abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106798574
Hoi beste ouders,

Vraagje: Iedereen is wel een beetje bekend wat Body Worlds is, maar is het ook geschikt voor kinderen? Ik zit namelijk ernstig te twijfelen of het verstandig is om de expositie met mijn 2 jonge kinderen van 5 jaar te bezoeken. Ene kant lijkt het me zeer interessant en educatief voor ze, en aan de andere kant... tja, het zijn toch écht dode mensen die hier als het ware zijn opgezet.

Ik wil graag de mening van ouders horen, eer ik besluit om wel of niet met mijn kinderen te gaan.

Alvast bedankt voor jullie mening!
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_106798885
Laat de kinders lekker thuis en ga zelf. Ze zijn nog niet oud genoeg om ze hiermee te confronteren.
Leest een hoop, post een beetje.
pi_106798932
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:11 schreef Av- het volgende:
Laat de kinders lekker thuis en ga zelf. Ze zijn nog niet oud genoeg om ze hiermee te confronteren.
Bedankt voor je mening! Ik hoop dat meer ouders hier hun mening over uiten. :Y
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_106799059
Ik heb geen kinderen maar wel al 3 keer bij body world geweest.
Ik denk dat het een beetje aan de kinderen en hun interesse ligt. Als het vroeger had bestaan had mijn vader mij er zeker mee naar toegenomen omdat ik altijd al een grote interesse in de medische wereld heb gehad (en hij ook). Maar mijn broer had hij dan thuis gelaten omdat hij er zeker nachtmerries van over zou houden.

Dus het ligt een beetje aan het kind, maar misschien kun je beter eerst zelf gaan kijken om te beoordelen of jouw kinderen dit oke zouden vinden.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 14 januari 2012 @ 13:24:58 #5
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_106799277
Toevallig van de week met een collega van mij over gesproken. Die was er al eens geweest, en wil graag nog eens gaan met haar zoontje van 6. Maar ze gaf aan juist nog wat te wachten, omdat er toch voor die leeftijd wel een aantal schokkende attributen aanwezig zijn,
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_106799397
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:17 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik heb geen kinderen maar wel al 3 keer bij body world geweest.
Ik denk dat het een beetje aan de kinderen en hun interesse ligt. Als het vroeger had bestaan had mijn vader mij er zeker mee naar toegenomen omdat ik altijd al een grote interesse in de medische wereld heb gehad (en hij ook). Maar mijn broer had hij dan thuis gelaten omdat hij er zeker nachtmerries van over zou houden.

Dus het ligt een beetje aan het kind, maar misschien kun je beter eerst zelf gaan kijken om te beoordelen of jouw kinderen dit oke zouden vinden.
Daar zit ook mijn twijfel. Een half jaar geleden nam ik ze mee naar de graf van mijn zeer geliefde oma die één maand na hun geboorte overleed. Ik deed een poging hun uit te leggen dat het mijn oma, en hun overgroot oma is, die daar lag.

Nou, dat ging dus goed mis. In de auto op de terugweg, maakte ze een eigen verhaaltje van, en zaten bijna te janken omdat ze dachten dat hún oma en moeder dood zouden gaan.

Erg confronterend, waar ik me moeilijk uit kon lullen. Andere kant wil ik ze ook niet téveel beschermen tegen de harde wereld, en dat ze geïnteresseerd raken aan de andere kant van het leven.

Moeilijk, moeilijk... :{
pi_106799478
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:29 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Daar zit ook mijn twijfel. Een half jaar geleden nam ik ze mee naar de graf van mijn zeer geliefde oma die één maand na hun geboorte overleed. Ik deed een poging hun uit te leggen dat het mijn oma, en hun overgroot oma daar lag.

Nou, dat ging dus goed mis. In de auto op de terugweg, maakte ze een eigen verhaaltje van, en zaten bijna te janken omdat ze dachten dat hún oma en moeder dood zouden gaan.

Erg confronterend, waar ik me moeilijk uit kon lullen. Andere kant wil ik ze ook niet téveel beschermen tegen de harde wereld, en dat ze geïnteresseerd raken aan de andere kant van het leven.

Moeilijk, moeilijk... :{
Het ligt denk ik niet zo zeer aan hoe gevoelig ze zijn maar hoe ze staan tegenover medische dingen en het menselijk lichaam.
Want bij bodys ligt daar de nadruk op, op het menselijk lichaam en niet zozeer op de dood (klinkt een beetje vaag maar zo is het wel)

als je twijfelt zou ik het in ieder geval niet doen, of eerst naar een een andere tentoonstelling gaan, ergens in nederland zit ook een soort van 'toer door het menselijk lichaam' dat is was onschuldiger om mee te beginnen.
Ik ben de naam even kwijt maar als ik het weet, post ik het.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_106799496
pi_106799653
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:31 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Het ligt denk ik niet zo zeer aan hoe gevoelig ze zijn maar hoe ze staan tegenover medische dingen en het menselijk lichaam.
Want bij bodys ligt daar de nadruk op, op het menselijk lichaam en niet zozeer op de dood (klinkt een beetje vaag maar zo is het wel)

als je twijfelt zou ik het in ieder geval niet doen, of eerst naar een een andere tentoonstelling gaan, ergens in nederland zit ook een soort van 'toer door het menselijk lichaam' dat is was onschuldiger om mee te beginnen.
Ik ben de naam even kwijt maar als ik het weet, post ik het.
Thanks! Hoe gek het ook klinkt, ik heb geen idee hoe ze hier op reageren. Daarvoor zie ik ze te weinig (1x in de 2 weken) en heb nog nooit met ze in 1 huis geslapen. (mijn ex en ik waren al vóór hun geboorte uit elkaar) Dus ik heb geen idee wat de gevolgen hier s'nachts van zijn.

En praten doe ik ook niet met haar, dus daarom hoop ik op een ervaringsdeskundige in OUD.
pi_106799726
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:38 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Thanks! Hoe gek het ook klinkt, ik heb geen idee hoe ze hier op reageren. Daarvoor zie ik ze te weinig (1x in de 2 weken) en heb nog nooit met ze in 1 huis geslapen. (mijn ex en ik waren al vóór hun geboorte uit elkaar) Dus ik heb geen idee wat de gevolgen hier s'nachts van zijn.

En praten doe ik ook niet met haar, dus daarom hoop ik op een ervaringsdeskundige in OUD.
Dan zou ik het zeker niet doen. Of even wachten tot ze iets ouder zijn, want anders kan dit voor grote drama;s zorgen. Er liggen bij body world namelijk ook foetussen en baby's, dat kan voor jonge kinderen erg eng zijn,.
pi_106799774
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:41 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Dan zou ik het zeker niet doen. Of even wachten tot ze iets ouder zijn, want anders kan dit voor grote drama;s zorgen. Er liggen bij body world namelijk ook foetussen en baby's, dat kan voor jonge kinderen erg eng zijn,.
Hier heb ik wat aan :Y

Ik neig steeds meer om ze niet mee te nemen. Ik hoop nog op meer reactie's van ouders.
pi_106799814
Maar waarschijnlijk zullen ze dat corpus museum wel heel gaaf vinden, die hebben ook allerlei dingen gericht op kinderen.

Maar ook al neem je je kinderen niet mee, zelf moet je zeker gaan! Is echt een gave tentoonstelling.
  † In Memoriam † zaterdag 14 januari 2012 @ 15:05:15 #13
37843 lady-wrb
kortaf
pi_106802019
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:42 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Hier heb ik wat aan :Y

Ik neig steeds meer om ze niet mee te nemen. Ik hoop nog op meer reactie's van ouders.
als je nou echt iets leuks voor kinderen wil, ga met ze naar nemo!
pi_106802638
Uhm dat corpus museum is NIET gericht op jonge kinderen.
Sterker nog, kinderen mogen er pas vanaf 8 jaar binnen.
(alleen bij uitzondering 6 en 7 jarigen, als je als ouder een verklaring ondertekend dat beseft dat hun advies leeftijd 8 jaar is)

Tenzij je kinderen enorme fascinatie voor het menselijk lichaam hebben, en je ze goed uit kunt leggen wat body worlds in houd zou ik ze niet meenemen.

(overigens denk ik niet dat je exvrouw het je in dank zal af nemen als je 5 jarigen mee neemt naar bodyworlds). Nemo is zoals ladywrb al zegt een betere optie.
pi_106802679
bij twijfel niet doen?
pi_106802789
Ik ben een aantal jaar geleden in de Beurs van Berlage geweest en ik vond het nooi maar ook wel confronterend/schokkend soms.

Ik zou mijn 6-jarige er niet mee naartoe nemen. Ook omdat ze soms best heftig kan reageren op dingen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 16:00:56 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106803485
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:29 schreef p_iglet het volgende:
*knip*
(overigens denk ik niet dat je exvrouw het je in dank zal af nemen als je 5 jarigen mee neemt naar bodyworlds). Nemo is zoals ladywrb al zegt een betere optie.
:D Dat dus! Als je heibel wilt met je ex moet je dit vlgs mij doen! :o

Als je je kinderen al niet zo vaak ziet zou ik lekker een leuke ballenbakspeeltuin of Nemo idd uitkiezen.
pi_106806339
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:29 schreef p_iglet het volgende:
Uhm dat corpus museum is NIET gericht op jonge kinderen.
Sterker nog, kinderen mogen er pas vanaf 8 jaar binnen.
(alleen bij uitzondering 6 en 7 jarigen, als je als ouder een verklaring ondertekend dat beseft dat hun advies leeftijd 8 jaar is)

Tenzij je kinderen enorme fascinatie voor het menselijk lichaam hebben, en je ze goed uit kunt leggen wat body worlds in houd zou ik ze niet meenemen.

ah oke, ik zag op de site kindertoeren staan, vandaar dat ik de aanname maakte dat het ook voor jonge kinderen geschikt was.
pi_106810374
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 16:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:D Dat dus! Als je heibel wilt met je ex moet je dit vlgs mij doen! :o

Als je je kinderen al niet zo vaak ziet zou ik lekker een leuke ballenbakspeeltuin of Nemo idd uitkiezen.
Heibel met mijn ex interesseert me niet zo, want dat heb ik al 5 jaar lang. Het gaat me meer om de algemene ontwikkeling van mijn kinderen.

Ik hecht zelfs meer aan de mening van de mede-Fokkers, en die delen allemaal dezelfde mening.

Ik ga volgende week lekker met mijn kinderen naar Nemo (wat sowieso al op mijn "to do list" stond.) Veilig, informatief, interessant en niet "eng".

Bedankt voor jullie feedback! Ik heb er zeer zeker wat aan gehad! ^O^
pi_106810914
Ze hoeven niet te weten dat het echte mensen zijn toch? Zeg dat het nagemaakt van klei is, daar trappen ze waarschijnlijk wel in, maar het maakt het niet minder educatief. Ik dacht trouwens ook dat het 12+ was, het is best wel een leuke expositie.
pi_106813601
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 19:43 schreef TC_Artemis het volgende:
Ze hoeven niet te weten dat het echte mensen zijn toch? Zeg dat het nagemaakt van klei is, daar trappen ze waarschijnlijk wel in, maar het maakt het niet minder educatief. Ik dacht trouwens ook dat het 12+ was, het is best wel een leuke expositie.
Op de website stond dat het voor alle leeftijden is, maar ze adviseren 12+ ja.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 21:10:22 #22
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_106813758
Ik ben daar meerdere keren geweest (toen ik nog geen kinderen had) en zou ze zeker meenemen. Wat hierboven al aangehaald wordt; het gaat niet om dode mensen maar om hoe ons lijf in elkaar steekt.
Ik heb er ook meerdere kleine kinderen rond zien lopen, dat was geen enkel probleem.
Het is maar net wat jij ze vertelt. Tuurlijk gaat het verder dan een opgezette uil in een museum maar in feite is er niks meer of minder te zien dan dat. Zo zien wij er nou eenmaal uit.

Ga er met respect mee om, dan zullen je kinderen dat vast ook doen.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_106813839
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 21:10 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik ben daar meerdere keren geweest (toen ik nog geen kinderen had) en zou ze zeker meenemen. Wat hierboven al aangehaald wordt; het gaat niet om dode mensen maar om hoe ons lijf in elkaar steekt.
Ik heb er ook meerdere kleine kinderen rond zien lopen, dat was geen enkel probleem.
Het is maar net wat jij ze vertelt. Tuurlijk gaat het verder dan een opgezette uil in een museum maar in feite is er niks meer of minder te zien dan dat. Zo zien wij er nou eenmaal uit.

Ga er met respect mee om, dan zullen je kinderen dat vast ook doen.
Ah, tegengeluid! Daar zat ik op te wachten :)

Ik ben enkele keren met ze naar het Amsterdamse Bos museum geweest, waar ook opgezette dieren staan. Dat vonden ze reuze interessant! Ook toen ik zei dat het échte dieren zijn, waren ze absoluut niet bang! Sterker nog, ze gingen zelfs de dieren aaien...

Hmmmm.... blijft lastig!
  zaterdag 14 januari 2012 @ 21:21:47 #24
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_106814080
Mijn oudste is 5 en vroeg laatst wat longen waren. Ik liep tegen een uitklapboek aan en hij vindt het geweldig! Ik denk echt dat ie niet geschokt zal zijn maar juist zeer geboeid.
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † zaterdag 14 januari 2012 @ 21:29:33 #25
37843 lady-wrb
kortaf
pi_106814349
nou ik mag toch hopen dat je er met 5 jarigen niet inkomt.
denk je ook niet dat die binnen een half uur tikkertje lopen te spelen tussen de kasten met plastic/menselijke onderdelen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')