abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107275979
Op de site widm.com heeft kandidaat Julien (uit seizoen 4, Canada) een verslag geschreven van zijn deelname aan het programma. Het verhaal bevat een aantal interessante ontdekkingen hoe duidelijk wordt dat het toch echt televisie is.

Zeker een aanrader om te lezen. :)

http://www.wieisdemol.com/index.php?p=widm5-julien
pi_107276086
Inderdaad erg interessant om te lezen, vooral dat ze nog wel eens sjoemelen met regels/tijd als een opdracht echt voor geen meter lukt. (Opzich heel logisch als je er over nadenkt wel)
pi_107276130
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:57 schreef Maartel het volgende:
Inderdaad erg interessant om te lezen, vooral dat ze nog wel eens sjoemelen met regels/tijd als een opdracht echt voor geen meter lukt. (Opzich heel logisch als je er over nadenkt wel)
Het blijft televisie inderdaad, dus het was te verwachten.

Wil je dat de magie van het programma blijft, dan moet je dit niet lezen. :P
  donderdag 26 januari 2012 @ 21:58:29 #4
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_107276152
Site is overbelast :D.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_107276179
quote:
3s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat is altijd zo na de aflevering. :P
  donderdag 26 januari 2012 @ 21:59:06 #6
333583 Djoezt
Argumentative with the face on
pi_107276197
quote:
3s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Google heeft cache!

http://webcache.googleuse(...)lnk&client=firefox-a

EDIT: wel matig dat de linkjes 't dan dus niet doen en je die ook weer 1 voor 1 uit de cache moet vissen.
  donderdag 26 januari 2012 @ 21:59:31 #7
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_107276219
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:58 schreef Beaudelaire het volgende:

[..]

Ik wist hier denk ik al een deel van. :P
  donderdag 26 januari 2012 @ 22:00:14 #8
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_107276253
quote:
99s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:59 schreef tochweerhenk het volgende:

[..]

Ik wist hier denk ik al een deel van. :P
Ik wist ze niet, ik had een vermoeden. :Y
pi_107276307
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:58 schreef Beaudelaire het volgende:

[..]

Mwah, dat valt nog wel mee (vind ik).
Maargoed, ik let bij vrijwel elke film en serie op dingen als montage en regie.
pi_107277119
Ik begin nu wel benieuwd te raken, maar kan het niet lezen helaas door de server.

Of weet iemand hoe ik van al die linkjes de cache kan vinden?

--

Hij doet het al :)

[ Bericht 30% gewijzigd door BobW op 26-01-2012 22:27:10 ]
  One tough cookie vrijdag 27 januari 2012 @ 00:56:26 #11
169210 liesje1979
pi_107282861
Een beetje dubbel gevoel eigenlijk, dit wil je allemaal niet weten, toch achter elkaar uit gelezen en ik hou nog steeds van het programma. Het is gewoon zoals het is en er moet een programma gemaakt worden. En dat doen ze goed. O+
pi_107284349
Interessant om te lezen, hoe dat er achter de schermen aan toe gaat. Maar heel wereldschokkend is het nou ook weer niet.

Natúúrlijk worden bepaalde opnames opnieuw gedaan als het er niet goed op staat. Natuurlijk wordt er geknipt in interviews. worden losse opmerkingen uit hun context geplaatst en gemonteerd op plekken waardoor de kijker op een verkeerd been wordt gezet. Dat is nu eenmaal de bedoeling van televisie. Het programma dusdanig interessant maken dat de kijker meegesleept wordt. En als je daarvoor het lot een handje moet helpen door te 'cheaten' bij de opdrachten, so be it.

De behandeling van de kersverse deelnemers zal inderdaad niet overal netjes zijn geweest, maar los van wat troosteloze dingetjes (het vertrek, het lange wachten) zijn de kandidaten best goed opgevangen door bepaalde personen, zoals blijkt uit de woorden van Julien.

Ik ga er echter wel van uit dat de productie in de loop der jaren wat meer verfijnd is, met meer aandacht voor de uitleg van opdrachten, duidelijkere afspraken over wat wel en niet mag, betere opnames.
Komt daarbij ook nog eens dat er nu gewerkt wordt met BN'ers die wat meer aan camera's gewend zijn, zoals presentators en acteurs. Die hebben vaak wat meer media-ervaring en kunnen beter omgaan met dit soort achter-de-schermen-'ellende'.
pi_107287380
Heb van een (recente) deelnemer gehoord dat het inderdaad echt iets is wat voor de tv is gemaakt. Op televisie lijkt het echt een spel, terwijl de deelnemers dat gevoel een stuk minder hebben, zeker in het begin. Zo zijn er bijvoorbeeld maar 4 camera's mee, waardoor als in 1 van de eerste afleveringen iedereen moet opsplitsen, sommige hele lang moeten wachten om enkel 10 meter voor de show te lopen, that's it.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zaterdag 28 januari 2012 @ 07:35:30 #14
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_107320788
MaritvBohemen twitterde op donderdag 26-01-2012 om 21:39:21 nog even voor alle #widm fans: Will I Am en ik werden zo'n 4 uur opgesloten in het souterrain (mèt bewaking) in afwachting van het vonnis. reageer retweet
MaritvBohemen twitterde op donderdag 26-01-2012 om 21:59:29 “@MIJsendoorn: @MaritvBohemen 4 uur????” yep, eenzame opsluiting. En voor wat? reageer retweet
Als we ervan uitgaan dat Marit de waarheid spreekt, betekent dus dat de onderhandelingen veel langer duurden dan wat ze in de uitzending allemaal lieten zien. En zaten William en Marit bij elkaar en was er bewaking. Dus zij hebben niet kunnen mollen.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_107347241
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 07:35 schreef jcdragon het volgende:
MaritvBohemen twitterde op donderdag 26-01-2012 om 21:39:21 nog even voor alle #widm fans: Will I Am en ik werden zo'n 4 uur opgesloten in het souterrain (mèt bewaking) in afwachting van het vonnis. reageer retweet
MaritvBohemen twitterde op donderdag 26-01-2012 om 21:59:29 “@MIJsendoorn: @MaritvBohemen 4 uur????” yep, eenzame opsluiting. En voor wat? reageer retweet
Als we ervan uitgaan dat Marit de waarheid spreekt, betekent dus dat de onderhandelingen veel langer duurden dan wat ze in de uitzending allemaal lieten zien. En zaten William en Marit bij elkaar en was er bewaking. Dus zij hebben niet kunnen mollen.
Wat natuurlijk nergens staat, er staat alleen dat ze beiden in het souterrain zaten, niet dat ze bij elkaar zaten... Er kunnen best meerdere ruimten zijn...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_107347541
Dan nog, het lijkt me sterk dat de briefjes via een luikje op Marit''s schoot belanden en zij ze daar naar alle vrijheid om kon wisselen. Met dat soort fratsen zou de hele opdracht nergens meer op slaan.
pi_107347777
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:38 schreef Maartel het volgende:
Dan nog, het lijkt me sterk dat de briefjes via een luikje op Marit''s schoot belanden en zij ze daar naar alle vrijheid om kon wisselen. Met dat soort fratsen zou de hele opdracht nergens meer op slaan.
Wie zegt dat zij niet even de kelder uit mocht nadat er gestemd is?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')