Als ze beledigd zijn als je de knoflooksaus afslaat, waarom kijken ze mensen die alleen knoflook willen en geen sambal dan niet raar aan en stellen ze daar niet de bevestigende vraag: zei je nou alleen knoflook?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:25 schreef AhmedJaret het volgende:
Turken voelen ze beledigd als je iets afslaat, dus gewoon zeggen zo van "lekkere knoflooksaus, maar ben van de furie op de tong, sambal, no garlic" en dan rol je weer naar buiten
Omdat ze vrijwel altijd knoflooksaus aanbieden waardoor je het moet afslaan.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:27 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als ze beledigd zijn als je de knoflooksaus afslaat, waarom kijken ze mensen die alleen knoflook willen en geen sambal dan niet raar aan en stellen ze daar niet de bevestigende vraag: zei je nou alleen knoflook?
Dat is niet helemaal correct. Ik hoor vaak ofwel: alles erop?, wat dus inhoudt dat ze beiden aanbieden, ofwel: welke saus?, wat dus inhoudt dat ze niks aanbieden. Bij beide opties zeg ik "alleen sambal graag" en bij beide opties word ik vreemd aangekeken, in tegenstelling tot mensen die alleen knoflook willen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Omdat ze vrijwel altijd knoflooksaus aanbieden waardoor je het moet afslaan.
alles erop betekent helemaal niet de saus alleen maar juist wil je sla, saus en broodje bij je shoarma op? dus als jij zegt alleen sambal denken ze dat je hun eetsysteem niet snapt en dat je al het aparte afwijstquote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:31 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal correct. Ik hoor vaak ofwel: alles erop?, wat dus inhoudt dat ze beiden aanbieden, ofwel: welke saus?, wat dus inhoudt dat ze niks aanbieden. Bij beide opties zeg ik "alleen sambal graag" en bij beide opties word ik vreemd aangekeken, in tegenstelling tot mensen die alleen knoflook willen.
Ze vragen altijd "alles erop?" terwijl ze de fles knoflook in de hand hebben, dus dan neem ik toch aan dat ze bedoelen of ik beide sausen wil.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:34 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
alles erop betekent helemaal niet de saus alleen maar juist wil je sla, saus en broodje bij je shoarma op? dus als jij zegt alleen sambal denken ze dat je hun eetsysteem niet snapt en dat je al het aparte afwijst
dat is om het werk snel te doen als je ja zegt spuiten ze direct en dan komt de rest van "alles"quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:38 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ze vragen altijd "alles erop?" terwijl ze de fles knoflook in de hand hebben, dus dan neem ik toch aan dat ze bedoelen of ik beide sausen wil.
Maar als ik dan "ja" antwoord (aangezien ik wel sla enzo erop wil) gooien ze meteen die knoflook erop, dus ik ben gedwongen om "alleen sambal" te antwoorden.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:40 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
dat is om het werk snel te doen als je ja zegt spuiten ze direct en dan komt de rest van "alles"
ze kunnen toch niet alles in de hand houden? of weet je wat, vraag gewoon wat alles erop betekemt
Vanmorgen nog wel jaquote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:41 schreef MisterSqueaky het volgende:
TS beweegt zich alleen 's nachts en eet geen knoflook...
Heb je wel een spiegelbeeld ?
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:20 schreef Irritatie100 het volgende:
Je kent het vast wel: van die Turkse zaakjes met lekkernijen als Turkse pizza's en kapsalons. Heerlijk! Af en toe (voornamelijk na het stappen, maar ook wel eens als ik lang moet wachten op m'n trein ofzo) betreed ik zo'n winkel en bestel iets. Altijd als mijn bestelling klaar is, vragen die mensen altijd: alles erop?
Hiermee wordt uiteraard de saus bedoeld, aangezien er altijd knoflook en sambal is. Ik hou wel van pittig eten, maar totaal niet van knoflook, dus ik zeg dan altijd: alleen sambal. Bij welke zaak in welke stad ik ook ben, dat komt mij steevast te staan op een rare blik van zowel de bediening als de overige klanten, in 90% van de gevallen gevolgd door de vraag: zei je nou alleen sambal?
Blijkbaar bestelt het overgrote deel van de klanten het voedsel met alleen knoflook, een klein deel met beiden en ben ik de enige persoon in heel Nederland die alleen sambal wil ofzo? Ik weet het niet....
dan kom je binnen en roep je wat je precies wilt, geen gaten in je bestelling dat ze jou moeten vragequote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:42 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Maar als ik dan "ja" antwoord (aangezien ik wel sla enzo erop wil) gooien ze meteen die knoflook erop, dus ik ben gedwongen om "alleen sambal" te antwoorden.
Dat is dan wel weer waar ja.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:51 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
dan kom je binnen en roep je wat je precies wilt, geen gaten in je bestelling dat ze jou moeten vrage
dan ga je nu een dm sturen aan Varkes dat je topic dicht kan, waardeloos ditquote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:51 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer waar ja.
Nee, want de klacht is dat - bij welke Turk ik ook kom - het erg raar wordt gevonden dat ik alleen sambal wil en geen knoflook.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:53 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
dan ga je nu een dm sturen aan Varkes dat je topic dicht kan, waardeloos dit
Gewoon blijven bestellen. Op een gegeven moment treedt gewenning op.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:54 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nee, want de klacht is dat - bij welke Turk ik ook kom - het erg raar wordt gevonden dat ik alleen sambal wil en geen knoflook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |