quote:Ben ik helemaal mee eens.
Op vrijdag 19 juli 2002 21:30 schreef Loedertje het volgende:[..]
Vraag me nu af of je de post van de topicstartster wel hebt gelezen.
Zij blijft namelijk bij de persoon waar ze kennelijk geen ruk meer om geeft en die ze bedondert met een ander totdat ze haar schulden aan hem heeft voldaan.DAT is hetgeen waar ik namelijk over val.
DAT klopt niet en is schijnheilig.
quote:Ik kijk ook naar haar laatste post... en daaruit trek ik de conlusie dat "werken aan het beeindigen van het huwelijk" dat ze niet gaat wachten tot die financiele zaken over zijn.
Op vrijdag 19 juli 2002 21:30 schreef Loedertje het volgende:[..]
Vraag me nu af of je de post van de topicstartster wel hebt gelezen.
Zij blijft namelijk bij de persoon waar ze kennelijk geen ruk meer om geeft en die ze bedondert met een ander totdat ze haar schulden aan hem heeft voldaan.DAT is hetgeen waar ik namelijk over val.
DAT klopt niet en is schijnheilig.
DAT is namelijk waar ik mijn mening op baseer.
[Dit bericht is gewijzigd door Brad op 20-07-2002 01:01]
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 23:35 schreef Brad het volgende:[..]
Ik kijk ook naar haar laatste post... en daaruit trek ik de conlusie dat "werken aan het beeindigen van het huwelijk" dat ze niet gaat wachten tot die financiele zaken over zijn.
DAT is namelijk waar ik mijn mening op baseer.
quote:Brad, je had ook het 2e stukje text even moeten lezen.
Op woensdag 17 juli 2002 16:44 schreef nandy het volgende:
Ik ben getrouwd en heb schulden bij mijn man die ik eerst wil afbetalen. Pas als ik dat heb afbetaald wil ik daadwerkelijk gaan scheiden. Hier kan nog enige tijd overheen gaan omdat ik maar een klein inkomen bezit.
quote:*zucht* sommige mensen "lezen" niet helemaal goed he.
Op zaterdag 20 juli 2002 03:03 schreef Loedertje het volgende:[..]
[..]Brad, je had ook het 2e stukje text even moeten lezen.
Ben wel benieuwd wat er gebeurd als je straks bij die ander bent en weer iemand tegenkomt op internet. Want het gras is altijd groener bij de buren.
Als ik geen mogelijkheid meer zag om m'n huwelijk te redden dan zou ik ook zeker m'n gevoel volgen!
Sterkte en nogmaals, wees eerlijk. Tegen jezelf én je man.
Ik denk het wel eens, als ik weer eens in een dipje zit in mijn huwelijk, gh, wat zou het makkelijk zijn, zonder de kleine mannen had mijn huwelijk het niet gered denk ik. Denk ik? Weet ik zeker!
Je bent niet heppie in je huwelijk, je bent hem geld schuldig, okee, maar dat kan je ook terugbetalen zonder getrouwd te zijn en je hebt nu de drang om te gaan en iets nieus te proberen. aarom zou je niet?
Klein vraagje: heb je ooit wel voor jezelf gezorgd? Alleen geweest? Je eigen leven alleen geleefd? ZO niet: beschouw het bovenstaande als niet geschreven , want dan ga je van de ene afhankelijkheid in de andere en das ook niet goed.
quote:Misschien had jij het volgende stukje van haar van 2 dagen later moeten lezen.
Op zaterdag 20 juli 2002 03:03 schreef Loedertje het volgende:[..]
[..]Brad, je had ook het 2e stukje text even moeten lezen. Hier verwees ik al eerder naar.
quote:Dit vat ik toch echt op dat zij er NU werk van gaat maken, niet dat ze wacht tot ze de financiele kwestie achter de rug heeft. In dat geval denk ik niet dat er wat fout aan is.
Op vrijdag 19 juli 2002 14:43 schreef nandy het volgende:
oke het vervolg, gister een hele leuke dag gehad met "die ander", bioscoopje, wezen eten en ik ben nu nog verliefder dan ik ooit ben geweest. We hebben een tijd gesproken over mijn huidige situatie en hij heeft aangegeven dat ik de tijd moet nemen om te ontdekken wat ik wil en wanneer ik dat wil en op mijn manier. Het lijkt er op dat het zwaar wederzijds is en ik moet dus gaan werken aan het beeindigen van mijn huwelijk. Het zal niet makkelijk worden ben ik bang maar ik ga het wel redden! Ik kies nu eens voor mezelf! Bedankt allemaal voor jullie reacties!
quote:Hier zal ik maar niets over zeggen
Op zaterdag 20 juli 2002 11:33 schreef berney het volgende:[..]
*zucht* sommige mensen "lezen" niet helemaal goed he.
quote:Hoe kun je schulden bij je man hebben? Als je zelf een (klein) inkomen hebt waarom moet je dan geld lenen?
Op woensdag 17 juli 2002 16:44 schreef nandy het volgende:
Ik ben getrouwd en heb schulden bij mijn man die ik eerst wil afbetalen. Pas als ik dat heb afbetaald wil ik daadwerkelijk gaan scheiden.
quote:Ben je dan onder huwelijkse voorwaarden getrouwd dan? Waar is dan het geld heengegaan wat jij verdient? Het zal toch niet zo zijn dat zijn verdiende geld is gegaan naar oa de spullen in jullie huis (en nu op zijn naam) en jouw geld naar het huishouden he?
omdat alles wat wij bezitten op zijn naam staat.
quote:Je moet eerst gelukkig zijn met jezelf en niet van relatie naar relatie hoppen
Moet ik mijn hart volgen en het avontuur op zoeken bij deze nieuwe liefde?
quote:Goed gesproken!!!
Op zaterdag 20 juli 2002 14:33 schreef hoe-die-nie het volgende:Je moet eerst gelukkig zijn met jezelf en niet van relatie naar relatie hoppen
quote:Nee doe maar niet.
Op zaterdag 20 juli 2002 14:16 schreef Brad het volgende:
Hier zal ik maar niets over zeggen
Bedankt allemaal voor jullie reacties en veroordeel mij niet omdat ik ongelukkig ben. Dat heb ik dacht ik ook niet verdiend
quote:Hoe reageerde hij op je internetvriend?
Op zondag 21 juli 2002 16:44 schreef nandy het volgende:
Inmiddels heb ik een gesprek gehad met mijn man en hem duidelijk gemaakt dat ik me ongelukkig voel in deze huidige situatie en zo niet meer verder wil. Sindsdien is het stil tussen ons en meer als: "wil jij koffie? ja lekker." is er niet meer gesproken.
Eerst word je verliefd op iemand, daar ga je een tijdje mee om.. uiteindelijk zo verliefd op elkaar dat je de relatie wil bezegelen met een huwlijk. Dat is allemaal aan alles vooraf gegaan..
Dan ineens na 3 jaar huwelijk kom je in een dipje terecht, niet gek natuurlijk dat er een beetje sleur inkomt, ik bedoel wie heeft dat niet?
Maar nee, jij komt iemand tegen op het internet die je nog nooit hebt gezien alleen maar gesproken, en je word hartstikke verliefd op!
Het gras is altijd groener bij de buurman, dat weet je toch wel?
Want ook die andere man heeft zo zn nadelen maar die wil je gewoon nog helemaal niet zien,.. sterker nog je kent ze nog lang niet!
En omdat die nieuwe man je nieuwe impulsen geeft in je sleurige leventje denk je maar te kappen met je huwlijk?
Bah, dit is duidelijk 1 van de redenen voor mij om nooit en te nimmer te trouwen! Simpel je weet nooit wanneer je partner het in haar bol krijgt.
Zelf heb ik ook een internet relatie gehad, die duurde een jaar uiteindelijk. Ik kan je zeggen dat het op het einde een ongekende verrassing was hoe diegene nou werkelijk in elkaar zat. Laat ik zo zeggen, na uren en uren praten online, na het regelmatig zien van elkaar komt nog niet altijd de ware aap uit de mouw.
Ik hoop dat je eerst eens goed bij je nagaat wat verstandig is, eerst eens goed bedenkt wat de redenen waren om zoiezo met je huidige man te trouwen. Waarom je verliefd bent geworden op hem, wat hij voor kwaliteiten heeft.
Ondek elkaar gewoon weer opnieuw, ga leuke dingen met elkaar doen. Doorbreek die sleur!!
Want in een gelukkige en gezonde relatie is het niet eens mogelijk om oog te krijgen voor een ander, of laat staan te denken aan overstappen.
quote:Wat een onzin Bastard, doe nou niet net alsof de dingen die jij vindt feiten zijn
Op dinsdag 23 juli 2002 05:26 schreef Bastard het volgende:
.....knip......Want in een gelukkige en gezonde relatie is het niet eens mogelijk om oog te krijgen voor een ander, of laat staan te denken aan overstappen.
Naar mijn idee kun je prima een gelukkige en gezonde relatie hebben en dan ook nog oog voor iemand anders krijgen, niets mis met een leuke one-night stand, houdt de spanning er lekker in
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 08:54 schreef Barsine het volgende:[..]
Wat een onzin Bastard, doe nou niet net alsof de dingen die jij vindt feiten zijn
Valt me trouwens helemaal op dat iedereen hier zo vreselijk braaf en trouw isMisschien omdat het mensen zijn met meer normen en waarden gevoel dan jou? Of is het alleen een stukje mensenlijkheid?
Naar mijn idee kun je prima een gelukkige en gezonde relatie hebben en dan ook nog oog voor iemand anders krijgen, niets mis met een leuke one-night stand, houdt de spanning er lekker in
jaaaaaaaaaaaaaaaaaa
, jij bent lekker hee!
Wel eens van monogaam gehoord?? Daar is helemaal niets mis mee hoor!
Sterkte en veel geluk.
quote:dankjewel, ik geloof dat jij een van de weinigen bent die echt omschrijft hoe ik me voel en wat ik bedoel. Ik kom er wel uit.
Op dinsdag 23 juli 2002 18:15 schreef stuifzand het volgende:
Mijn ervaring is dat als je eenmaal overwogen hebt om je huwelijk te beeindigen (als er een situatie is zoals je die beschrijft), je dat voor jezelf al gedaan hebt. Als je je huwelijk zou willen redden zou je niet eens overwegen om weg te gaan, maar zou je denken aan dingen die je zou kunnen doen om de sleur te doorbreken.
Het lijkt mij dat je dat gevoel wat je voor je nieuwe liefde hebt uitstekend zélf kunt vergelijken met de liefde die je (misschien) voor je huidige echtgenoot ooit gevoeld hebt.
Ik werd ook ooit verliefd op een ander (mijn huidige vriendin) terwijl ik met iemand was (waar ik al 6 jaar mee samen was) en ik wist meteen dat ik dat gevoel nog nooit voor iemand gevoeld had, en al helemaal niet voor de partner waar ik op dat moment mee samen woonde.
Ik wist tot dat moment toe niet eens dat je zo verliefd kon zijn op iemand.
Ik wist ook meteen dat ik dus uit die toenmalige (slechte) relatie wegwilde.
Maar dat doe je ook niet dezelfde dag, je moet eerst zelf eens door hebben wat er aan de hand is.Sterkte en veel geluk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |