Wat veel handige tips allemaal!

Tnx!!
quote:
Op donderdag 26 januari 2012 16:02 schreef WheeleE het volgende:Voor drinken:
- beker met afsluitbare dop (die je vroeger meekreeg naar school)
- glas niet al te vol doen en bv een stukje plasticfolie er overheen
- leeg glas en dichte fles/dicht pak drinken meenemen en op plaats van bestemming inschenken
- thermosmok met schroefdeksel voor bijvoorbeeld de koffie of thee
Losse dingen:
- tas met lange hengels op schoot + hengsels om je nek (niet charment, wel handig)
- indien met krukken: plastic tasje met de spullen erin aan je kruk hangen
Zowiezoe als je met krukken loopt niet te snel willen en goed kijken hoe/waar je loopt.
Beproefd in de praktijk

.
Succes ermee! Enne, het went gauw hoor, en het is maar voor 12 weken (positief bekijken)
Mijn lijstje dingen-die-ik-toch-echt-nodig-ga-hebben wordt steeds langer! Wat ga ik binnenkort geoorloofd shoppen.

Die tuinstoel onder de douche klinkt me gigantisch relaxt in de oren!
Maar thermoskannetje, drinken in flesjes, linnen tasjes, goed rugzakje, bedtafeltje met een kussentje eronder, koeltas/koelbox...
En tsjah, echt zin kan ik er helaas niet in hebben, maar het helpt reuze mee dat ik nu een lief vriendje heb die bij me woont, ik het allemaal kan plannen en natuurlijk de praktische ervaring van de vorige keer. Had ik de vorige keer allemaal niet dus slechter dan de vorige keer kan het niet worden! En je hebt natuurlijk helemaal gelijk, 12 weken is normaal ook zo voorbij! Zeker als je over alles wat je doet toch zeker 3 keer zo lang doet.
quote:
Op vrijdag 27 januari 2012 20:14 schreef Rewimo het volgende:Rugzakje voor alles wat je mee wilt nemen (ook in huis). Eventueel een koelbox op 230 volt bij je bank/bed/hangplek. Kat een paar keer goed raken, daarna weet ie dat ie uit de buurt moet blijven

Verder word je gewoon verschrikkelijk handig met krukken
Ik heb een maand of 4 met krukken moeten lopen (geen loopgips) toen ik 3 hoog op een flatje woonde, geen lift natuurlijk. Ik had m'n rolstoel beneden aan de trap staan. Boven deed ik alles met krukken. Plastic krukje onder de douche, vuilniszak en breed plakband voor als ik ging douchen. Als het goed is leer je na de operatie van een fysio in het ziekenhuis hoe je moet
traplopen. Eén kruk gebruik je om op te steunen, terwijl je in diezelfde hand ook je andere kruk houdt. De andere hand heb je nodig voor de trapleuning.
Ik loop nu ook alweer een poos met krukken maar ik hoef gelukkig niet veel trappen te lopen.
3 hoog...

Echt respect hoor! En ik maar mokken over dat ik niet op de begane grond woon. :-P
Ik heb de vorige keer ook het traplopen van de fysio geleerd inderdaad, maar dat was niet met die andere kruk ook nog in de hand. Superhandig. Dat ga ik maar eens oefenen nu ik nog mag struikelen!
En voor dat douchen had ik toen van die plastic zakken die aan binnenkant aan de rand tape hadden zitten, was echt ideaal want het water kwam er echt niet doorheen...
quote:
Op vrijdag 27 januari 2012 06:31 schreef Jannuk het volgende:ik snap trouwens wel dat je je been niet mag belasten, maar kun je binnen geen gebruik maken van de bank, het bed, een luie stoel? Dan kan je de rolstoel beneden laten staan. Ook met rolstoel boven doe je waarschijnlijk alleen de dingen die noodzakelijk zijn. En voor de douche en meer van dat, is de rolstoel niet handig. De kat leert trouwens vanzelf (lees: na 4 aanvaringen met kruk) dat het handiger is om bij je uit de buurt te blijven als je aan de wandel bent.
Ik heb dat de vorige keer inderdaad ook even overwogen maar ik vond het allemaal te langzaam gaan op krukken. Ik sjeesde op het laatst met groot gemak door het huis (als ik niks op schoot had) en het was wel relaxt om iets een beetje snel te kunnen doen nog. (toen had ik nog geen katten

)
En die rolstoel had zo'n beenhengsel dat je been omhoog hier waardoor ik gewoon in mn rolstoel achter mn bureau kon zitten zonder te hoeven pielen met kussentjes en krukjes onder het bureau.
Mn vriend had nu bedacht om eens te gaan kijken of we de drempels er niet even eruit kunnen halen aangezien alles altijd van mn schoot vloog als ik over de drempels heen ging. Maar of dat nou gaat lukken...