abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106958776
Elmo:
Winter:

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 18 januari 2012 @ 18:33:31 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106958921
I'm Elmo and I know it 8-) *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_106958933
I make art 8-)
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_106959142
Nee! Geen winter meer!

Ik wil dat 't tot aan 21 maart dit weer blijft O+
Ja doei.
  woensdag 18 januari 2012 @ 18:44:38 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106959356
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
Nee! Geen winter meer!

Ik wil dat 't tot aan 21 maart dit weer blijft O+
Zelfs aprilletje zoet...
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_106959477
Waarom volg ik dit topic opeens niet meer? :o 1766 staat ook helemaal niet in MyAt :?

[ Bericht 32% gewijzigd door Amsel op 18-01-2012 18:53:38 ]
pi_106959671
Heppie birthday voor Henk!

Brak, ga maar eens lekker vroeg slapen vandaag :z
pi_106960280
Het is alweer afgelopen met vriezen volgens weer.nl, dus nee, geen winter.
Ik had geen wijn, dus ik heb het vlees in bouillon gestoofd, primalekker :)
pi_106960324
Gracias chicas! :D
Mooi plaatje heb je gevonden Kwak. B-)

Billy, de blikjes moet je gewoon dicht laten, anders kun je ze natuurlijk ook niet eeuwig bewaren. :P

Vandaag was vervoerstechnisch duidelijk niet mijn dag, maar gelukkig heb ik nu O+ zelfgemaakte erwtensoep O+.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:10:12 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106960380
Snert :9
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_106960834
lekker!! Ik wil ook erwtensoep O+

Trainen gaat 'm niet worden /couchpotato
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:23:33 #12
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106960837
Goed Mo!! Nette tijd zeg. Hoe ging het met je rug/nek?
Nice die kroketten trouwens, ben benieuwd! Eerlijk zijn he, ook al zijn ze niet zo :P

XM, hoe voel jij je een dag na het fietsen? brakker of beter?

Vik, jij werkt dus fulltime, niks ermee hoor maar wist het niet zo meer :')

Snert, dinsdag maar weer maken.

Damn, wat ben ik moe :? En wat een KUTweer, was een paar dagen gewoon lekker pijnvrij enzo en vanaf gisteravond slaat alles weer op "dood" vinger, tenen, zere longen... vochtige, koude winderige kutweer.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_106960844
Ik zal je zo ook nog even feliciteren Henk, dus bij deze, gefeliciteeeeerd *O* w/

En Elmo O+

Wat is het vandaag koud *bibber*. Ik snap al die mensen niet die zo nodig nog winter willen, ik vond het prima zoals het was. Ik ben niet zo'n winter mens, ik wil warmte :{

Qua eten ging het redelijk tot ik de zak nacht chips opat die eigenlijk bedoeld waren voor de Mexicaanse schotel ergens volgende week. Ik had het zo koud en ik had zin in iets lekkers bij het essay schrijven...ach ja, ik had ze toch opgegeten :+

Er staat nu broccoli op 't vuur en ik ga zo direct nog wat fruit eten zodat de dag toch niet hopeloos wordt :P

Lijstje:

O: 2 roggebrood met groentespread, 2 kiwi's
T: mueslireep
L: 2 roggebrood met groentespread
T: zak nacho chips met groentespread dip :X
D: Broccoli met aardappelen met knoflook een beetje jus van roomboter
T: appel en kiwi
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:27:15 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106960972
Uniek, ik heb nooit spierpijn, dus ik voel me nooit anders na sporten.

Verdenk hooguit de airco daar van het rondblazen van het virusje dat me nu te grazen heeft, dus wat dat betreft was ik gezonder vòòr het sporten :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_106961042
:W honger, en niet zo gek:

T: 2 knackebrod met hagelslag
S: 30 minuten hardlopen
O: yoghurt met muesli en banaan
L: grote kom (500 ml) tomatensoep, kippenpoot
T: mandarijn
T: sesamkoekje

Nu zometeen:
D: 500 gram broccoli, wat rösti, biefstuk.

De timing van het lijstje is niet te best, maar ik vind hem wel mooi, geloof ik. Of is het te weinig, wat vinden jullie?
pi_106961048
Li misschien weet jij dit: doe ik iets met mijn eten wat helpt met vochtafdrijven? (behalve mijn lijstje is er dan nog water en een aantal koppen oranjebloesemthee) Ik heb het idee dat ik de laatste weken minder last krijg van dikke enkels en ik merk het ook op de wc :P
  Vis een optie? woensdag 18 januari 2012 @ 19:29:43 #17
70532 loveli
N
pi_106961056
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:23 schreef uniekhoorn het volgende:
En wat een KUTweer
Dat.

Creepy, eiwitten...?
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 18 januari 2012 @ 19:30:14 #18
70532 loveli
N
pi_106961081
Witlof is het eerste dat me te binnen schiet.

Denk er ff over na terwijk ik naar de appie sjees, geen licht meer in de keuken en geen reservelampjes :')
crap in = crap out
pi_106961088
Helpen eiwitten daarmee jah? Nah, ik vind het wel prettig.

edit: oh dat was niet voor mij :P witlof eet ik tamelijk regelmatig idd.
pi_106961105
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Goed Mo!! Nette tijd zeg. Hoe ging het met je rug/nek?
Nice die kroketten trouwens, ben benieuwd! Eerlijk zijn he, ook al zijn ze niet zo :P
Ja, het ging echt lekker en had nérgens last van! Ademhaling was ook fijn op orde. Dit was spier-technisch gezien wel m'n max even voor nu, maar dit is pas weer de 4e keer dat ik ren en dan bijna weer 6km, ik vind 't puik!

En ja, ook als ze niet lekker zijn zal ik 't zeggen ;)

quote:
Damn, wat ben ik moe :? En wat een KUTweer, was een paar dagen gewoon lekker pijnvrij enzo en vanaf gisteravond slaat alles weer op "dood" vinger, tenen, zere longen... vochtige, koude winderige kutweer.
:* Denk je wel aan jezelf? :*
Ja doei.
pi_106961229
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:29 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat.

Creepy, eiwitten...?
Bijv eitjes erbij? Ga ik doen :Y
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:35:47 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106961307
Het was ook echt vies koud vandaag. Van die echte waterkou. Brrr.
pi_106961378
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het was ook echt vies koud vandaag. Van die echte waterkou. Brrr.
^^
pi_106961418
Ohai!

Ik was naar huis gefietst in de regen O+. En mijn fiets is weer gemaakt en dat is fijn *O*
pi_106961431
Henkie! Gefeliciteerd O+ *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')