quote:
Op zaterdag 21 januari 2012 15:32 schreef ToffeVogel het volgende:hee ik ben wat aan het rondkijken voor opleidingen die ik mischien zou willen gaan volgen.
zit nu 4e havo.
dingen zoals journalistiek en rechten lijken mij wel leuk maar een baan bij defensie blijft mijn aandacht ook de hele tijd trekken.
ik heb al veel gezocht over een opleiding bij de politie, vooral omdat je bij het leger veel van huis bent en je studententijd intern zit (zover ik weet) en ik wil wel nog gewoon thuis kunnen zijn en met vrienden afspreken.
Als je dit nu al zegt, weet je dan wel zeker dat je bij de KM wilt en voor 6 maanden uitgezonden kan worden?
quote:
Maar ondanks dit spreekt de marine mij bijvoorbeeld heel erg aan.
nu heb ik dus een paar vragen, mischien dat iemand hier antwoord op kan geven.
1- Ben je tijdens je opleiding in nederland intern en zo ja, hoe vaak ben je thuis en hoe vaak kun je je vrienden zien?
Gezien je vraag hieronder wil je ooff worden, je zit dan gewoon in Den Helder tijdens de EMMV intern, tijdens de opleidingen na de EMMV mag je gewoon elke dag naar huis. Overigens ben je wel elk weekend, op het eerste na dan, thuis.
quote:
2- kijken ze naar je cijfers als je solliciteert voor onder-officier met een havo diploma? en heeft dit veel invloed op het aangenomen worden?
Ligt aan het dienstvak wat je wilt gaan doen, en welke vakken je op school heb gehad. Ik denk niet dat men kijkt of je je diploma met een 6 of een 9 heb gehaald.
quote:
3- als je eenmaal terug komt van missie ben je dan vrij en kun je naar huis?
Je hebt na een vaarperiode recht op compensatieverlof. Maar tijdens het verlof moet er nog steeds de wacht gelopen worden, dus het kan best zijn dat je tijdens je verlof 1 of 2 dagen terug moet komen.
quote:
4- is de kans groot dat je door de keuring komt en een baan krijgt bij de marine (met voorkeur als onder-officier) ?
Als jij gewoon gezond en ietwat sportief bent, kom je met gemak door de keuring. Of je een baan krijgt ligt aan hoeveel mensen ze nodig hebben in dat dienstvak.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..