Hold on to your GOLDquote:za 28 jan 2012, 13:46 | 0 reacties
ABP daagt Goldman Sachs voor rechter
NEW YORK - Pensioenfonds ABP heeft de Amerikaanse bank Goldman Sachs voor de rechter gedaagd in verband met de „rommelhypotheken” die het pensioenfonds van de bank heeft gekocht. ABP verwijt de bank misleidende informatie te hebben verstrekt.
Goldman Sachs kocht strafvervolging af voor $500 miljoen zonder schuld te bekennen, maar heeft wel verwijtbaar gehandeld.
ABP belegde voor de crisis in obligaties die gekoppeld waren aan hypotheken van Amerikaanse huizenbezitters. Volgens het fonds werd het verkeerd voorgelicht over de kredietwaardigheid ervan. De rommelhypotheken waren risicovoller dan de bank had doen voorkomen. Het pensioenfonds heeft daardoor op de aankoop verlies geleden.
Over de hoogte van de geleden schade doet ABP geen mededelingen, liet een woordvoerster zaterdag weten.
Ik vrees ook dat ze het niet gaan redden, die advocaten vechten zich dood voor GSquote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:42 schreef SemperSenseo het volgende:
Nou, dan wens ik het Pensioenfonds ABP veel succes. Die Amerikaanse bank Goldman Sachs heeft de beste advocaten ter wereld
Precies.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:42 schreef SemperSenseo het volgende:
Nou, dan wens ik het Pensioenfonds ABP veel succes. Die Amerikaanse bank Goldman Sachs heeft de beste advocaten ter wereld
Voor dat onderzoek hebben ze goldman, die heeft dat ook gedaan echter met de resultaten van hun onderzoek zijn ze tegen hun klanten gaan speculerenquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:14 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Precies.
Ik vind de hele actie dan ook van een typische Hollandse dommigheid getuigen want toen men geld investeerde liep men blind achter de adviezen van GMS aan,ongetwijfeld ingegeven door de $$$ tekens in de ogen = hebberigheid, zonder zelf eerst goed onderzoek te doen.
Maar men heeft een zondebok gevonden in het collectieve afschuiven en dus is men wel gedwongen om het recht te halen, helaas zal het niet lukkenquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:14 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Precies.
Ik vind de hele actie dan ook van een typische Hollandse dommigheid getuigen want toen men geld investeerde liep men blind achter de adviezen van GMS aan,ongetwijfeld ingegeven door de $$$ tekens in de ogen = hebberigheid, zonder zelf eerst goed onderzoek te doen.
Dit dus.. Gaat weer een miljoenen-verliespost worden voor ABP die straks in 1 keer ergens onder een vaag postje word afgeschreven in 2018 denk ik. Lekker als je daar een pensioen hebtquote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:42 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik denk dat het verlies al wel genomen is, dit is gewoon het gevolg van het zwarte-pieten binnen het ABP.quote:Op zondag 5 februari 2012 11:35 schreef antfukker het volgende:
[..]
Dit dus.. Gaat weer een miljoenen-verliespost worden voor ABP die straks in 1 keer ergens onder een vaag postje word afgeschreven in 2018 denk ik. Lekker als je daar een pensioen hebt
Dat klopt, want de belastingbetaler heeft niets met het ABP te maken.quote:Op zondag 5 februari 2012 11:47 schreef allesbeterweter het volgende:
David Versus Goliath en wie gaat dat winnen (Niet de belastingbetaler)
Deze belastingbetaler wel en wel heel erg veel ookquote:Op zondag 5 februari 2012 17:53 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dat klopt, want de belastingbetaler heeft niets met het ABP te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |