abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107233884
Een goedenavond!

Ben een jongen van 20 jaar en niet echt breed gebouwd, bovendien is mijn levensstijl de laatste tijd zo veranderd doordat ik geen opleiding meer heb + een rijbewijs dat ik het wel tijd vind voor de sportschool, maar niet alleen puur voor de beweging.

Ik zou toch graag wat meer spieren willen kweken op mijn lichaam, of in elk geval ietwat meer. Ben niet echt gespierd aangelegd en hoef ook geen bodybuilder 2.0 te worden. Wil met name mijn bovenlichaam(borst,armen) trainen omdat ik in gewicht ook wel iets mag aankomen(Zwerf nu al een poosje tussen de 66/67 kg) en toch wel redelijke beenspieren heb doordat ik in het verleden veel gefietst heb. Ik weet echter nog niet of een sportschool nou wel iets voor mij is, want ben dan liever in de buitenlucht bezig dan in zo'n zaaltje, veel liever. Maar het lijkt me toch echt de enige oplossing om goed en eigenlijk ook snel resultaat te hebben. (Voor de zomer dus. :) )

Mensen ervaringen mee met bovenstaande, zelfde situatie gehad of misschien welkome tips voor het kiezen van een sportschool en wat voor oefeningen ik me daar dan vooral op moet richten. Hoe bevalt een sportschool.En Zijn er misschien nog andere manieren om dit, succesvol, te trainen?

Groetjes!!
  woensdag 25 januari 2012 @ 21:18:07 #2
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_107233917
gebruik supplementen!
oooh oooh Den haag
  woensdag 25 januari 2012 @ 21:18:45 #3
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_107233948
oooh oooh Den haag
pi_107234419
Kweken?
Groenten kweek je.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_107234521
Opdrukken en beetje aankloten met een haltjertje die je ergens op de kop tikt. Als je het iedere dag doet merk je vlug genoeg verschil. Verder ernaast dingen als pindakaas en spek eten.

Klinkt zo simpel dat t stom klinkt maar t werkt.
pi_107234599
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:30 schreef RichardDawkins het volgende:
Opdrukken en beetje aankloten met een haltjertje die je ergens op de kop tikt. Als je het iedere dag doet merk je vlug genoeg verschil. Verder ernaast dingen als pindakaas en spek eten.

Met een beetje aankloten creëer je geen massa. En met dingen als pindakaas en spek eten dan weer wel. Alleen niet de massa die TS wilt :')

Ga naar dit topic en begin eens met de spoilers door te lezen.
pi_107234736
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:32 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Met een beetje aankloten creëer je geen massa. En met dingen als pindakaas en spek eten dan weer wel. Alleen niet de massa die TS wilt :')

Ga naar dit topic en begin eens met de spoilers door te lezen.
Met aankloten bedoel ik bijvoorbeeld links en rechts een keer of 20 trainen per dag, niet veel meer.
En natuurlijk, als je pindakaas en spek overdadig eet dan wordt je er weer dik van ja maar anders gaat het naar je spiermassa. Ik heb er niet het meeste verstand van maar het heeft voor mij gewerkt alsof het niks voor stelde.
pi_107234881
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:35 schreef RichardDawkins het volgende:

Ik heb er niet het meeste verstand van maar het heeft voor mij gewerkt alsof het niks voor stelde.
Dat blijkt.
pi_107235062
Herkenbaar, was iets meer dan een jaar geleden bijna een concentratiekampbewoner. Ben in een jaar ruim 20 kg zwaarder geworden en mijn fysiek is compleet veranderd nu.

Mijn tips: ga 3x per week in de sportschool knallen met een schema gebaseerd op de grote compound oefeningen, squat, bench press, deadlift, overhead press, barbell row, pullups / chinups, dips. Dat soort spul. Duizendmaal succesvoller dan die schema's die ze je in zo'n sportschool aanraden. Een ding waar je rekening mee moet houden: wantrouw die gasten, ze weten er in de meeste gevallen geen fluit vanaf. Gewoon een commerciele tent die geld aan je wil verdienen, meer is het vaak niet. Je zult je eigen onderzoek moeten doen.

Maar met dat trainen zul je alleen sterk worden, wil je groter worden dan zul je moeten eten. En niet zo'n beetje ook. Heeft niets te maken met Sonja Bakker praktijken, sla, en eten wat mensen als 'gezond' bestempelen. Je moet gewoon vreten als een dier. 3000 - 4000 kcal per dag en blijven malen met dat eiwit. Ook veel slapen, want anders haal je lang niet uit wat er in zit.

De truc voor snelle groei zit in een energieoverschot, veel eiwit + rust en een progressief schema dat alle spiergroepen in je lichaam traint. Schema's die ik je kan aanraden zijn Starting Strength 3x5 van Mark Rippetoe of StrongLifts 5x5. Zelf vind ik StrongLifts 5x5 wat makkelijker voor beginners omdat er meer over te vinden is op internet, en wel op deze site: http://www.stronglifts.com. Een erg simpel schema maar waarmee je duizendmaal meer succes haalt dan al die Jopie's in de sportschool.

Hoe lang ben je trouwens?

[ Bericht 1% gewijzigd door Panzermaus op 25-01-2012 21:48:59 ]
pi_107235194
quote:
10s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat blijkt.
Jaja ruigbaard. Ik vertel over een ervaring, niet over harde wetenschap. Het resultaat mag er zijn bij mij. Maargoed er zijn natuurlijk veel meer methodes uit de officiele boekjes. Ik vertel alleen wat voor mij gewerkt heeft.
  woensdag 25 januari 2012 @ 21:45:02 #11
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_107235203
Moet je bij de WUR zijn, goede school.
pi_107235226
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:44 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Jaja ruigbaard. Ik vertel over een ervaring, niet over harde wetenschap. Het resultaat mag er zijn bij mij. Maargoed er zijn natuurlijk veel meer methodes uit de officiele boekjes. Ik vertel alleen wat voor mij gewerkt heeft.
Niet zo happen joh.
pi_107236444
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:30 schreef RichardDawkins het volgende:

Als het zou werken is het in mijn geval misschien nog ideaal ook, maar het blijkt altijd maar weer dat men op dit gebied veel verschillende meningen heeft. :)

quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:42 schreef Panzermaus het volgende:
Herkenbaar, was iets meer dan een jaar geleden bijna een concentratiekampbewoner. Ben in een jaar ruim 20 kg zwaarder geworden en mijn fysiek is compleet veranderd nu.

Mijn tips: ga 3x per week in de sportschool knallen met een schema gebaseerd op de grote compound oefeningen, squat, bench press, deadlift, overhead press, barbell row, pullups / chinups, dips. Dat soort spul. Duizendmaal succesvoller dan die schema's die ze je in zo'n sportschool aanraden. Een ding waar je rekening mee moet houden: wantrouw die gasten, ze weten er in de meeste gevallen geen fluit vanaf. Gewoon een commerciele tent die geld aan je wil verdienen, meer is het vaak niet. Je zult je eigen onderzoek moeten doen.

Maar met dat trainen zul je alleen sterk worden, wil je groter worden dan zul je moeten eten. En niet zo'n beetje ook. Heeft niets te maken met Sonja Bakker praktijken, sla, en eten wat mensen als 'gezond' bestempelen. Je moet gewoon vreten als een dier. 3000 - 4000 kcal per dag en blijven malen met dat eiwit. Ook veel slapen, want anders haal je lang niet uit wat er in zit.

De truc voor snelle groei zit in een energieoverschot, veel eiwit + rust en een progressief schema dat alle spiergroepen in je lichaam traint. Schema's die ik je kan aanraden zijn Starting Strength 3x5 van Mark Rippetoe of StrongLifts 5x5. Zelf vind ik StrongLifts 5x5 wat makkelijker voor beginners omdat er meer over te vinden is op internet, en wel op deze site: http://www.stronglifts.com. Een erg simpel schema maar waarmee je duizendmaal meer succes haalt dan al die Jopie's in de sportschool.

Hoe lang ben je trouwens?
Nah ben echt niet thuis op het gebied en zo'n sportschool ligt me op het eerste oog totaal niet. Daarom hoop je altijd wat op wat andere mogelijkheden, maar ging er al wel wat voor uit dat die er niet waren. Ook het commerciële gehobbel daaro is iets waar ik voor moet oppassen en me totaal niet ligt, want ben een totale leek op dit gebied en kan het inslikken als pudding.

Ik zal in elk geval die site is gaan doorlezen vanavond. Ik ben trouwens geloof ik ergens tussen de 1m80 en 1m85. Geen idee hoeveel exact, volgens mij was het toen ik het twee jaar terug ofzo gemeten werd voor mijn nieuwe ID-kaart 1m82, zal daar wel ergens rondhangen. Wat extra spiermassa kan wat dat betreft echt geen kwaad in elk geval..

Bedankt in elk geval voor je zeer nuttige reactie!
pi_107303863
Andere mogelijkheden zijn er niet. Trainen doe je in een gym, beetje thuis aankloten levert je niks op.

Stel jezelf de vraag: How bad do you want it?
pi_107304138
66kg is een mooi gewicht hoor. Hoe lang ben je?
pi_107304217
En alles trainen, niet alleen je armen en borst!
Een bodybuilder, zoals je dat zo mooi zegt, zul je niet zomaar worden met je 66kg. Sterker nog, als ecto zul je keihard moeten vreten en trainen voor elk grammetje spiermassa.
pi_107304302
Dit lijkt me wel een mooi doel voor TS.

w/
pi_107304443
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:20 schreef Panzermaus het volgende:

[ afbeelding ] w/
Denk niet dat ie anabolen wil gebruiken.
pi_107304765
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:20 schreef Panzermaus het volgende:

[ afbeelding ] w/
Ja TS, zo wil je ongeveer worden, denk ik? Redelijk ontwikkeld, maar niet zo'n smerige opgeblazen freak.

Hiervoor moet je thuis regelmatig opdrukken en je armen pompen met gewichten. Natuurlijk ook wat crunches voor de sixpack. Gaat je ongeveer een half jaar kosten.
pi_107307643
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:42 schreef Panzermaus het volgende:

Ik denk dat termen die jij noemt nogal overweldigend overkomen op de leek. Iemand die nog nooit in een sportschool is geweest zal niet weten welke oefeningen jij bedoelt. Lijkt me dat de drempel daardoor ook wel groter is voor TS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')