oh, noes, je kreeg wat je bestelde, zoals je het bestelde, en daar ga je niet meer naartoe? Stel je voor, bestel je een broodje ei, leggen ze een ei op je broodje.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:29 schreef The_Hives het volgende:
kan best, was een keer bij een supermarkt met een broodjescorner. Dus dacht bestel een broodje tartaar. Haalde ze letterlijk een verpakking met van die ronde tartaartjes open en gebruikte ze er 1 van om mn pistolet te beleggen. Wilde het eerst niet aannemen, maar trek. Geen last van gehad (toch haal ik het daar nooit meer
)
Ik vraag me af waarom het tartaar 98% rundvlees is, wat is die andere 2% dan?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:00 schreef AkTje het volgende:
Een klein jaartje geleden heb ik een topic geopend over steak tartaar.. Naar menig recept heerlijke steak tartaar gegeten en daar ben ik heel dankbaar voor.
Het malen van biefstuk of ander kwaliteitsvlees is het hoofd ingredient. Nu staat er bij veel recepten dat er bijvoorbeeld 200gram tartaar in moet.
Momenteel wordt er thuis veel tartaargehakt (98% rundvlees) gegeten (gebakken). Maar kan dit ook rauw gegeten worden om bijvoorbeeld steak tartaar van te maken? Moet er bij zeggen dat he wel van de supermarkt is, wat natuurlijk al tricky is..
Op de verpakking staat dat het gebakken moet worden, maar wat je er ook mee doet.. Het blijft zo droog als wat
Een simpele vraag maar hoor het graag!
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
oh, noes, je kreeg wat je bestelde, zoals je het bestelde, en daar ga je niet meer naartoe? Stel je voor, bestel je een broodje ei, leggen ze een ei op je broodje.
Voedingszuur E330 en anticaxidant E301quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom het tartaar 98% rundvlees is, wat is die andere 2% dan?
Ja wat had je eigenlijk verwacht dan?quote:
Als 2% bestaat uit citroenzuur en Ascorbylpalmitaat is daar een reden voor, het is dan vrij vet, want daarom moet het Ascorbylpalmitaat er in, om te voorkomen dat het vet ranzig wordt door oxidatie. Citroenzuur versterkt de werking daarvan.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:01 schreef AkTje het volgende:
[..]
Voedingszuur E330 en anticaxidant E301
Supermarkt vlees he.. Wat zou jij doen Piet?
als je zag hoe dat ging zou 99% (100% - Pietverdriet) het met me eens zijn. Smakelijk eten doe je ondermeer ook met je ogen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja wat had je eigenlijk verwacht dan?
Dankjewel, tenminste een nuttige reactiequote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als 2% bestaat uit citroenzuur en Ascorbylpalmitaat is daar een reden voor, het is dan vrij vet, want daarom moet het Ascorbylpalmitaat er in, om te voorkomen dat het vet ranzig wordt door oxidatie. Citroenzuur versterkt de werking daarvan.
Ik zou er nog eens over nadenken of je dat tartaar sowieso wilt eten, want het lijkt eerder gehakt dan tartaar. De ruime hoeveelheid van de antioxidanten doet vermoeden dat ze het niet erg vers hebben.
Ach soquote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:26 schreef The_Hives het volgende:
[..]
als je zag hoe dat ging zou 99% (100% - Pietverdriet) het met me eens zijn. Smakelijk eten doe je ondermeer ook met je ogen.
Niet een pubertje die een pakje open trekt, een paar keer met een vork prikt in een rond voorgevormd tartaartje er een paar stukjes ui op kwakt en dit aan je meegeeft.
Dan haal ik dat daar inderdaad niet meer. Je hoort mij niet klagen dat ik tartaar meekreeg, maar volgende keer loop ik wat verder de stad in waar het er wat smakelijker uit ziet wat er geserveerd wordt.
Amsterdamse Poort? Was jaren geleden volgens mij ook al toen ik er stage liepquote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach so
Tja, er zijn maar zeer weinig broodjeszaken waar ik een broodje tartaar zou eten, bij van Dobbe in Adam bv maar nog beter, in dat winkelcentrum bij de Bijlmer, daar zat een slager/broodjes zaak waar altijd een rij stond tot buiten met de lunch waar je geweldige broodjes halfom, tartaar en osseworst kreeg.
Geloof het wel.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:41 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Amsterdamse Poort? Was jaren geleden volgens mij ook al toen ik er stage liep
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |