abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106810345
Ik kom uit een Islamitisch gezin maar ik ben al jaren niet meer gelovig. Soms zoek ik wel wat op over de Islam. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Het speelt namelijk wel een rol in mijn leven (mijn familie en ouders zijn Moslim) en ik wil er wel iets meer over weten (zodat ik bijvoorbeeld in discussies sterker sta). Ik kreeg vroeger koran-lessen na schooltijd maar ik heb me toen vaak ziek gemeld en ook vaak gespijbeld :').

Ik heb net www.islamcity.nl gevonden waar mensen met vragen terecht kunnen over de Islam. Ik kwam een topic tegen waar ik best van schrok.

http://www.islamcity.nl/i(...)anus-toegestaan.html

Het gaat niet zozeer om het onderwerp 'pentratie in de anus' maar om het volgende:

Mevrouw vraagt:
"Ik ben al 9 jaar getrouwd en we hebben een kind samen. Mijn man probeert nu al 4 jaar lang anaal seks met mij te hebben. Ik ben muslim en bid, mijn man is ook muslim maar bidt niet. Ik wil geen anale seks met hem hebben, want ik weet dat het haram is. Maar sommige mensen zeggen dat je moet doen wat je man je vraag. Hij heeft een paar keer anale seks met me gehad, tegen mijn wil in. Als hij klaar is, en ik huilend in bed lig, biedt hij zijn excuses aan en beloofd me dat het de laatste keer was. Ik heb advies nodig. Alvast bedankt."

Ze krijgt als antwoord dat anale penetratie inderdaad niet mag en "wat betreft je man gehoorzaam zijn wanneer hij jou vraagt met hem naar bed te gaan, is correct". Behalve als ze anale seks hebben want dat is haram.

Ziek...

Ik dacht namelijk altijd dat je ook maagd het huwelijk in moet en hier http://www.islamcity.nl/i(...)-een-niet-maagd.html lees ik "Het huwen van een niet-maagd, bijvoorbeeld een vrouw dat gescheiden of weduwe is, is geen voorwaarde voor het huwelijk. Ook maagdelijkheid is geen voorwaarde voor het huwelijk, maar wordt wel aanbevolen door de Profeet"

Maar zoals ik al zei weet ik niet veel over de Islam dus misschien klopt het niet eens wat er op de site staat. Mijn familie en ouders willen bijvoorbeeld wel dat ik gewoon maagd het huwelijk in stap.

En hier http://www.islamcity.nl/i(...)op-vakantie-met.html staat dat een vrouw niet op vakantie mag zonder haar man. Maar mijn tantes hebben dat vaak genoeg gedaan en hun echtgenoten vonden dat geen probleem.

Bijvoorbeeld het dragen van een hoofddoek. Volgens de site is het verplicht maar ik heb vaak gehoord dat dat niet zo is. In mijn familie draagt niemand een hoofddoek op mijn oma's na maar 'we' zijn wel gelovig.

Wat klopt nou wel en wat klopt nou niet?

Mijn excuses voor als mijn vragen niet duidelijk zijn trouwens :9.

[ Bericht 1% gewijzigd door seiramu op 14-01-2012 20:03:27 ]
pi_106811338
Van de Islam weet ik onvoldoende. Het valt op dat de kwesties die jij aankaart allemaal gaan over de machtsverhouding tussen man en vrouw. Uit de voorbeelden in je OP blijkt dat de Islam nog redelijker dan wat sommige mannen/families ervan maken. Maar de hele denkwijze is autoritair. Het is goed of fout omdat het daar-en-daar staat. Dat is een onvolwassen manier van denken, voor zowel mannen als vrouwen.
The view from nowhere.
pi_106811383
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 19:24 schreef seiramu het volgende:
Ik kom uit een Islamitisch gezin maar ik ben al jaren niet meer gelovig. Soms zoek ik wel wat op over de Islam. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Het speelt namelijk wel een rol in mijn leven (mijn familie en ouders zijn Moslim) en ik wil er wel iets meer over weten (zodat ik bijvoorbeeld in discussies sterker sta). Ik kreeg vroeger koran-lessen na schooltijd maar ik heb me toen vaak ziek gemeld en ook vaak gespijbeld :').

Ik heb net www.islamcity.nl gevonden waar mensen met vragen terecht kunnen over de Islam. Ik kwam een topic tegen waar ik best van schrok.

http://www.islamcity.nl/i(...)anus-toegestaan.html

Het gaat niet zozeer om het onderwerp 'pentratie in de anus' maar om het volgende:

Mevrouw vraagt:
"Ik ben al 9 jaar getrouwd en we hebben een kind samen. Mijn man probeert nu al 4 jaar lang anaal seks met mij te hebben. Ik ben muslim en bid, mijn man is ook muslim maar bidt niet. Ik wil geen anale seks met hem hebben, want ik weet dat het haram is. Maar sommige mensen zeggen dat je moet doen wat je man je vraag. Hij heeft een paar keer anale seks met me gehad, tegen mijn wil in. Als hij klaar is, en ik huilend in bed lig, biedt hij zijn excuses aan en beloofd me dat het de laatste keer was. Ik heb advies nodig. Alvast bedankt."

Ze krijgt als antwoord dat anale penetratie inderdaad niet mag en "wat betreft je man gehoorzaam zijn wanneer hij jou vraagt met hem naar bed te gaan, is correct". Behalve als ze anale seks hebben want dat is haram.
Die anale seks is inderdaad verboden, gebaseerd op een vers uit de Koran. En daarnaast uitspraken. Daarover zal je geen enkel verschil van mening vinden, zoals over veel andere zaken dat wel is bijv. Het gehoorzamen gaat tot op zekere hoogte op, maar daarbij heeft de man ook de verplichting vanuit zijn geloof zijn relatie met zijn vrouw op liefde en rahma/genade te baseren. Zoals in een Koranisch vers letterlijk staat tussen twee partners en dat de kern van de hele relatie tussen hen is, God spreekt het direct uit namelijk. In hoeverre je vrouw van achteren uithollen daarmee overeenkomt zodat ze erna huilend op bed achterblijft hoef ik je niet te vertellen denk ik.
Degene die deze vraag beantwoordt is een bosmongool die dat blijkbaar niet nodig acht om aan te geven en daardoor een lezer een totaal verkeerde indruk geeft. Soms kunnen Moslims beter hun bek dichthouden denk ik dan wanneer het over hun geloof gaat. Ook de vrouw heeft overigens recht op bevredigende seks, zijn verschillende juristen vroeger die daarover hebben geschreven mbt het "huwelijkscontract" en haar voorwaarden die ze kan opstellen. Ook zijn er aangeraden zaken die Mohammed zei, zoals haar vooraf ook "bespelen" voordat je erop springt, duidelijk doelend op voorspel. Of niet als een hengst tekeer te gaan alsof het een beest is. Heel officieel allemaal, maar gewoon normaal gedragen is het eigenlijk. Die man in dit verhaal hoop ik dat zij hem met een voorwerp voor straf een keer anaal flink uitholt.

quote:
Ik dacht namelijk altijd dat je ook maagd het huwelijk in moet en hier http://www.islamcity.nl/i(...)-een-niet-maagd.html lees ik "Het huwen van een niet-maagd, bijvoorbeeld een vrouw dat gescheiden of weduwe is, is geen voorwaarde voor het huwelijk. Ook maagdelijkheid is geen voorwaarde voor het huwelijk, maar wordt wel aanbevolen door de Profeet"
Man en vrouw moeten maagd blijven tot het huwelijk ja. Maar je mag als man of vrouw gewoon met iemand trouwen die niet maagd is, bijv. weduwe of gescheiden persoon. Of iemand die fouten in het verleden heeft gemaakt, religieus gezien. Je kan dus perfect met een niet-maagd trouwen als Moslim zijnde, man of vrouw. Zoals Khadija ook weduwe was, getrouwd en voor hand liggend geen maagd meer... maar Mohammed haar huwde. Dit verwijst naar jongens die eisen alleen een maagd te huwen, dat is dus cultuur en niet religieus ondersteunt.

quote:
Maar zoals ik al zei weet ik niet veel over de Islam dus misschien klopt het niet eens wat er op de site staat. Mijn familie en ouders willen bijvoorbeeld wel dat ik gewoon maagd het huwelijk in stap.

En hier http://www.islamcity.nl/i(...)op-vakantie-met.html staat dat een vrouw niet op vakantie mag zonder haar man. Maar mijn tantes hebben dat vaak genoeg gedaan en hun echtgenoten vonden dat geen probleem.
Ja veel Moslims houden zich hier niet aan. Een vrouw moet een "chaperonne" hebben (man moet dan zijn) als ze bepaald aantal kilometer reist. In verband met gevaar etc. Er zijn wel geleerden die de uitspraken op dit gebiedt anders interpreteren, en zeggen dat de achterliggende reden gevaar was. In die tijd was een vrouw alleen op reis gevaarlijk namelijk, en daarom deze regel. Het komt niet uit de Koran maar aantal uitspraken van Mohammed. Indien iemand in een vliegtuig van Schiphol naar Marrakech kilometers aflegt met veel mensen om haar heen zegt zo'n geleerde dat het geen probleem is. Of in de trein van Groningen naar Amsterdam, voorbeelden zijn het. Argumentatie omdat nu in 2012 zulke zaken gewoon veilig zijn in eerder genoemde voorbeelden. Over welke "afstand" lang onderweg is verschilt men, en vroeger was 10 kilometer met een kameel lang terwijl vandaag je dat zo hebt afgelegd met een trein laat staan vliegtuig. Hierin probeert men antwoorden te formuleren gepast conform tijd en plaats, hoewel niet iedereen meent dat dat altijd goed lukt.

quote:
Bijvoorbeeld het dragen van een hoofddoek. Volgens de site is het verplicht maar ik heb vaak gehoord dat dat niet zo is. In mijn familie draagt niemand een hoofddoek op mijn oma's na maar 'we' zijn wel gelovig.

Mijn excuses voor als mijn vragen niet duidelijk zijn trouwens :9.
Hoofddoek is volgens vrijwel alle geleerden verplicht, nu en vroeger. Let op: ik heb het niet over Moslim auteurs of activisten, maar expliciet zij die Islamitische educatie hebben genoten in erkende instituten.

Voor de rest is alles interpretatie, daar ontkom je niet aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aloulou op 14-01-2012 20:16:45 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zaterdag 14 januari 2012 @ 20:12:14 #4
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_106811939
Voor islam geldt hetzelfde als voor iedere andere religie: "quot homines, tot sententiae," oftewel, "zoveel mensen zoveel meningen."

Sommigen hebben inderdaad middeleeuwse barbaarse interpretaties van hun heilige boekje. Anderen zijn daar nuchterder en beschaafder in. Enkele van de reacties op dat forum behoren tot de eerste groep, jouw familie kennelijk tot de tweede.

Je moet daar niet van wakker liggen. Zolang er meningen zijn, zijn er mensen die dat te ver doortrekken. Je kunt dat extremisme niet stoppen, je kunt alleen proberen zoveel mogelijk mensen een gematigder alternatief te bieden.
pi_106812010
Islam maakt in deze totaal niet uit. Het in vet gedrukte stukje is volgens de Nederlandse wet namelijk verkrachting - dus de man mag gezellig wegrotten in de cel.

Alwaar hij vast spoedig alle anale seks die hij wil zal krijgen. En ontvangen.
pi_106812292
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:14 schreef MisterSqueaky het volgende:
Islam maakt in deze totaal niet uit. Het in vet gedrukte stukje is volgens de Nederlandse wet namelijk verkrachting - dus de man mag gezellig wegrotten in de cel.

Alwaar hij vast spoedig alle anale seks die hij wil zal krijgen. En ontvangen.
Klopt.

Dit is niets anders dan rape. Zielig dat ze het zomaar laat gebeuren, maargoed, dat is haar keuze verder.
Conscience do cost.
pi_106812798
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Voor islam geldt hetzelfde als voor iedere andere religie: "quot homines, tot sententiae," oftewel, "zoveel mensen zoveel meningen."

Sommigen hebben inderdaad middeleeuwse barbaarse interpretaties van hun heilige boekje. Anderen zijn daar nuchterder en beschaafder in. Enkele van de reacties op dat forum behoren tot de eerste groep, jouw familie kennelijk tot de tweede.

Je moet daar niet van wakker liggen. Zolang er meningen zijn, zijn er mensen die dat te ver doortrekken. Je kunt dat extremisme niet stoppen, je kunt alleen proberen zoveel mogelijk mensen een gematigder alternatief te bieden.
Heerlijke post.
pi_106820668
Hoevaak gaat deze OP nog voorbij komen mensen?
pi_106823870
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 00:21 schreef Reintji het volgende:
Hoevaak gaat deze OP nog voorbij komen mensen?
Kan aan mij liggen maar ik heb deze nog niet eerder gezien.
pi_106825433
http://forum.onzin.com/topic.php?id=41587

Zit nu mobiel te fokken dus kan niet zoeken, maar dit is een op van een ander forum uit 2008 met dezelfde tekst.
pi_106825713
Moslim's die anaal gaan.

Overigens van 1 april, dus kan slechte inschatting maken van de troll-factor
pi_106831521
Het probleem in de Islamitiesche maatschappij zijn de mannen.

Het probleem is dat de gemiddelde Islamitische man in sexueel opzicht niet aan zijn trekken komt. Dit wordt veroorzaakt doordat in de Islamitische maatschappij mannen en vrouwen zoveel mogelijk gescheiden leven. De normale behoefte van een man aan vrouwelijke aandacht, zowel sexueel getint als niet sexueel getint wordt niet voldoende bevredigd.

Het gevolg is dat deze mannen deze behoefte op een andere wijze proberen te bevredigen. Ze worden klef met andere mannen en zodra ze een keer wel samen zijn met een vrouw zijn ze niet meer te houden. (en willen ze dus b.v. anaal)

De Islamitische maatschappij heeft dit 'opgelost' door de scheiding tussen mannen en vrouwen te intensiveren. Zowel fysiek als door vrouwen 'onzichtbaar' te maken voor mannen door ze te verbergen onder een hoofddoek.

Het vervelende van deze aanpak is dat door het verbergen van vrouwen voor mannen de frustratie van deze mannen alleen maar groter wordt, met als gevolg dat ze zich steeds meer gaan misdragen.

In extreem Islamitische maatchappijen is dit ontspoord tot het niveau dat vrouwen niet meer buitenshuis mogen komen, behalve voor het hoogst noodzakelijke en dan alleen als ze verpakt zijn in een zwarte tent.

Conclusie: het fenomeen ''hoofddoek dragen'' is binnen de Islamitische context dus niet zo onschuldig als het lijkt. Een Islamitische vrouw moet een hoofddoek dragen, omdat de Islamitische man niet in staat is zijn sexuele lusten te beheersen. Dit laatste wordt veroorzaakt doordat de Islam normale sexuele verhoudingen tussen man en vrouw in de weg staat.

De verhouding tussen Islam en sex is ziek. De lijst met voorbeelden die dit illusteert is eindeloos. Denk aan (vrouwen)besnijdenis, eerwraak en ga zo maar door.

(N.b. ook de Katholieke kerk kan er wat van. De verhouding tussen deze kerk en sex is ook ziek.)
pi_106942375
Seiramu

Ten eerste denk ik niet dat Fok.nl de juiste plek is voor je vragen, want als jij een fiets wilt maken ga je naar de fietsenmaker, en als jij brood wilt ga je naar de bakker.

Ten tweede,

Ik denk niet dat zomaar een website als islamcity de Islam vertegenwoordigt, de islam moet men bestuderen en serieus onderzoek naar verrichten, en dat maakt het ook Intresant.

Het is heel normaal in de Islam om vragen te stellen, en dat is ook een opdracht als moslim, in de Qoraan staat: Fas2alu ahlu dhikri in kontom la ta3lamoen (vertaald: Vraag de bezitters van kennis als jullie het niet weten) dus het is heel belangrijk om vragen te stellen over je eige Religie (Islam) dus, maar naar wie en bij wie moet men wezen om zijn vragen te stellen? Bij hen die Islamitisch kennis bezitten en Godsvrezend zijn, want in de Qoraan staat ook: Innama yagsha allaaha min 3ibaadihi l 'ulema (vertaalt: Zij die Allaah echt vrezen zijn de Geleerden).

Dus ik denk dat het best is voor jou om een Student of een Geleerden te vragen betreft de Islam.
  woensdag 18 januari 2012 @ 10:43:02 #14
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_106942596
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:32 schreef De_Ilias het volgende:
Seiramu

Ten eerste denk ik niet dat Fok.nl de juiste plek is voor je vragen, want als jij een fiets wilt maken ga je naar de fietsenmaker, en als jij brood wilt ga je naar de bakker.
Het is zomaar mogelijk dat aan het Fok!-plein zowel bakkers als fietsenmakers wonen.
pi_106943801
Komt het nou echt niet bij die mensen op om te denken: weet je wat, laat ik m'n eigen hersens eens gebruiken en gewoon doen wat IK denk dat goed is? In plaats van wat er in een of ander boek staat en/of hoe een of andere baardaap dat interpreteert?

En die situatie uit de OP is gewoon verkrachting. Dus wat ze moet doen is: aangifte.
pi_106943987
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:32 schreef De_Ilias het volgende:
En als je een levensbeschouwelijke vraag hebt, ga je naar het filosofie en levensbeschouwing forum.

quote:
Dus ik denk dat het best is voor jou om een Student of een Geleerden te vragen betreft de Islam.
En iedere student of geleerde heeft weer een andere mening. En allemaal is het natuurlijk 'de enige ware islam'.

Worden moslims daar nou zelf nooit moe van? Dat het altijd maar draait om wat "de islam" dan wel of niet zegt, volgens die imam of die profeet, in plaats van gewoon lekker van je eigen gezonde verstand uit te gaan, en naar eigen inzicht en goeddunken je levensmoraal in te richten? Ongeacht of anderen dat wel of geen islam noemen, of haram of halal of kosher of whatever.
pi_106955828
Zelf nadenken is niet altijd goed. Islam is een leidsdraad voor de mensheid, er word opgeroepen naar het goede en het slechte word afgewezen, en dat is een goede oproep. En de Islam is duidelijk in haar regels.

Als men zelf gaat nadenken kan die tot verkeerde conclusies komen, enof kan hij dit leven verkeert interpreteren en gaat die zichzelf alleen naar een afgang helpen, zelf nadenken is vaak ook een reden geweest waarom er o.a. genocides zijn geweest, bloedbaden, problemen, gevaarlijke situaties. Grote dictatoren dachten zelf na en gebruikten puur eigen verstand, dat deed men toen en doet men nog steeds. Hoe kan je verwachten dat de mensheid op 1 niveau leeft? Dat kan niet, je hebt domme mensen, mensen met weinig kennis en weinig visie, en je hebt mensen die slim zijn en meer visie en opinie hebben. Als ELK mens zelf moest nadenken dan zou er een grote Clash komen, meer haat en meer geweld. Want niet elk mens is instaat om tot conclusie's te komen, niet elk mens heeft het vermogen om gezond na te denken, er zijn mensen met een corrupt levensvisie die een gevaar kunnen zijn voor de gezonde samenleving, die horen zelfs het recht niet te krijgen om zelf na tedenken, want dat is een gevaar voor de gezonde burger.

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Ilias op 18-01-2012 17:14:29 ]
pi_106956108
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:06 schreef De_Ilias het volgende:
Zelf nadenken is niet altijd goed. Islam is een leidsdraad voor de mensheid, er word opgeroepen naar het goede en het slechte word afgewezen, en dat is een goede oproep. En de Islam is duidelijk in haar regels.

Als men zelf gaat nadenken kan die tot verkeerde conclusies komen, enof kan hij dit leven verkeert interpreteren en gaat die zichzelf alleen naar een afgang helpen, zelf nadenken is vaak ook een reden geweest waarom er o.a. genocides zijn geweest, bloedbaden, problemen, gevaarlijke situaties. Grote dictatoren dachten zelf na en gebruikten puur eigen verstand, dat deed men toen en doet men nog steeds. Hoe kan je verwachten dat de mensheid op 1 niveau leeft? Dat kan niet, je hebt domme mensen, mensen met weinig kennis en weinig visie, en je hebt mensen die slim zijn en meer visie en opinie hebben. Als ELK mens zelf moest nadenken dan zou er een grote Clash komen, meer haat en meer geweld. Want niet elk mens is instaat om tot conclusie's te komen, niet elk mens heeft het vermogen om gezond na te denken, er zijn mensen met een corrupt levensvisie die een gevaar kunnen zijn voor de gezonde samenleving, die horen zelfs het recht niet te krijgen om zelf na tedenken, want dat is een gevaar voor de gezonde burger.
Dus het is beter het nadenken over te laten aan de grote dictator daarboven en zijn afgezanten hier op aarde begrijp ik hieruit. Of dat nou zoveel beter is...
pi_106956156
quote:
Want niet elk mens is instaat om tot conclusie's te komen, niet elk mens heeft het vermogen om gezond na te denken, er zijn mensen met een corrupt levensvisie die een gevaar kunnen zijn voor de gezonde samenleving, die horen zelfs het recht niet te krijgen om zelf na tedenken, want dat is een gevaar voor de gezonde burger.
Dus dat is perfect voor moslims, gezien zij niet in staat zijn zelf na te denken?
Conscience do cost.
pi_106957227
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:17 schreef ems. het volgende:

[..]

Dus dat is perfect voor moslims, gezien zij niet in staat zijn zelf na te denken?
Niet alleen voor moslims, maar ook voor vele andere volkeren.
pi_106957726
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:48 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Niet alleen voor moslims, maar ook voor vele andere volkeren.
Wie bepaalt wie er wel en wie er niet zelf mag nadenken?
Wie bepaalt waar je wel en waar je niet zelf over mag nadenken?
Wie bepaalt wat verkeerde conclusies zijn?
Wie bepaalt wat goed en slecht is?

Daarnaast hebben we hier in het westen democratie wat oa. dankzij de verlichting waarin het zelf nadenken juist heel belangrijk is en de invloed van religie beperkt is, dit staat recht tegenover de dictaturen in het midden oosten waarin zelf nadenken ontmoedigd wordt en waar men met de koran in de hand hele volkeren onder de duim houdt, hoe denk je daar dan over?
pi_106958649
quote:
je hebt domme mensen, mensen met weinig kennis en weinig visie,
Wat zeg je nu, je wilt toch niet zeggen dat er hier en daar wat mankeert aan Allah's schepping?

Enfin, ook goed: alleen slimme mensen moeten zelf nadenken. Domme mensen moeten naar de imam/pastoor/rabbi luisteren. Probleem opgelost.
pi_106959609
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:41 schreef Akziom het volgende:

[..]

En als je een levensbeschouwelijke vraag hebt, ga je naar het filosofie en levensbeschouwing forum.

Daar zijn we.
pi_106972662
quote:

Die afkeer van de 'rede' en 'zelf denken' tref je ook aan in het christendom, evenals het conservatieve denken in het Westen. Op zich snap ik dat wel. Mensen die een beroep doen op het autonome verstand overschatten de capaciteiten en mogelijkheden ervan. Zoiets kan zeker een recept zijn voor ellende. Helaas is dat natuurlijk ook het geval bij religieus fanatisme, zich bijv. uitend in de gedachte dat mensen het recht op nadenken ontnomen moet worden. Hoe realiseer je dat zonder kwade gevolgen?

Ik denk dat het goed is om enerzijds te geloven dat nadenken zin heeft (want probeer er maar 'ns mee op te houden) en anderzijds een dosis zelfscepsis te hanteren, dus dan ook niet meteen van je eigen gelijk uitgaan.
Maargoed, ook deze principes zijn uiteindelijk onhoudbaar. Want volledig open minded zijn is even onmogelijk als volledig principieel blijven. Het lijkt alsof wat je denkt niet is wat je denkt, maar wat zich aandient, zoals Mohammed bijvoorbeeld niet Gods woord bedacht, maar het aangereikt kreeg (en met wetenschappers en filosofen is dat helemaal niet zo anders).

Je kunt dus wel mensen oproepen tot meer of minder redelijkheid, maar gaat de wereld niet gewoon zijn eigen gang zonder zich iets van onze redelijkheid aan te trekken?
pi_106972802
Overigens maak ik uit de OP op dat het volgens de Islam dus zo is dat vrijwillige anale sex zondig is, maar onvrijwillige vaginale prima? Mooie reclame is dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')