abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106812133
Hallo iedereen,

Samen met een studiegenoot wil ik een bedrijf beginnen. We hebben al heel wat informatie verzameld maar ik vroeg me nog iets af m.b.t. de regelgeving voor een bedrijfsnaam.

We hebben namelijk een naam gekozen en er onderzoek naar gedaan. Wanneer we de naam intypen om de website van de kvk is er geen bedrijf te vinden met de exact zelfde naam, echter wel een vermelding onder een totaal andere bedrijfsnaam met de naam die wilden kiezen. (nouja 1 letter verschil). Verder is er niets te vinden. Wel heeft het bedrijf waar deze naam in de beschrijving staat ook een domein geregistreerd waar eigenlijk alleen een adres opstaat.

Dit bedijf heeft voor zover ik nu kan nagaan gedeeltijk dezelfde bedrijfsactiviteiten als wij.

Is er misschien een kans dat dit een probleem gaat worden, feitelijk hebben ze alleen wat toegevoegd in hun KvK beschrijving en een domein geregistreerd. Waar ze eigenlijk weinig mee doen. Ook zitten ze niet in dezelfde regio.
pi_106812496
Wat voor bedrijf gaan jullie beginnen als ik vragen mag :P?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 20:30:23 #3
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_106812611
Wat zei KvK toen je daar langsging?
pi_106812812
We gaan dinsdag ik wilde eerst hier checken of iemand misschien wist wat we ermee kunnen doen.
  zondag 15 januari 2012 @ 11:33:42 #5
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_106827284
Ik denk wel dat het vervelend kan gaan worden als het maar 1 letter verschil is.
  zondag 15 januari 2012 @ 13:46:14 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106830724
Het ligt er nogal aan wat het effect is van die ene letter....

Jansen ipv Janzen zou een probleem kunnen zijn.

Gebak ipv Gemak zal waarschijnlijk niet tot een probleem leiden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106830950
Nouja ze hebben verder op de kvk website niets echt met die naam geregistreerd alleen een stomme vermelding.

Zo kun je elke naam waarmee je ooit zaken wilt gaan doen wel bezet houden.

Met 1 letter verschil bedoel ik een naam die op 2 manieren geschreven kan worden. (Uit het engels).
  zondag 15 januari 2012 @ 13:57:47 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106831029
Color of Colour?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106832336
Dat is em niet, maar inderdaad perfect vergelijkbaar.
pi_106833473
Dus bijna dezelfde naam en in dezelfde branche.

Dat het andere bedrijf 'alleen een KvK vermelding heeft en een domeinnaam met website waarop alleen het adres' staat, doet er denk ik niet heel veel toe. Ze kunnen prima een bedrijf runnen zonder dat je zichtbaar bent op internet.
pi_106835395
Maar je mag toch maar 1 naam per inschrijving registeren? Want bij dit bedrijf staan er nu drie, waaronder de naam die wij in gedachten hadden alleen anders geschreven.
pi_106835409
In hoeverre is het bedrijf met die redelijk zelfde naam actief?
pi_106835514
Stel hem eens voor die handelsnaam aan jou over te dragen als hij er toch niets mee doet :)
pi_106836344
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:21 schreef CesarMilan het volgende:
Maar je mag toch maar 1 naam per inschrijving registeren? Want bij dit bedrijf staan er nu drie, waaronder de naam die wij in gedachten hadden alleen anders geschreven.
Nee hoor, je kan meerdere handelsnamen registreren op 1 inschrijving. Heb er zelf een stuk of 6 bijvoorbeeld.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_106838224
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:51 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Nee hoor, je kan meerdere handelsnamen registreren op 1 inschrijving. Heb er zelf een stuk of 6 bijvoorbeeld.
Kijk nu is het al wat duidelijker, bedankt. Zijn de rechten op zo'n handelsnaam vergelijkbaar met de rechten (en regelgeving) waarmee je te maken hebt met een bedrijfsnaam? Want ze hebben nog een naam geregistreerd, bij andere bedrijfjes die ik gezocht had kwam dit niet voor.
pi_106861482
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:47 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Kijk nu is het al wat duidelijker, bedankt. Zijn de rechten op zo'n handelsnaam vergelijkbaar met de rechten (en regelgeving) waarmee je te maken hebt met een bedrijfsnaam?
Rechten ontleen je slechts gedeeltelijk aan de inschrijving bij de KvK. Je moet de naam dan ook wel daadwerkelijk gaan gebruiken in het economisch verkeer. Anders zou iedereen een lading namen kunnen registreren en vasthouden.
Overigens, de KvK doet niet moeilijk bij registratie van op elkaar lijkende handelsnamen. Ze constateren het wel, maar doen er verder niets mee. Ooit heb ik de KvK aangesproken op een soortgelijk geval, maar glansrijk bot gevangen.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_106862789
Is ook wel een verschil wat voor een bedrijf lijkt me. Een Chinees Restaurant de Lange Muur en Friture/Snackbar 't Stoplicht vindt je ook door heel het land wel. Of wil je een landelijk opererend bedrijf gaan opstarten?
Of saté?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')