Nee dat is het nietquote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:49 schreef mschol het volgende:
[..]
in dat geval kan je beter even bij je netwerkkaart de powersaving features uitschakelen (indien linux dat heeft)
Zentyal gebruiken de systeembeheerders op mijn werk. Het werkt best okay, het is een soort van extra schil bovenop een standaard ubuntu. Domeinen opzetten, gebruikers aanmaken incl mail, bestanden delen wordt erg simpel, ook voor noobs. Maar het heeft ook nadelen. Allereerst kun je de webinterface niet met meerdere personen tegelijk gebruiken, dat is gewoon een keiharde faal. En door de opzet van zentyal kun je niet meer zo makkelijk zelf systeemconfigs gaan editen; die worden nl overschreven door zentyal. Als je dat wil moet je allerlei gare templates gaan editen, wat dat betreft wordt je leven niet makkelijker.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 22:26 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
www.zentyal.org ?
[..]
Naar ik begrijp is dit dus zoiets als Windows Small Business Server. Met beide heb ik overigens geen ervaring.
Klinkt als een behoorlijke fail als ik eerlijk ben.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 06:47 schreef Farenji het volgende:
[..]
Zentyal gebruiken de systeembeheerders op mijn werk. Het werkt best okay, het is een soort van extra schil bovenop een standaard ubuntu. Domeinen opzetten, gebruikers aanmaken incl mail, bestanden delen wordt erg simpel, ook voor noobs. Maar het heeft ook nadelen. Allereerst kun je de webinterface niet met meerdere personen tegelijk gebruiken, dat is gewoon een keiharde faal. En door de opzet van zentyal kun je niet meer zo makkelijk zelf systeemconfigs gaan editen; die worden nl overschreven door zentyal. Als je dat wil moet je allerlei gare templates gaan editen, wat dat betreft wordt je leven niet makkelijker.
Jep. Gelukkig ben ik geen systeembeheerder en heb ik er verder niks mee te maken.quote:Op maandag 6 februari 2012 09:15 schreef erikkll het volgende:
[..]
Klinkt als een behoorlijke fail als ik eerlijk ben.
Als ik dit in /var/www/html zet en ik vervolgens in de browser http://localhost/index.php aanroep krijg ik alleen een wit scherm te zien. Als ik gewoon localhost intyp zie ik dat de webserver zelf wel draait.quote:<?php
phpinfo();
?>
1 | <?php phpinfo(); ?> |
werkt ook niet.quote:Op maandag 6 februari 2012 19:08 schreef Aneurism het volgende:
[ code verwijderd ]
probeer het zo eens, zelf zet ik dergelijke scripts in de www folder. Vervolgens roep ik localhost/test.php op in een browser. Werkt prima
Ik ben er nog maar net mee begonnen, en ik gebruik dan die text-editor (gaat het hier fout?).quote:Op maandag 6 februari 2012 19:11 schreef Aneurism het volgende:
Ik moet wel opmerken dat ik nautilus start met sudo om bestanden zoals php scripts te maken. Ik werk toch liever na al die jaren nog in een GUI ipv commandline. Ik ben wel bezig om het te verminderen zodat ik een kans maak in een Centos omgeving, maar af en toe als het niet lukt cheat ik.
jupquote:Op maandag 6 februari 2012 19:14 schreef Aneurism het volgende:
Heb je apache server al herstart na install?
Staat bij mij op een andere plek.quote:Op maandag 6 februari 2012 19:13 schreef Farenji het volgende:
Eerste plek waar je gaat kijken in dit soort gevallen is de error log: meestal te vinden in /var/log/apache2/error.log
quote:Warning: Unknown: Failed opening '/var/www/hmtl/test.php' for inclusion
Perl ftw!quote:Op maandag 6 februari 2012 19:13 schreef Tijn het volgende:
Weet iemand een goede manier om vanaf de commandline in meerdere files & dirs een find & replace te doen?
1 | find . -name '*.txt' -print0 | xargs -0 perl -pi -e 's/zoekstring/vervangstring/g' |
quote:Op maandag 6 februari 2012 19:21 schreef Aneurism het volgende:
Heb je restricties wel aangepast via chmod:
chmod a+r /var/www/html/test.php
?
Ok, volgende probleem. Als ik een index.html wil aanroepen zegt ie "Permission denied". Los ik dat ook op door chmod te gebruiken?quote:Op maandag 6 februari 2012 19:26 schreef Aneurism het volgende:
No problemHeb vorige week een css omgeving moeten instellen en liep constant tegen dit soort shit aan.. php.ini om upload hoeveelheid aan te passen, htaccess.. Ik heb het allemaal gehad in de afgelopen paar dagen. Verschrikkelijk... leerzaam.
Jawel, "find" zoekt standaard recursief.quote:Op maandag 6 februari 2012 19:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dan gaat 'ie niet recursief door een mappenstructuur of wel?
bookmarkedquote:Op maandag 6 februari 2012 19:49 schreef Aneurism het volgende:
Weet niet zeker of het helpt, maar ik kan me herinneren dat ik
# chmod -R 0755 /folder/
Moest doen om permissies zo aan te passen dat deze writeable waren.
-edit- calculator gevonden!
https://www.yourhosting.nl/webhosting/chmod.html
Cool!quote:Op maandag 6 februari 2012 20:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Jawel, "find" zoekt standaard recursief.
644 voor bestandenquote:Op maandag 6 februari 2012 19:49 schreef Aneurism het volgende:
Weet niet zeker of het helpt, maar ik kan me herinneren dat ik
# chmod -R 0755 /folder/
Moest doen om permissies zo aan te passen dat deze writeable waren.
-edit- calculator gevonden!
https://www.yourhosting.nl/webhosting/chmod.html
Voor wat? Waarom zou je in hemelsnaam een html of een js executable maken?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:48 schreef Aneurism het volgende:
Geen execute rechten nodig als owner?
Nee. Dat is een groot security-risico.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:48 schreef Aneurism het volgende:
Geen execute rechten nodig als owner?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |