Russen en kilo'squote:Op woensdag 25 januari 2012 12:59 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Het waren Russen toch?
Die hebben vast nog wel wat kilo's liggen denk ik zo
edit: nee Fransen![]()
Ah bahquote:Op woensdag 25 januari 2012 13:07 schreef Tauchmeister het volgende:
Geheime opnames van proefkonijnen doen stof opwaaien
[ afbeelding ]
Hmm regels moeten er sowieso zijn, maar als je dieren fokt voor de wetenschap kan ik er nog wel vrede mee hebben, natuurlijk ook met regels.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:15 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Ah bah
Als ik dat soort filmpjes kijk wordt ik spontaan een week vegetariër
Als het voor wetenschappelijke doeleindes gebruikt wordt zeg ik a-la, maar ook daar kun je regels voor opstellen lijkt me.
Voor make-up en dergelijke is het echt
Mensen zijn beestenJe moet echt zielloos zijn om in een dergelijke fabriek te werken.
Ik snap echt niet hoe mensen het goed kunnen praten om dieren op deze manier te behandelen. Alle vooruitgang die dit met zich meebrengt is leuk en aardig, maar ik vraag me altijd af waar de lijn getrokken moet worden volgens bepaalde mensen. Kan je dit doen met Konijnen? Waarom? Kan je dit doen bij apen? Waarom?quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:07 schreef Tauchmeister het volgende:
Geheime opnames van proefkonijnen doen stof opwaaien
[ afbeelding ]
Dus het opzettelijk fokken van dieren, om ze daarna op gruwelijke wijze te behandelen is minder erg dan het relatief pijnloos laten uitsterven van een diersoort? Ik zie niet wat er erg is aan het uitsterven van een diersoort.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:20 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Hmm regels moeten er sowieso zijn, maar als je dieren fokt voor de wetenschap kan ik er nog wel vrede mee hebben, natuurlijk ook met regels.
Maar ik vind het veel erger dat bepaalde diersoorten aan het uitsterven zijn, omdat er mensen zijn die de vacht willen hebben, of bont of slagtanden.
dat is pas sick
Hij bedoelt het afslachten van bijvoorbeeld neushoorns en olifanten voor het ivoor. Niemand wordt er beter van en het wordt puur voor de sier gebruikt. Dat vind ik ook wel erger dan dierproeven voor de wetenschap of medicijnen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:39 schreef KoningStoma het volgende:
Dus het opzettelijk fokken van dieren, om ze daarna op gruwelijke wijze te behandelen is minder erg dan het relatief pijnloos laten uitsterven van een diersoort? Ik zie niet wat er erg is aan het uitsterven van een diersoort.
Prima plan.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:39 schreef KoningStoma het volgende:
Waarom gebruiken we dan niet meteen zwakzinnige mensen. Ik bedoel, er zijn vast zat mensen met dezelfde mentale capaciteiten als een chimpansee.
Natuurlijk maakt het betreft motieven heel wat uit, maar daar hebben die dieren niets aanquote:Op woensdag 25 januari 2012 13:42 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Hij bedoelt het afslachten van bijvoorbeeld neushoorns en olifanten voor het ivoor. Niemand wordt er beter van en het wordt puur voor de sier gebruikt. Dat vind ik ook wel erger dan dierproeven voor de wetenschap of medicijnen.
Lees eens goed, natuurlijk met regels. Als je dieren fokt om iets wetenschappelijks te doen, heb ik daar meer vrede mee dan doelloos dieren afmaken omdat je het ivoor mooi vind of omdat je de vacht mooi vind.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:39 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe mensen het goed kunnen praten om dieren op deze manier te behandelen. Alle vooruitgang die dit met zich meebrengt is leuk en aardig, maar ik vraag me altijd af waar de lijn getrokken moet worden volgens bepaalde mensen. Kan je dit doen met Konijnen? Waarom? Kan je dit doen bij apen? Waarom?
Waarom gebruiken we dan niet meteen zwakzinnige mensen. Ik bedoel, er zijn vast zat mensen met dezelfde mentale capaciteiten als een chimpansee.
[..]
Dus het opzettelijk fokken van dieren, om ze daarna op gruwelijke wijze te behandelen is minder erg dan het relatief pijnloos laten uitsterven van een diersoort? Ik zie niet wat er erg is aan het uitsterven van een diersoort.
Dit dus.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:42 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Hij bedoelt het afslachten van bijvoorbeeld neushoorns en olifanten voor het ivoor. Niemand wordt er beter van en het wordt puur voor de sier gebruikt. Dat vind ik ook wel erger dan dierproeven voor de wetenschap of medicijnen.
Jij ook weerquote:
Ik weet niet of ik dat erger vind dan dierproeven. Meestal worden die dieren in 1 keer afgemaakt (op een paar uitzonderingen na) Maar met dierproeven word die beesten weken soms maanden lang gemarteld.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:20 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Hmm regels moeten er sowieso zijn, maar als je dieren fokt voor de wetenschap kan ik er nog wel vrede mee hebben, natuurlijk ook met regels.
Maar ik vind het veel erger dat bepaalde diersoorten aan het uitsterven zijn, omdat er mensen zijn die de vacht willen hebben, of bont of slagtanden.
dat is pas sick
Zoals ik al zei, met regels natuurlijk (oke, die bedrijven hebben daar schijt aan) Het heeft meer nut dan een dier afmaken vanwege zijn vachtquote:Op woensdag 25 januari 2012 13:52 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dat erger vind dan dierproeven. Meestal worden die dieren in 1 keer afgemaakt (op een paar uitzonderingen na) Maar met dierproeven word die beesten weken soms maanden lang gemarteld.
Met wat voor een regels dan volgens jou? Want het maakt niet uit hoe dierproeven gedaan worden de beestjes lijden er hoe dan ook om.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:56 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, met regels natuurlijk (oke, die bedrijven hebben daar schijt aan) Het heeft meer nut dan een dier afmaken vanwege zijn vacht
Nogmaals, natuurlijk maakt het betreft motieven heel wat uit, maar daar hebben die dieren niets aanquote:Op woensdag 25 januari 2012 13:50 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Lees eens goed, natuurlijk met regels. Als je dieren fokt om iets wetenschappelijks te doen, heb ik daar meer vrede mee dan doelloos dieren afmaken omdat je het ivoor mooi vind of omdat je de vacht mooi vind.
[..]
Dit dus.
Ze lijden er dan iig niet voor jan lul voor. En ja dat klinkt vrij botquote:Op woensdag 25 januari 2012 13:57 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Met wat voor een regels dan volgens jou? Want het maakt niet uit hoe dierproeven gedaan worden de beestjes lijden er hoe dan ook om.
Nja wat heb je liever? Dat er een medicijn voor een ziekte komt of dat er iemand (of meer mensen natuurlijk) een mooi bontjasje kunnen dragen. Of een mooi ivoor beeldje ergens neer kunnen zettenquote:Op woensdag 25 januari 2012 13:59 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Nogmaals, natuurlijk maakt het betreft motieven heel wat uit, maar daar hebben die dieren niets aan
Ik denk dat je als diersoort beter achternagezeten kan worden voor je bont, dan dat je vooral voor dierproeven gefokt en gebruikt wordt.
Ja, het heeft in verschillende gevallen meer nut, maar voor wie? Ben je alleen bereid om het toe te staan als jij er, al dan niet indirect, baat bij hebt? Dat zou behoorlijk egoïstisch zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |