abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 januari 2012 @ 00:29:19 #1
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_107244135
Zouden we best kunnen opgaan in één Duits rijk?

Deze vraagstelling is serieus bedoeld en ik stel het omdat het natuurlijk ons heel veel kan helpen. Zo worden onze beide economiën behoorlijk sterker, dat van ons merkt er zelfs meer van, en al dat narig concurrentiegevoel wordt weggejaagd wat ons alleen in de weg heeft gestaan daar we alreeds Duitsland als grootste zakenpartner hebben en intrinsieke economische banden met ze hebben.

Wij zouden in het kader hiervan onze taal preserveren, Nederlands zou de voertaal blijven. Alleen zouden we onze belasting afdragen aan Berlijn die dan de belangrijkste beslissingen treft.

Ook zou onze militaire positie in de wereld worden versterkt. Op dit moment neemt niemand Nederland serieus zelfs met onze dreigtaal, behalve als we in unite met andere bonggenoten een bepaald standpunt nemen. Zelfs een beetje derde wereldland als Peru is in staat onze militaire pogingen af te slaan. Laat maar staan een reus zoals China of Iran, die zou onze militaire macht verpletteren. Dus dat wekt respect voor ons op in het wereldtoneel, niet velen zijn bereid met Duitsland de strijd aan te gaan vanwege hun gedemonstreerde prestaties in de twee wereldoorlogen.

We zouden ook onze eigen provinciale leiders en mini-regering behouden. En alleen zouden Nederlanders het kiesrecht hebben voor de provincie.

Dus, wat denk je?

En kom niet met flauwe WO 2 grapjes en opmerkingen, dat was in het ver verleden, en we hebben we het ook niet over een moorddadige onderdrukkende regime zoals dat van de Nazi's tegenwoordig.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  donderdag 26 januari 2012 @ 00:30:50 #2
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_107244191
Nee, je kunt niet alles zomaar samenvoegen als dat wat financiële voordelen heeft ofzo. Zeeland en Brabant samenvoegen gaat ook niet. Hele andere cultuur, andere taal, andere gewoonten, etc.

En belasting betalen aan de duitsers, :r we hebben nog veel belasting tegoed van ze! :r

kon het niet laten, sorry ;( :')
We zullen zien, zei de blinde.
  donderdag 26 januari 2012 @ 00:33:04 #3
354945 dikkebroekzak
pi_107244269
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:30 schreef Doodloper het volgende:
Nee, je kunt niet alles zomaar samenvoegen als dat wat financiële voordelen heeft ofzo. Zeeland en Brabant samenvoegen gaat ook niet. Hele andere cultuur, andere taal, andere gewoonten, etc.

En belasting betalen aan de duitsers, :r we hebben nog veel belasting tegoed van ze! :r

Hoe is die cultuur van Zeeland en Brabant zoveel anders dan de rest van Nederland? Niet iedereen loopt daar Zeeuws te praten of zo. :{w
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  donderdag 26 januari 2012 @ 00:34:38 #4
354945 dikkebroekzak
pi_107244332
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:30 schreef Doodloper het volgende:

Ik zie je ninja edit :P

Belasting van ze? Is Duitsland ons geld schuldig of zo? :?
― Albert Einstein
  donderdag 26 januari 2012 @ 00:37:29 #5
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_107244427
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:29 schreef dikkebroekzak het volgende:
Dus dat wekt respect voor ons op in het wereldtoneel, niet velen zijn bereid met Duitsland de strijd aan te gaan vanwege hun gedemonstreerde prestaties in de twee wereldoorlogen.
Uhu :')
  donderdag 26 januari 2012 @ 00:39:14 #6
354945 dikkebroekzak
pi_107244482
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:37 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Uhu :')
Goede onderbouwing.
― Albert Einstein
pi_107244543
quote:
Zouden we best kunnen opgaan in één Duits rijk?

Deze vraagstelling is serieus bedoeld en ik stel het omdat het natuurlijk ons heel veel kan helpen. Zo worden onze beide economiën behoorlijk sterker, dat van ons merkt er zelfs meer van, en al dat narig concurrentiegevoel wordt weggejaagd wat ons alleen in de weg heeft gestaan daar we alreeds Duitsland als grootste zakenpartner hebben en intrinsieke economische banden met ze hebben.

Wij zouden in het kader hiervan onze taal preserveren, Nederlands zou de voertaal blijven. Alleen zouden we onze belasting afdragen aan Berlijn die dan de belangrijkste beslissingen treft.

Ook zou onze militaire positie in de wereld worden versterkt. Op dit moment neemt niemand Nederland serieus zelfs met onze dreigtaal, behalve als we in unite met andere bonggenoten een bepaald standpunt nemen. Zelfs een beetje derde wereldland als Peru is in staat onze militaire pogingen af te slaan. Laat maar staan een reus zoals China of Iran, die zou onze militaire macht verpletteren. Dus dat wekt respect voor ons op in het wereldtoneel, niet velen zijn bereid met Duitsland de strijd aan te gaan vanwege hun gedemonstreerde prestaties in de twee wereldoorlogen.

We zouden ook onze eigen provinciale leiders en mini-regering behouden. En alleen zouden Nederlanders het kiesrecht hebben voor de provincie.

Dus, wat denk je?

En kom niet met flauwe WO 2 grapjes en opmerkingen, dat was in het ver verleden, en we hebben we het ook niet over een moorddadige onderdrukkende regime zoals dat van de Nazi's tegenwoordig.
Nee, wij krijgen nog fietsen van ze.
pi_107244552
Als we dan ook kasten van huizen kunnen kopen voor spotprijzen, eindelijk normaal brood kunnen kopen en gaten mogen graven vind ik het best.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  donderdag 26 januari 2012 @ 00:45:47 #9
354945 dikkebroekzak
pi_107244684
Maar leg me serieus uit waarom we dit niet zouden moeten doen.

Ik zie alleen voordelen.
― Albert Einstein
pi_107244764
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:45 schreef dikkebroekzak het volgende:

Ik zie alleen voordelen.
Zoals ik al zei:
''Wo ist mein Fahrrad geblieben!?''
pi_107244885
Why not.
  donderdag 26 januari 2012 @ 00:56:47 #12
354945 dikkebroekzak
pi_107244976
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:53 schreef Arsenal2012 het volgende:
Why not.
Danke schon ;)
― Albert Einstein
pi_107245302
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:56 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Danke schon ;)
*schön :D
  donderdag 26 januari 2012 @ 01:21:22 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_107245517
Van mij zou het wel mogen. Maar dan de EU opheffen en Nederland gewoon als onderdeel van Duitsland. Vlaanderen kan er dan ook nog bij, evenals Denemarken, Oostenrijk en Tchechië. Dan heb je allemaal goede landen samen.
Op zich hebben wij als Nederlanders dan meer te vertellen (als Duits staatsburger) dan nu in de EU. Bovendien is het blok dat dan ontstaat ook nog eens veel machtiger en sterker (want onder één leiding). En we zijn van alle EU-corruptie af.
The End Times are wild
pi_107245684
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 01:21 schreef LXIV het volgende:
Van mij zou het wel mogen. Maar dan de EU opheffen en Nederland gewoon als onderdeel van Duitsland. Vlaanderen kan er dan ook nog bij, evenals Denemarken, Oostenrijk en Tchechië. Dan heb je allemaal goede landen samen.
Op zich hebben wij als Nederlanders dan meer te vertellen (als Duits staatsburger) dan nu in de EU. Bovendien is het blok dat dan ontstaat ook nog eens veel machtiger en sterker (want onder één leiding). En we zijn van alle EU-corruptie af.
Rationeel gezien is het helemaal niet gek. Emotie speelt een belangrijke rol natuurlijk. Ik kijk zelf bijvoorbeeld al maanden uit naar het moment dat ik weer vlaggetjes op mijn wangen kan kleuren. ;(
pi_107247427
Er bestaat al een vrije markt tussen Nederland en Duitsland, in het kader van Schengen. Duitsland is al de grootste zakenpartner van Nederland.
Als Nederland de taal behoudt, en de regering, en de provincies.. dan is de regering in Berlijn dus alleen extra bureaucratie.
Ik zie het voordeel niet.
Militair? Ik wil me zo ver mogelijk van welk militair vertoon dan ook houden, dus dat is geen argument voor mij.
Nederlanders hebben nog steeds een betere naam in de wereld dan Duitsers, dus om mezelf dan Duitser te gaan noemen, daarmee snij ik me in mijn eigen vingers.
Berlijn ligt ver in het oosten van Duitsland en het kleine Nederland (dat ergens achter Niedersachsen ligt) zal behoorlijk tekort komen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_107250395
Kunnen we eindelijk genieten van geen bpm, lagere brandstofkosten en onbeperkt hardrijden waar het kan. ^O^

Nu serieus. Interessant topique. Leuk om over na te denken. Economisch en qua cultuur hebben we al best veel overeen. We zijn allen Germanen en Friezen en in DE heb je veel verschillende Bundesrepublieken met een echte eigen cultuur die samen het grote Duitsland maken. Neem Beieren, dat is een Freistaat en dat wil zeggen dat de meeste belastingen ge-int in Beieren ook in die Freistaat blijven. Bijna geheel autonomisch, alleen onder de vlag van Deutsland! (moest het doen...).
Nederland kan best die status ook aannemen binnen de Duitse bond. Eigen taal, de meeste belastingen blijven in NL en behoud van eigen autonomie. Eigenlijk zou er niet zo heel veel veranderen met nu, behalve zouden wij een andere vlag en een ander staatshoofd krijgen.

Maar voor mij persoonlijk: Duitsland is een mooi land, maar ik zou mij NOOIT Duitser willen noemen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_107250441
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:49 schreef Red_85 het volgende:
Eigenlijk zou er niet zo heel veel veranderen met nu, behalve zouden wij een andere vlag en een ander staatshoofd krijgen.
Dus waarom veranderen? Het kost alleen maar geld.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 26 januari 2012 @ 12:16:21 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_107253405
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus waarom veranderen? Het kost alleen maar geld.
Het levert alleen maar op, want je kunt veel bestuurslagen schrappen. De nationale Nederlandse regering kan dan het bestuur van een Bundesland worden (veel kleiner), je kunt ambtenarenapparaten samenvoegen, je hoeft geen lid meer te zijn van de EU.
The End Times are wild
  vrijdag 27 januari 2012 @ 01:25:27 #20
111528 Viajero
Who dares wins
pi_107283297
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:41 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Als we dan ook kasten van huizen kunnen kopen voor spotprijzen, eindelijk normaal brood kunnen kopen en gaten mogen graven vind ik het best.
Hehe, Duitsland heeft zo zijn voordelen ja :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 01:28:39 #21
111528 Viajero
Who dares wins
pi_107283350
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:45 schreef dikkebroekzak het volgende:

Ik zie alleen voordelen.
Omdat we een heel andere cultuur en historie hebben.
Omdat dat een enorme omschakeling wordt die enorm veel gaat kosten.
Omdat je daar in geen van beide landen ooit een meerderheid voor gaat vinden.

En waarom zou je het wel doen? We handelen al gigantisch veel met Duitsland, en militair gezien stelt Duitsland ook niet zoveel voor als jij schijnt te denken. Daarnaast zitten we allebij in NAVO, wat de sterkste militaire alliantie ooit is. Echt, ik zie je punt niet.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_107283497
quote:

Men moet leren uit het verleden...anders herhaalt men de fouten.
Nederlanders in 40-45 hadden helemaal geen zin in om overheerst te worden door een Duitse regering. Zelfs de NSB wilde een eigen regering van Nederlanders en erkenning van de onafhankelijkheid .

Nein danke. We waren einmal ein provincie van Duitsland.. Dat nooit meer.
Volkeren hebben recht op zelfbeschikking, hebben recht op een eigen staat en het Nederlandse volk in een Duitse staat betekent dat Nederland een bijwagen of een stiefkindje is.
Net als Vlaanderen bij Nederland.
Of mensen denken teveel dat hun land , zijzelf , een stiefkindje is en dat is ook een factor tot ruzie in de tent.
De zogenaamde ekonomische voordelen van annexatie door grote broer Duitsland is een fictie.
Gewoon op gelijke regeringsniveau goede afspraken maken en dan kom je ook een heel eind.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 01:44:06 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_107283527
Nederland is cultureel, qua taal en economisch compleet anders dan Duitsland.

Waarom zou je autonomie willen opgeven als je weet dat je volk zich dan ineens moet aanpassen aan de buren?

Jij geeft je huis en tuin toch ook niet onder beheer van je buren omdat ze toevallig een verre neef van je zijn.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 27 januari 2012 @ 01:46:38 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_107283566
Neemt niet weg dat je met je buren prima samen dingen kan coordineren. Ook ten opzichte van andere buurten.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 8 februari 2012 @ 00:02:03 #25
188426 famousje
Nemo me impune lacessit
pi_107737076
.

[ Bericht 97% gewijzigd door famousje op 08-02-2012 00:02:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')