abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106947518
Ik oriënteer me op de aanschaf van een tweedehands auto.
Mijn huidige auto wil ik, indien ik er een beetje een redelijk bedrag voor krijg, dan inruilen.
Nu kom ik de term "Inruil op handelsbasis" regelmatig tegen.
Wat houdt dat precies in?

Ofwel:
Wat is het verschil tussen 'Inruil' en 'Inruil op handelsbasis'?

[ Bericht 14% gewijzigd door Funkymunkey op 18-01-2012 14:33:33 (Herformulering) ]
pi_106947691
Dat de waarde doorgaans lager ligt dan waar ze hem uiteindelijk voor gaan verkopen.

Een auto heeft een inruilwaarde en een verkoopwaarde.
pi_106947894
Altijd minder dan consumentenprijs maar dan ben je 'm wel sneller kwijt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 18 januari 2012 @ 13:51:19 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_106948245
De prijs die je ervoor bij de handelaar krijgt is lager dan de consumentenprijs, in het verschil met de uiteindelijke prijs waarvoor de handelaar de auto verkoopt zit bijv. verwerkt :
- een stukje de operationele kosten van de handelaar (personeel, terrein, belastingen, verzekeringen, enz);
- de winst van de handelaar;
- het risico van de handelaar (dat de auto niet verkocht wordt, of niet voor voor een winstgevende prijs, de tijd dat de auto bij de handelaar staat).

Je kunt dus mogelijk er meer voor vangen als je hem apart verkoopt, maar de vraag is dan hoeveel, en hoeveel moeite je ervoor moet doen. Daarbij maak je ook kosten omdat je belasting en verzekeringen blijft betalen zolang de auto je eigendom is, en mogelijk uurtjes die je van je werk vrij moet nemen om een potentiele koper te ontvangen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_106948291
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:36 schreef Rekkie het volgende:
Dat de waarde doorgaans lager ligt dan waar ze hem uiteindelijk voor gaan verkopen.
Ik dacht dat je altijd minder krijgt dan waarvoor ze hem weer gaan verkopen... :?
Maar ik heb hier dan ook echt helemaal geen ervaring mee.
pi_106948914
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:52 schreef Funkymunkey het volgende:

[..]

Ik dacht dat je altijd minder krijgt dan waarvoor ze hem weer gaan verkopen... :?
Maar ik heb hier dan ook echt helemaal geen ervaring mee.
Ja, dat zeg ik toch?
pi_106948987
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:06 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik toch?
Dan moet ik de vraag herformuleren.
Wat is het verschil tussen
-Inruil
-Inruil op handelsbasis
?
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:09:31 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_106949060
Overigens is de meest lucratieve manier om van je oude auto om deze in te ruilen bij de aanschaf van een nieuwe auto bij een dealer, die zijn vaak bereid verlies te pakken op de inruil om maar te verkopen. Maar goed, dan moet je ook accepteren dat je alweer een paarduizend euro armer wordt op het moment dat je je nieuwe aanwinst over de drempel van de dealer rijdt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_107037674
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:09 schreef mvdejong het volgende:
Overigens is de meest lucratieve manier om van je oude auto om deze in te ruilen bij de aanschaf van een nieuwe auto bij een dealer, die zijn vaak bereid verlies te pakken op de inruil om maar te verkopen. Maar goed, dan moet je ook accepteren dat je alweer een paarduizend euro armer wordt op het moment dat je je nieuwe aanwinst over de drempel van de dealer rijdt.
Tja, een nieuwe auto gaat het echt niet worden.
Iemand die het verschil weet tussen Inruil en Inruil-op-handelsbasis?
  vrijdag 20 januari 2012 @ 22:07:54 #10
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_107047628
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:43 schreef Funkymunkey het volgende:

[..]

Tja, een nieuwe auto gaat het echt niet worden.
Iemand die het verschil weet tussen Inruil en Inruil-op-handelsbasis?
bij inruil bepaalt de verkoper of ie m zelf gaat verkopen of doorschuift naar de handel,

inruil op handelbasis belt de verkoper een handelaar op en vraagt voor hoeveel ie jouw auto met km stand xxxxxx wil kopen. Dat bedrag is vaak niet meer onderhandelbaar.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 20 januari 2012 @ 22:28:10 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_107048661
Handelsprijs is een prijs waarvan je als verkoper gaat huilen, daar komt het een beetje op neer.

Stel; je auto doet particulier (op MP ofzo) 4000 ¤, dan zal de handelsprijs ergens rond de 2500 - 3000¤ liggen, word je niet blij van.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_107048996
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:09 schreef mvdejong het volgende:
Dit is idd wel waar. Kreeg bij de aanschaf van mijn laatste auto 11500 terug voor een auto die volgens de ANWB ongeveer 9000 dealer verkoopprijs was :)
Vervolgens stond hij voor 10450 bij die dealer te koop.

Een andere dealer wilde maar 6000 terug geven.

Beide auto's nieuw gekocht, dus doet altijd pijn op de bankrekening ;)
pi_107049328
Bedankt! Dat maakt al een hoop duidelijk.
Maar die handelaar stelt dus een prijs vast zonder de auto te zien?
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:32:35 #14
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_107051885
Idd, ze bellen een paar bevriende handelaars met de details van de auto en die doen ongezien een bod. Dit is natuurlijk een voorzichtig bod dus automatisch laag.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_107053922
Ja zo'n handelaar gaat echt niet uitgebreid meer kijken. Die weet wel ongev wat ie voor een bepaald type/leeftijd/km-stand krijgt als ie 'm voor export weg doet of doorverkoopt
pi_107078091
Als een nieuwe auto of dure tweedehands koopt kan de verkoper er vaak nog een bepaalde korting op geven. Deze korting geeft ie dan in de vorm van een hoge inruil. Zo lijkt het alsof je voor je inruil hetzelfde krijgt als waarvoor zo;n auto aangeboden wordt.

Echter bij sommige auto;s zit geen korting meer op, dus krijg je de echte inkoopprijs van je auto. Dit is dus de prijs die de auto echt waard is. Die zal een stuk lager zijn een normale inruilprijs.

Aangezien mensen graag in de maling genomen worden en zich trots en gerespecteerd voelen als ze een hoge inruilprijs krijgen zit er vaak een enorm verschil tussen inruil en handelsprijs.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')