abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5046912
Waarom heb ik het idee dat ik eigenlijk helemaal alleen op de wereld ben? Ik heb eigenlijk geen vrienden en dus ook bijna geen sociaal leven. De computer is mijn beste vriend zou je haast kunnen zeggen. Daardoor heb ik nog een beetje contact met de buitenwereld. Tegen die mensen doe ik dan alsof er niets aan de hand is, ik loop niet met mijn problemen te koop, dat ligt niet in mijn aard.
Normaal gesproken heb ik daar niet zo'n last van of zo, ik ben best wel op mezelf. Maar gisteren knapte er gewoon iets. Ik wil niet mijn hele leven alleen blijven. Ik wil ook wel eens lekker op de bank zitten met iemand om lekker te kletsen, zonder dat daar een computerverbinding tussen zit.
Nu ben ik al een hele tijd niet echt vrolijk of zo, maar daar dit besef heb ik ineens het idee dat ik nog dieper in het moeras ben weggezakt. Ik zou haast willen zeggen, wat heeft mijn leven eigenlijk voor nut. Het idee om er maar een eind aan te maken komt steeds vaker bovendrijven. Wees maar niet bang dat ik dat ook ga doen, want daar zou ik mijn ouders zoveel verdriet mee doen (en ik durf dat gewoon niet), maar toch....
Herkennen mensen dit? En wat hebben jullie eraan gedaan om er vanaf te komen?
Uitgaan zou wel een optie zijn, maar ik ben niet zo iemand die in zijn eentje naar een kroeg of disco gaat. Dat vind ik niet leuk, en ik voel me ook niet echt thuis in een drukke omgeving.
Ik heb het idee dat ik gewoon een grote puinhoop maak van mijn leven... geen vrienden, geen sociaal leven, ben tegen mijn zin bezig met een studie die ik niet meer leuk vind (nou ja, daar ben ik mee bezig tot januari en dan heb ik mijn bul en kan ik wat anders doen). Ik heb gewoon helemaal niets leuks meer om naar uit te kijken....

Sorry als dit een beetje een verwarrend verhaal is geworden, maar ik had even de behoefte om het van me af te schrijven.

woensdag 17 juli 2002 @ 10:01:32 #2
26686 mister-ious
.....wie?.....
pi_5046953
ik adviseer je om op ballet te gaan of op korfbal of op kantklossen met hindernissen.
"Twee regels voor succes: 1) Vertel nooit alles wat je weet."
pi_5046962
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 10:01 schreef mister-ious het volgende:
ik adviseer je om op ballet te gaan of op korfbal of op kantklossen met hindernissen.
Dank voor deze nuttige bijdrage. En ga nu maar weer terug naar onzin!
  woensdag 17 juli 2002 @ 10:04:09 #4
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_5046970
Ga een sport doen, of neem een hobby. Ga iets doen, anders blijf je hier mee zitten.
pi_5046981
Hoi, je bent heus niet de enige met dit probleem. Tegenwoordig zijn er ontiegelijk veel mensen die (mede door het toegenomen gebruik van internet) minder/geen sociale contacten overhouden. En als ze er eenmaal achter zijn dat ze dat missen inderdaad het gevoel hebben dat ze zwaar in de put zitten. Wat je daar aan kan doen, tja er is geen wondermiddel of zo dat er voor zorgt dat je een bloeiend sociaal leven krijgt (tenzij je bakken met geld hebt) het is dus een kwestie van of bijvoorbeeld een sport gaan doen, bij voorkeur een teamsport. Of inderdaad dingen gaan doen waar mensen openstaan voor 'real life' contact, wat dat in jouw geval zal zijn moet je naar aanleiding van je eigen interesses moeten invullen...
pi_5046984
Andyvie, ik ken het probleem. Ik heb er zelf ook erg mee gezeten (ik ben 18), maar ik heb het geluk gehad iemand tegen 't lijf te lopen (via internet trouwens) die me heeft laten zien wat geluk is en waarom het leven de moeite waard is. Je moet gewoon geduld hebben, niet zoeken, maar wel openstaan voor dingen. En ga wat doen! Verveling is een mens' grootste vijand!

(over mijn situatie op dit moment zal ik trouwens verder maar niet uiwijden.. dingen kunnen nou eenmaal kapot gaan, helaas)

pi_5046990
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 09:55 schreef Andyvie het volgende:
[...]
Andyvie, ik denk dat je het sociale leven moet gaan opzoeken. Dat hoeft niet perse de disco of kroeg te zijn, maar kan ook bij een sportclub oid zijn.

Misschien gewoon eens naar een Fok! meeting gaan? Ik heb begrepen dat het er daar relaxed aan toe gaat. En een hoop mensen kun je al via je toetsenbord leren kennen waardoor het eerste contact niet zo heel eng is.

Wat ook kan helpen is een baantje in de horeca zoeken, je komt makkelijk snel met veel mensen in contact.

Als je je niet prettig voelt in je huidige situatie, dan is er maar 1 die daar verandering in kan aanbrengen en dat ben je zelf. Zet dus gewoon die eerste stap de andere richting in.

Succes !!!

woensdag 17 juli 2002 @ 10:09:33 #8
17075 extreme
-wannahave-
pi_5047005
op het moment dat je niet meer weet of je beste vrienden mannelijk of vrouwelijk zijn omdat je dat niet op kan maken uit de nicknames, dan zit je redelijk in een sociaal coma.

je zou in ieder geval je PC onder je arm mee kunnen nemen naar een LAN-Party, dat is dan toch wel een social-event voor gelijkgestemden. Heb je in ieder geval genoeg gespreksstof.

of stomweg de knoop eens doorhakken en gewoon daten via internet, *we zitten tenslotte in het nieuwe millenium*, en ga er van uit dat ook de meisjes die via internet daten niet altijd zijn wie ze zeggen, en derhalve net zo zenuwachtig zullen zijn als jij

Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
  woensdag 17 juli 2002 @ 10:10:53 #9
11066 punksquad
-------------
pi_5047012
je moet gewoon contacten proberen op te bouwen, doe dat via schoolvrienden, hobbievriende, of kroegvrienden , maar door thuis te blijven zitten veranderd er niets in je leven... als je niet snel vrienden maakt moet je er extra veel voor doen.. en je moet niet aan je internet blijven hangen daar schiet je nix mee op hoor... !!!!
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
  woensdag 17 juli 2002 @ 10:16:47 #10
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_5047049
en als het maar niet wil lukken om te veranderen gewoon een maand die computer uithouden.
pi_5047052
Ja, je kan toch afspreken via internet?

Kijk op www.onehello.nl

Succes!!

Scary but true!
pi_5047068
Dank jullie wel voor de snelle reacties.
Ik had zelf ook wel door dat ik meer buitenshuis moet gaan leven. Maar goed, hoe pak ik zoiets aan. Teamsporten zijn niet echt aan mij besteed, maar misschien moet ik gewoon eens wat proberen. Ik vind het alleen zo moeilijk om in contact te komen met mensen. Ik ben, vooral in vreemde situaties, extreem verlegen en probeer ze dat soort situaties dan ook ook te ontwijken, met als resultaat dat je ook geen nieuwe mensen ontmoet.
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 10:09 schreef extreme het volgende:
op het moment dat je niet meer weet of je beste vrienden mannelijk of vrouwelijk zijn omdat je dat niet op kan maken uit de nicknames, dan zit je redelijk in een sociaal coma.
Gelukkig is dat nog niet zover in mijn MSN lijst. Hier op fok is het soms wat moeilijker
  woensdag 17 juli 2002 @ 10:25:52 #13
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_5047119
Ga sporten, maakt niet uit wat, desnoods geen teamsport maar doe dan wel mee aan toernooien of competities zodat je dan sociale contacten op doet. Zoek een hobby, iets waarmee je andere mensen ontmoet. Als je straks je bul hebt en je gaat een baan zoeken, kijk dan of er via het bedrijf een sportavond is o.i.d. Misschien zijn er collegae waarmee je iets leuks kunt gaan doen, neem dat als een nieuwe start en laat niet te snel het koppie hangen, zelfvertrouwen straal je uit en maakt contact maken een stuk eenvoudiger.

groot veel groet

Hard, gemeen en snel
pi_5047129
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 10:01 schreef mister-ious het volgende:
sorry mods voor de flame maar als iemand iemand op zo'n manier vernederd dan verdient die op zen minst een ban
pi_5047141
Ik heb het ook jarenlang gehad... Maar nu heb ik eindelijk MIJN ik gevonden en ben en durf ik te zijn wie ik ben. Ik ben nu Gothic en heb daarin nu vele vrienden zitten.

Sindsdien gaat het ook vele malen beter met me... Ik ben van een gesloten verlegen persoon naar een open en actief persoon gegaan. Voor mij is het echt goed geweest.

Protected by Witchcraft
pi_5047188
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 10:27 schreef Olivis het volgende:

[..]

sorry mods voor de flame maar als iemand iemand op zo'n manier vernederd dan verdient die op zen minst een ban

Als je dat wat hij zegt iets minder letterlijk neemt, heeft ie wel voor 110% gelijk..
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_5047230
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 10:33 schreef BarBaar het volgende:

[..]

Als je dat wat hij zegt iets minder letterlijk neemt, heeft ie wel voor 110% gelijk..

En hij gaat erg kort door de bocht.

Iemand die verlegen is gaat niet zomaar naar een sportclub (gewoon kantklossen kan nog, maar met hindernissen is wel meteen heel heftig).

Andyvie, kun je niet bij een studentenvereniging gaan? Of je aansluiten bij een activiteitenvereniging van studenten? Die stap is al wat kleiner omdat je veel van die mensen al eens hebt gezien.

pi_5047392
Kom op, neem idd een hobby... Heb je op school ook geen contact met mensen??? En als je je studie niet leuk vindt, moet je meteen iets anders gaan doen. Als je al veel achter je pc zit, ga dan niet ook nog informatica studeren...
pi_5047409
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 10:38 schreef Pjederdy het volgende:

[..]

Andyvie, kun je niet bij een studentenvereniging gaan? Of je aansluiten bij een activiteitenvereniging van studenten? Die stap is al wat kleiner omdat je veel van die mensen al eens hebt gezien.

Mja, zou een optie kunnen zijn, maar dat had ik eerder moeten doen dan, denk ik. Ik loop nu stage dus hoef nog maar een paar maanden voor ik afstudeer. Ik ben wel lid van mijn studievereniging en ga sporadisch wel eens naar een borrel die ze organiseren, maar niet naar de grotere feesten zeg maar, want daar voel ik me niet echt op mijn gemak (veel te druk) en die beginnen nu ook te laat wil ik de volgende dag weer op tijd op mijn werk zijn.
Ik ken ook wel veel mensen van mijn studie (voornamelijk omdat we maar met 40 zijn in mijn jaar, waarvan er maar ongeveer 10 de richting doen die ik ook doe) en daar ga ik ook wel mee om, en ook al noem ik ze mijn vrienden (en een iemand is dat ook echt), het zijn niet mensen bij wie ik de deur plat loop, zeg maar.

Ik moet gewoon een manier bedenken, denk ik, om de kring waar ik nu in zit te doorbreken. Bij al jullie suggesties denk ik gelijk: help dat is nieuw, dat is eng, maar ik moet gewoon van die gedachte af op de een of andere manier.

pi_5047440
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 10:54 schreef VrAnKiE het volgende:
En als je je studie niet leuk vindt, moet je meteen iets anders gaan doen.
Had ik drie jaar geleden moeten doen inderdaad, maar ik hoef nu nog maar 5 maanden en ik vind het zonde om 5 jaar studie weg te gooien. Die 5 maanden kom ik ook nog wel door. En dan heb ik in ieder geval iets.
pi_5047481
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 10:55 schreef Andyvie het volgende:
Bij al jullie suggesties denk ik gelijk: help dat is nieuw, dat is eng, maar ik moet gewoon van die gedachte af op de een of andere manier.
Nee hoor.

Je hebt er nu last van, maar blijkbaar nog niet genoeg dat je denkt: "stik maar en NU ga ik er iets aan doen".

Als dat moment komt dan onderneem je makkelijker iets om het te doorbreken. Ga het niet forceren, daar wordt je alleen maar ongelukkiger van.

en nog wat wijze woorden: Het leven regelt het allemaal vanzelf, maak je geen zorgen.

woensdag 17 juli 2002 @ 11:01:46 #22
17075 extreme
-wannahave-
pi_5047501
bedenk je altijd dat je nooit alleen bent in dit soort dingen, er zijn tienduizenden mensen in nederland met het zelfde,

en vergis je ook niet in de kracht van internet, ik heb heel veel nieuwe mensen leren kennen via het web, en de stap tussen gezellig chatten online, of gezellig chatten met een flesje wijn in een restaurant, de kroeg, of gewoon thuis is kleiner dan je denkt...

Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_5047701
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 11:01 schreef extreme het volgende:

en vergis je ook niet in de kracht van internet, ik heb heel veel nieuwe mensen leren kennen via het web, en de stap tussen gezellig chatten online, of gezellig chatten met een flesje wijn in een restaurant, de kroeg, of gewoon thuis is kleiner dan je denkt...

Dat ben ik ook zeker van plan. Er zijn een aantal mensen die ik best wel eens zou willen ontmoeten in het echt (en dan ga ik niet op het laatste moment terugkrabbelen, zoals in het verleden wel eens is gebeurd).
pi_5048118
hey Andyvie, ik heb dat ook gehad. En wat die studei betreft, Ik heb uiteindelijk (nu dus ) ook besloten dat maar eens te beeindigen. Ik ben er wel zelf op uit gegaan, en ook dat is niet makkelijk, maar het heeft wel veel opgeleverd. gewoo doen dus. En anders, gewoon mailen met mensen, ook van Fok enzo, en dan als het klikt afspreken om eens leuke dingen te doen, gewoon als vrienden, naar de film, keertje naar de kroeg of gewoon een dag slenteren in amsterdam ofsow. Dan komt het wel. Succes, en mailen mag altijd
[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
pi_5048261
Geen medestudenten waar je goed mee op kunt schieten? Eens een keer een terrasje pakken na college kan erg leuk zijn. Je leert dan iemand van een hele andere kant kennen.
Ik meen ook dat je je wilde verdiepen in HTML, misschien zijn er in de buurt avondcursussen of iets dergelijks op dat gebied? Meestal gaat dat er wat relaxter aan toe dan een "gewone" studie.
In ieder geval sterkte.
C’est Davie :o)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')