abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107023130

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok was mister Mercer?! :?
En wie is Gerard van Erp? Conferencier en Laura-adept?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos, tevens maker van de OP ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

wksp3c.JPG sp3c ("owja ik mod dit hele spektakel")

zoso.jpg Spijkerbroek ("Ach, ze heeft ook de motor nog.")

Tide.jpg Tide (" http://solozeilster.hyves.nl/ ")

Eclipse%20klein.jpg Motorboot ("Zeilersspirit zit in ieder geval in d'r bloed! ")

noiconn.png MrFoureyes ("Die Mercer mediablokkade is inderdaad onverdraaglijk!")
Topicreeks: Laura Dekker

[ Bericht 22% gewijzigd door Frutsel op 20-01-2012 12:08:54 ]
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:41:09 #2
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_107023199
Michael Perham: 'Ze heeft in haar eentje de wereld rondgezeild als tiener. Dat maakt haar voor mij al een fantastisch persoon.

http://www.rnw.nl/nederla(...)en-voor-laura-dekker
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_107023260
Oh help, de usericons zijn niet goed meegekomen in de OP, zie ik..
Ik corrigeer het later wel. Ik moet er helaas vandoor..
pi_107023279
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:41 schreef Tide het volgende:
Michael Perham: 'Ze heeft in haar eentje de wereld rondgezeild als tiener. Dat maakt haar voor mij al een fantastisch persoon.

http://www.rnw.nl/nederla(...)en-voor-laura-dekker
Vreemd om dat zo te zeggen.. ik bedoel: ik ken Laura niet persoonlijk, dus ik kan niet zeggen of ik haar een fantastisch persoon vind. Het feit dat ze de wereld rond is gevaren, zie ik als knappe prestatie, maar dat heeft imho niet zoveel met de persoon Laura te maken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:54:50 #5
354322 Tide
pi_107023641
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Vreemd om dat zo te zeggen.. ik bedoel: ik ken Laura niet persoonlijk, dus ik kan niet zeggen of ik haar een fantastisch persoon vind. Het feit dat ze de wereld rond is gevaren, zie ik als knappe prestatie, maar dat heeft imho niet zoveel met de persoon Laura te maken.
Ik weet ook niet of ze contact met elkaar gehad hebben over het solozeilen. Hij heeft zich wel altijd positief uitgelaten over haar plannen net als Abby.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_107023713
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:54 schreef Tide het volgende:
Ik weet ook niet of ze contact met elkaar gehad hebben over het solozeilen. Hij heeft zich wel altijd positief uitgelaten over haar plannen net als Abby.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat hij een link legt tussen solo de wereld rondzeilen als tiener enerzijds en een fantastisch persoon anderzijds. Ik zie de link niet.
Sting is goede muzikant, maar hij schijnt een hufter eerste klas te zijn.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:03:23 #7
354322 Tide
pi_107023862
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat ik eigenlijk bedoel is dat hij een link legt tussen solo de wereld rondzeilen als tiener enerzijds en een fantastisch persoon anderzijds. Ik zie de link niet.
Misschien ligt het aan de vertaling van het engels naar het nederlands?
pi_107023940
Laten we het daar maar op houden idd :)
Ik neem aan dat hij geen Nederlands kan ;)
pi_107024222
Als je persoon vervangt door persoonlijkheid dat kom je misschien iets verder. Laura heeft bewezen dat ze met haar doorzettingsvermogen meer is dan een gewoon "zeilmeisje". Ik denk dat dat de bedoeling van die uitspraak was.
pi_107024482
De amerikaanse media betalen doorgaans duizende dollars voor exclusieve interviews..... ik denk wel dat aan het eind van de maand haar spaarbankboekje goed gevuld zal zijn.

lol.... dat zou het enige positieve kunnen zijn wat de leerplichtambtenaren en jeugdzorg nu nog voor Laura zouden kunnen doen: Een paar ludieke acties om Laura te dwarsbomen zodat de internationale media nog meer belangstelling voor haar verhaal krijgen :P
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:28:40 #11
354322 Tide
pi_107024604
In een interview op 24 augustus 2009 bij Nova gaf Mike Perham ook al zijn mening over Laura's plannen (vanaf 8.30) http://www.novatv.nl/page(...)over+zijn+zeiltocht#
pi_107024641
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De echte topsporter, die van wereldklasse, is ook een apart persoon. Hoge mate van egoisme, een enorm vermogen tot doorzetten en hard werken. Dat is niet bij sommige maar bij allen.

Laura heeft natuurlijk ook iets in haar hoofd wat je niet bij iedereen tegenkomt.
pi_107024897
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:24 schreef svetan het volgende:
De amerikaanse media betalen doorgaans duizende dollars voor exclusieve interviews..... ik denk wel dat aan het eind van de maand haar spaarbankboekje goed gevuld zal zijn.
Me dunkt, met 240+ aanvragen kun je het nauwelijks meer "exclusief" noemen.
pi_107024967
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:14 schreef svetan het volgende:
Als je persoon vervangt door persoonlijkheid dat kom je misschien iets verder. Laura heeft bewezen dat ze met haar doorzettingsvermogen meer is dan een gewoon "zeilmeisje". Ik denk dat dat de bedoeling van die uitspraak was.
Nee, dan kom ik op precies hetzelfde uit.
Het feit dat zij de wereld rond is gevaren, maakt haar persoon(lijkheid) nog niet fantastisch.
Skills en personality is iets heel anders.
pi_107025032
exclusief heeft betrekking op een vraaggesprek met een reporter van een tv/radio station of krant. Als één amerikaans tv netwerk zo'n vraaggesprek heeft zijn de anderen bijna verplicht er ook een te brengen. Deze uitzendingen worden dan verder in de wereld doorverkocht waarbij voor elke uitzending de kassa bij Laura rinkelt.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:47:09 #16
354322 Tide
pi_107025132
Weet hier iemand of het nog iets geworden is tussen Mike Perham en Jessica Watson?
pi_107025403
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:43 schreef svetan het volgende:
exclusief heeft betrekking op een vraaggesprek met een reporter van een tv/radio station of krant. Als één amerikaans tv netwerk zo'n vraaggesprek heeft zijn de anderen bijna verplicht er ook een te brengen. Deze uitzendingen worden dan verder in de wereld doorverkocht waarbij voor elke uitzending de kassa bij Laura rinkelt.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:01:31 #18
354322 Tide
pi_107025562
Ik denk niet dat ze daar veel aan over zal houden Svetan :N Het is een eenmalig iets en de onkosten moeten ook betaald worden. Ook vallen er nu sponsors weg omdat ze haar soloreis morgen volbracht heeft.
pi_107025888
Vooral als die doku op DVD uitkomt zal er wel behoorlijk geld binnenkomen.... als ik zo de belangstelling hier op de plaatselijke zeilclub bekijk zullen er daarvan behoorlijk wat van verkocht worden. Omdat Laura de eerste helft van de reis toch vrij veel eilanden heeft aangedaan zal daar wel iets meer "verhaal" inzitten dan alleen maar zeilen.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:19:30 #20
354322 Tide
pi_107026105
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 13:12 schreef svetan het volgende:
Vooral als die doku op DVD uitkomt zal er wel behoorlijk geld binnenkomen.... als ik zo de belangstelling hier op de plaatselijke zeilclub bekijk zullen er daarvan behoorlijk wat van verkocht worden. Omdat Laura de eerste helft van de reis toch vrij veel eilanden heeft aangedaan zal daar wel iets meer "verhaal" inzitten dan alleen maar zeilen.
Voor watersporters en jongeren erg leuk, maar het moet wel vertaald worden zodat het ook werkelijk iets op gaat brengen. Met 1 boek en 1 film kan je het wel een tijdje uitzingen maar op een gegeven moment is dat geld op.
pi_107026617
Als zo'n dvd in het engels word uitgebracht is deze in de meeste landen ter wereld voor de jeugd vanaf 10-11 jaar geschikt gezien op scholen op steeds jongere leeftijd deze taal word onderwezen.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:41:31 #22
354322 Tide
pi_107026813
In het Jeugdjournaal van zaterdag zal Tako Rietveld verslag doen van de drukte in de haven, waar een groot aantal nieuwsmedia en belangstellenden getuige willen zijn van Dekkers aankomst. Ook voor de reguliere journaals zal hij bijdragen leveren.
Op zondag is in het Jeugdjournaal een verslag te zien van de aankomst en het onthaal van Laura. Ook is een interview met Laura zelf toegezegd.
pi_107027537
We kunnen morgen live meebeleven hoe ze dichter bij de finish komt..... door de AIS van de schepen die haar tegemoet gaan. Overigens liggen de havens op St. Maarten op dit ogenblik bomvol met jachten zodat er wel een grotere begroetingsvloot zal komen.

http://www.marinetraffic.(...)5&zoom=2&level1=140#
pi_107027632
Ik ben morgen bij een concert, dus zal het niet kunnen volgen :)
Ik zal zondag wel het een en ander lezen.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:12:37 #25
354322 Tide
pi_107027925
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik ben morgen bij een concert, dus zal het niet kunnen volgen :)
Ik zal zondag wel het een en ander lezen.
Heel veel plezier morgen! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')