abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 januari 2012 @ 01:35:19 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_107245709
quote:
Google past met ingang van 1 maart zijn privacyvoorwaarden aan. Het bedrijf wil de gegevens die het over gebruikers verzamelt sterker gaan inzetten, verdeeld over al zijn diensten. Volgens de nieuwe voorwaarden komt er geen opt-out-mogelijkheid.

Het bedrijf wil de gegevens van mensen met een Google-account beschikbaar maken voor al zijn diensten, is in een blogpost te lezen. Waar zoekopdrachten uit het verleden bijvoorbeeld eerst enkel gebruikt werden om de resultaten van Google Search aan te scherpen, wil Google ze in de toekomst ook gebruiken om andere diensten te verrijken.

Door surfgedrag en gebruikersinformatie uit al zijn diensten te combineren hoopt Google dat het de zoekresultaten en gepresenteerde advertenties beter kan afstemmen op de interesses van de gebruiker. Voorbeelden van informatie die Google aan gebruikersaccounts koppelt of nog gaat koppelen zijn ip-adressen, locatiegegevens, search queries, browser en OS-gegevens, en in het geval van Android-gebruikers ook gegevens over de mobiele telefoon.

Het bedrijf introduceert daarvoor ook nieuwe privacyvoorwaarden, die sterk versimpeld zijn ten opzichte van de oude. Momenteel heeft het bedrijf meer dan zeventig documenten waarin het privacybeleid wordt beschreven; vanaf 1 maart zullen zestig hiervan geconsolideerd worden in de nieuwe privacy policy. Deze moet beter te begrijpen zijn voor de doorsneegebruiker.

De voorwaarden zullen van toepassing zijn op alle diensten die Google aanbiedt. Opvallend aan de voorwaarden is dat er geen mogelijkheid tot opt-out meer is. Iedereen met een Google-account geeft Google impliciet toestemming tot het vergaren, analyseren en inzetten van gebruiksgegevens. Voor sommige advertentiediensten van Google geldt overigens nog wel een opt-in, zo zal Google nog steeds geen persoonsgegevens voor DoubleClick-advertenties gebruiken zonder toestemming van een gebruiker.

Volgens Mark Jansen, pr-manager bij Google Benelux is een opt-out-constructie 'simpelweg niet werkbaar'. Het bedrijf zou dan twee verschillende privacy-structuren aan moeten houden die tegelijkertijd van kracht zijn, wat zou resulteren in een 'zooitje', voor zowel Google als de gebruikers. Jansen benadrukt dat Google nog steeds verschillende opties biedt om privacy-instellingen te beheren.
Wat heeft dat voor impact? Volgens mij doen ze dat nu toch ook al?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_107245755
:{w :{w :{w
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_107245809
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 01:35 schreef static het volgende:

[..]

Volgens mij doen ze dat nu toch ook al?
quote:
Volgens de nieuwe voorwaarden komt er geen opt-out-mogelijkheid.
Dit wordt een mooi jaar voor de webz.
  donderdag 26 januari 2012 @ 01:45:33 #4
256666 leeell
I know you're lonely
pi_107245810
verschil is, nu worden al je gegevens "eigendom" van google, waar je daarvoor kon aangeven dit niet te willen (wat ik dus altijd deed)
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_107245832
Mag dit wel? Iets met machtsmisbruik?
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_107245890
Het hele internet is naar de kloten. Het is nu alleen nog maar een grote chatbox vol met reclame en alles is gereguleerd, ik kap er mee.
Ik ga ondergronds.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_107245894
Ik was het al langer van plan. Maar ik ga maar eens op zoek naar een alternatief.
  donderdag 26 januari 2012 @ 01:58:00 #8
256666 leeell
I know you're lonely
pi_107245918
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 01:54 schreef boekenplank het volgende:
Het hele internet is naar de kloten. Het is nu alleen nog maar een grote chatbox vol met reclame en alles is gereguleerd, ik kap er mee.
Ik ga ondergronds.
TOR :)
pi_107245934
Inderdaad mooi klote dit.
Google is your friend, abuse your friends
pi_107246000
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2012 01:58 schreef leeell het volgende:

[..]

TOR :)
Dat is inmiddels niet zo ondergronds meer nu het de meest geroepen optie is.
  donderdag 26 januari 2012 @ 02:08:08 #11
256666 leeell
I know you're lonely
pi_107246017
quote:
9s.gif Op donderdag 26 januari 2012 02:06 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat is inmiddels niet zo ondergronds meer nu het de meest geroepen optie is.
onzin :o
  donderdag 26 januari 2012 @ 02:24:11 #12
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_107246077
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 01:40 schreef benx het volgende:
:{w :{w :{w
Geweldige brijdage.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_107246084
Hoe ga ik dit merken
pi_107246086
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 02:24 schreef static het volgende:

[..]

Geweldige brijdage.
Hij zegt in een smiley of 3 wel wat sommige mensen nooit onder woorden kunnen brengen.
  donderdag 26 januari 2012 @ 02:36:48 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_107246115
Aan de andere kant heeft de EU zojuist privacy voorwaarden voor bedrijven strenger gemaakt in het voordeel van de consument. Best kans dat ze alsnog een opt-out functie moeten toevoegen.

Verder is het stiekem ook wel weer handig. Het is nu al zo dat als je inlogt op gmail, je ook meteen automatisch ingelogd bent op Youtube. Opzich geen probleem.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_107246627
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 02:27 schreef DrDentz het volgende:
Hoe ga ik dit merken
1. Je zoekresultaten worden veel persoonlijker en beter op je afgestemd.
2. De advertenties die je ziet worden veel persoonlijker en beter op je afgestemd
3. Je hebt automatisch een account op facebook-van-google, ofwel google+; of je dat nu wil of niet.
4. Google weet straks meer van je dan je moeder en vriendin ooit zullen ;)

Al merk je 4 waarschijnlijk niet.
pi_107246656
Ik begin er ook steeds meer een hekel aan te krijgen.

Al die kut-software bedrijven die hele profielen van je aan het bouwen zijn. Met als ergste Google, Facebook en Apple.

Het enige wat je nu kan doen is bv verschillende accounts aanmaken als je bv een Android telefoon hebt.

Terug naar AltaVista.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_107246679
Ook bv die belachelijke facebook-apps :r
Als je iets wilt doen hop moet je die app toegang geven tot 'je persoonlijke informatie, je profiel, je vrienden/foto's en mag men uit jouw naam mailen/dingen op andermans profiel plaatsen'.

Nee flikker toch op :r

Of dat je van die gasten ziet die die apps installeren dat anderen kunnen zien dat jij dit of dat artikel op die krant aan het lezen bent. Of welke muziek of welke film je aan het kijken bent? WTF waarom zou je dat willen en waarom doet iedereen hier aan mee? :?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_107246941
quote:
13s.gif Op donderdag 26 januari 2012 01:55 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik was het al langer van plan. Maar ik ga maar eens op zoek naar een alternatief.
pi_107247028
Hotmail ( windows live ) doet ook heel erg zijn best om dit allemaal na te doen. Continu nieuwe opties toevoegen die dan automatisch aanstaan en je prive ( lees : msn) foto opeens via google op straat ligt, inclusief je contacten etc.

Beetje offtopic maar past wel in het straatje van google en gmail.
Google kondigt dingen tenminste aan.

Als je niet ingelogd bent op je google account, in hoeverre "registreren" zij jou dan?
Bijvoorbeeld als je eerst even iets gaat googlen en dan op youtube kijken? Dit allemaal terwijl je
niet bent ingelogd.

Ik wist niet dat dit nog bestond :')
http://www.lycos.nl/
  donderdag 26 januari 2012 @ 08:19:43 #22
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_107247132
Scary :{
pi_107247153
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 08:08 schreef madsaus het volgende:

Als je niet ingelogd bent op je google account, in hoeverre "registreren" zij jou dan?
Bijvoorbeeld als je eerst even iets gaat googlen en dan op youtube kijken? Dit allemaal terwijl je
niet bent ingelogd.
Je hoeft niet eens ingelogd te zijn, ze weten tegenwoordig gebruikers te herkennen door middel van een browser vinger print.
Op onbegeleid verlof...
  Redactie Frontpage donderdag 26 januari 2012 @ 08:23:21 #24
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_107247178
Bij het aanmaken van een Google/Gmail/Youtube account krijg je automatisch een Google+ account, maar die kun je wel weer verwijderen.

Wat ik interessanter vind: hoe gaan ze met de Europese plannen om waarbij je 'vergeten' moet kunnen worden op het internet?
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 26 januari 2012 @ 08:35:37 #25
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107247371
Weet iemand trouwens of Chrome (de browser) op zichzelf ook data naar Google stuurt over websites die je bezoekt?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')