abonnement Unibet Coolblue
pi_107518531
Het Geleense bloed kruipt.......

http://eliteprospects.com/player.php?player=49038

verglijk het hier maar eens mee, Brown is volgens mij aan zijn laatste jaar bezig in NA en kan door die ene wedstrijd in de Q niet in de NCAA terecht, nog afgezien van zijn verstandelijke vermogens om een beurs te krijgen. Zou me niet verbazen als hij volgend jaar in de Eredivisie opduikt en aan de hand van zijn stats moet hij het wel redelijk gaan doen

Bryan wil naar de NCAA? ben benieuwd of deze speler daar ook komt

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=68654

Wat denk je van het niveau in België overigens? Goed idee om de eerste divisie ook samen te voegen?

Wat is er eigenlijk op tegen om de CTO ook open te stellen voor Belgische spelers? Meer kans op staatsgeld lijkt me en de landen spelen op jeugdniveau ongeveer op het zelfde niveau
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 2 februari 2012 @ 15:59:45 #152
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_107519242
Vadim zou dit seizoen in Geleen spelen, maar kreeg een aanbieding uit de VS. Ook geen verkeerde speler, voor zover ik dat kan beoordelen.

Niveau in België ligt heel ver uit elkaar. Je hebt uiteraard Herentals, Turnhout en Leuven die best mee kunnen draaien in de Eredivisie. Daarnaast zouden ook Deurne en in mindere mate Luik, Heist op den Berg en Hasselt goede aanvullingen zijn, mits deze enkele goede imports aan zich weten te binden. Probleem op dit moment met de Belgische teams is met name de inkomsten-kant. Ze zijn een stuk minder professioneel en halen beduidend minder aan sponsorgelden binnen dan de Nederlandse teams.

Eeklo/Charleroi zouden prima in de eerste divisie mee kunnen draaien. En dan resteren nog de tweede teams van Turnhout, Leuven en Herentals en 't team van Gullegem, die met z'n vieren toch wel stijf onderaan staan.

Meedraaien in de Nederlandse competitie lijkt me voor België sowieso geen optie meer, dan zijn ze veel te afhankelijk van de goede wil en intenties van de NIJB. En heel eerlijk gezegd, na de afgelopen weken/maanden geloof ik daar niet meer in. Niet alleen om wat er met Turnhout gebeurd is, of 't voorval met de Den Haag spelers; maar ook door hoe ze mij persoonlijk behandelen.

En over 't CTO.. Ik heb dat nooit een geweldig idee gevonden. Zie er nog altijd de voordelen niet helemaal van; volgens mij draagt 't maar marginaal bij aan de ontwikkeling van talent en kost 't vooral klauwen met geld. Qua spelerspotentieel lijkt vooral Eindhoven er de vruchten van te plukken op dit moment, hoewel vantevoren de insteek was dat spelers aan hun oude club verbonden zouden blijven.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_107519992
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat denken jullie van het toevoegen van 3.4 oberliga of regionalliga ploegen?
Ik zie best wel iets in een competitie met pakweg Ratingen of Essen Muskitos erbij.

quote:
Welke eisen moet de Eredivisie/Nijb stellen?
In ieder geval dat ze tot het einde van de rit erbij zijn. :)
pi_107520772
1: vergelijking van Vadim en dalhuisen

Vadim 84-4-12-16 Nahl
Dalhuisen 123-5-24-29

Vadim D2 10-2-5-7
Dalhuisen D1 13-1-3-4

dalhuisen speelt een niveau hoger en verdedigers zijn moeilijker op basis van stats te vergelijken maar is wel leuk om te kijken. Als Vadim maar 50% van het talent heeft van Dalhuisen dan kan hij 30 jaar voor België spelen maar volgens mij zijn er behoorlijk wat vergelijkbare spelers die via de NAHL een beurs krijgen, als hem dat zou lukken kan hij zich 4 jaar verder ontwikkelen als speler en als mens en België kan hem meestal meenemen

2: Denk je dat Luik, Hasselt, Deurne en Antwerpen met 6 imports van Eredivisie niveau mee kunnen draaien in de Eredivisie? Nu ken ik de Belgische competitie vast minder goed als jou maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er als er in Nederland max 35 eredivisiewaardige Nederlanders zijn dat er dan in België meer zijn.

Ik dacht dat die beter te vergelijken zouden zijn met de eerste divisie À.

3: inkomsten zal voor de eerste divisie toch niet zo'n probleem zijn? Je speelt ook veel minder wedstrijden en de afstanden zijn zeker in het weekend goed te doen. België zal vast ook vooral in Leuven en Brussel voldoende aanbod hebben van redelijke ijshockeyers die graag in België (willen) wonen. Maar het lijkt me dat ze het met alleen Belgische jongens ook wel mee moeten komen in de eerste divisie, zo hoog is dat niveau niet

4: de rest kan dan meedoen aan divisie B

5: Hoop niet dat het afgelopen is met de Belgische ploegen, een competitie met 6 ploegen(wie weet maar 5) lijkt me nu helemaal niet interessnt, dan speel je zonder play-offs al 8 keer tegen elkaar en De Belgische ploegen hebben gewoon bewezen mee te kunnen en zonder die ploegen krijg je ook nooit geen aangroei van onderaf en geen ijstijd voor jonge spelers

6: Cto volg ik ook van een afstandje maar zo ver als ik kan beoordelen moet 15 uur per week trainen wel tot resultaten gaan leiden. Denk dat je alleen in Nederland alleen in Tilburg iets hebt wat er op lijkt, maar das dan ook de vereniging met veruit de meest opgeleide eigen jeugd

Helaas vallen de resultaten nog tegen maar eigenlijk kan je alleen de internationale resultaten beoordelen op een week en bij de onder 20 ging er door de gebrekkige organisatie veel fout maar waren de resultaten niet best.

Een aantal spelers spelen nu wel in de Eredivisie en volgend jaar zullen er wel weer een paar terugkeren naar hun oude ploeg om in de Eredivisie te gaan spelen

Hoe zou je zelf aan talentontwikkeling doen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107521456
Ben benieuwd hoe de budgetten ongeveer in de oberliga zijn, over het algemeen zijn er wat minder imports en gezien de onderlinge resultaten en de spelers die in de beide competitie speelden lijkt het me wel ongeveer vergelijkbaar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:07:54 #156
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_107521879
1. Ik verwacht dat België 'm op WK's etc. sowieso goed kan gebruiken.

2. Niet bovenin, maar hun Belgische spelers doen qua niveau niet veel onder voor een Herentals of Turnhout.

3/4. Hun niveau op dit moment ligt wel ongeveer gelijk aan Eerste divisie. Alleen, dat heeft voor hun weinig toegevoegde waarde denk ik. Wellicht als 't echt een gezamenlijk initatief wordt dat 't anders ligt, maar als je ze gewoon wil inpassen in de huidige Nederlandse competities onder leiding van de NIJB zullen de meeste clubs toch kiezen voor deelname aan de Belgische competitie, simpelweg omdat ze Nederland niet alle kaarten/leiding in handen willen geven.

5. Ik ben 't ermee eens, maar dan zal er dus wel iets aan de opzet moeten wijzigen, zodat de Belgische ploegen niet meer 't idee hebben volledig van de NIJB afhankelijk te zijn. Denk onder andere aan het opstellen van competitieschema's, aanwijzen van scheidsrechters, afhandeling van tuchtzaken, etc. Al deze zaken liggen nu bij de NIJB, en met veel hiervan zijn al wat dingen mis gegaan dit seizoen (belofte om Belgische teams playoffs in Nederland te laten spelen opeens laten vallen, Belgische teams die niet tevreden zijn over de kwaliteit van scheidsrechters uit Nederland en het aanwijsbeleid, etc)

6. CTO is in beginsel geen slecht idee, maar 't is niet goed uitgevoerd. 't hoort los te staan van alle andere teams en geheel onder leiding van de NIJB te vallen. Het is nu te zeer verbonden met Eindhoven Kemphanen, getuige het gebruik van (ex-)CTO spelers door Kemphanen die voorheen op andere plaatsen speelden. Het idee van een talentontwikkelingscentrum waar trainingen verzorgd worden en de talenten op andere manieren begeleid worden zie ik wel zitten. Maar in mijn ogen horen ze hun wedstrijden gewoon voor hun eigen team te spelen, ook in 't kader van 't puntensysteem.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_107522502
1: Hij heeft er natuurlijk al 2 WK's erop zitten. België heeft sws met jonge spelers in Canada, vs, Finland, Zweden, Duitsland en Zwitserland. Kan me zo voorstellen dat het België veel plezier gaat geven. Gelukkig zitten ze niet in de poule met croatie want dan waren ze kansloos

2: denk je serieus dat er 5/6 ploegen mee kunnen met de Eredivisie met imports?
Is te hopen, lijkt me prima met 10/12 ploegen
:P
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107522916
3/4: meedoen aan een betere competitie lijkt me wel interessant, je kan wennen, je organisatie beter maken en een latere stap naar de Eredivisie. Je zou ook kunnen denken aan 2 competities of een nieuwe coup de lage landen

5: denk dat je met een licentie systeem al een heel eind komt, is de Eredivisie niet haalbaar kan je in eerste divisie terecht en kan je proberen daar talent te ontwikkelen

Hopelijk doen beide water bij de wijn en wordt het ieder jaar een beetje beter

Hoe vind je zelf het niveau van de zebra's tov Nederland?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107523183
6: denk dat een team inschrijven in de eerste divisie de enige optie was, de CTO spelers zijn gewoon te goed voor de onder 17. Dat Eindhoven nu een aantal malen die spelers hebben kunnen gebruiken lijkt me alleen maar goed

De spelers die nu tegen de Eredivisie aanzitten gaan gewoon kiezen voor een contract bij een Eredivisieclub, aan hun club de taak om ze in te passen. Ze leveren 4 punten op en wonen in de buurt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107524501
Wat een dood publiek daar in Eindhoven zeg, dat er niet veel toeschouwers komen kan ik nog begrijpen maar als je dan ook komt neem dan op zijn minst even de moeite om te applaudiseren voor een save van je eigen goalie? Geleense publiek klapte voor acties van Eindhovense spelers waar Eindhovens publiek dat niet deed.

Overigens belachelijk dat een deur in de boarding niet goed op slot zit en er zomaar een speler doorheen gecheckt wordt. Gelukkig niets aan overgehouden maar had evengoed een ernstige blessure kunnen zijn.
Flesje bier
pi_107524939
Hele erge blessure zelfs

Misschien kan iemand vanuit Herentals de eindstand sturen van de Eredivisie aan Paul Vincent
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107555448
Haha, inderdaad. Iets met karma.

Hoewel, ik snap wel dat je qua entourage liever tegen Geleen of DH speelt dan tegen een Belgisch team. Maar je hebt weinig recht van spreken als Herentals boven je eindigt.
pi_107555624
Geleen heeft ook hulp nodig en krijgt die van de gemeente.

Hopelijk komt de smenwerking met de oberliga er, zou met name voor Geleen goed zijn

Volgend jaar gewoon 2 imports eruit gooien en bijvoorbeeld die plek opvullen met jong talent bijvoorbeeld van het cto
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107558608
Ik las het ja. ik dacht dat het bij Geleen nog wel redelijk goed ging qua centen.
pi_107558775
Zelfde probleem als bij Heerenveen slecht of niet betalende sponsors en waarschijnlijk te positief begroot.

Volgens mij kan je dan beter wachten en er eind november nog een import bij halen, scheelt je toch al snel 10 weken salaris
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107559875
Cijfers van 2011 gemiddelden

Duisburg 1100
Essen 800
Herne 700
dortmund 600
ratingen 400
Hamm 300
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107559956
Met name Geleen en Tilburg zullen veel uitsupporters meenenemen terwijl er van de andere ploegen ook best een delegatie zal komen

Dagje Aachen met een ijshockeywedstrijd is gewoon leuk en Tilburg - Hamm is een stuk beter te berijden dan Tilburg -Heerenveen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107561580
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:03 schreef Leatherface het volgende:
Ik las het ja. ik dacht dat het bij Geleen nog wel redelijk goed ging qua centen.
Dat dacht ik ook, tot ik de krant zag vanmorgen. In Dagblad de Limburger was er zelfs 1 hele pagina aan gewijd.
Flesje bier
  Moderator vrijdag 3 februari 2012 @ 16:59:53 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107562609
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Cijfers van 2011 gemiddelden

Duisburg 1100
Essen 800
Herne 700
dortmund 600
ratingen 400
Hamm 300
wat is het niveau eigenlijk van deze teams?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 17:52:25 #170
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_107564082
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 16:29 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, tot ik de krant zag vanmorgen. In Dagblad de Limburger was er zelfs 1 hele pagina aan gewijd.
http://www.l1.nl/audio/ve(...)eb-2012#.TywQs-SOuuJ

Uitleg door de voorzitter Jack America op radio L1.
Tics van je petten.
pi_107565653
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 16:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat is het niveau eigenlijk van deze teams?
Ongeveer het niveau van de Eredivisie. al speelt Herne wel op een niveau lager, die zullen wel ongeveer van het niveau Amsterdam zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107565773
Welke Nederlandse spelers moeten volgens jullie naar het buitenland

Volgens mij

Van Oorschot = 2. Bundesliga, hoogste Engelse, Franse of Italiaanse niveau
hagemeijer = CHL
Meierdres = Engelse 2 niveau, 2. Bundesliga, Serie A2 od hoogste Franse niveau

van Sloun en Houkes moeten ook weg, misschien dat er voor Houkes wel kansen liggen in bijvoorbeeld de oberliga
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107566191
Houkes zou ik ook zeggen, ja. Misschien op termijn Mike Overweg.

Kevin Bruijsten wellicht. Heeft het geprobeerd op een trainingskamp bij de Marlies, misschien heeft ie nog wat goede contacten.

Edit - Nu bekijk ik het wel een beetje door een Eindhovense bril. Bastings zou ik ook nog kunnen indenken.
pi_107566379
Hoe denk je trouwens over Noortman DAM?

Die heb ik twee of drie keer aardig zien invallen, maar ik vind het moeilijk om een goalie op weinig wedstrijden te beoordelen.
pi_107566405
Loginov op termijn ook maar hopelijk pas over 2 of 3 jaar, als zijn Nederlandse pas binnen is maar eerder zal hij ongetwijfeld niet gaan. Volgens mij is hij aan zijn derde Tilburgse jaar bezig dus nog 2 of 3 seizoenen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')