abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107082613
Zoals de topic titel al aanduidt, wat verdient een vertaler? Arabisch - Nederlands Nederlands - Arabisch..

Dan heb ik het over een beëdigde vertaler met diploma's/certificaten. En wie weet wat de kansen zijn van een baan hierin? Oftewel kan je wel aan de bak gaan als freelance vertaler?
  zaterdag 21 januari 2012 @ 23:45:09 #2
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_107083135
52,50 per uur
My mama didn't raise no fool
pi_107083309
Wat ga je verdienen?

Als beginnend vertaler moet je niet op gouden bergen rekenen. Het bruto startsalaris van een intern vertaler ligt - afhankelijk van het bureau - meestal rond de 1.700 euro. Doorgroeien naar een salaris van zo’n 3.500 euro is mogelijk. Ben je freelance vertaler, dan is je inkomen afhankelijk van het aantal en het soort opdrachten dat je krijgt.

Bron:

http://www.carrieretijger(...)ie/vertalen/vertaler
  zaterdag 21 januari 2012 @ 23:59:15 #4
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_107083702
Het is niet echt veel anders dan voor een vertaler in een andere talencombinatie, het enige wat er dan mogelijk verschilt is de vraag (opdrachten) en aanbod (jouw vakgenoten - concurrenten).

Uit eigen ervaring (ik werkte 5 jaar lang als vertaler) kan ik je melden dat het nogal verschilt ook aan het type opdracht (technische documenten bijv. verdienen meer dan simpele) maar het is wel genoeg om fatsoenlik je brood mee te verdienen.

Het likt me ook dat er meer vraag zou zijn voor Arabisch-Engels en andersom. Maar dat je NL kan is wel een plus, hoe meer kwalificaties en flexibiliteit jouwerzijds, hoe beter.

Wel is de markt erg competitief, je moet maar net iets boven het veld uitsteken dan die ander.

Opdrachten en loon kunnen varieren natuurlijk - jij bepaalt dat laatste dmv een offerte en factuur- maar je kan zo,n 2500 -3500 makkelijk mee verdienen (als starter). Naarmate je ervaring en vakkundigheid toenemen kan dat stijgen.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')