abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 23 januari 2012 @ 11:07:13 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107132090
120121_134533_prisongangpv.jpg

FOK! gaat op 30 Januari 2012 om 20:00 in gesprek met auteur Frank van Gemert over zijn nieuwe boek Van Prison-gang tot TBS

In true crime boeken komen de criminele hoofdpersonen zelf niet of nauwelijks aan het woord. Deze biografie brengt hierin verandering…

Tijdens lange, soms heftige gesprekken vertelt Jan Hoolwerf (1956) aan criminoloog Frank van Gemert, hoe hij, na een gewelddadig leven in Nederland, in de VS een straf uitzit wegens cocaïnesmokkel. In de gevangenis wordt Hoolwerf lid van een prison gang. Na zijn vrijlating keert hij terug naar Nederland en probeert hij zijn leven weer op de rails te krijgen. Onverwacht pleegt hij een levensdelict. Jan Hoolwerf wordt tot vijf jaar gevangenis en tbs veroordeeld.

Van prison-gang tot tbs is het levensverhaal van een gewelddadige man die geheel vastloopt. Het is een schokkend relaas zonder excuses of neutralisaties, dat zowel de eigen woorden van de dader bevat als de scherpe analyse van de wetenschapper.

quote:
“Ik had mijn eerste steekpartij in de gevangenis van Allenwood. Toen kwamen twee homies naar me toe en die zeiden dat ik mijn eigen moest bewijzen voor de clique, de gang. Ze zeiden dat ik iemand moest pakken. Ik zei: ‘wijs maar aan, dan hoek ik hem wel voor zijn harses’. Nee, zeiden ze, ‘dat is niet de bedoeling en ze gaven me een filero, een mes.” – Jan Hoolwerf
120121_134533_prisongangpvboek.jpg


Frank Van Gemert

Frank van Gemert (1958) studeerde Culturele Antropologie en deed o.a. onderzoek naar jeugdbendes, drugshandel en krakers. Hij is verbonden aan de afdeling Criminologie van de Vrije Universiteit te Amsterdam.

FOK! in gesprek met Frank van Gemert en hoe jij een exemplaar kunt winnen!

Op 30 Januari 2012 om 20:00 kun jij hier in dit topic live in gesprek gaan en jouw vragen stellen aan auteur en criminoloog Frank van Gemert.

Van Just Publishers mogen we bovendien vijf users die een leuke, bijzondere, of interessante bijdrage aan dat gesprek leveren belonen met een exemplaar van dit bijzondere boek.

Natuurlijk ben je van harte welkom om ook vooraf aan het gesprek al wat vragen in het topic te posten, wij zullen onze best doen om alle vragen aan bod te laten komen!
Hier vind je het topic: [EXCLUSIEF]Van Prison-gang tot TBS, Jij interviewt Frank van Gemert!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 20:06:29 #2
42184 crew  DaMart
pi_107413591
En we zijn begonnen!
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')