Niet ineens, dat staat blijkbaar zo in het contract. Verder zie ik persoonlijk niet iets wat je hier tegen kan doen.quote:- Eigen risico gaat ineens 4x omhoog
Allereerst, vervelende situatie.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:17 schreef Eirick het volgende:
- Hertz heeft geen verklaring van de bestuurder die het ongeluk veroorzaakt heeft.
Dit.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:28 schreef rhubarbje het volgende:
Als je het wat al te gortig vind had je dat moeten bedenken voor je het contact aan ging
het stond er in en je kon het weten
als je dan zegt oke prima geef die auto maar dan is het verder ook jou probleem
je kunt niet achteraf het contract gaan veranderen omdat het je niet meer uit komt natuurlijk
Maar het gaat toch helemaal niet over dat additional driver gebeurenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:50 schreef JoeDank het volgende:
Vraag ze maar eens om hun claim te onderbouwen op basis van het door jou ondertekende huurcontract. Ik zou uitleg willen hebben over 4x eigen risico en de sleepkosten. De additional driver is, zover ik lees, een gemachtigd bestuurder (door jou) en jij hebt het huurcontract ondertekent en bent akkoord gegaan met hun voorwaarden.
Het is te simpel te zeggen dat ze wel goed zijn verzekerd, achtergrond-info:
Bij bedrijven zoals Hertz verwacht ik dat ze het WA-gedeelte hebben ondergebracht bij een verzekeraar in een wagenpark op basis van schadelast (om kort te gaan betekent dit dat een verzekeraar jaarlijks de uitgekeerde bedragen samen met de gemaakte behandelingskosten voor schuldschades herziet en hiervoor een premievoorstel doet aan hertz). Dit soort contracten werken hiermee niet op basis van schadevrije jaren maar op basis van rendement voor een verzekeraar. Voor de eigenaar van een wagenpark in deze constructie is dit gunstig voor die ene klapper die er kan zijn naast professionele behandeling met een tegenpartij . Dit WA-gedeelte bij een eenzijdig ongeval, zoals nu, komt niet in actie.
De casco-schade, oftewel schade aan het eigen voertuig van een wagenpark, wordt vaak behandeld in eigen beheer en is jouw eigen risico dus een schijntje tov hun verlies. Oftewel, grote partijen (denk aan bijv. leasemaatschappijen en grote autoverhuurbedrijven) lappen de schade aan eigen voertuigen en zijn hiermee hun eigen verzekeraar. Over het algemeen.
In dit licht zou het me dus niet verbazen dat Hertz dus de rekening voor het total loss gaan van het voertuig heeft betaald. Wat de voorwaarden van je huurcontract geweest zijn bij schade en onderbouwing van hun claim betreft moet je voor bij Hertz zijn. Ik vind de 4x eigen risico wel erg vreemd.
Klopt, ben misschien wat te volledig geweest. Additional driver werd genoemd maar TS is contractant.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:58 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar het gaat toch helemaal niet over dat additional driver gebeuren
het gaat er om dat het een eenzijdig ongeluk was
dus ze stellen helemaal niet dat het geen gemachtigd bestuurder was of zo
Klopt. indemniteitsbeginsel (je mag niet beter worden van je schade). Maar bij TL, zoals in dit geval, verwacht ik dat het schadebedrag hoger is dan 4x eigen risico.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:05 schreef Hiya het volgende:
Vraag een specificatie van de reparaties aan/ schadebedrijf. Hertz zou je nooit meer mogen berekenen dan dat bedrag.
Ik ga er vanuit dat Hertz dit inderdaad niet gedaan heeft.
Heeft Hertz trouwens geen CDW aangeboden?
En denk hier over ook na als je van een garage/dealer een auto meekrijgt! Wat zijn de voorwaarden/dekking.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Heel lullig voor je TS maar ik denk niet dat je er veel aan kunt doen.
Je hebt immers dat contract getekend...
Zelf ga ik altijd voor een stevige additionele verzekering bij het huren van auto's in het (verre) buitenland, juist om dit soort situaties te voorkomen. Een ongeluk zit in een klein hoekje en de regelingen en omstandigheden zijn niet altijd zo vriendelijk/overzichtelijk als dat we in NL gewend zijn.
Precies! Ik ben de eerste die altijd haar twijfels toont bij verzekeringen in het algemeen, maar dit is nu precies het soort verzekeringen dat je dus WEL moet overwegen. Ongeluk zit in een klein hoekje, kosten zijn hoog...quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:08 schreef JoeDank het volgende:
[..]
En denk hier over ook na als je van een garage/dealer een auto meekrijgt! Wat zijn de voorwaarden/dekking.
bij de grote verhuurders zijn de auto's alleen verzekerd als ze verhuurd zijn, dan betaalt de klant de verzekering en dat kan zijn een allrisk met een eigen risico, of je kan ook het eigen risico afkopen -CDW zoals boven vermeld- -hoewel dat in het buitenland soms anders kan zijn-quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:50 schreef JoeDank het volgende:
Vraag ze maar eens om hun claim te onderbouwen op basis van het door jou ondertekende huurcontract. Ik zou uitleg willen hebben over 4x eigen risico en de sleepkosten. De additional driver is, zover ik lees, een gemachtigd bestuurder (door jou) en jij hebt het huurcontract ondertekent en bent akkoord gegaan met hun voorwaarden.
Het is te simpel te zeggen dat ze wel goed zijn verzekerd, achtergrond-info:
Bij bedrijven zoals Hertz verwacht ik dat ze het WA-gedeelte hebben ondergebracht bij een verzekeraar in een wagenpark op basis van schadelast (om kort te gaan betekent dit dat een verzekeraar jaarlijks de uitgekeerde bedragen samen met de gemaakte behandelingskosten voor schuldschades herziet en hiervoor een premievoorstel doet aan hertz). Dit soort contracten werken hiermee niet op basis van schadevrije jaren maar op basis van rendement voor een verzekeraar. Voor de eigenaar van een wagenpark in deze constructie is dit gunstig voor die ene klapper die er kan zijn naast professionele behandeling met een tegenpartij . Dit WA-gedeelte bij een eenzijdig ongeval, zoals nu, komt niet in actie.
De casco-schade, oftewel schade aan het eigen voertuig van een wagenpark, wordt vaak behandeld in eigen beheer en is jouw eigen risico dus een schijntje tov hun verlies. Oftewel, grote partijen (denk aan bijv. leasemaatschappijen en grote autoverhuurbedrijven) lappen de schade aan eigen voertuigen en zijn hiermee hun eigen verzekeraar. Over het algemeen.
In dit licht zou het me dus niet verbazen dat Hertz dus de rekening voor het total loss gaan van het voertuig heeft betaald. Wat de voorwaarden van je huurcontract geweest zijn bij schade en onderbouwing van hun claim betreft moet je voor bij Hertz zijn. Ik vind de 4x eigen risico wel erg vreemd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |