Zoals hierboven staat heb ik dus altijd Vaseline gebruikt en nooit last gehad. Zal morgen maar wat anders proberen dan. Waarom wordt trouwens overal Vaseline aangeraden als het zo slecht is. Wat is precies het nadeel?quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:55 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Dat kan ik me goed indenken, het is een mooie en goed gelijkende tattoo!
[..]
stop met vaseline en probeer bijvoorbeeld calendulan of tattoo butt'r
Vaseline is sowieso een crime voor je tattoo
Nee, maar met een wond maak ik me ook geen zorgen over inkt die via de korstjes mee kunnen gaan. Dus als ik het goed begrijp doet bijvoorbeeld calendula precies hetzelfde als vaseline min het dichtsmeren?quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:40 schreef GimmeGore het volgende:
Vaseline doet niks meer of minder dan je huid dichtsmeren. Dit gaat de genezing van je tattoo juist tegen omdat je tattoo eigenlijk gewoon een wond met inkt er in is.
Als jij ergens een wond hebt, smeer je er dan ook vaseline in?
Gewoon een huidcreme die niet dichtsmeert, dus iets dat snel intrekt maar toch de huid soepel houdt.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:19 schreef mrsjaak2 het volgende:
[..]
Nee, maar met een wond maak ik me ook geen zorgen over inkt die via de korstjes mee kunnen gaan. Dus als ik het goed begrijp doet bijvoorbeeld calendula precies hetzelfde als vaseline min het dichtsmeren?
Ben je al naar Polen (was het toch?) geweest? Ben heel benieuwd naar het eventuele resultaat namelijkquote:Op woensdag 25 januari 2012 23:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gewoon een huidcreme die niet dichtsmeert, dus iets dat snel intrekt maar toch de huid soepel houdt.
Ik voeg daar altijd nog iets aan toe, een littekencreme voldoet aan bovenstaande eisen en het geneest aanzienlijk sneller (binnen een week ben je van de korstjes af). Ik gebruik alleen Biodermal littekencreme.
Mijn tattoos zijn prachtig en vooral heel snel genezen, vind ik zelf. Na verloop van tijd gaat het zo jeuken en ik ben nogal iemand die er niet vanaf kan blijven, dan komt zo'n creme heel goed van pas.
Nee, ik heb dat uiteindelijk gecancelled omdat zijn ontwerpen dusdanig anders zijn dan de stijl die ik nu heb, ik zie niet hoe dat te verenigen valt en hij had er zelf ook weinig vertrouwen in.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:41 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ben je al naar Polen (was het toch?) geweest? Ben heel benieuwd naar het eventuele resultaat namelijk
Ik ook. Ik kreeg een potje mee van de tatoeëerder. Prima spul. Heel dun aanbrengen. Bijna geen korstjes, weinig jeuk, en erg mooi genezen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:43 schreef Arquero het volgende:
Heb zelf Bepanten creme gebruikt om te smeren. Dat sluit je huid niet af en bevordert de genezing.
Jammer. Hij maakt wel erg mooie dingen. Maar als je er geen vertrouwen in hebt, is het beter om het niet te doen idd.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, ik heb dat uiteindelijk gecancelled omdat zijn ontwerpen dusdanig anders zijn dan de stijl die ik nu heb, ik zie niet hoe dat te verenigen valt en hij had er zelf ook weinig vertrouwen in.
Zou je naar Ondrash gaan?quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, ik heb dat uiteindelijk gecancelled omdat zijn ontwerpen dusdanig anders zijn dan de stijl die ik nu heb, ik zie niet hoe dat te verenigen valt en hij had er zelf ook weinig vertrouwen in.
Die plannen zijn er zeker, maarrrrrrrrrr! Eerst een Asus Transformer Primequote:Op woensdag 25 januari 2012 23:51 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Jammer. Hij maakt wel erg mooie dingen. Maar als je er geen vertrouwen in hebt, is het beter om het niet te doen idd.
Ga je je tattoo door iemand anders uit laten breiden, of is dat ook ff de koelkast in?
Ja, Ondrash. Geniale kerel is dat. Maar wat je zegt, het moet wel bij je passen en zijn tattoos passen niet bij de stijl die ik 5 jaar geleden ingezet heb. En om eerlijk te zijn, het past ook niet echt bij mij als mens op de een of andere manier. Ik kreeg er langzamerhand een minder goed gevoel bij.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:55 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Zou je naar Ondrash gaan?
Vind zijn stijl wel heel cool maar kan me voorstellen dat het lastig word als je tattoo's in een andere stijl in die buurt hebt.
Ik smeerde zelf de eerste drie dagen met sperti(aambeiencreme) omdat deze de wond dichttrekt zodat de inkt en niet snel uit gaat en daarna met calendula om uitdroging van de wond te voorkomen(uitdroging betekend vaak korsten waardoor je ook weer inkt kan verliezen).quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:19 schreef mrsjaak2 het volgende:
[..]
Nee, maar met een wond maak ik me ook geen zorgen over inkt die via de korstjes mee kunnen gaan. Dus als ik het goed begrijp doet bijvoorbeeld calendula precies hetzelfde als vaseline min het dichtsmeren?
Mooooiiquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |