Oh je had het over geroeste snarenquote:Op maandag 23 januari 2012 21:02 schreef brother52 het volgende:
Gaat sowieso ten koste van je klank maar daar was toch een of ander trucje voor?
Yep.quote:Op maandag 23 januari 2012 21:02 schreef brother52 het volgende:
Gaat sowieso ten koste van je klank maar daar was toch een of ander trucje voor?
Nee, met gewone snaren.quote:Op maandag 23 januari 2012 21:04 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Met gecoate snaren?
Ik heb ooit een setje titanium coating snaren van Ernie Ball erop gehad. Merkte toen zelf qua klank niet zo heel veel. Maar dat kan ook aan mij gelegen hebben
Ja, dat was het. Moet ik nog steeds een keer proberen.quote:Op maandag 23 januari 2012 21:05 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Yep.
Flink losser draaien en dan een paar keer goed hard laten klapperen zodat alle rommel loskomt en dan weer opstemmen.
Ja je was mijn edit voorquote:Op maandag 23 januari 2012 21:06 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee, met gewone snaren.
[..]
Ja, dat was het. Moet ik nog steeds een keer proberen.
Tegen het fretboard laten slaan, of gewoon strummen?quote:Op maandag 23 januari 2012 21:05 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Yep.
Flink losser draaien en dan een paar keer goed hard laten klapperen zodat alle rommel loskomt en dan weer opstemmen.
Volgens mijn geheugen gewoon zo hard mogelijk laten klapperen zodat de troep eruitkomt, dus inderdaad tegen het fretboard aan denk ik.quote:Op maandag 23 januari 2012 21:13 schreef KaMo het volgende:
[..]
Tegen het fretboard laten slaan, of gewoon strummen?
Dat ja.quote:Op maandag 23 januari 2012 21:05 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Yep.
Doe dan ook een doos voor mij, alles is op hier.quote:Op maandag 23 januari 2012 23:36 schreef brother52 het volgende:
Elixirs ga ik niet aan beginnen, dan wil ik ze overal op hebben en dat gaat me te veel kosten.
Dan kan ik beter zo'n door met 25 setjes d'addario's halen.
.011 toch? die verkopen ze volgens mij niet in van die grote dozen. Maar je kunt dan net zo goed doosjes van 10 sets kopen maakt ook bijna geen verschil.quote:Op maandag 23 januari 2012 23:52 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Doe dan ook een doos voor mij, alles is op hier.
Direct inpluggen doe ik nooit, maar dan is 40-50% genoeg. Ik had het inderdaad over mic'squote:Op maandag 23 januari 2012 20:24 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Ik plug direct in. Misschien dat daar het verschil zit ?
Je hebt alleen die initiële investering hoor. Je kunt dan voor gitaren die je bijna niet speelt 1 keer in het jaar voorzien van nieuwe snaren. Uiteindelijk zijn ze wel iets goedkoper maar dat is alleen op de lange termijn.quote:Op maandag 23 januari 2012 23:36 schreef brother52 het volgende:
Elixirs ga ik niet aan beginnen, dan wil ik ze overal op hebben en dat gaat me te veel kosten.
Dan kan ik beter zo'n door met 25 setjes d'addario's halen.
Dat zal nog behoorlijk tegenvallen. Ik jaag er namelijk geen 25 setjes snaren in een jaar tijd doorheen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:30 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Je hebt alleen die initiële investering hoor. Je kunt dan voor gitaren die je bijna niet speelt 1 keer in het jaar voorzien van nieuwe snaren. Uiteindelijk zijn ze wel iets goedkoper maar dat is alleen op de lange termijn.
Ja, en thanks, eens opzoeken naar de goedkoopstequote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
.011 toch? die verkopen ze volgens mij niet in van die grote dozen. Maar je kunt dan net zo goed doosjes van 10 sets kopen maakt ook bijna geen verschil.
Bij Feedback iets van 38 euro geloof ik. Veel goedkoper zul je ze ook niet tegenkomen. Tenzij ze de setjes van 3 weer in de aanbieding gooien.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:45 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, en thanks, eens opzoeken naar de goedkoopste
1 optreden en je snaren daarna niet afvegen en die d'addario zijn helemaal verroest. Heb nu al 2 maanden een setje Elixers erop zitten en is nog als nieuw. Mij het geld meer dan waard.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:40 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat zal nog behoorlijk tegenvallen. Ik jaag er namelijk geen 25 setjes snaren in een jaar tijd doorheen.
Ditquote:Op dinsdag 24 januari 2012 01:46 schreef CoiLive het volgende:
Heb op al mijn gitaren Elixers zitten (en ook de versie van Ernie Ball?). Beste aankoop voor mijn gitaren ooit. Ze klinken en spelen heerlijk, en al lange tijd roest vrij. Ook gitaren die ik nooit gebruik voelen en klinken nog steeds als nieuw en dat is al wel weer een behoorlijke tijd geleden.
Is dat bij gitaar zoveel erger dan bij bas? D'Addario bassnaren zijn bij mij na 3 maanden nog prima en dan speel ik er wekelijks op en zweet ik me de tyfus!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 01:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
1 optreden en je snaren daarna niet afvegen en die d'addario zijn helemaal verroest. Heb nu al 2 maanden een setje Elixers erop zitten en is nog als nieuw. Mij het geld meer dan waard.
Het zijn meestal wel de hoge snaren die snel roestenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Is dat bij gitaar zoveel erger dan bij bas? D'Addario bassnaren zijn bij mij na 3 maanden nog prima en dan speel ik er wekelijks op en zweet ik me de tyfus!
Ben inmiddels wel overgestapt op Rotosound.
Nnnnnnopequote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:41 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Het zijn meestal wel de hoge snaren die snel roesten
Ja, als je een beetje agressief zweet hebt is het echt een ramp.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Is dat bij gitaar zoveel erger dan bij bas? D'Addario bassnaren zijn bij mij na 3 maanden nog prima en dan speel ik er wekelijks op en zweet ik me de tyfus!
De Fletcher trucquote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:47 schreef Zorro het volgende:
Of je probeert de truc van WD-40 met alcohol:
http://www.guitartechcorner.com/tipsandtricks.htm
Ik heb het ook geprobeerd en het lijkt wel wat te werken. Elixirs blijven beter, maar te duur
Het zijn voornamelijk de 2/3 hoge snaren die snel gaan omdat ze zo dun zijn. Heb je mer bas dus geen last vanquote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een iets nieuwere versie van die heb ik pas voor 650 verkochtquote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:34 schreef Svyatagor het volgende:
Mijn oude LTD staat weer op gitaarmarkt
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=153326
Tsja, deze heeft die kuur dat er EC500 op staat hè. Iets andere hals. Ben benieuwd, ik heb er 500 voor gekregen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:12 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Een iets nieuwere versie van die heb ik pas voor 650 verkocht
Nou, had hij toch gelijk. Hij komt morgenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:26 schreef Spelvout het volgende:
Verdomme, kut ups..
Eerst staat er dat hij in de afleverroute zit voor vandaag, maar de geplande datum was morgen. Toen werd de status veranderd in "wordt morgen afgeleverd". Ik dus naar school gegaan, staat er nu 10min geleden: "Eerste afleverpoging mislukt".
Fijn, die communicatie
Owja dat is dat dingquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:14 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Tsja, deze heeft die kuur dat er EC500 op staat hè. Iets andere hals. Ben benieuwd, ik heb er 500 voor gekregen.
Dus je gaat liever op je pakket wachten dan naar school? Jeugd van tegenwoordigquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:26 schreef Spelvout het volgende:
Verdomme, kut ups..
Eerst staat er dat hij in de afleverroute zit voor vandaag, maar de geplande datum was morgen. Toen werd de status veranderd in "wordt morgen afgeleverd". Ik dus naar school gegaan, staat er nu 10min geleden: "Eerste afleverpoging mislukt".
Fijn, die communicatie
Mooie grote foto ook.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:34 schreef Svyatagor het volgende:
Mijn oude LTD staat weer op gitaarmarkt
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=153326
Ik heb geen les, ben zo goed als klaar met school. Heb alleen een herkansing donderdag waarvoor ik wou gaan leren aangezien ik thuis te snel ben afgeleidquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:34 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dus je gaat liever op je pakket wachten dan naar school? Jeugd van tegenwoordig
Nja ok, dan is het goedquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:54 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Ik heb geen les, ben zo goed als klaar met school. Heb alleen een herkansing donderdag waarvoor ik wou gaan leren aangezien ik thuis te snel ben afgeleid
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:52 schreef The_Dean het volgende:
Damn
Maar het kan wel beter, zoals dit:
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=153431
Maar de dude even gemailed. Waarom hij een EC500 aanbied als EC1000
Dat is ook wel zoquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:56 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik was uiteindelijk best blij dat hij hem wilde kopen, dus hij verdient ook weer geen gezeik, vind ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |