abonnement Unibet Coolblue
pi_106777396
Hallo Fokkers,

Ben van plan halverwege dit jaar op vakantie te gaan naar Costa Rica. Dit vanwege de mooie natuur onder andere. Nou weet ik zelf verder nog niet echt heeel veel van het land af. Iemand enig idee wat echt de allermooiste gebieden zijn? Of een handige site met reisverslagen o.i.d.?

Wordt mijn eerste (grote) reis dus ben nog een beetje een reisnoob :')

In ieder geval alvast bedankt :D
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_106777423
How verkeerd forum, dacht dat ik dit in Travel poste :') Kan mod of iemand anders misschien topic verplaatsen? Alvast bedankt
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_106777464
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 21:05 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
How verkeerd forum, dacht dat ik dit in Travel poste :') Kan mod of iemand anders misschien topic verplaatsen? Alvast bedankt
Ik zal er werk van maken, één moment.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_106779956
Ik ben er zelf 2x geweest...
4jaar geleden en afgelopen november.
Mijn schoonouders zijn 5 jaar geleden daarheen geémigreerd en runnen daar een hostel.
ik ben alleen in het zuid-oosten geweest bij cahuita, puerto viejo, manzanillo ect, kortom alles langs de kust daar in de buurt...
4jaar geleden ook in panama geweest, ook mooi om te plannen in je reis!
de natuur is heel mooi.. echt zoals op de plaatjes zeg maar!
km's lange velden vol chiquita bananen, wegen door de bergen zo diep uitgegraven dat je de top van de bomen niet kan zien.. slangen en krokodillen.. luiaards, kolibri's je kijkt je ogen uit.
verder moet je niet teveel luxe verwachten, en hoe mooier de natuur hoe armer de mensen in die buurt.
en wees goed voorbereid.. als je wat gaat mankeren of je krijgt een infectie dan ben je de lul.
verder, kleed je zo arm mogenlijk.. laat al je sieraden thuis en wissel je horloge met een plastice van de kermis.. zodra de locals zien dat je (in hun ogen) rijk bent dan vraag je naar een beroving.
en zodra ze merken dat je uit Nl komt zal je overspoeld worden met junks die vragen/aandringen of je wat van ze wil kopen,
overdag ziet het er allemaal kleurrijk uit maar zodra de zon onder is moet je niet in onverlichte gedeeltes komen of van de hoofdwegen afwijken.
als je een taxi wil, van tevoren een prijs afspreken!
de supermarkten/shops zijn niet erg goedkoop.. zo'n beetje alles op fruit na is import dus de prijzen gaan 3x over de kop.
over de hygiene doen ze ook niet moeilijk... niet in zaakjes gaan eten waar geen felle verlichting is :P
bekijk verder goed welke inentingen je nodig hebt van de GGD, en controleer even of je malariapillen nodig hebt voordat je je laat enten anders smeren ze je die meteen aan.
(en je kan er erg ziek van worden tijdens de reis, ook niet handig als blijkt dat het onnodig was)
en neem een ehbo-doos mee en pijnstillers,vraag ook bij je huisarts eventueel antibiotica ect.. want daar kom je heel moeilijk aan als je daar eenmaal wat gaat mankeren.

reisverslagen heb ik niet, dit omdat we niet voor het land zelf daarheen gingen maar om familiebezoek. ik heb wel veel foto's... maargoed dat is ook maar van dat kleine stukje waar ik ben geweest :P
  One tough cookie vrijdag 13 januari 2012 @ 22:24:17 #5
169210 liesje1979
pi_106782317
Op verzoek van TS naar TRV.
pi_106788281
Costa Rica is behoorlijk toeristisch, relatief welvarend vergeleken met haar buurlanden.

Koop een goede reisgids en je bent al aardig onderweg; de verplichte nummers haal je ook zo uit een 'rondreis-beschrijving' van een reisorganisatie. Costa Rica is goed bereisbaar, veilig, relatief goede hygiëne. Ben niet ziek geworden in de 2 weken dat ik er was, iets wat in Azië een kwestie van tijd was. Panama en Costa Rica zijn malariavrij. Zolang je het bij de toeristische gebieden houdt hoef je je nergens zorgen om te maken (hooguit voor de bemiddelaars die overal tussen willen zitten.).

San Jose is qua stad niet echt bijzonder, beetje eentonig. Santa Elena en Monteverde zijn plekken die niet gemist mogen worden. De natuur is overweldigend, je kijkt (als je weet waar je moet kijken) je ogen uit. Wild, vogels, reptielen, insecten: fantastisch.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 00:48:43 #7
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_106790719
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:05 schreef Shodan het volgende:
Costa Rica is behoorlijk toeristisch, relatief welvarend vergeleken met haar buurlanden.

Koop een goede reisgids en je bent al aardig onderweg; de verplichte nummers haal je ook zo uit een 'rondreis-beschrijving' van een reisorganisatie. Costa Rica is goed bereisbaar, veilig, relatief goede hygiëne. Ben niet ziek geworden in de 2 weken dat ik er was, iets wat in Azië een kwestie van tijd was.

[...]
Hoe schoon moet Costa Rica dan wel niet zijn! Ben in vier maanden ZO Azië niet ziek geweest, iets dat in Guatemala en Bolivia een kwestie van tijd was ;)
Of was jouw Azië misschien India?
pi_106791875
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:48 schreef Lemans24 het volgende:
Hoe schoon moet Costa Rica dan wel niet zijn! Ben in vier maanden ZO Azië niet ziek geweest, iets dat in Guatemala en Bolivia een kwestie van tijd was ;)
Of was jouw Azië misschien India?
Nepal, bijna 10 jaar geleden.

Costa Rica is niet te vergelijken met Guatemala en Bolivia.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 01:28:05 #9
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_106792170
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:18 schreef Shodan het volgende:

[..]

Nepal, bijna 10 jaar geleden.

Costa Rica is niet te vergelijken met Guatemala en Bolivia.
Dat begrijp ik, maar in de rest van Latijns Amerika ben ik niet ziek geweest. Guatemala is het afvoerputje van Midden Amerika (6x ziek in 6 weken) en in Bolivia had ik gewoon pech.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 01:45:57 #10
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_106792658
De enige keer dat ik ziek werd in Centraal Amerika was in Antiga, Guatemala op de laatste avond toen we naar het enige toeristenrestaurant gingen van de hele reis van Panama naar Guatemala. Ik kreeg slecht vlees. De voedselvergiftiging die volgde heb ik onder controle gekregen door lokale medicijnen te kopen bij de apotheek.

Costa Rica is een prima land, mooie natuur, infrastructuur, etc, maar voor mij het minst interessante land van het subcontinent. Toch heb ik daar de meeste vrienden gemaakt en zal vooral daarom weer teruggaan. Minst interessant, maar toch echt geen straf daar te zijn!

Malariapillen zijn vergif en doe ik niet aan behalve als ik het dan toch echt last van krijg. Pillen zijn geen garantie dat je het niet krijgt ook. (en het waarschuwen en schreeuwen begint weer)
reset
pi_106795065
geweldig land. ik ben er helaas maar een week geweest, waardoor ik te weinig heb gezien van het land.
mijn tip is; Hostel Santa Elena
en hoofd tip, de Lonely Planet, de editie voor Costa Rica is echt zeer goed
pi_106796307
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:45 schreef Individual het volgende:
De enige keer dat ik ziek werd in Centraal Amerika was in Antiga, Guatemala op de laatste avond toen we naar het enige toeristenrestaurant gingen van de hele reis van Panama naar Guatemala. Ik kreeg slecht vlees. De voedselvergiftiging die volgde heb ik onder controle gekregen door lokale medicijnen te kopen bij de apotheek.

Costa Rica is een prima land, mooie natuur, infrastructuur, etc, maar voor mij het minst interessante land van het subcontinent. Toch heb ik daar de meeste vrienden gemaakt en zal vooral daarom weer teruggaan. Minst interessant, maar toch echt geen straf daar te zijn!

Malariapillen zijn vergif en doe ik niet aan behalve als ik het dan toch echt last van krijg. Pillen zijn geen garantie dat je het niet krijgt ook. (en het waarschuwen en schreeuwen begint weer)
Waarom vond je het in principe dan het minste interessante land van zuid-amerika?

Voor de rest iedereen nu al bedankt voor alle reacties kan er al wel wat mee denk ik _O_

Weet iemand alleen toevallig of je ook kan snorkelen o.i.d.? Heb zelf eerder al in the Great barrier reef en de rode zee gesnorkeld dus zal vast niet zo mooi zijn als daar, maar toch :) ?
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_106796326
En hoe zit het met medereisgenoten? Veel mensen rond begin 20? Of kom je eigenlijk vrij weinig andere toeristen tegen.
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_106799744
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 11:19 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
En hoe zit het met medereisgenoten? Veel mensen rond begin 20? Of kom je eigenlijk vrij weinig andere toeristen tegen.
algemeen moet je een beetje rekenen op een leeftijd van 20-35 als je de backpackers afgaat.
als je meer voor de hotels gaat moet je toch eerder denken aan 25-60 jaar.
pi_106799841
Ik ben 21 en van plan om in april en mei Spaans te leren in Costa Rica, om precies te zijn in Tamarindo, via Linguaschools. Aan de kust, want ik wil graag surfen. :)

deadly_kiss, wat bedoel je met dat supermarkten niet echt goedkoop zijn? Is dat vergeleken met de buurlanden of met Nederland? Hoeveel zou ik moeten rekenen voor dagelijkse uitgaven als ik niet krenterig wil leven?
  zaterdag 14 januari 2012 @ 14:02:57 #16
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_106800251
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 11:18 schreef Buffalo-Soldier het volgende:

Waarom vond je het in principe dan het minste interessante land van zuid-amerika?

Het is een prachtig land hoor en ga er zeker heen!

De buurtlanden (Panama, Nicaragua, Honduras, El Salvador en Guatemala) vond ik toch net wat interessanter. Ik hou van de rauwheid en dat vond ik vooral in El Salvador en Nicaragua.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een hele goede tijd gehad in Costa Rica en het was erg mooi.

Oh en officieel is het Noord Amerika. ;) (vertel het niet aan een Colombiaanse vriendin want die claimt Panama als Colombia en daarmee Zuid Amerika)
reset
pi_106817320
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:45 schreef Dobbs het volgende:
Ik ben 21 en van plan om in april en mei Spaans te leren in Costa Rica, om precies te zijn in Tamarindo, via Linguaschools. Aan de kust, want ik wil graag surfen. :)

deadly_kiss, wat bedoel je met dat supermarkten niet echt goedkoop zijn? Is dat vergeleken met de buurlanden of met Nederland? Hoeveel zou ik moeten rekenen voor dagelijkse uitgaven als ik niet krenterig wil leven?
met nederland vergeleken.
in de grote steden is het meeste spul wel goedkoper dan in nl, maar hoe verder je van de grotere steden vandaan gaat hoe duurder alles is.
ook wel logisch, want behalve dat een hoop producten import zijn, duurt het ook nogeens uren voordat ze in supermarktjes belanden.
vers brood is bijvoorbeeld ook moeilijk te verkrijgen, overal van dat houdbare bimbo brood.
frisdranken & chips... snacks, koekjes,verzorgingsproducten.. zijn duurder dan hier in Nl.
wij hebben ook geen enkele keer zelf eten gemaakt, dan ben je meestal nog duurder uit dan wanneer je gewoon in een eettentje een spaghetti bolognese of een pizza koopt.
wel hebben ze een hoop A-merken... page toiletpapier, dove douchegel, bertoli pastasauzen, coca cola ennn... heineken bier :s)
het plaatselijke merk Imperial is ook prima te drinken trouwens.
(mocht je van bier houden, koop geen blikjes maar grote flessen. scheelt 40% van de prijs je betaald alleen wel statiegeld.( 200 colones) )
we hebben het zelfs meerdere malen meegemaakt dat het bier bijvoorbeeld op was in een kroegje..
dan zie je via de zijdeur een meisje snel heen & weer fietsen om in de supermarkt een paar flesjes bier uit de koeling te kopen.. die ze dan weer voor meestal dezelfde prijs weer verkopen aan de bar :P
locals krijgen meestal ook korting in de supermarktjes van kleinere dorpen, omdat de prijzen puur gebaseerd zijn op toeristen.
het enige waar de prijs wel bijna gratis voor is, zijn sigaretten.
voor 1 dollar heb je een pakje :')
snoep kennen ze er niet trouwens.. dus als je verslaafd bent gooi dan wat in je koffer :P

verder moet je er trouwens wel rekening mee houden, dat veel souvernirwinkels gewoon zooi ''made in china'' verkopen zoals petjes geweven spul of dingen gemaakt uit hout.
als je een echt souvenir wil, koop die dan bij marktkraampjes waar de mensen ze te plekke maken.. ik gun die mensen het geld ook meer dan die winkels die een petje of mok verkopen voor 20 dollar omdat ze er vanuit gaan dat toeristen het er wel voor over hebben.
toevallig had ik ook souvenirs meegenomen afgelopen november, ik wilde een koffie thermosfles van RVS met het Imperial logo meenemen, in de ene winkel was die 24 dollar, en 2 winkeltjes verder was die 11 dollar.. ze bedonderen je als je niet oplet :P

ook goed opletten met wisselgeld... je kan er betalen met colones en dollars,
maar als je met dollars wil betalen geven ze met opzet colones terug in de hoop dat je de tel kwijt raakt en andersom ook als je met colones wil betalen.
en neem een grote portomonnee mee voor losgeld, weegt een ton,mega groot en is niks waard.
pi_106827093
Oké, bedankt voor je uitgebreide reactie. :) Dat verandert m'n begroting wel een beetje. Hoewel ik wel bij een gastgezin wil verblijven op basis van halfpension, dat scheelt weer twee maaltijden die ik zelf moet betalen.
pi_106872883
Costa Rica is zeker de moeite waard om naartoe te gaan. Ik ben er zelf niet geweest, m'n schoonzus wel. Prachtige foto's hebben ze gemaakt.

Hier kun je alle reizen naar Costa Rica vergelijken, Rondreizen Costa Rica

[ Bericht 6% gewijzigd door Thetallguy op 16-01-2012 18:19:35 ]
pi_110724214
Toch maar een kick.

Mijn vrouw en ik willen in de maand september.
Mensen ervaring met reizen in Costa Rica in deze periode? Het schijnt hurricane season te zijn dan?
pi_112273172
Mijn vriendin gaat stage lopen (vrijwilligerswerk) doen in in Nicaragua. Ik ga 5 augustus naar Nicaragua.
Wij willen van Nicaragua via Costa Rica naar Panama reizen. Onze terugvlucht is 22 augustus vanuit Panama City. Kunnen dus niet heel lang in Costa Rica blijven, maar nog tips voor ons om zeker te bezoeken? We zijn van plan om met de bus door Costa Rica te reizen..
  donderdag 31 mei 2012 @ 18:24:03 #22
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112274079
quote:
19s.gif Op donderdag 31 mei 2012 17:58 schreef Frenkel het volgende:
Mijn vriendin gaat stage lopen (vrijwilligerswerk) doen in in Nicaragua. Ik ga 5 augustus naar Nicaragua.
Wij willen van Nicaragua via Costa Rica naar Panama reizen. Onze terugvlucht is 22 augustus vanuit Panama City. Kunnen dus niet heel lang in Costa Rica blijven, maar nog tips voor ons om zeker te bezoeken? We zijn van plan om met de bus door Costa Rica te reizen..
Ik zou langer in Nicaragua blijven... en meer van Panama zien.

Costa Rica was leuk hoor, maar de landen eromheen nog leuker.
reset
pi_112280935
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:51 schreef nelisb het volgende:
Toch maar een kick.

Mijn vrouw en ik willen in de maand september.
Mensen ervaring met reizen in Costa Rica in deze periode? Het schijnt hurricane season te zijn dan?
Ik ben net terug van acht weken Costa Rica en van wat ik gehoord heb, regent het de hele dag in september en oktober, maar van orkanen hebben ze in dat hoekje geen last. Ik zat in Tamarindo, het minst Costa Ricaanse plaatsje in heel het land, maar wel met het beste klimaat. Halverwege mei merkte je wel duidelijk dat het regenseizoen was begonnen. Het regende elke dag wel een keer flink hard, elke dag ook op een ander moment. Veel minder zon dan in april. Het is niet koud, maar alle wegen veranderen in modder en dat is het vervelendste. Een hoop dingen wil je er ook niet doen in de regen, zoals vulkanen bezoeken, raften of ziplinen denk ik. In de gebieden waar dat kan, zoals Monteverde, zal het echt veel regenen in die maanden.

quote:
19s.gif Op donderdag 31 mei 2012 17:58 schreef Frenkel het volgende:
Mijn vriendin gaat stage lopen (vrijwilligerswerk) doen in in Nicaragua. Ik ga 5 augustus naar Nicaragua.
Wij willen van Nicaragua via Costa Rica naar Panama reizen. Onze terugvlucht is 22 augustus vanuit Panama City. Kunnen dus niet heel lang in Costa Rica blijven, maar nog tips voor ons om zeker te bezoeken? We zijn van plan om met de bus door Costa Rica te reizen..
Ik zou naar La Fortuna gaan, bij de vulkaan Arenal. Ontzettend mooi gebied en een hoop verschillende dingen te doen, zowel actief als ontspannend. Ik heb er een brute hike gedaan naar Cerro Chato, een meer in een oude vulkaankrater, gezwommen bij de waterval en gerelaxt in thermische baden in resort Baldi (waar je een dagkaart voor kunt kopen voor zo'n 30 dollar inclusief goed diner-buffet). Je kunt er ook ziplinen, paard rijden, nachtelijke wandeltochten doen om lava te zien en nog veel meer.

Ik heb acht fantastische weken gehad en ik wil er nog een keer heen, maar dan ga ik zeker rond februari/maart.
pi_129900354
Kick!

Ik zit er over na te denken om naar Costa Rica te gaan. Waarschijnlijk in Oktober. Is dat aan te raden?
pi_129901258
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 15:31 schreef Ludacriss het volgende:
Kick!

Ik zit er over na te denken om naar Costa Rica te gaan. Waarschijnlijk in Oktober. Is dat aan te raden?
Is het daarnaast aan te raden om van te voren alle hotels te boeken?
pi_129906873
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 15:31 schreef Ludacriss het volgende:
Kick!

Ik zit er over na te denken om naar Costa Rica te gaan. Waarschijnlijk in Oktober. Is dat aan te raden?
mijn ervaring dat het goed te doen is, volgens mij ben ik daar vijf jaar geleden geweest, en toen had ik weinig problemen met hostels boeken.
Ondanks dat ik hier boven wat negatiefs zie. Als je van natuur houdt de goeie plek. Zeker als je de kleine schoonheden in het leven kan waarderen .
Naar mijn idee de natuur is er prachtig, en maakt alles wat negatief is goed. Mijn plan is volgend jaar weer te gaan.

Maar denk er aan, negatief;
- ga je voor cultuur; dansende mensen, bruisende markten, schitterende koloniale gebouwen en Inka tempels. Dan pis je naast de pot.
- gemiddeld is Costa Rica duurder als de rest van centraal America, echt gezellige hostels en low-budget hotels met flair zijn schaars. Een lonely planet is een must.
- erg seizoen afhankelijk, nest seizoen schild padden, orkanen turtle season en orkanen hoef je, je niet druk over te maken in November
- drukke seizoen zijn de populaire hotels snel vol geboekt en moet je het met minder doen, je bent niet de enigste die voor de "top pick" van de lonely planet gaat.

positief
- relatief klein land, maar heel divers kwa natuur
- vriendelijke mensen
- veilig
- erg toeristisch, alhoewel ik dit ook wel eens graag in de kolom negatief zet.
- relatief goedkope minibus services, van hotel tot hotel voor max 25 USD

Denk dat je met een lonely planet in de hand een prachtige vakantie kan hebben, als je rekening houd met de min punten. Maar is Natuur en rust nu net niet waar je voor op vakantie gaat, ik denk dat je dan beter af bent met bijvoorbeeld Azië

[ Bericht 2% gewijzigd door Roger_ op 10-08-2013 19:29:43 ]
pi_129907060
Costa Rica schijnt echt leuk te zijn, wil er echt een keer heengaan.
pi_129908510
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:13 schreef Roger_ het volgende:

[..]

mijn ervaring dat het goed te doen is, volgens mij ben ik daar vijf jaar geleden geweest, en toen had ik weinig problemen met hostels boeken.
Ondanks dat ik hier boven wat negatiefs zie. Als je van natuur houdt de goeie plek. Zeker als je de kleine schoonheden in het leven kan waarderen .
Naar mijn idee de natuur is er prachtig, en maakt alles wat negatief is goed. Mijn plan is volgend jaar weer te gaan.

Maar denk er aan, negatief;
- ga je voor cultuur; dansende mensen, bruisende markten, schitterende koloniale gebouwen en Inka tempels. Dan pis je naast de pot.
- gemiddeld is Costa Rica duurder als de rest van centraal America, echt gezellige hostels en low-budget hotels met flair zijn schaars. Een lonely planet is een must.
- erg seizoen afhankelijk, nest seizoen schild padden, orkanen turtle season en orkanen hoef je, je niet druk over te maken in November
- drukke seizoen zijn de populaire hotels snel vol geboekt en moet je het met minder doen, je bent niet de enigste die voor de "top pick" van de lonely planet gaat.

positief
- relatief klein land, maar heel divers kwa natuur
- vriendelijke mensen
- veilig
- erg toeristisch, alhoewel ik dit ook wel eens graag in de kolom negatief zet.
- relatief goedkope minibus services, van hotel tot hotel voor max 25 USD

Denk dat je met een lonely planet in de hand een prachtige vakantie kan hebben, als je rekening houd met de min punten. Maar is Natuur en rust nu net niet waar je voor op vakantie gaat, ik denk dat je dan beter af bent met bijvoorbeeld Azië
Ik zoek inderdaad even de rust op. Als ik daarbij vogels kan bekijken is dat voor mij alleen maar mooi meegenomen. Had jij je hostels op locatie geregeld of van te voren geboekt?

Morgen even bij de ANWB winkel kijken hoeveel de lonely planet daar kost. Heb nog een waardebon van 30 euro.
pi_129921436
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 20:02 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Ik zoek inderdaad even de rust op. Als ik daarbij vogels kan bekijken is dat voor mij alleen maar mooi meegenomen. Had jij je hostels op locatie geregeld of van te voren geboekt?

Morgen even bij de ANWB winkel kijken hoeveel de lonely planet daar kost. Heb nog een waardebon van 30 euro.
ik heb toen eigenlijk wel vooraf gereserveerd, voordat ik bij het betreffende hostel aankwam. maar heb een paar keer gemerkt dat, zoals al gezegd , de echt leukste hostels bezet waren.
Je kan vooraf reserveren, dan weet je zeker dat je in de gezelligste hostels terecht komt, of je gaat er heen en kijkt waar je terecht komt, en hebt veel meer flexibiliteit.
Mijn plan is volgend jaar met de fiets door Costa Rica te trekken, dus mijn plan is echt nagenoeg dagelijks ergens anders te slapen. Maar als je gewoon met de minibusjes gaat ( zo uit mijn hoofd was dat interbus ) zou ik kiezen voor 4 of 5 bestemmingen,
- Zuid Oosten, Corcovado
- Noord Westelijk schier eiland
- Centraal Monde Verde, en Arenal ( pak de Observatory lodge, zeer ruim van te voren boeken )
- Tortuguero, let op alleen te bereiken via een boot dienst .
je moet even kijken, bepaalde locaties zijn wel te bereiken met interbus, andere moet je anders even zoeken, waarschijnlijk alleen openbaar vervoer - thebusschedule.com ,maar goed, staat ook in de lonely planet.

zeker geen moeite doen om San Jose in je reis op te nemen. zonde van je tijd.
pi_129930267
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 15:31 schreef Ludacriss het volgende:
Kick!

Ik zit er over na te denken om naar Costa Rica te gaan. Waarschijnlijk in Oktober. Is dat aan te raden?
Oktober valt nog wel in het regenseizoen, wat in de praktijk betekent dat het elke dag wel een paar uur hard regent. Het is dan net geen hoogseizoen meer, dus hostels hoef je denk ik niet ver van te voren te boeken.

Verder kan ik Monte Verde en Arenal zeer aanbevelen. San José is niet zo de moeite waard. Ik ben er wel twee nachten verbleven omdat we in de buurt gingen raften. Het hostel was fraai, maar de stad zelf niet. Als je van surfen houdt of eens wilt proberen, dan kan ik Tamarindo in het noord-westen (provincie Guanacaste) wel aanraden. De oostkust ken ik niet helaas.
pi_129932954
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:45 schreef Dobbs het volgende:

[..]

Oktober valt nog wel in het regenseizoen, wat in de praktijk betekent dat het elke dag wel een paar uur hard regent. Het is dan net geen hoogseizoen meer, dus hostels hoef je denk ik niet ver van te voren te boeken.

Verder kan ik Monte Verde en Arenal zeer aanbevelen. San José is niet zo de moeite waard. Ik ben er wel twee nachten verbleven omdat we in de buurt gingen raften. Het hostel was fraai, maar de stad zelf niet. Als je van surfen houdt of eens wilt proberen, dan kan ik Tamarindo in het noord-westen (provincie Guanacaste) wel aanraden. De oostkust ken ik niet helaas.
Top! Ik ga maar voor 2 weken. Is dat dan wel genoeg?
pi_129935374
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:20 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Top! Ik ga maar voor 2 weken. Is dat dan wel genoeg?
Het hele land in 2 weken kan niet denk ik, maar die plaatsjes die ik noemde zeker wel. Houd er wel rekening mee dat reizen met de bus veel tijd kost. De afstand in kilometers zegt niks over de reistijd, de meeste wegen zijn behoorlijk brak namelijk. De lokale bus doet 6 uur over de 250 km van San José naar Tamarindo.
pi_129945231
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:20 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Top! Ik ga maar voor 2 weken. Is dat dan wel genoeg?
dat is krap, voor mijn gevoel, op zich het kan wel, er zijn Amerikanen die Europa in twee weken zien, maar ik zou 2½ week als echt absoluut minimum zien, maar als ik twee weken had.
Maar had ik twee weken, zou ik je aan raden 4 dgn Corcovada, 2 dgn Monde Verde, 2 dgn Arenal, 4 dgn Tortugurto. Maar je slaat dan het noord westelijk schiereiland uit, en volgens mij is dat ook eigenlijk wel 4 dgn waard, maar daar ben ik zelf niet geweest.
pi_129950004
De stranden in het noord-westen zijn wel schitterend. Verder is het daar landinwaarts niet zo mooi als rond Monteverde en Arenal.
pi_130375448
Ik heb mijn route bepaald. Heb er enorm veel zin in!
pi_130398844
ik ben benieuwd, laat weten wat je plannen zijn
pi_130567978
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:19 schreef Roger_ het volgende:
ik ben benieuwd, laat weten wat je plannen zijn
Sorry voor de late reactie!

1) Manuel Antonio (2 dagen).
2) naar Corcovado (3 dagen).
3) Monde Verde en Arenal (4 dagen ).
4) Tortuguero (4 dagen).

We hebben je advies gevolgd en via tripadvisor/lonely planet, hostels gevonden met goede reviews en die weinig kosten. Ben erg benieuwd!
pi_130585522
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:40 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Sorry voor de late reactie!

1) Manuel Antonio (2 dagen).
2) naar Corcovado (3 dagen).
3) Monde Verde en Arenal (4 dagen ).
4) Tortuguero (4 dagen).

We hebben je advies gevolgd en via tripadvisor/lonely planet, hostels gevonden met goede reviews en die weinig kosten. Ben erg benieuwd!
kort, maar denk wel dat je de highlites hebt.
welk hotel in in Mondeverde Hostel Santa Elena gekozen ?
pi_130589199
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 08:47 schreef Roger_ het volgende:

[..]

kort, maar denk wel dat je de highlites hebt.
welk hotel in in Mondeverde Hostel Santa Elena gekozen ?
We hebben maar 2 weken. Dat maakt het zo lastig maar het gaat gewoon een onwijs toffe vakantie worden! Zeker nu de dollar zo laag staat!
pi_130812104
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:32 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

We hebben maar 2 weken. Dat maakt het zo lastig maar het gaat gewoon een onwijs toffe vakantie worden! Zeker nu de dollar zo laag staat!
was me al duidelijk dat je maar twee weken kon, maar zoals gezegd, ik denk wel dat je een goeie keuze hebt gemaakt voor die twee weken. Wanneer ga je ?
pi_132319880
Wow wat is Costa Rica een heerlijk en onwijs mooi land! Echt zoveel gezien en gedaan. Moet daar eens een reisverslag overschrijven. Als het kan keer ik eens terug.
pi_132323285
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:37 schreef Ludacriss het volgende:
Wow wat is Costa Rica een heerlijk en onwijs mooi land! Echt zoveel gezien en gedaan. Moet daar eens een reisverslag overschrijven. Als het kan keer ik eens terug.
wat heb je uit eindelijk gedaan daar ?
  Moderator zondag 20 oktober 2013 @ 15:14:33 #43
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_132359603
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:37 schreef Ludacriss het volgende:
Wow wat is Costa Rica een heerlijk en onwijs mooi land! Echt zoveel gezien en gedaan. Moet daar eens een reisverslag overschrijven. Als het kan keer ik eens terug.
We zitten klaar voor je verslag.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_132464146
Ik ben ook net geweest, heb een goede tijd daar gehad. Pluspunten zijn absoluut de vriendelijke mensen, en het is daar zo mooi. Het wekt, ondanks dat er zoveel mensen op vakantie gaan, helemaal niet de indruk dat het platgelopen is. We waanden ons soms alleen. Ik heb zelf ontzettend genoten van het zelf rijden (we hadden een self-drive), zelf over die kutwegen, alles zien en stoppen wanneer je zin hebt. Ik zou iedereen met een rijbewijs aanraden gewoon lekker zelf te rijden. Je ziet veel meer dan in een bus.

De natuur is adembenemend, de parken zijn allemaal mooi en nergens word je echt lastig gevallen (behalve toen we bij Manuel Antonio waren, dat was wel ergerniswekkend). Zeker de Caraïbische kust is echt een aanrader wat mij betreft. De relaxedheid die dat uitstraalt is heel erg fijn.

Enige echte minpuntje was het eten. Ik las iemand die zei dat het eten goed is? Ik houd zelf ontzettend van koken en lekker eten, maar wat ik daar soms voorgeschoteld kreeg zou ik hier direct de prullenbak inflikkeren. Een goed restaurant vinden is niet onmogelijk, maar op sommige plekken wel lastig. En de "lokale keuken" is erg teleurstellend. Verheug je dus niet te veel op een exotische verrassing.

Maar al met al is Costa Rica fantastisch en iedereen die van een actieve vakantie houdt waar je met zoveel verschillende plekken te maken krijgt kan ik aanraden om er heen te gaan. Het is goed bereisbaar voor toeristen zonder te verzuipen in de vakantiegangers en vrijwel elke foto die je maakt kan zo op een ansichtkaart. Prachtig!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:26:07 #45
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132469558
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:38 schreef Mystikvm het volgende:

Enige echte minpuntje was het eten. Ik las iemand die zei dat het eten goed is? Ik houd zelf ontzettend van koken en lekker eten, maar wat ik daar soms voorgeschoteld kreeg zou ik hier direct de prullenbak inflikkeren. Een goed restaurant vinden is niet onmogelijk, maar op sommige plekken wel lastig. En de "lokale keuken" is erg teleurstellend. Verheug je dus niet te veel op een exotische verrassing.

Gelukkig hebben ze daar ook markten met de meest exotische groenten dus in een hostel/appartement kan je heel goed zelf koken. :9~

Ik heb dat daar juist meer gedaan omdat het eten in restaurantjes niet fantastisch was. Er zijn goede restaurants, maar je moet ze wel weten te vinden/geluk hebben.
reset
pi_132476799
Ik heb daar twee maanden in een gastgezin gezeten en na een week was ik de rijst en bonen, 's ochtends en 's avonds, al zat. :')
pi_135430296
ook een kick!

Ik ben nu aan het kijken om bv augustus of september te gaan voor een week of 3. Waar moet je een beetje aan denken qua budget? In ZO azië gaf ik gemiddeld 30-40 euro per dag uit (al koste de 1e maand Thailand mij al bijna 2000 euro) en dan hing het van het land af (maleisie en thailand wat duurder en Laos en cambodja wat goedkoper) hoe dat ging.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_135433282
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:49 schreef kalinhos het volgende:
ook een kick!

Ik ben nu aan het kijken om bv augustus of september te gaan voor een week of 3. Waar moet je een beetje aan denken qua budget? In ZO azië gaf ik gemiddeld 30-40 euro per dag uit (al koste de 1e maand Thailand mij al bijna 2000 euro) en dan hing het van het land af (maleisie en thailand wat duurder en Laos en cambodja wat goedkoper) hoe dat ging.
Costa Rica is duurder dan ZO-Azië, maar eigenlijk is de rest van de wereld duurder dan ZO-Azië.. Hoe groot je budget moet zijn is wat lastig te zeggen, ik weet niet hoe jij reist. Als je met de plaatselijke bus gaat, zelf kookt, in hostels op de slaapzaal gaat en de ziplines, surflessen en ranger guided walks overslaat is het niet zo duur. De vraag is of je dat wil.
pi_135520797
San José zou ik zeker overslaan, wat ik zelf het leukste vond waren de kleine dorpjes. In het bijzonder Cahuita en Samara. Cahuita doet erg carribisch aan (één klein dorpsstraatje), heeft een groot natuurgebied en ligt dicht bij de grens van Panama waardoor je makkelijk Bocas del Torro erbij kan pakken. Samara lijkt er eigenlijk een beetje op maar is iets groter en toeristischer. Vond het erg leuke dorpjes om erbij te pakken. Manuel Antonio wordt ook vaak genoemd maar dat vonden wij niks, erg toeristisch, natuur was niet zo mooi als in andere parken en het dorp zelf ook straalde eigenlijk niks uit.

Wij zijn niet naar de Arenal geweest maar hadden daar wel spijt van, schijnt erg mooi te zijn!
pi_135525848
Arenal is zeker een aanrader. La Fortuna is een leuk dorp en je kan er heel veel gave dingen doen in de omgeving. Ik kan de hot springs van Baldi ook zeer aanraden.
pi_135529174
Arenal was prachtig, één van de mooiere plekken waar ik ooit ben geweest. Het meer is ook tof, mooi ritje met de auto, als je er eentje huurt.

La Fortuna vond ik dan weer niet zo bijzonder.
pi_140668988
Weet iemand of je een beetje prettig met het openbaar vervoer kan reizen? Als in bussen met airco en genoeg ruimte voor je bagage? Heb namelijk gelezen dat wanneer je een auto huurt je perse 4x4 moet, het ontzettend duur is en je 'voer' bent voor criminelen die je banden leegprikken?
pi_140670466
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 14:59 schreef Funk__Doc het volgende:
Weet iemand of je een beetje prettig met het openbaar vervoer kan reizen? Als in bussen met airco en genoeg ruimte voor je bagage? Heb namelijk gelezen dat wanneer je een auto huurt je perse 4x4 moet, het ontzettend duur is en je 'voer' bent voor criminelen die je banden leegprikken?
Ligt aan welk comfort je gewend bent. Niet alle bussen hebben airco, rijden langzaam en doen er soms uren over om de eindbestemming te bereiken.

Mijn ervaring met 4x4 is dat het helemaal niet duur is (afhankelijk van budget, maar een Daihatsu Bego is gewoon heel goed te doen), ik heb geen crimineel gezien en de banden hebben het gewoon overleefd. Ik ben geen backpackertype, maar heb soms wel met medelijden naar sukkelende bussen gekeken met alle ramen open en verhitte hoofden die naar buiten hangen. Er zijn ook mensen die zweren bij die manier van reizen, dus het is maar net wat je prettig vindt.
pi_140698661
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:42 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ligt aan welk comfort je gewend bent. Niet alle bussen hebben airco, rijden langzaam en doen er soms uren over om de eindbestemming te bereiken.

Mijn ervaring met 4x4 is dat het helemaal niet duur is (afhankelijk van budget, maar een Daihatsu Bego is gewoon heel goed te doen), ik heb geen crimineel gezien en de banden hebben het gewoon overleefd. Ik ben geen backpackertype, maar heb soms wel met medelijden naar sukkelende bussen gekeken met alle ramen open en verhitte hoofden die naar buiten hangen. Er zijn ook mensen die zweren bij die manier van reizen, dus het is maar net wat je prettig vindt.
Oke thanks. Dan ga ik eens kijken voor een Daihatsu.
Ik ben ook geen backpackerstype. Mag van mij wel beetje luxe in combinatie met avontuurlijk. Vandaar dat ik ook het liefst niets georganiseerd doe. Maar in een bus zonder airco die 15 km per uur rijdt heb ik geen zin haha.
pi_140698822
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:19 schreef Funk__Doc het volgende:

[..]

Oke thanks. Dan ga ik eens kijken voor een Daihatsu.
Ik ben ook geen backpackerstype. Mag van mij wel beetje luxe in combinatie met avontuurlijk. Vandaar dat ik ook het liefst niets georganiseerd doe. Maar in een bus zonder airco die 15 km per uur rijdt heb ik geen zin haha.
De ene bus is de ander niet. Veel bussen op de langere afstanden zijn prima, gewoon met airco, beenruimte en plek voor bagage. Dat gezegd hebbende, zo'n gehuurde Bego is wel érg fijn :)
  zondag 8 juni 2014 @ 17:15:26 #56
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140836325
Bussen in Midden Amerika (en dus Costa Rica) zijn er veel en heel verschillend.

Heb daar in luxe touringbussen van groot tot klein gereden met airco en zelfs uberschone toiletten aan boord, de lange afstandsbussen van Tica, normale stadsbussen, maar de leukste waren toch wel de chicken buses.

Echt lang per rit heb ik niet in zo'n bus gezeten, maar wel uren bus na bus genomen. Hitte, gerammel en lawaai. O+

..maar ja dan ben ik ook zo'n stinkende backpacker. :P

de 1,5 uur bus met haaievinnen voor extra snelheid. :D

Aan het eind na die 1,5 uur betaalde ik $0.75 pp. ^O^
reset
pi_141246934
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:15 schreef Individual het volgende:
Bussen in Midden Amerika (en dus Costa Rica) zijn er veel en heel verschillend.

Heb daar in luxe touringbussen van groot tot klein gereden met airco en zelfs uberschone toiletten aan boord, de lange afstandsbussen van Tica, normale stadsbussen, maar de leukste waren toch wel de chicken buses.

Echt lang per rit heb ik niet in zo'n bus gezeten, maar wel uren bus na bus genomen. Hitte, gerammel en lawaai. O+

..maar ja dan ben ik ook zo'n stinkende backpacker. :P

de 1,5 uur bus met haaievinnen voor extra snelheid. :D
[ afbeelding ]
Aan het eind na die 1,5 uur betaalde ik $0.75 pp. ^O^
Nouja ik ga maar 16 dagen. Vriend heeft niet meer dagen vakantie. En we hebben redelijk budget. Dus dan ga ik toch liever voor de bussen met airco waar je lekker comfortabel in kan zitten en die beetje snel rijden :p.
pi_162662491
Schop :P

Is September dit jaar een goed moment om te gaan. We willen een rondreis maken door het lang, maar lees allemaal enge dingen over El Nina en veel regen e.d.

Is het te doen of is het echt doffe ellende rond die tijd?
pi_162662967
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:49 schreef KDZ het volgende:
Schop :P

Is September dit jaar een goed moment om te gaan. We willen een rondreis maken door het lang, maar lees allemaal enge dingen over El Nina en veel regen e.d.

Is het te doen of is het echt doffe ellende rond die tijd?
Volgens mij lopen de regenseizoenen niet helemaal gelijk door het hele land. Ik geloof dat in september de Caraïbische kust droog is, maar de westkust juist minder. Ik ben er in september geweest en dat was eigenlijk best goed te doen. De regen die we hebben gehad was alleen tussen 4 en 6 's avonds. Je kunt echter helemaal niets doen als het zo regent, daarvoor gaat het echt te hard. Als je zeker wilt zijn kun je denk ik beter tussen december en april, dan is het geloof ik nergens in het land regentijd.
pi_162664033
Ik was er in December op de Caribische kust en rond Arenal/Monteverde. Dat was geen pretje. Heel veel regen elke dag. Arenal heb ik eigenlijk geen enkele keer gezien doot all wolken.
In september moet je vooral de Pacifische kust mijden
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_162665137
We hebben vorig jaar Colombia gedaan in September. Eigenlijk weinig regen gezien. Maar schijnt dat de El Nino toen voor weinig regen zorgde, en dat juist dit jaar La Nina voor meer regen gaat zorgen.

Hmm, twijfelgevalletje :/

[ Bericht 0% gewijzigd door KDZ op 01-06-2016 11:59:39 ]
  woensdag 8 maart 2017 @ 10:30:39 #62
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_169367700
Schop! Afgelopen weekend vlucht geboekt voor aankomende 4aug - 25 aug.
Het reisschema zelf staat nog niet helemaal vast, maar in hoofdlijnen wordt het:

- Tortuguero
- Cahuita
- Bocas del Toro
- Porto Viejo
- La Fortuna
- Monteverde
- Manuel Antonio
- Drake Bay

We reizen deels georganiseerd met bus en boot en deels zelf met een huurauto.

Qua activiteiten en excursies hebben we alleen bij Tortuguero en Drake Bay wat vantevoren gereserveerd. De rest is nog helemaal vrij en bekijken we later of ter plaatse op basis van weer, energie en tips van anderen.

Vandaar hier de vraag wie nog aanbevelingen heeft van do's en don 't's in bovenstaande plaatsen?
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 8 maart 2017 @ 10:41:54 #63
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169367864
@T_Killer:
Misschien dat je hier iets aan hebt: TRV / [Reisverslag] Costa Rica
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_169368510
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:30 schreef T_Killer het volgende:
Schop! Afgelopen weekend vlucht geboekt voor aankomende 4aug - 25 aug.
Het reisschema zelf staat nog niet helemaal vast, maar in hoofdlijnen wordt het:

- Tortuguero
- Cahuita
- Bocas del Toro
- Porto Viejo
- La Fortuna
- Monteverde
- Manuel Antonio
- Drake Bay

We reizen deels georganiseerd met bus en boot en deels zelf met een huurauto.

Qua activiteiten en excursies hebben we alleen bij Tortuguero en Drake Bay wat vantevoren gereserveerd. De rest is nog helemaal vrij en bekijken we later of ter plaatse op basis van weer, energie en tips van anderen.

Vandaar hier de vraag wie nog aanbevelingen heeft van do's en don 't's in bovenstaande plaatsen?
In Tortuguero moet je zeker een kanotocht maken in het nationaal park. Een van de mooiste dingen die ik in Costa Rica en Panama heb gedaan.

In Porto Viejo zijn we naar een opvangcentrum voor dieren (apen, luiaards, vogels, reptielen) geweest die zijn gevonden (ouders kwijt, invalide etc). Ook erg leuk en je kunt in Porto Viejo een fiets huren om er naar toe te gaan.

In Bocas is er een strand met zeesterren, dat is wel de moeite waard. Daarnaast is het tof om een wandeling te maken op Isla Bastaimentos. Van de boot de berg op, daar wat drinken en dan aan de andere kant de berg af, langs de kust naar de plek waar je weer de boot terug kunt pakken.
pi_169376400
National Parque in cahuita :)
En overnachten bij hostel secret garden daar vlakbij.. hollandse eigenaresse :D
  woensdag 8 maart 2017 @ 20:19:35 #66
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_169377987
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:25 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

In Tortuguero moet je zeker een kanotocht maken in het nationaal park. Een van de mooiste dingen die ik in Costa Rica en Panama heb gedaan.

In Porto Viejo zijn we naar een opvangcentrum voor dieren (apen, luiaards, vogels, reptielen) geweest die zijn gevonden (ouders kwijt, invalide etc). Ook erg leuk en je kunt in Porto Viejo een fiets huren om er naar toe te gaan.

In Bocas is er een strand met zeesterren, dat is wel de moeite waard. Daarnaast is het tof om een wandeling te maken op Isla Bastaimentos. Van de boot de berg op, daar wat drinken en dan aan de andere kant de berg af, langs de kust naar de plek waar je weer de boot terug kunt pakken.
Thanks voor de tips. Is die dierenopvang dezelfde als de Jaguar Rescue Centre? waar ik wat over gelezen heb.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_169378164
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 20:19 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Thanks voor de tips. Is die dierenopvang dezelfde als de Jaguar Rescue Centre? waar ik wat over gelezen heb.
Ja dat was de naam!
  zondag 19 maart 2017 @ 19:29:50 #68
342505 Anti-vermoeidheid
DigitaleVitamine C
pi_169634723
Hoe slecht is het weer in juni i.v.m. regenseizoen?
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:42:52 #69
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_172730284
Wij willen in november naar Costa Rica of Nepal. 2 totaal verschillende landen. Iemand ooit in november in Costa Rica geweest en hoe was het weer toen?
pi_172755023
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:42 schreef egelhond het volgende:
Wij willen in november naar Costa Rica of Nepal. 2 totaal verschillende landen. Iemand ooit in november in Costa Rica geweest en hoe was het weer toen?
Een van de betere tijden om te gaan is oktober tot mei. Het regenseizoen is nu aan de gang.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 11:38:22 #71
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_172756396
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:14 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Een van de betere tijden om te gaan is oktober tot mei. Het regenseizoen is nu aan de gang.
Dan zitten we in november in ieder geval goed.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 17:43:07 #72
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_173213052
Jammer dat het hier zo stil is. Wij hebben onze tickets geboekt. 24 oktober tot 16 november. Nog even autootje regelen. Hebben er zin in :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')