Ja dat mag.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:48 schreef iwaarden het volgende:
ik weet dat de huurprijs volgens de nieuwe gelden regels en/of puntentelling correct zou zijn en niet te hoog.
het gaat mij om het punt dat er nergens over de "nieuwe" huurprijs word gesproken, zie de volgende link bijv:
http://www.domesta.nl/ikzoekeenwoning/hierwilikwonen/details/141
daar staat op het moment van schrijven nog steeds 319-339 euro.
er is nooit gemeld dat de huurprijs verhoogd zou worden door een nieuwe regeling, hier heeft domesta nooit een brief voor verzonden of melding van gemaakt op de website.
Mogen zij 400 euro huur eisen terwijl er in hun etalage 319-339 euro staat?
mee eensquote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:51 schreef klipper het volgende:
.
[..]
Ja dat mag.
Je moet het zo zien, mensen met een lager inkomen komen ook in aanmerking voor die woning.
Door de huurprijs niet vast te zetten kunnen ze sommige huizen aan bepaalde groepen duurder verhuren zodat mensen met een lager inkomen ook in aanmerking komen voor dat type woning.
Onterecht?, misschien wel maar dan moet je niet in de sociale huursector zoeken.
Je hebt het zelf niet zo handig aangepakt. De situatie zoals onder Probleem 2 beschreven staan daar moet je gewoon rekening mee houden. Wat verwacht je? Een nieuwbouwwoning in je lievelingskleuren?quote:DISCLAIMER
Aan deze site kunt u geen rechten ontlenen.
dat kan ik overal wel neerzetten, blijft valse reclame vind ik, zeker omdat het niet een fout is maar het verzuimen van een wijziging.quote:Aan deze site kunt u geen rechten ontlenen.
Jij behoort dan ook niet tot de huidige huurder.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:43 schreef iwaarden het volgende:
ik snap jullie punten en ik ben het er niet mee oneens, ik snap ook dat de huurprijs gewijzigd kan worden,
Ik vind 65 euro onaangekondigde verhoging gewoon een flinke bak geld. zeker omdat er niets over bekend is, als jij de huurprijs zoekt vind je de oude. en nergens staat de nieuwe prijs. in 3 maanden tijd 65 euro meer huur vragen is gewoon een verhoging van bijna 20%, volgens mij is er een reden dat de huurprijs voor huidige bewoners maar met max 1,3% per jaar omhoog mag.
Daar is het systeem niet voor bedoeld, je moet je altijd 2x bedenken voordat je iets afwijst.quote:Ik heb inderdaad een risico genomen door dat 2de huisje te weigeren maar als er toen ergens iets zou hebben gestaan in de trend van: Per 1 januari 2012 worden onze huurprijzen berekend volgens het WWS puntenstelsel en kan de huur (fors) duurder uitvallen, dan had ik wel 2x gedacht voordat ik hem zou weigeren.
Hoezo problemen?quote:wat ik terugzoek staat overal dat deze prijzen per 1 juli 2011 eigenlijk al geldig zijn.
En dan vinden ze het gek dat er alsmaar meer problemen op de woningmarkt zijn
En wat wil je er tegen doen?quote:[..]
dat kan ik overal wel neerzetten, blijft valse reclame vind ik, zeker omdat het niet een fout is maar het verzuimen van een wijziging.
Ik heb het niet over een verhoging van huur van iemand die bijv. al tien jaar heeft gehuurd maar een verhoging van de aanbieding, ik vind de situatie van jan2012 niet noemenswaardig veel beter dan dec2011 om ¤65,- verhoging goed te praten. vorige maand was ¤340,- nog goed, nu is het ineens ¤400 en het enige wat er is veranderd is een regeltje wat de overheid heeft bedacht. Energielabel is niet verandert, is niet meer geïsoleerd of iets dergelijksquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:45 schreef klipper het volgende:
Jij behoort dan ook niet tot de huidige huurder.
Sterker nog, als een huidige huurder verhuist en het bevalt hem niet en hij zou bij wijze van spreken hetzelfde huis weer kunnen huren dan zou ook voor hem gewoon een hogere huur kunnen gelden.
dan nog had ik de woning afgewezen bij gebrek aan deze informatie, ik heb de woning om de volgende 2 redenen afgewezen, 1: een (groot) raam die niet op de bouwtekening staatquote:Daar is het systeem niet voor bedoeld, je moet je altijd 2x bedenken voordat je iets afwijst.
Ik heb het dan iets algemener over de complete woningmarkt met alle regels en dingen, een huis kopen kan ik niet of moeilijk, probeer als starter maar eens een beetje een hypotheek te krijgen tegenwoordig.quote:Hoezo problemen?
De huurmarkt zit al jaren op slot, iemand die klaagt kunnen ze missen als kiespijn.
Er staan er nog genoeg in de rij die wel een plaatsje willen.
Je moet de kopersmarkt hier niet gaan vergelijken met de huurdersmarkt.
Ik zou willen dat die corporaties zich volwassen gedragen want je kunt er niets tegen doen, zij zijn degene met de macht en zij slapen er echt niet minder om of ik een huisje krijg of niet en dat merk je ook aan de manier waarop je behandeld word.quote:En wat wil je er tegen doen?
Je bent toch volwassen, gedraag je dan ook zo.
niveau gaat hier flink omhoog merk ik al, nee ze hoeven mijn handje niet vast te houden maar een simpele en CORRECTE informatieverstrekking kan er toch wel van af?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:04 schreef Rapaille het volgende:
Jij begrijpt niet dat 400 euro voor een dergelijke woning gewoon ver onder de marktwaarde is en dat je daarom niet teveel kan verwachten. Het is ook echt geen valse reclame, een woningcooperatie hoeft helemaal geen reclame te maken om de woningen kwijt te raken.
Over die huurverhoging van 65 euro; jij verwacht dat ze je handje vasthoudenHey TS, je ben nu nog geen huurder maar let er op dat er per 1 januari iets kan wijzigen in de prijs voor het type woning dat je NIET wil. Flikker toch op en zorg eens voor een realistischer beeld van de woningmarkt.
Je krijgt wel zinnige i formatie, alleen is het niet datgene wat je graag wilt horen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:36 schreef iwaarden het volgende:
[..]
niveau gaat hier flink omhoog merk ik al, nee ze hoeven mijn handje niet vast te houden maar een simpele en CORRECTE informatieverstrekking kan er toch wel van af?
Ik begrijp wel dat 400 euro "ver" onder de "marktwaarde" ligt, waarom denk je dat ik niet particulier huur? Omdat ik de "marktwaarde" onredelijk hoog vind en nee ik zwem ook niet in het geld, anders had ik er geen fuck om gegeven.
En als jullie geen zinnigere antwoorden kunnen geven dan: word volwassen, flikker op e.d. dan heb ik liever geen antwoord. Word zelf volwassen!
Word volwassen en flikker toch op vind ik nou geen zinnige informatie,voegt niets toe aan dit topic. Mooi vrijbriefje zo'n nickname om te zeggen wat je wil. Word er niet beschaafder op.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:11 schreef klipper het volgende:
[..]
Je krijgt wel zinnige i formatie, alleen is het niet datgene wat je graag wilt horen.
Maar vooruit nog een keer.
Ik heb deze problemen/punten vernoemd voor het totaalplaatje, het is ook niet dat dat nog huidige problemen zijn maar meer de aanloop naar.quote:Probleem 1) Heb je zelf veroorzaakt door je niet tijdig uit te schrijven, hier kun je dan ook niets aan veranderen.
Probleem 2) Bestaat helemaal niet, je bent vrij om te accepteren of te weigeren, je koos voor het laatste.
Probleem 3) Bestaat ook niet, het is immers gelijk rechtgezet door de wbv.
het gaat er niet om dat de huur ¤400 is en of dat al dan niet correct is voor deze woning. het gaat erom dat jij je inschrijft op een bepaalde woning die volgens hun 320 tot 340 gaat kosten. hier ga je vanuit, je kunt zeggen wat je wilt, alle mensen die nu die optie nemen gaan ervan uit dat de huur 320 tot 340 euro is terwijl achter de schermen de huur rond de 400 zit, dit is nog steeds niet veranderd.quote:Probleem 4) Bestaat in principe alleen in jouw hoofd, als het na het tekenen van het huurcontract opeens verhoogd zou worden zou je een punt hebben.
sommige mensen vinden meer ramen beter, andere niet, zeker niet op onpraktische plekken en dan ben ik er 1 van die laatste en ja het raam staat niet op de plattegrond, er zijn andere opties waar voor dezelfde type woningen meerdere plattegronden zijn met kleine verschillen zoals bijv. een extra raam. dit type niet, ik ga er dan ook niet vanuit dat het raam daar zit.quote:En de opmerking van het raam stond niet op de bouwtekening is natuurlijk kolder, dat je de indeling niet praktisch vindt ok dat is begrijpelijk.
Maar je wordt in de gelegenheid gesteld om de te verkrijgen woning van te voren te gaan bezichtigen en dan te accepteren of af te wijzen, bouwtekeningen hebben hier totaal geen invloed op.
Het enige wat je kan doen is de punten waar je erg over geschrokken bent voor te leggen aan de wbv en vragen wat zij daar eventueel aan gaan doen of juist niet.
dan snap ik een huurverhoging ook wel maar daar is in dit geval geen sprake vanquote:Er zijn zat huurhuizen die voordat de nieuwe huurder erin komt bijvoorbeeld nog een nieuwe keuken, tegels in toilet of douche, toiletpot of plafonds krijgen cq opnieuw geverfd worden.
Je moet echter wel vragen wat de wbv doet en wat jezelf moet doen.
Het is een sociale huurwoning, daar kan je niet teveel van verwachten en voor jou 10 anderen. Zo gaat dat.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:56 schreef iwaarden het volgende:
[..]
nee ik krijg alleen te horen dat ik het niet snap en begrijp terwijl ik dat wel doe. En dat je er maar mee moet leren leven en welkom in de volwassen wereld, ja met zo'n instelling verandert er inderdaad nooit iets.
[..]
Ik heb deze problemen/punten vernoemd voor het totaalplaatje, het is ook niet dat dat nog huidige problemen zijn maar meer de aanloop naar.
[..]
het gaat er niet om dat de huur €400 is en of dat al dan niet correct is voor deze woning. het gaat erom dat jij je inschrijft op een bepaalde woning die volgens hun 320 tot 340 gaat kosten. hier ga je vanuit, je kunt zeggen wat je wilt, alle mensen die nu die optie nemen gaan ervan uit dat de huur 320 tot 340 euro is terwijl achter de schermen de huur rond de 400 zit, dit is nog steeds niet veranderd.
dan kan er wel een disclaimer op de site staan maar dan nog mag je een bepaalde correctheid verwachten, zeker als die informatie er al langere tijd op staat. waarschijnlijk klopt er van de hele website geen bal op dit moment.
[..]
sommige mensen vinden meer ramen beter, andere niet, zeker niet op onpraktische plekken en dan ben ik er 1 van die laatste en ja het raam staat niet op de plattegrond, er zijn andere opties waar voor dezelfde type woningen meerdere plattegronden zijn met kleine verschillen zoals bijv. een extra raam. dit type niet, ik ga er dan ook niet vanuit dat het raam daar zit.
dan kun je wel zeggen dat het kolder is maar als ik een huis laat bouwen en de architect komt met de bouwtekening en na het bouwen hebben ze een extra raam geplaatst waar jij hem niet wil dan ga je toch ook niet akkoord.
Dit voorbeeld is misschien wat verschillend maar in de basis is het gelijk.
je schrijft je in, je krijgt informatie, van die informatie ga je uit, aan de hand daarvan maak je berekeningen van je financiën, een indeling van hoe de boel eruit moet zien en waar je je meubels neerzet e.d. Als dan de praktijk later anders is omdat de informatie incorrect of onvolledig is, is dat dan mijn schuld of die van de informatie verstrekker.
[..]
dan snap ik een huurverhoging ook wel maar daar is in dit geval geen sprake van
zo, jij bent een aanwinst voor fok zeg, of je bent een kloon of je hebt van nature een grote bekquote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:56 schreef iwaarden het volgende:
[..]
Word volwassen en flikker toch op vind ik nou geen zinnige informatie,voegt niets toe aan dit topic. Mooi vrijbriefje zo'n nickname om te zeggen wat je wil. Word er niet beschaafder op.
[..]
Ik heb deze problemen/punten vernoemd voor het totaalplaatje, het is ook niet dat dat nog huidige problemen zijn maar meer de aanloop naar.
[..]
het gaat er niet om dat de huur ¤400 is en of dat al dan niet correct is voor deze woning. het gaat erom dat jij je inschrijft op een bepaalde woning die volgens hun 320 tot 340 gaat kosten. hier ga je vanuit, je kunt zeggen wat je wilt, alle mensen die nu die optie nemen gaan ervan uit dat de huur 320 tot 340 euro is terwijl achter de schermen de huur rond de 400 zit, dit is nog steeds niet veranderd.
dan kan er wel een disclaimer op de site staan maar dan nog mag je een bepaalde correctheid verwachten, zeker als die informatie er al langere tijd op staat. waarschijnlijk klopt er van de hele website geen bal op dit moment.
[..]
sommige mensen vinden meer ramen beter, andere niet, zeker niet op onpraktische plekken en dan ben ik er 1 van die laatste en ja het raam staat niet op de plattegrond, er zijn andere opties waar voor dezelfde type woningen meerdere plattegronden zijn met kleine verschillen zoals bijv. een extra raam. dit type niet, ik ga er dan ook niet vanuit dat het raam daar zit.
dan kun je wel zeggen dat het kolder is maar als ik een huis laat bouwen en de architect komt met de bouwtekening en na het bouwen hebben ze een extra raam geplaatst waar jij hem niet wil dan ga je toch ook niet akkoord.
Dit voorbeeld is misschien wat verschillend maar in de basis is het gelijk.
je schrijft je in, je krijgt informatie, van die informatie ga je uit, aan de hand daarvan maak je berekeningen van je financiën, een indeling van hoe de boel eruit moet zien en waar je je meubels neerzet e.d. Als dan de praktijk later anders is omdat de informatie incorrect of onvolledig is, is dat dan mijn schuld of die van de informatie verstrekker.
[..]
dan snap ik een huurverhoging ook wel maar daar is in dit geval geen sprake van
het gaat helemaal niet om een raam, dat was de vorige weigering, lezen...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:04 schreef TripleS het volgende:
[..]
Het is een sociale huurwoning, daar kan je niet teveel van verwachten en voor jou 10 anderen. Zo gaat dat.
En als je loopt te zeuren over een raam en/of tekening die niet klopt dan moet je niet sociaal huren maar kopen .
Oh wacht, dat kan je niet dus ---» Niet zeiken maar blij zijn dat je een woning kunt krijgen.
Waar gaat het dan wel om?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:08 schreef iwaarden het volgende:
[..]
het gaat helemaal niet om een raam, dat was de vorige weigering, lezen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |