swapoff ?quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:53 schreef KomtTijd... het volgende:
Gewoon degene die je kunt unmounten. Je kunt trouwens ook één van die swap-partities verwijderen. Maar dat zul je waarschijnlijk vanuit een live-sessie moeten doen (vanaf een CD of usb-stick opstarten dus) omdat je die anders ook niet kunt unmounten.
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:51 schreef ex het volgende:
Hehe, dat is toch altijd.. Ken je dat verhaal niet van die Amerikaanse man die z'n Ubuntu laptop oid aan het updaten was in een Starbucks en vervolgens werd opgepakt door de FBI voor hacken?
1 2 3 4 5 6 7 8 | [TGIF@localhost ~]$ sudo init 0 We trust you have received the usual lecture from the local System Administrator. It usually boils down to these three things: #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility. |
1 2 3 | user@herpderp:~/workspace$ git pull You don't exist, go away! fatal: the remote end hung up unexpectedly |
Dit is een grap?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:51 schreef ex het volgende:
Hehe, dat is toch altijd.. Ken je dat verhaal niet van die Amerikaanse man die z'n Ubuntu laptop oid aan het updaten was in een Starbucks en vervolgens werd opgepakt door de FBI voor hacken?
Nee, er zijn meer van dat soort verhalen hoorquote:
Ik zag hier in de US inderdaad meerdere van die NS?-achtige formulieren waar men gevraagd werd op te letten op verdachte computeractiviteiten, en wanneer er aan meedere punten voldaan werd om de autoriteiten te bellen. Volgt er zo'n lijst waar ik dagelijks professioneel wel op meerdere punten aan voldoequote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:13 schreef ex het volgende:
[..]
Nee, er zijn meer van dat soort verhalen hoor-> https://www.eff.org/deepl(...)mands-are-suspicious
De FBI vind je toch welquote:Op zondag 12 februari 2012 17:12 schreef Aneurism het volgende:
Gelukkig leven we daar niet maar hier.
Het komt er hier ook wel aan hoor, wees maar niet bang.quote:Op zondag 12 februari 2012 17:12 schreef Aneurism het volgende:
Spreek voor jezelfquote:Op zondag 12 februari 2012 17:12 schreef Aneurism het volgende:
Het is niet zo complex als je snapt wat je doet. Is de rechten structuur binnen linux je duidelijk? Wat het betekend om 644 rechten op de directory of file te zetten?quote:Op maandag 13 februari 2012 10:31 schreef Aneurism het volgende:
het chmod verhaal is redelijk complex vind ik nog. Als ik mijn webservertje instel op 644 dan is de website niet meer benaderbaar met opmerking dat rechten niet ok zijn. Denk dat ik een htaccess file moet maken met rechten definities erin, maar op dit moment is de omgeving in test fase en achter een firewall dus heeft het geen grote haast.
Je kunt directory permissies niet vergelijken met file permissies (*). Om een ls op een directory te doen, heb je read rechten nodig, wil je stats van een file bekijken (ls -l) dan heb je read+execute rechten nodig. Wil je alleen de file kunnen lezen, dan heb je aan execute rechten op de directory voldoende. De 751 rechten in een paar post hierboven zorgt dat jij een ls kan doen (en kan veranderen) en dat de webserver alleen de file(s) kan lezen (maar geen ls). Daarnaast zijn er ook nog sticky bits, maar dat is voor volgende week. Met een 644, kun je wel een ls doen (het zal klagen omdat het toch een stat wil doen, maar uiteindelijk de files laten zien), maar je kunt geen files lezen. Dus...755 of 751 is wat je wil.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:39 schreef Aneurism het volgende:
Als ik de www folder 644 gaf was de omgeving wel bereikbaar maar gaf hij aan dat de rechten niet ok waren.
http://bit.ly/wmX5FJquote:Need a Job? New Study Says Learn Linux.
..
The first-ever Linux Jobs Report released today surfaces two of the most lucrative areas in the tech jobs market - Linux development and Linux systems administration. Eighty-one percent of recruiters surveyed for the report say hiring Linux talent is a priority in the year ahead. And, 63% percent will hire Linux talent over candidates with other skill areas.
Report is hier te downloaden: http://www.linuxfoundatio(...)12-linux-jobs-reportquote:Key findings from the 2012 Linux Jobs Survey and Report include:
• Demand for Linux talent is on the rise, but finding those professionals is difficult.
• Companies are making significant investments to attract and retain Linux talent.
• Mid-level Linux developers and system administrators are the most in-demand.
Is er een reden om aan te nemen dat de vraag naar Linuxkennis gaat afnemen in de jaren daarna?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:45 schreef GlowMouse het volgende:
'learn linux' is een raar advies als de periode waarin ze mensen aannemen 'the year ahead' is
Het is in deze business lastig om vooruit te kijken. Het hangt er ook nog vanaf hoe self-denying dit advies is.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is er een reden om aan te nemen dat de vraag naar Linuxkennis gaat afnemen in de jaren daarna?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop