abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 januari 2012 @ 18:32:22 #1
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107107078
quote:
AMSTERDAM – De Italiaanse premier Mario Monti wil dat het permanente Europees noodfonds wordt verdubbeld naar 1 biljoen euro.

Hiermee zou de eurozone vertrouwen uitstralen naar de financiële markten toe. Dit meldde het Duitse magazine Der Spiegel zaterdag, zonder bronnen te noemen.
Naar verluidt weet de Duitse regering van de wens van Monti. Landgenoot en ECB-president Mario Draghi zou het eens zijn met de Italiaanse premier.

Hij vindt dat de overgebleven leencapaciteit van het huidige noodfonds (EFSF) gebruikt zouden moeten worden om het nieuwe noodfonds groter te maken.
Het permanente noodfonds (ESM) moet in juli van dit jaar operationeel worden, volgens de laatste berichten. De Duitse bondkanselier Angela Merkel zei eerder al dat het nieuwe noodfonds van meer kapitaal kan worden voorzien dan eerder werd afgesproken.
http://www.nu.nl/economie(...)eling-noodfonds.html
  zondag 22 januari 2012 @ 18:34:08 #2
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107107147
Een beetje een nieuwsdump, maar goed.

Is dit niet al een verloren strijd?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zondag 22 januari 2012 @ 18:48:24 #3
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107107698
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:34 schreef Madame_Paon het volgende:
Een beetje een nieuwsdump, maar goed.

Is dit niet al een verloren strijd?
Mag dat niet?

Een verloren strijd zeker.
pi_107107893
Men heeft toch al eindeloos gediscussieerd en onderhandeld erover dat het noodfonds 'eigenlijk' twee keer zo groot zou moeten zijn? Maar dat is dus gewoon niet haalbaar. Italië en die meneer Monti kunnen dus maar beter accepteren dat zij zichzelf moeten zien te redden.
  zondag 22 januari 2012 @ 19:05:07 #5
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_107108350
Dan moet Monti de knip trekken. Of zijn mond houden en blij zijn met alles wat we al voor hem doen
Laffe huichelaar
  zondag 22 januari 2012 @ 22:59:12 #6
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_107121855
Wanneer kunnen we de neuro en de zeuro verwachten. Scheiding van noord en zuid Europa. Laat het zuiden maar in hun eigen sop gaar koken. :{w Hopelijk is dit mogelijk zonder al te grote consequenties voor de economie.
  zondag 22 januari 2012 @ 23:17:47 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107122802
Ik wil een lul van 40 CM
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 22 januari 2012 @ 23:27:08 #8
111528 Viajero
Who dares wins
pi_107123259
Dit had ook niemand verwacht natuurlijk, een bankier die door de EU benoemd is en nu om nog meer geld voor de banken vraagt. Wat een corrupte teringzooi is het ook.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_107123998
Moet bijna wel anders krijgen we dadelijk hyperinflatie, doordat ECB zich al als lendor as last resort heeft opgetreden. 28/2 weten we het zkr.

ECB heeft dus waardeloos onderpand (lees obligaties Italie, Gr, Sp) aangenomen van banken voor ¤¤¤ en meteen weer gestald bij de ECB.
  maandag 23 januari 2012 @ 00:15:19 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_107125214
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 23:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik wil een lul van 40 CM
moet je hem wel kunnen oprollen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_107125372
Het mogelijk uit de Euro stappen idee is eigenlijk zo slecht nog niet, het heeft de staat onderhand meer gekost dan dat het heeft opgeleverd. Nu moet iedereen maar weer een flinke duit in het zakje doen voor het volgende land wat omvalt. Wanneer stoppen ze toch eens met dit ondemocratische systeem wat de EU heet en laten we aub gewoon weer terug gaan naar handelsverdragen ipv een Europese superstaat.
  maandag 23 januari 2012 @ 00:35:04 #12
323876 michaelmoore
pi_107125800
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 00:20 schreef PKRChamp het volgende:
Het mogelijk uit de Euro stappen idee is eigenlijk zo slecht nog niet, het heeft de staat onderhand meer gekost dan dat het heeft opgeleverd. Nu moet iedereen maar weer een flinke duit in het zakje doen voor het volgende land wat omvalt. Wanneer stoppen ze toch eens met dit ondemocratische systeem wat de EU heet en laten we aub gewoon weer terug gaan naar handelsverdragen ipv een Europese superstaat.
goed plan , leg het eens voor en vraag om een referendum
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_107126020
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 00:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

goed plan , leg het eens voor en vraag om een referendum
Die hebben we al gehad en als ik me niet vergis is dat dus uitgedraaid op het verdrag van Lissabon. Half Europa was er tegen maar die Eurofielen drukten het alsnog door en liet het volk in de kou staan. Wat mij betreft worden die mensen opgepakt en terechtgesteld voor landverraad.
  maandag 23 januari 2012 @ 00:46:30 #14
323876 michaelmoore
pi_107126062
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 00:44 schreef PKRChamp het volgende:

. Wat mij betreft worden die mensen opgepakt en terechtgesteld voor landverraad.
Alweer zo een goed plan ^O^
  maandag 23 januari 2012 @ 00:48:08 #15
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_107126098
quote:

[..]

Die hebben we al gehad en als ik me niet vergis is dat dus uitgedraaid op het verdrag van Lissabon. Half Europa was er tegen maar die Eurofielen drukten het alsnog door en liet het volk in de kou staan. Wat mij betreft worden die mensen opgepakt en terechtgesteld voor landverraad.
Niks aan toe te voegen.
pi_107126253
quote:

[..]

Dat kun je zo niet stellen.

Het Verdrag van Lissabon was inhoudelijk anders dan het Grondwetverdrag dat in het referendum werd afgekeurd. En in Ierland hebben we gezien dat zelfs een klein extra protocol bij het verdrag genoeg kan zijn om de kiezers na een 'nee' alsnog over de streep te trekken.

Kortom, aangezien uit een 'nee' niet blijkt met welk aspect van het Grondwetverdrag men het niet eens was, kun je ook niet zeggen dat het Verdrag van Lissabon tegen de wil van het volk erdoor is gedrukt.
pi_107126386
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 00:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat kun je zo niet stellen.

Het Verdrag van Lissabon was inhoudelijk anders dan het Grondwetverdrag dat in het referendum werd afgekeurd. En in Ierland hebben we gezien dat zelfs een klein extra protocol bij het verdrag genoeg kan zijn om de kiezers na een 'nee' alsnog over de streep te trekken.

Kortom, aangezien uit een 'nee' niet blijkt met welk aspect van het Grondwetverdrag men het niet eens was, kun je ook niet zeggen dat het Verdrag van Lissabon tegen de wil van het volk erdoor is gedrukt.
Het is heel simpel waar men het niet mee eens was, men had genoeg van Europese inmenging in nationale zaken. Wat we nu hebben is precies wat alle nee stemmers niet wouden hebben. Handelsverdragen dat is een maar dit ondemocratisch gedrocht wat de EU heet wouden de nee stemmers absoluut niet.
We moeten in dit land miljarden bezuinigen maar we pompen ook miljarden naar Griekenland, een land waar de gemiddelde Nederlander geen drol mee te maken heeft maar het kost wel miljarden terwijl wij zelf in Nederland op een houtje kunnen bijten. Ik zie werkelijk geen vooruitgang waar ik nou van kan zeggen dat komt nou door de EU, het is alleen maar een berg ellende.
  maandag 23 januari 2012 @ 01:04:57 #18
323876 michaelmoore
pi_107126445
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 01:01 schreef PKRChamp het volgende:

[..]
Ik zie werkelijk geen vooruitgang waar ik nou van kan zeggen dat komt nou door de EU, het is alleen maar een berg ellende.
En het zal nog wel even duren voor de zaak weer achter de rug is
pi_107126485
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 01:01 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Het is heel simpel waar men het niet mee eens was, men had genoeg van Europese inmenging in nationale zaken. Wat we nu hebben is precies wat alle nee stemmers niet wouden hebben. Handelsverdragen dat is een maar dit ondemocratisch gedrocht wat de EU heet wouden de nee stemmers absoluut niet.
We moeten in dit land miljarden bezuinigen maar we pompen ook miljarden naar Griekenland, een land waar de gemiddelde Nederlander geen drol mee te maken heeft maar het kost wel miljarden terwijl wij zelf in Nederland op een houtje kunnen bijten. Ik zie werkelijk geen vooruitgang waar ik nou van kan zeggen dat komt nou door de EU, het is alleen maar een berg ellende.
En welke punten uit het Grondwetverdrag zorgen in dat opzicht dan precies voor een verslechtering ten opzichte van de voorgaande verdragen? En zag daadwerkelijk een meerderheid van de nee-stemmers (zo ja, bron graag) dat zo?
pi_107126539
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 01:07 schreef Igen het volgende:

[..]

En welke punten uit het Grondwetverdrag zorgen in dat opzicht dan precies voor een verslechtering ten opzichte van de voorgaande verdragen? En zag daadwerkelijk een meerderheid van de nee-stemmers (zo ja, bron graag) dat zo?
Je mist het punt, buiten het feit dat ik het idee had dat de politici het niet eens snapten vanwege hun gebrek aan uitleg, ging het puur om onderbuikgevoelens van het volk zelf. Men zegt NEE, en nee is nog steeds nee en niet in een ander jasje ineens ja. Bovendien was het gewoon bekend dat de EU meer macht zou verkrijgen door dat verdrag. Als het zo`n nietszeggend stukje was vanwaar die ophef?
  maandag 23 januari 2012 @ 01:11:47 #21
323876 michaelmoore
pi_107126549
Maar met mij heeft 65% tegen Europa gestemd en het is er toch gekomen, das wel raar
pi_107126763
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 01:11 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Je mist het punt, buiten het feit dat ik het idee had dat de politici het niet eens snapten vanwege hun gebrek aan uitleg, ging het puur om onderbuikgevoelens van het volk zelf.
Het lijkt me niet dat zulke belangrijke beslissingen gebaseerd moeten worden op wat onderbuikgevoelens. Jou wel?
quote:
Men zegt NEE, en nee is nog steeds nee en niet in een ander jasje ineens ja.
In Ierland hebben ze twee keer een referendum gehouden en bleek dat wel zo te zijn.
quote:
Bovendien was het gewoon bekend dat de EU meer macht zou verkrijgen door dat verdrag. Als het zo`n nietszeggend stukje was vanwaar die ophef?
Dat vraag ik jou: waar gaat die ophef om? Gaat het alleen om een onderbuikgevoel of zijn er ook concrete punten aan te wijzen die fout waren aan het Grondwetverdrag? En indien dat laatste het geval is: zitten die dingen dan nog steeds in het Verdrag van Lissabon of niet?
pi_107126770
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 01:11 schreef michaelmoore het volgende:
Maar met mij heeft 65% tegen Europa gestemd en het is er toch gekomen, das wel raar
Wanneer is er over 'Europa' gestemd dan? Ik kan mij dat niet herinneren, misschien dat het voor mijn geboorte was?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2012 01:26:46 ]
pi_107126838
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 01:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Het lijkt me niet dat zulke belangrijke beslissingen gebaseerd moeten worden op wat onderbuikgevoelens. Jou wel?
Ik vind dat gevoel altijd onderdeel moet zijn van je besluitvorming, vooral over zaken zoals de "grondwet" wat voor de meeste Nederlanders niet te begrijpen is.
quote:
[..]

In Ierland hebben ze twee keer een referendum gehouden en bleek dat wel zo te zijn.
Zijn die mensen dan ook goed geïnformeerdt of zijn het weer de politici die alles in hun straatje hebben geluld?
quote:
[..]

Dat vraag ik jou: waar gaat die ophef om? Gaat het alleen om een onderbuikgevoel of zijn er ook concrete punten aan te wijzen die fout waren aan het Grondwetverdrag? En indien dat laatste het geval is: zitten die dingen dan nog steeds in het Verdrag van Lissabon of niet?
Laat ik voorop stellen dat ik echt concrete punten niet kan aanwijzen, maar het feit dat men meer macht toekend aan de Europese unie betekent niets anders dat je als land een stuk van je soevereiniteit inleverd. En laten we eerlijk wezen, dat we nu voor de Grieken zitten te betalen en welk land daarna mischien weer is niet wat de Nederlandse nee kiezer voor heeft gekozen. In plaats van je zorgen te maken wat er precies niet goed aan dat verdrag is is niet relevant tegenover het feit dat het er helemaal niet had mogen zijn.
  maandag 23 januari 2012 @ 01:33:44 #25
323876 michaelmoore
pi_107126860
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 01:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Wanneer is er over 'Europa' gestemd dan? Ik kan mij dat niet herinneren, misschien dat het voor mijn geboorte was?
genaaid zijn we, en het was niet eens lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')