van alles en nog wat op voordat er ook maar iets aan bleef zitten
Ik kan je vraag op 2 manieren uitleggen, vandaar de dubbele quote.quote:Op zondag 29 januari 2012 13:13 schreef Lienekien het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom behangen en dan na een week met latex eroverheen?
Omdat glasweefselbehang altijd geverfd moet worden. Anders ziet het er nog niet uit.quote:Op zondag 29 januari 2012 13:13 schreef Lienekien het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom behangen en dan na een week met latex eroverheen?
Tsja, misschien had ik pindasaus moeten gebruiken in plaats van mayo?!quote:Op zondag 29 januari 2012 13:35 schreef BJDD het volgende:
Misschien omdat je calvé saus hebt gebruikt ipv remia saus?![]()
bij glasvezel behang moet je toch altijd de muur insmeren dacht ik?quote:Op zondag 29 januari 2012 12:48 schreef BJDD het volgende:
Het ene behang moet je zelf insmeren, bij het andere behang moet je de muur insmeren.
Is de behanglijm kant en klaar, of moet je die zelf aanmaken?
Dat hoeft niet, tenminste dat had ik niet gedaan en zat muurvast, maar TS, waren je muren vochtig voor je ging behangen?quote:Op zondag 29 januari 2012 18:12 schreef Edskimo het volgende:
[..]
bij glasvezel behang moet je toch altijd de muur insmeren dacht ik?
Nee, de muren waren mooi droog. Het is hier in huis nooit vochtig.quote:Op zondag 29 januari 2012 18:45 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, tenminste dat had ik niet gedaan en zat muurvast, maar TS, waren je muren vochtig voor je ging behangen?
Ik had niet in de gaten dat het om glasweefsel gaat, ik ken ook niet alle merknamen en types voor glasweefsel en behang.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:53 schreef Angelfrouk het volgende:
Het behang is de Intervos design glass 1625
De lijm is ook van Intervos
De muren zijn 1 x beton en 1 x een gipswandje
quote:Op zondag 29 januari 2012 18:12 schreef Edskimo het volgende:
[..]
bij glasvezel behang moet je toch altijd de muur insmeren dacht ik?
Normaal gesproken bij glasweefsel smeer je de muren in, waarna je de glasweefsel plakt.quote:Op zondag 29 januari 2012 18:45 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, tenminste dat had ik niet gedaan en zat muurvast, maar TS, waren je muren vochtig voor je ging behangen?
Kan ik me voorstellen, had het ook wat duidelijker moeten vermelden. Sorry daarvoor.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:59 schreef BJDD het volgende:
[..]
Ik had niet in de gaten dat het om glasweefsel gaat, ik ken ook niet alle merknamen en types voor glasweefsel en behang.
Plakkant zit tegen de muur, anders wil het helemaal niet.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:59 schreef BJDD het volgende:
[..]
[..]
Normaal gesproken bij glasweefsel smeer je de muren in, waarna je de glasweefsel plakt.
De binnenkant van de rol is de plakkant, die moet dus tegen/in de lijm.
http://www.behangen-schil(...)ehang-plak-het-zelf/
Over de vraag of je 1x moet lijmen, of 2x moet lijmen.
Bij een sterk zuigende ondergrond kun je het beste 1x voorlijmen, laten drogen, en de volgende dag lijmen en plakken.
1 keer texen ipv voorlijmen volstaat ook.
Texen ( of sauzen voor TS)
Glasweefsel behang wat gelijmd is, moet minimaal 24 uur drogen, voordat je het kan texen, dit omdat anders de lijm niet droog is.
Er heeft bouwbehang op gezeten:quote:Op maandag 30 januari 2012 09:05 schreef Edskimo het volgende:
beton zuigt meestal wel redelijk, ligt er ook aan of er al eens eerder iets opgesmeerd is.
Als je het insmeert zie je bijna gelijk wel of het erop blijft liggen of dat het erin zuigt.
Een beetje teveel lijm is ook helemaal niet zo heel erg met glasbehang, als je maar goed nastrijkt.
Ja, gebruiken we ook. Om het behang aan te duwen en overtollige lijm eronder weg te duwen.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:00 schreef BJDD het volgende:
Ik gebruik bij glasweefsel ook altijd
[ afbeelding ] voor het aandrukken en gladstrijken van behang.
Let er wel op, dat je bij behang met relief en structuur niet te hard duwt en het relief en structuur kapot duuwt.
teveel lijm kan nooit, het komt alleen vaster op de muur te zitten en je krijgt het er bijna niet meer af.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:36 schreef BJDD het volgende:
De winkel adviseert 1 emmer per rol, jullie gebruiken 2 emmers per rol.
Dan kan het natuurlijk ook zijn, dat er teveel lijm per rol is gebruikt, waardoor de lijm nog niet goed gedroogd is...
Andere antwoorden als al zijn gegeven, heb ik niet...
Broodje aap verhaal.quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:52 schreef joopenma het volgende:
[..]
teveel lijm kan nooit, het komt alleen vaster op de muur te zitten en je krijgt het er bijna niet meer af.
Duurt iets langer voordat het droog is. Ik gebruik ook altijd meer lijm, BETER!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |