abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106962625
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Lekker badderen O+
Extra hot hot hot natuurlijk 8-)
pi_106962660
quote:
5s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Dat hij nu alles probeert om zijn eigen falen te verbergen of goed te praten. Maar dat gaat hem nooit lukken
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_106962758
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:07 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat hij nu alles probeert om zijn eigen falen te verbergen of goed te praten. Maar dat gaat hem nooit lukken
Ik heb geen medelijden met hem. Het schip verlaten terwijl er nog passagiers aan boord waren :N Hij zal er zeker niet makkelijk vanaf komen in ieder geval.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_106962780
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:06 schreef -Engel- het volgende:

[..]

Extra hot hot hot natuurlijk 8-)
Ja :9
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_106962815
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:08 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik heb geen medelijden met hem. Het schip verlaten terwijl er nog passagiers aan boord waren :N Hij zal er zeker niet makkelijk vanaf komen in ieder geval.
Ik ook niet. Zeker niet als het allemaal zijn schuld blijkt te zijn
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_106963147
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:10 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik ook niet. Zeker niet als het allemaal zijn schuld blijkt te zijn
Heb je op de site van de volkskrant de sattelietfoto gezien? Zelfs een plezierjacht zou nog vastlopen, zo dicht voer hij langs de kust.

pi_106963292
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:16 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Heb je op de site van de volkskrant de sattelietfoto gezien? Zelfs een plezierjacht zou nog vastlopen, zo dicht voer hij langs de kust.

[ afbeelding ]
Het is onbegrijpelijk dat zoiets kan gebeuren
14 SHADES OF GREY
pi_106964173
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:19 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Het is onbegrijpelijk dat zoiets kan gebeuren
Nee hoor..... onoplettenheid, grootheidswaanzin, oeps foutje want mens etc. zijn allemaal verklaringen voor deze actie :7
pi_106964246
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:38 schreef -Engel- het volgende:

[..]

Nee hoor..... onoplettenheid, grootheidswaanzin, oeps foutje want mens etc. zijn allemaal verklaringen voor deze actie :7
Dat is waar maar de kapitein staat niet alleen op de burg.
14 SHADES OF GREY
pi_106964318
Avond :W
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_106964406
Ooh en die kapitein mogen ze van mij midden in de Oceaan overboord zetten, met een reddingsvest, in dat wrak van hem.

Overigens is het wel zo, gezien hoe snel alles is gegaan en het tijdstip, dat ik het nog vind meevallen hoeveel slachtoffers en vermisten er zijn.
pi_106964544
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:43 schreef PeuRac het volgende:
Ooh en die kapitein mogen ze van mij midden in de Oceaan overboord zetten, met een reddingsvest, in dat wrak van hem.

Overigens is het wel zo, gezien hoe snel alles is gegaan en het tijdstip, dat ik het nog vind meevallen hoeveel slachtoffers en vermisten er zijn.
Zo dicht bij de kust, het schip zinkt niet maar ligt vrijwel vast. Hier op Malta in het zuid-westen ligt Filfla, das een klein onbewoond eiland. Vanaf daar gaat de bodem vrijwel loodrecht 250 meter verder naar beneden. Als het daar was gebeurd waren er honderden doden te betreuren.
pi_106964558
En hey Peu :W
pi_106965036
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:46 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Zo dicht bij de kust, het schip zinkt niet maar ligt vrijwel vast. Hier op Malta in het zuid-westen ligt Filfla, das een klein onbewoond eiland. Vanaf daar gaat de bodem vrijwel loodrecht 250 meter verder naar beneden. Als het daar was gebeurd waren er honderden doden te betreuren.
Het schip is veel verder uit de kust gekapseist en daarna door de wind en stroming hier terecht gekomen ;) Een schip van dit formaat heeft maatregelen om te blijven drijven. Sommigen kunnen nog weken blijven drijven zo.

En de overlevingskans is hoger als er geen rotsen zijn, want daar kunnen de reddingsboten ook stuk op slaan en mensen die zwemen kunnen er ook tegen aan slaan.

Ook goede avond trouwens :W
pi_106965196
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:57 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Het schip is veel verder uit de kust gekapseist en daarna door de wind en stroming hier terecht gekomen ;) Een schip van dit formaat heeft maatregelen om te blijven drijven. Sommigen kunnen nog weken blijven drijven zo.

En de overlevingskans is hoger als er geen rotsen zijn, want daar kunnen de reddingsboten ook stuk op slaan en mensen die zwemen kunnen er ook tegen aan slaan.

Ook goede avond trouwens :W
Heb je de foto's gezien? Ik zag er eentje waar een afgebroken stuk rots zo groot als een bestelbus uit de romp stak :')
pi_106965435
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:01 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Heb je de foto's gezien? Ik zag er eentje waar een afgebroken stuk rots zo groot als een bestelbus uit de romp stak :')
Ik heb het gezien ja, maar die dingen zijn ontworpen om in zulke situaties te blijven drijven. Anders waren er nog veel meer slachtoffers geweest.

Zie het als zo'n opblaasbootje die je vroeger vast ook had, die had meerdere luchtkamers, als er daar een van lek was, ging je ook niet meteen kopje onder.
pi_106965673
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:06 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik heb het gezien ja, maar die dingen zijn ontworpen om in zulke situaties te blijven drijven. Anders waren er nog veel meer slachtoffers geweest.

Zie het als zo'n opblaasbootje die je vroeger vast ook had, die had meerdere luchtkamers, als er daar een van lek was, ging je ook niet meteen kopje onder.
Door de snelheid van kapseizen heb ik toch het idee dat de schade van binnen vele malen erger is dan men denkt. Every failsafe system can fail. Ik wacht de onderzoeksresultaten af, als oud marineman ben ik hierin wel enorm geinteresseerd.

En die kapitein is gewoon de sjaak :P
pi_106965725
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:12 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Door de snelheid van kapseizen heb ik toch het idee dat de schade van binnen vele malen erger is dan men denkt. Every failsafe system can fail. Ik wacht de onderzoeksresultaten af, als oud marineman ben ik hierin wel enorm geinteresseerd.

En die kapitein is gewoon de sjaak :P
Dat laatste ben ik met je eens, elke idioot weet dat je als kapitein als laatste het schip verlaat of ten onder gaat met het schip. Niet leuk, wel eervol.
pi_106965895
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:13 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik met je eens, elke idioot weet dat je als kapitein als laatste het schip verlaat of ten onder gaat met het schip. Niet leuk, wel eervol.
Ik vraag me echt af waarom hij het schip verliet. Ondanks zware slagzij was er geen direct gevaar voor zinken. Dan toch van boord gaan terwijl er nog passagiers aan boord waren, waarom? Je dient ervoor te zorgen dat de evacuatie zo spoedig mogelijk verloopt. Daar ben je (als het goed is) op getraind en voorbereid.
pi_106966311
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:16 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af waarom hij het schip verliet. Ondanks zware slagzij was er geen direct gevaar voor zinken. Dan toch van boord gaan terwijl er nog passagiers aan boord waren, waarom? Je dient ervoor te zorgen dat de evacuatie zo spoedig mogelijk verloopt. Daar ben je (als het goed is) op getraind en voorbereid.
Onervaren? Angsthaas? who knows
pi_106966412
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:25 schreef -Engel- het volgende:

[..]

Onervaren? Angsthaas? who knows
Je wordt niet zomaar Kapitein en hij was het al 11 jaar. Hij was wel dicht bij huis (letterlijk).
pi_106966560
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:26 schreef PeuRac het volgende:
Je wordt niet zomaar Kapitein en hij was het al 11 jaar. Hij was wel dicht bij huis (letterlijk).
Eigenwijs.... niet wachten op de loods (al heb ik geen idee of zo'n schip altijd geloodsd dient te worden of niet)
pi_106966645
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:29 schreef -Engel- het volgende:

[..]

Eigenwijs.... niet wachten op de loods (al heb ik geen idee of zo'n schip altijd geloodsd dient te worden of niet)
Nee, daar was geen sprake van een loods. Hij sneed de bocht als het ware af (door honderden meters van de route af te wijken).
pi_106966810
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:30 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Nee, daar was geen sprake van een loods. Hij sneed de bocht als het ware af (door honderden meters van de route af te wijken).
Zo'n geintje ken ik.... heeft mijn pa ook eens gedaan met de albin..... dat is slechts een klein bootje vergeleken met een cruiseschip..... het losraken kostte een nat pak en een hoop gescheld van mijn vader :+
pi_106966841
BTW een loods is niet verplicht en ook niet eindverantwoordelijk.... >>> zie wiki
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')