Is het zo simpel? Waar is dan de grens tussen een huisbaas zijn en onderhuren? Lijkt me niet dat ik een appartement huur en dat dan weer verhuren aan anderen? Of een hypotheek op een pand afsluiten en dan verhuren? Of welquote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:25 schreef richard. het volgende:
Appartementen/kamers opkopen en vervolgens verhuren, dan ben je huisbaas.
Je moet dus geld hebben of een hypotheek nemen, logisch toch?
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:27 schreef TweeGrolsch het volgende:
Je word huisbaas door de vorige huisbaas te verslaan.
quote:
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:27 schreef TweeGrolsch het volgende:
Je word huisbaas door de vorige huisbaas te verslaan.
Kijk! Eindelijk een antwoord waar ik iets mee kan, dankuquote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:40 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Mijn huisbaas van mijn studentenkamer had met zijn gehele familie een schilder bedrijf, van het geld wat ze daarmee verdienden kochten ze huizen op en verbouwden ze tot studentenhuizen. Zodoende investeerde hij dus alles, betaalde hij de hypotheek van de huur van de studenten en heeft hij over 30 jaar een shitload aan huizen
wat snap je er niet aan? er staat op kopen, niet op hurenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:29 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Is het zo simpel? Waar is dan de grens tussen een huisbaas zijn en onderhuren? Lijkt me niet dat ik een appartement huur en dat dan weer verhuren aan anderen? Of een hypotheek op een pand afsluiten en dan verhuren? Of wel?
Dus elke beunhaas kan, als hij een pand heeft gekocht dat geschikt is om te verhuren daadwerkelijk beginnen met verhuren? Geen andere vereisten of certificaten ofzo nodig?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:45 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
wat snap je er niet aan? er staat op kopen, niet op huren
als je huurt en dan weer verhuurt is het onderhuur
als je koopt en dan verhuurt ben je huisbaas
maar ik denk dat jij moet beginnen met wat simpelers.... de basisschool of zo
Euh, ja?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:29 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Is het zo simpel? Waar is dan de grens tussen een huisbaas zijn en onderhuren? Lijkt me niet dat ik een appartement huur en dat dan weer verhuren aan anderen? Of een hypotheek op een pand afsluiten en dan verhuren? Of wel?
Waar zou je in hemelsnaam certificaten voor nodig moeten hebben?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:49 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Dus elke beunhaas kan, als hij een pand heeft gekocht dat geschikt is om te verhuren daadwerkelijk beginnen met verhuren? Geen andere vereisten of certificaten ofzo nodig?![]()
Je zit natuurlijk wel altijd met zaken als veiligheid, vergunningen en verplichtingen die je als verhuurder hebt t.o.v. de huurders maar verder heb je geloof ik geen huurbaas diploma nodigquote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:49 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Dus elke beunhaas kan, als hij een pand heeft gekocht dat geschikt is om te verhuren daadwerkelijk beginnen met verhuren? Geen andere vereisten of certificaten ofzo nodig?![]()
Zegt degene die zonder hoofdletters en interpunctie typt.
Die verplichtingen zijn ook gewoon enorm common sense. Dat je als er een wasmachine staat je zorgt dat dat ding gefixt wordt enzo.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:51 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Je zit natuurlijk wel altijd met zaken als veiligheid, vergunningen en verplichtingen die je als verhuurder hebt t.o.v. de huurders maar verder heb je geloof ik geen huurbaas diploma nodig
natuurlijk moet je wel aan bepaalde dingen voldoen zoals zaken rond de branveiligheid maar dat verschilt per gemeente.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:49 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Zegt degene die zonder hoofdletters en interpunctie typt.
Nee, ik doel op wettelijke verplichtingen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:52 schreef Catbert het volgende:
[..]
Die verplichtingen zijn ook gewoon enorm common sense. Dat je als er een wasmachine staat je zorgt dat dat ding gefixt wordt enzo.
Tuurlijk. Maar je kunt niet 'zomaar' even een huis kopen. Een bank geeft je alleen een hypotheek als je een onderpand hebt en genoeg verdient. M'n ouders hebben een studentenhuis in Groningen en dat is min of meer hun oudedagvoorziening. Een stuk efficienter dan een pensioenfonds.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ok, duidelijk. Maar dan is het toch per definitie lucratieve business, of niet?
Geldt hetzelfde voor, dat staat gewoon op internet. Niks bijzonders.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:55 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Nee, ik doel op wettelijke verplichtingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |