Als er zo weinig bekend is, waarom laat je zo'n ingreep dan ook bij je doen? Omdat je er uit wilt zien als een proefkonijn?quote:Klachten door permanente rimpelvullers
AMSTERDAM - Duizenden vrouwen kampen met ernstige klachten door het gebruik van permanente rimpelvullers in hun gezicht. Het gaat onder meer om Bio-Alcamid.
Voor Sylvia Veerman pakte een behandeling met een permanente vuller in een privéklliniek gruwelijk uit. Zij wilde in 2002 van haar fronsrimpel af, maar dacht geen moment aan mogelijke complicaties.
In het AD vertelt zij: "Er was in die periode weinig bekend over de langetermijngevolgen van permanente vullers. Er waren alleen positieve verhalen bekend." Inmiddels is ze 65.000 euro armer en vijftig ingrepen in haar gezicht rijker. Sylvia Veerman maakt zich sterk voor een verbod op permanente rimpelvullers.
Vrouwen hebben zich met klachten gemeld bij de stichting Legaal Verminkt, een vereniging voor slachtoffers van mislukte plastische chirurgie. In sommige gevallen zijn de wangen opgezet, bij anderen zakt het gebit weg.
bron: Telegraaf
Waarom betuttelen?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Natuurlijk moet er een verbod komen op permanente rimpelvullers. Als het mislukt, zit je er ook meteen aan vast.
Hoe krijgen Linda de Mol en Monique van der Ven dan van die opgeblazen gezichten en hamsterwangen?quote:Ik wist niet eens dat ze nog bestonden.
Sporten helpt niet tegen rimpelsquote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:26 schreef DanOam het volgende:
Gewoon je leeftijd accepteren en gaan sporten.
of "Het is een natuurlijk product, dus is het veilig"quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:55 schreef BBQSausage het volgende:
"Ach, die zullen er wel verstand van hebben"
Dat heeft toch niet met betuttelen te maken? De plastische chirurgie moet ook aan bepaalde eisen voldoen. Ze kunnen toch niet zomaar ingrepen gaan doen die zo risicovol zijn. Daarom verbaasde het me dat dit nog gebeurd.quote:
Je hebt ook tijdelijke vullers.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:12 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Waarom betuttelen?
[..]
Hoe krijgen Linda de Mol en Monique van der Ven dan van die opgeblazen gezichten en hamsterwangen?
Gebruiken die iets anders?
Nou ja, ik vind dat volwassen vrouwen zelf maar moeten weten wat ze laten doen. Als we hier in Nederland bijvoorbeeld verbieden om kinderen te besnijden dan kan ik me dat voorstellen maar als volwassen mensen een sexeverandering willen of hun borsten, lippen of wangen willen laten opblazen moeten ze dat, zolang ze het zelf betalen, zelf maar weten... en ja er mislukt wel eens wat, dat lijkt me het risico wat je neemt. Garantie krijg je nooit, ook niet bij een bevalling en ook niet als je je laat steriliseren.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat heeft toch niet met betuttelen te maken? De plastische chirurgie moet ook aan bepaalde eisen voldoen. Ze kunnen toch niet zomaar ingrepen gaan doen die zo risicovol zijn. Daarom verbaasde het me dat dit nog gebeurd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |