Sprinten in Salt Lake.quote:Team Sprint demonstration event.
Team Sprint races over 3 laps are planned as demonstration events, according to the following competition format (further details to be provided):
• Inner lane demarcation defines the competition track (same track as for Team Pursuit).
• Start and finish in the middle of each of the straights (same as for Team Pursuit).
• Teams consist of 3 Skaters, each skater must be assigned a position nr 1, 2 or 3.
• Teams may be composed of skaters from different countries (mixed national teams allowed)
• Skater nr 3 must wear transponders for timekeeping, and all skaters (if so provided) numbers 1-2-3 or differently coloured armbands for easy identification.
• The first lap is skated with the Skater assigned as no. 1 leading the team, with the two other Skaters following. After one lap Skater no. 1 has to leave to the outside part of the track while the two other Skaters of the team pass. Skater no. 2 then has to lead the team through the second lap, before leaving the race in the same manner as skater no. 1. Skater no. 3 skates the last lap alone and finishes the race for the team.
ze zal wel tevreden zijn, want PRquote:Op zondag 22 januari 2012 20:16 schreef Van_Poppel het volgende:
Redelijke tijd voor Oenema, maar niet fameus...
Sowieso de tijden van vandaag.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:17 schreef Van_Poppel het volgende:
De Nederlandse dames vallen tot nu toe echt tegen...
Vrouwenschaatsen is sowieso mager op dit moment.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:17 schreef Van_Poppel het volgende:
De Nederlandse dames vallen tot nu toe echt tegen...
Op dit moment? Behalve Sablikova, Nesbitt en in iets mindere mate Wust, is het echt al jaren lang armoede troef.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:18 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Vrouwenschaatsen is sowieso mager op dit moment.
Grote verschillen zijn er volgens mij altijd wel bij vrouwen geweest. Klassen in haar goede jaren kwam ook niemand in de buurt.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:19 schreef Norrage het volgende:
[..]
Op dit moment? Behalve Sablikova, Nesbitt en in iets mindere mate Wust, is het echt al jaren lang armoede troef.
Maar zelfs toen reden de #2s sneller dan de #1s van nu....quote:Op zondag 22 januari 2012 20:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Grote verschillen zijn er volgens mij altijd wel bij vrouwen geweest. Klassen in haar goede jaren kwam ook niemand in de buurt.
Met dit niveau krijgen ze het al lastig om zich uberhaupt te plaatsen, met name op de 1000.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:18 schreef DennisDeBengel het volgende:
Het is te hopen dat de Nederlandse vrouwen expres pas in maart willen pieken.
Die 4 startplaatsen op de 1000m lijken wel zeker hoor.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Met dit niveau krijgen ze het al lastig om zich uberhaupt te plaatsen, met name op de 1000.
Houdt ook niet over.quote:
Oenema haalt een voldoende, maar de rest zakt echt door het ijs door...quote:Op zondag 22 januari 2012 20:25 schreef Montov het volgende:
Maar 4 Nederlanders in de top 11, nee dit is echt slecht.
Het gaat niet om de plek, het gaat om de tijd. Als je het denk bedenkt dat over een week het wk sprint is dan is dit inderdaad vrij slecht.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:25 schreef Montov het volgende:
Maar 4 Nederlanders in de top 11, nee dit is echt slecht.
Op het WK heb je maar 3 startplaatsen, waarbij Leenstra en Wüst verreweg de beste indruk maken op dit moment.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:22 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die 4 startplaatsen op de 1000m lijken wel zeker hoor.
Geldt niet alleen voor de Nederlanders, buiten Lee was niemand indrukwekkend.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:27 schreef Crocmaz het volgende:
[..]
Het gaat niet om de plek, het gaat om de tijd. Als je het denk bedenkt dat over een week het wk sprint is dan is dit inderdaad vrij slecht.
Dat is makkelijk, zo zonder een 500m te rijden.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Op het WK heb je maar 3 startplaatsen, waarbij Leenstra en Wüst verreweg de beste indruk maken op dit moment.
En Nesbitt was er niet en Richardson rijdt een betere 1000quote:Op zondag 22 januari 2012 20:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Geldt niet alleen voor de Nederlanders, buiten Lee was niemand indrukwekkend.
Ok, dat wist ik niet....Wust en Leenstra zijn idd de enigen die kans maken op brons en zilver. De rest doet toch voor spek en bonen mee.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Op het WK heb je maar 3 startplaatsen, waarbij Leenstra en Wüst verreweg de beste indruk maken op dit moment.
Lijkt me ook vrij onnodig bij het WK afstanden.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:28 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat is makkelijk, zo zonder een 500m te rijden.
Waarom? Ach, het was toch al een niet al te beste race.quote:
Toch een groot verschil in snelheid tussen laagland en hoogland banen.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:32 schreef DennisDeBengel het volgende:
Nederlanders en bochten.. het blijft lastig.
Hij hindert de tegenstander...quote:Op zondag 22 januari 2012 20:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Waarom? Ach, het was toch al een niet al te beste race.
Ah, ik dacht dat je het over het WK Sprint had.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Lijkt me ook vrij onnodig bij het WK afstanden.
En de Dokter Bibber regel wordt een keer of 573 geschondenquote:
die regel is allang afgezwaktquote:Op zondag 22 januari 2012 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En de Dokter Bibber regel wordt een keer of 573 geschonden
Had hij de 1000 ook niet mee gewonnen.quote:
quote:Op zondag 22 januari 2012 20:38 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Goede tijd
Op de 1.000 meter tenminste...
Ook al langzamer dan gisterenquote:
smeekens heeft laatste buitenbocht, scheelt alweerquote:Op zondag 22 januari 2012 20:40 schreef Norrage het volgende:
Het gaat zo wel tussen de oren zitten bij de Nederlanders vandaag, als ze allemaal falen...Zie je Smeekens straks ook gewoon aarzelen waarschijnlijk en een fout maken.
dat zouden Herbert en co gezegd hebben jaquote:Op zondag 22 januari 2012 20:40 schreef Lookbehind het volgende:
Bij de broertjes Mulder zag je duidelijk hoe het skeelerinstinct het overnam in de bocht.
Toch mis ik Herbert hierquote:Op zondag 22 januari 2012 20:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
dat zouden Herbert en co gezegd hebben ja
Kijk, kijk, kijk, wat een tussenronde!quote:Op zondag 22 januari 2012 20:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Iemand moet het doen he, nu we deze commentator hebben.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Gerbert is wel de koning van de jinx.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:43 schreef Montov het volgende:
[..]
Kijk, kijk, kijk, wat een tussenronde!
hij heeft die tijd ook al in Calgary gereden, dus het is officieel een PRquote:Op zondag 22 januari 2012 20:43 schreef Montov het volgende:
Lobkov is ontevreden, maar bandert zijn zogenaamde PR wel bijna.
Ze hebben er meer lucht op gegooid.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:49 schreef DennisDeBengel het volgende:
Wat hebben ze met het ijs gedaan?
De luchtdruk is waarschijnlijk hoger...quote:Op zondag 22 januari 2012 20:49 schreef DennisDeBengel het volgende:
Wat hebben ze met het ijs gedaan?
Nog een redelijke tijd voor hem.quote:
Ze voelen of het ijs wel echt glad is.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:56 schreef TheGOAT het volgende:
Al die handjes aan het ijs in de binnenbocht, waar ligt dat aan, was gister niet zo of wel?
Zal wel niet zo zijn gezien de tijden.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze voelen of het ijs wel echt glad is.
Het is een training voor de schaats-curling biathlon.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:56 schreef TheGOAT het volgende:
Al die handjes aan het ijs in de binnenbocht, waar ligt dat aan, was gister niet zo of wel?
Douchepauze.quote:
afwaspauzequote:
Doet inderdaad niet mee.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:05 schreef jakees het volgende:
Doet nesbitt niet mee zo? Ik zie haar niet staan in het schema op http://nos.nl/sport/schaatsen/live/
Ze wil uitrusten.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:12 schreef jakees het volgende:
[..]
Blessure? Leenstra wint denk. die had gisteren veel last van Nesbitt.
Begrijpelijk, na vorig jaar, toen ze aan het einde van het jaar helemaal op was. WK is belangrijker dan een WC.quote:
slim iddquote:Op zondag 22 januari 2012 21:14 schreef Felagund het volgende:
[..]
Begrijpelijk, na vorig jaar, toen ze aan het einde van het jaar helemaal op was. WK is belangrijker dan een WC.
Dit.quote:
Ze verloor ook veel tijd door haar laatste wissel.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit.
Gister was Leenstra zonder Nesbitt echt niet aan die tijd gekomen.
Ze heeft vandaag wel de laatste binnenbocht.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit.
Gister was Leenstra zonder Nesbitt echt niet aan die tijd gekomen.
Gisteren was die sneller ja, maar toen was het ook gelijk haar snelste ronde ooit.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:39 schreef TheArt het volgende:
1.14,42 is prima, maar ik had het nog wel wat sneller verwacht. Die 1e ronde was net iets te langzaam.
De commentator had het zelf ook niet helemaal door volgens mij.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:42 schreef TheGOAT het volgende:
Wat gebeurde er, zag na 17 seconden dat ze er al 4 achter lag ofzo, niet goed gestart? die commentator zegt ook niets, geen emotie, niets in z'n stem, merkte niet eens dat ze weer begonnen waren
Over haar punten heen.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:43 schreef TheGOAT het volgende:
Aah mooie herhaling, waarom viel ze, schaats in het ijs?
probeerde een nieuwe finish uit, de snoekduikquote:Op zondag 22 januari 2012 21:43 schreef TheGOAT het volgende:
Aah mooie herhaling, waarom viel ze, schaats in het ijs?
Haha moest er om lachen, zo droog hahaquote:Op zondag 22 januari 2012 21:43 schreef franklop het volgende:
[..]
probeerde een nieuwe finish uit, de snoekduik
Ah joh maak je niet zo druk, het is maar een WB schaatsenquote:
Ik vind het gewoon bijzonder dat van de 8 schaatsers er 5 in de fout gaan :/quote:Op zondag 22 januari 2012 21:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ah joh maak je niet zo druk, het is maar een WB schaatsen![]()
En Van Riessen wint nota bene voor Leenstra. Toch prima dit.
Ok het waren goede tijden, maar gewoon bij gebrek aan beter gewonnen...Al onze troeven hebben gefaaldquote:
Zoals ik al zei: vrouwenschaatsen = erg matig momenteel.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:46 schreef Van_Poppel het volgende:
Dat je met zo'n matige tijd kunt winnen
je hebt helaas gelijkquote:Op zondag 22 januari 2012 21:47 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: vrouwenschaatsen = erg matig momenteel.
Nja, als je er toch niks van kan, rot dan op die eerste kruising ook aan de kant of zo. Voor een meervoudig olympiswch kampioene. Vind ik dan hoor.quote:
Je zag het gebeuren in die bocht, ze wilde ervoor langs...maar daar had Richardson teveel snelheid voor.quote:
Ik denk dat 95% van de mensen dat met je eens is hoorquote:Op zondag 22 januari 2012 21:47 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: vrouwenschaatsen = erg matig momenteel.
Not sure if serious?quote:Op zondag 22 januari 2012 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja, als je er toch niks van kan, rot dan op die eerste kruising ook aan de kant of zo. Voor een meervoudig olympiswch kampioene. Vind ik dan hoor.
Bullshit, er is maar 20 keer harder gereden in SLC of zo...quote:Op zondag 22 januari 2012 21:46 schreef Van_Poppel het volgende:
Dat je met zo'n matige tijd kunt winnen
Seriousquote:Op zondag 22 januari 2012 21:49 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Not sure if serious?
Looooooooool wat een oranje bril heb je op
1.14.2 is zeker niet fameus...je mag verwachten dat er in de loop der jaren enige vorm van progressie is...quote:Op zondag 22 januari 2012 21:49 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Bullshit, er is maar 20 keer harder gereden in SLC of zo...
het is een PR voor Van Riessen, dat is iig progressie..quote:Op zondag 22 januari 2012 21:50 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
1.14.2 is zeker niet fameus...je mag verwachten dat er in de loop der jaren enige vorm van progressie is...
Ik ben het met je eens dat het overall gezien matig is wat vrouwen laten zien! Ook op dat EK allround met een bejaarde Pechstein bijvoorbeeld, maar dat betoogde ik laatst ook al een keer dat schaatsen heel erg bezig is een sport in de marge te worden.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:50 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
1.14.2 is zeker niet fameus...je mag verwachten dat er in de loop der jaren enige vorm van progressie is...
Misschien ben ik iets te negatief, maar ik vergelijk het met de tijden die de dames 10-5 jaar geleden reden. Je zou mogen verwachten dat er (zeker in de breedte) sneller moet worden gereden.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:53 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het overall gezien matig is wat vrouwen laten zien! Ook op dat EK allround met een bejaarde Pechstein bijvoorbeeld, maar dat betoogde ik laatst ook al een keer dat schaatsen heel erg bezig is een sport in de marge te worden.
Echter heeft alleen Nesbitt dit jaar 1:13's gereden en zijn alle snellere tijden in SLC verder ook al 2/3/4 jaar terug gereden, dus nou ook weer niet alsof iedereen zo vaak een 1:14.2 rijdt. Dat is best een prima tijd...
Hij kan een stuk sneller nog volgens mij.quote:
Op de 500 misschien, maar hier moet ie er nog een rondje achteraan, dan valt dat me zeer mee.quote:Op zondag 22 januari 2012 22:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij kan een stuk sneller nog volgens mij.
twitter:KjeldNuis twitterde op zondag 22-01-2012 om 22:08:41Diep triest wat ik hier heb laten zien reageer retweet
Inderdaad, schaam je.quote:Op zondag 22 januari 2012 22:09 schreef hole1988 het volgende:
twitter:KjeldNuis twitterde op zondag 22-01-2012 om 22:08:41Diep triest wat ik hier heb laten zien reageer retweet
Daar heb je het al.quote:Op zondag 22 januari 2012 22:09 schreef Norrage het volgende:
Hup Stefan, even heersen!(EN HIER JINX IK NIET MEE KUT NEDERLANDERS VANDAAG)
jinxquote:Op zondag 22 januari 2012 22:09 schreef Norrage het volgende:
lulquote:Op zondag 22 januari 2012 22:09 schreef Norrage het volgende:
twitter:Ireenw twitterde op zondag 22-01-2012 om 22:11:42Nu van mijn fouten leren en op naar het volgende.. Met 0.9 verval tussen de beide rondjes was ik wel tevreden. #SLCWC reageer retweet
1018 milibarquote:Op zondag 22 januari 2012 22:12 schreef TheArt het volgende:
Wat zijn die tijden matig vandaag. Luchtdruk dus schijnbaar erg hoog.
Mooi voor de TV kijken.quote:
twitter:AnnetteGerrit twitterde op zondag 22-01-2012 om 22:20:39En zo zit dag 2 er ook op. 38.09 matig tevreden. 1.15.07 redelijk tevreden. Algehele gevoel weekend:tevreden.Veel goede punten!Op naar 't wk reageer retweet
+veelquote:Op zondag 22 januari 2012 22:22 schreef TheGOAT het volgende:
Bij haar maakt het niet uit wat ze rijdt, ze is een genot om naar te kijken, hoop dat ze nog vele jaren meedoet
twitter:jansmeekens twitterde op maandag 23-01-2012 om 02:02:50Haha met senior nog een paar baantjes getrokken op het record ijs van salt lake city!
http://t.co/XjFy3E6N reageer retweet
Ben benieuwd wat bob nog kanquote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:54 schreef Montov het volgende:
Bob de Jong zal toch in Hamar schaatsen. Bergsma niet.
Sneller dan vorige week. Maar het is onduidelijk hoe de omstandigheden zijn.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:23 schreef Felagund het volgende:
Maar geen tijd om vrolijk van te worden.
Tijden zijn trouwens alleen goed van de Nederlanders, want de rest begint bij 6.37...quote:
Die is nooit meer op haar topniveau teruggekomen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:30 schreef franklop het volgende:
Mooi schema weer van Klaassen: 28,7, 31,2 34,4
en dat terwijl ze voor 2e kruising al moest inhouden, gevalletje goed pieken weer van Wust?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |