Hoe is die cultuur van Zeeland en Brabant zoveel anders dan de rest van Nederland? Niet iedereen loopt daar Zeeuws te praten of zo.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:30 schreef Doodloper het volgende:
Nee, je kunt niet alles zomaar samenvoegen als dat wat financiële voordelen heeft ofzo. Zeeland en Brabant samenvoegen gaat ook niet. Hele andere cultuur, andere taal, andere gewoonten, etc.
En belasting betalen aan de duitsers,we hebben nog veel belasting tegoed van ze!
kon het niet laten, sorry![]()
Ik zie je ninja editquote:Op donderdag 26 januari 2012 00:30 schreef Doodloper het volgende:
En belasting betalen aan de duitsers,we hebben nog veel belasting tegoed van ze!
kon het niet laten, sorry![]()
Uhuquote:Op donderdag 26 januari 2012 00:29 schreef dikkebroekzak het volgende:
Dus dat wekt respect voor ons op in het wereldtoneel, niet velen zijn bereid met Duitsland de strijd aan te gaan vanwege hun gedemonstreerde prestaties in de twee wereldoorlogen.
Goede onderbouwing.quote:
Nee, wij krijgen nog fietsen van ze.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:29 schreef dikkebroekzak het volgende:
Zouden we best kunnen opgaan in één Duits rijk?
Deze vraagstelling is serieus bedoeld en ik stel het omdat het natuurlijk ons heel veel kan helpen. Zo worden onze beide economiën behoorlijk sterker, dat van ons merkt er zelfs meer van, en al dat narig concurrentiegevoel wordt weggejaagd wat ons alleen in de weg heeft gestaan daar we alreeds Duitsland als grootste zakenpartner hebben en intrinsieke economische banden met ze hebben.
Wij zouden in het kader hiervan onze taal preserveren, Nederlands zou de voertaal blijven. Alleen zouden we onze belasting afdragen aan Berlijn die dan de belangrijkste beslissingen treft.
Ook zou onze militaire positie in de wereld worden versterkt. Op dit moment neemt niemand Nederland serieus zelfs met onze dreigtaal, behalve als we in unite met andere bonggenoten een bepaald standpunt nemen. Zelfs een beetje derde wereldland als Peru is in staat onze militaire pogingen af te slaan. Laat maar staan een reus zoals China of Iran, die zou onze militaire macht verpletteren. Dus dat wekt respect voor ons op in het wereldtoneel, niet velen zijn bereid met Duitsland de strijd aan te gaan vanwege hun gedemonstreerde prestaties in de twee wereldoorlogen.
We zouden ook onze eigen provinciale leiders en mini-regering behouden. En alleen zouden Nederlanders het kiesrecht hebben voor de provincie.
Dus, wat denk je?
En kom niet met flauwe WO 2 grapjes en opmerkingen, dat was in het ver verleden, en we hebben we het ook niet over een moorddadige onderdrukkende regime zoals dat van de Nazi's tegenwoordig.
Zoals ik al zei:quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:45 schreef dikkebroekzak het volgende:
Maar leg me serieus uit waarom we dit niet zouden moeten doen.
Ik zie alleen voordelen.
Danke schonquote:
Rationeel gezien is het helemaal niet gek. Emotie speelt een belangrijke rol natuurlijk. Ik kijk zelf bijvoorbeeld al maanden uit naar het moment dat ik weer vlaggetjes op mijn wangen kan kleuren.quote:Op donderdag 26 januari 2012 01:21 schreef LXIV het volgende:
Van mij zou het wel mogen. Maar dan de EU opheffen en Nederland gewoon als onderdeel van Duitsland. Vlaanderen kan er dan ook nog bij, evenals Denemarken, Oostenrijk en Tchechië. Dan heb je allemaal goede landen samen.
Op zich hebben wij als Nederlanders dan meer te vertellen (als Duits staatsburger) dan nu in de EU. Bovendien is het blok dat dan ontstaat ook nog eens veel machtiger en sterker (want onder één leiding). En we zijn van alle EU-corruptie af.
Dus waarom veranderen? Het kost alleen maar geld.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:49 schreef Red_85 het volgende:
Eigenlijk zou er niet zo heel veel veranderen met nu, behalve zouden wij een andere vlag en een ander staatshoofd krijgen.
Het levert alleen maar op, want je kunt veel bestuurslagen schrappen. De nationale Nederlandse regering kan dan het bestuur van een Bundesland worden (veel kleiner), je kunt ambtenarenapparaten samenvoegen, je hoeft geen lid meer te zijn van de EU.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus waarom veranderen? Het kost alleen maar geld.
Hehe, Duitsland heeft zo zijn voordelen jaquote:Op donderdag 26 januari 2012 00:41 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Als we dan ook kasten van huizen kunnen kopen voor spotprijzen, eindelijk normaal brood kunnen kopen en gaten mogen graven vind ik het best.
Omdat we een heel andere cultuur en historie hebben.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:45 schreef dikkebroekzak het volgende:
Maar leg me serieus uit waarom we dit niet zouden moeten doen.
Ik zie alleen voordelen.
Men moet leren uit het verleden...anders herhaalt men de fouten.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:29 schreef dikkebroekzak het volgende:
En kom niet met flauwe WO 2 grapjes en opmerkingen, dat was in het ver verleden, en we hebben we het ook niet over een moorddadige onderdrukkende regime zoals dat van de Nazi's tegenwoordig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |