abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106767340
Ik las het topic Servicekosten en toen kwam deze vraag ineens in me op. Er zijn ontiegelijk veel huizen die verhuurd worden, dan zullen er ook wel enkele duizenden huisbazen in Nederland zijn? Buiten de woningbouwcorporaties om dan, maar daar vallen ze heus niet allemaal onder. Dus, hoe word je een huisbaas? Zijn daar opleidingen voor ofzo? :') Dikke investering? Kent iemand een huisbaas? Waar woont de huisbaas zelf? Vragen, vragen.
pi_106767454
De huisbaas woont in het beste en meest comfortabele huis van de flat. De kranen zijn van goud en er hangen overal peperdure kroonluchters enzo. Ook heeft hij bijvoorbeeld zijn eigen troon.

Maar helaas, huisbaas wordt je niet zomaar. Dat is alleen weggelegd voor heel bijzondere personen die van nature overwicht hebben en respect afdwingen.
pi_106767709
_O-
Beneath the gold, the bitter steel
pi_106767936
:') ________!!!
pi_106767965
Appartementen/kamers opkopen en vervolgens verhuren, dan ben je huisbaas.
Je moet dus geld hebben of een hypotheek nemen, logisch toch?
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:25:35 #6
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_106767981
Je bent huisbaas of je bent het niet.

Je moet wel de juiste eigenschappen hebben. Je moet sowieso een eikel zijn die mensen geld afhandig wil maken.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:27:54 #7
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_106768078
Je word huisbaas door de vorige huisbaas te verslaan.
pi_106768132
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:25 schreef richard. het volgende:
Appartementen/kamers opkopen en vervolgens verhuren, dan ben je huisbaas.
Je moet dus geld hebben of een hypotheek nemen, logisch toch?
Is het zo simpel? Waar is dan de grens tussen een huisbaas zijn en onderhuren? Lijkt me niet dat ik een appartement huur en dat dan weer verhuren aan anderen? Of een hypotheek op een pand afsluiten en dan verhuren? Of wel :')?
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:30:17 #9
139330 TNA
For the stars that shine
pi_106768411
Huisbaas kun je niet worden
Je wordt geboren als huisbaas of niet
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_106768420
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:27 schreef TweeGrolsch het volgende:
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:30 schreef TNA het volgende:
Huisbaas word je niet. Dat ben je.
_O-
pi_106768430
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:27 schreef TweeGrolsch het volgende:
_O-
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_106768450
Op een dag weet je het, je word huisbaas
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_106768455
:').
pi_106768520
Mijn huisbaas van mijn studentenkamer had met zijn gehele familie een schilder bedrijf, van het geld wat ze daarmee verdienden kochten ze huizen op en verbouwden ze tot studentenhuizen. Zodoende investeerde hij dus alles, betaalde hij de hypotheek van de huur van de studenten en heeft hij over 30 jaar een shitload aan huizen :D
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_106768641
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:40 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Mijn huisbaas van mijn studentenkamer had met zijn gehele familie een schilder bedrijf, van het geld wat ze daarmee verdienden kochten ze huizen op en verbouwden ze tot studentenhuizen. Zodoende investeerde hij dus alles, betaalde hij de hypotheek van de huur van de studenten en heeft hij over 30 jaar een shitload aan huizen :D
Kijk! Eindelijk een antwoord waar ik iets mee kan, danku :P.
pi_106768699
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:29 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Is het zo simpel? Waar is dan de grens tussen een huisbaas zijn en onderhuren? Lijkt me niet dat ik een appartement huur en dat dan weer verhuren aan anderen? Of een hypotheek op een pand afsluiten en dan verhuren? Of wel :')?
wat snap je er niet aan? er staat op kopen, niet op huren

als je huurt en dan weer verhuurt is het onderhuur
als je koopt en dan verhuurt ben je huisbaas

maar ik denk dat jij moet beginnen met wat simpelers.... de basisschool of zo
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_106768890
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:45 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

wat snap je er niet aan? er staat op kopen, niet op huren

als je huurt en dan weer verhuurt is het onderhuur
als je koopt en dan verhuurt ben je huisbaas

maar ik denk dat jij moet beginnen met wat simpelers.... de basisschool of zo
Dus elke beunhaas kan, als hij een pand heeft gekocht dat geschikt is om te verhuren daadwerkelijk beginnen met verhuren? Geen andere vereisten of certificaten ofzo nodig? :P

Zegt degene die zonder hoofdletters en interpunctie typt :').
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:51:08 #19
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106768948
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:29 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Euh, ja?

quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:49 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Dus elke beunhaas kan, als hij een pand heeft gekocht dat geschikt is om te verhuren daadwerkelijk beginnen met verhuren? Geen andere vereisten of certificaten ofzo nodig? :P
Waar zou je in hemelsnaam certificaten voor nodig moeten hebben?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_106768950
quote:

[..]

Je zit natuurlijk wel altijd met zaken als veiligheid, vergunningen en verplichtingen die je als verhuurder hebt t.o.v. de huurders maar verder heb je geloof ik geen huurbaas diploma nodig :P
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:52:49 #21
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106769016
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:51 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Je zit natuurlijk wel altijd met zaken als veiligheid, vergunningen en verplichtingen die je als verhuurder hebt t.o.v. de huurders maar verder heb je geloof ik geen huurbaas diploma nodig :P
Die verplichtingen zijn ook gewoon enorm common sense. Dat je als er een wasmachine staat je zorgt dat dat ding gefixt wordt enzo.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_106769037
quote:

[..]

natuurlijk moet je wel aan bepaalde dingen voldoen zoals zaken rond de branveiligheid maar dat verschilt per gemeente.
de regels waar je aan moet voldoen staan in het bouwbesluit en de bouwverordening

maar dat had je ook zelf kunnen googlen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_106769058
Ok, duidelijk. Maar dan is het toch per definitie lucratieve business, of niet? :?
pi_106769135
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:52 schreef Catbert het volgende:

[..]

Die verplichtingen zijn ook gewoon enorm common sense. Dat je als er een wasmachine staat je zorgt dat dat ding gefixt wordt enzo.
Nee, ik doel op wettelijke verplichtingen.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:56:53 #25
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106769189
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ok, duidelijk. Maar dan is het toch per definitie lucratieve business, of niet? :?
Tuurlijk. Maar je kunt niet 'zomaar' even een huis kopen. Een bank geeft je alleen een hypotheek als je een onderpand hebt en genoeg verdient. M'n ouders hebben een studentenhuis in Groningen en dat is min of meer hun oudedagvoorziening. Een stuk efficienter dan een pensioenfonds.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:55 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Nee, ik doel op wettelijke verplichtingen.
Geldt hetzelfde voor, dat staat gewoon op internet. Niks bijzonders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')