abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106743656

Welkom in de AKQ SC, voor iedereen die ooit in de AKQ gepost heeft, dat nog van plan is of dat nog steeds doet en ieder ander is ook van harte welkom.

Met als vaste gasten:

hartjes93.jpglolz.jpgboes.JPGNebrionic.jpg91kynm.jpgIRM.PNGcute.png
wtg2.gifnapo.JPGiamredleader.jpgAudreyAvatar.jpgavatar214978_1.jpg
sheep60x602.jpgamsterdam_hat.gifwapen60.gif
Brian.pngem-avatar.jpgtyph2.jpg1.jpg

Minister-president (MP) en minister van Algemene Zaken (AZ) - Nembrionic
Minister van Financiën (Fin.) - Iamredleader
Minister van Buitenlandse Zaken (BZ) / (BuZa) - Its-JoJo-4you
Minister van Justitie (Justitie) - Etcetera
Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) / (BiZa) - MadMaster
Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) - Soempie & Puntenslijpsel & LadyBlack (deeltijddepartement)
Minister van Defensie (Defensie) - Cobra4
Minister van Verkeer en Waterstaat (V&W) - Ofyles2
Minister van Economische Zaken (EZ) - WhiteGuy
Minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) - Hawaii_Tim
Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) / (SoZa) - MaJo
Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) - Mr. Anonimous
Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer (VROM) - TradeMarkie
Minister voor Ontwikkelingssamenwerking (OS) bij (BuZa) - B.ertha
Minister voor Wonen, Wijken en Integratie bij (VROM) - Yurithemaster
Minister voor Jeugd en Gezin bij (VWS) - Tinuviel
Minister voor Informatica (ICT) - De_Hertog
Minister voor Culinaire Wetenschappen (CW) - Diaan73
Minister van Public Relations (PR) - PhysicsRules

De voorgaande delen t/m 989 zijn in de archieven verdwenen. Vanaf topic 990 worden de voorgaande topics niet meer bijgehouden, noch in de OP van een topic, noch in de Wiki.
Lang leve de zoekfunctie van Fok! als je iets nodig hebt of terug wilt zoeken...

Verjaardagen
Its-Jojo-4you - 14 februari
Hawaii_Tim - 26 februari
Cobra4 - 27 februari
Calex - 27 februari
Nembrionic - 9 maart
Soempie - 13 maart
LadyBlack - 8 juni
Whiteguy - 2 juli
MaJo - 7 juli
Yurithemaster - 14 juli
B.ertha - 23 juli
Puntenslijpsel - 31 juli
PhysicsRules - 27 augustus
Supersheep - 29 augustus
Tinuviel - 2 september
Bart - 15 september
TradeMarkie - 25 september
lubje25 - 3 oktober
iamredleader - 11 oktober
Etcetera - 2 november
Nesle - 19 november
Diaan73 - 19 november
Wyccie - eeuwig 18
MadMaster - de leeftijd van een erg goede whisky
Ofyles - ???
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator donderdag 12 januari 2012 @ 22:56:33 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_106743712
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:53 schreef Soempie het volgende:

[..]

Zo'n vat kost haast niks en het is niet zo moeilijk. Maar je betaalt je wel scheel als een monteur het doet, terwijl Wiebel dat ook wel zelf zou kunnen.
Snap ik wel maar op dit moment zou ik me daar niet druk om willen maken :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_106743782
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Snap ik wel maar op dit moment zou ik me daar niet druk om willen maken :@
Als je geld over hebt niet. :+ Ik vind zo'n 300 euro veel geld. Als het nou 100 euro was ofzo...
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  Redactie Frontpage donderdag 12 januari 2012 @ 22:58:04 #4
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_106743817
Ik zou het ook wel weten hoor, als het niet nodig is lekker zelf doen.

Maar ik ga nu wel slapen :W

Tot gauw Wiebelsoempje :*
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  Moderator donderdag 12 januari 2012 @ 22:58:20 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_106743836
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:57 schreef Soempie het volgende:

[..]

Als je geld over hebt niet. :+ Ik vind zo'n 300 euro veel geld. Als het nou 100 euro was ofzo...
Oh dat is wel veel geld ja :o Maar Sirda zou het toch oplossen of heb ik het niet goed begrepen?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_106743845
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:58 schreef Etcetera het volgende:

Truste Etcie. :*
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_106743846
Niet dat we geen spaargeld hebben natuurlijk, maar als het anders opgelost kan worden, dan is het wel prettiger natuurlijk dan zo geld over de balk. :@
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_106743897
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oh dat is wel veel geld ja :o Maar Sirda zou het toch oplossen of heb ik het niet goed begrepen?
Nee, die zorgt alleen dat het warm is als we thuiskomen. :P
  Moderator donderdag 12 januari 2012 @ 23:00:07 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_106743948
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:58 schreef Soempie het volgende:
Niet dat we geen spaargeld hebben natuurlijk, maar als het anders opgelost kan worden, dan is het wel prettiger natuurlijk dan zo geld over de balk. :@
Dat wil je nu ook wel aan andere dingen besteden :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:59 schreef Soempie het volgende:

[..]

Nee, die zorgt alleen dat het warm is als we thuiskomen. :P
Maar hoe kan dat dan als de CV stuk is :?
pi_106743956
Soemp, wat een gedoe :D
Maar heel veel succes/sterkte meis :*
pi_106743961
Portal uitgespeeld *O*
pi_106743985
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:00 schreef B.ertha het volgende:
Portal uitgespeeld *O*
I of II?
pi_106744018
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:00 schreef Soempie het volgende:

[..]

I of II?
II :)
pi_106744063
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:01 schreef B.ertha het volgende:

[..]

II :)
Oh, die heb ik niet gespeeld. Wiebel wel. :Y
pi_106744092
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:02 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hij is leuk :Y
pi_106744102
quote:

Welterusten. :*
pi_106744158
quote:

Trusten :W
Ik wil ook wel slapen maar mijn nagels zijn nog niet droog :')
pi_106744195
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat wil je nu ook wel aan andere dingen besteden :Y

[..]

De Ketel is niet stuk, het expansievat is lek. Dat vat vangt de drukverschillen op die ontstaan bij het opwarmen en afkoelen van het water in dit (in principe gesloten) systeem. Omdat het vat stuk is, is de waterdruk nu 'absoluut'. Omdat ik de ketel steeds bijvulde tot de benodigde werkdruk (2 bar) loopt het water dus nu door het overdrukventiel weg zodra de ketel aanspringt, vanwege het uitzetten van het water. Het overschot loopt weg en zodra het water weer afkoelt ontstaat er onderdruk.

Het verschil tussen onder en bovendruk is meer dan het systeem kan opvangen zonder expansievat, en door dit hele gedoe is dat overdrukventiel nu wss ook lek, dus ik moet beide vervangen.

De 'oplossing' op dit moment is dat ik de ketel morgenochtend op ~1 bar breng (en een lege emmer onder het ventiel donder) en we laten de ketel gewoon úit. Pas op het laatste moment (als wij naar huis komen) gooit Sirda de CV weer aan zodat het dán pas weer hard gaat lekken, maar het huis iig warm is als de baby thuis komt :P.
  donderdag 12 januari 2012 @ 23:04:20 #19
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_106744204
Ik duik ook lekker mn bed in :W
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_106744227
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:02 schreef Soempie het volgende:

[..]

Aanrader!
pi_106744259
TM, slaap lekker. :z
pi_106744285
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:00 schreef MaJo het volgende:

Of TM gaat aan de slag. ;)
  Moderator donderdag 12 januari 2012 @ 23:06:04 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_106744310
quote:
5s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:04 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

De Ketel is niet stuk, het expansievat is lek. Dat vat vangt de drukverschillen op die ontstaan bij het opwarmen en afkoelen van het water in dit (in principe gesloten) systeem. Omdat het vak stuk is, is de waterdruk nu 'absoluut'. Omdat ik de ketel steeds bijvulde tot de benodigde werkdruk (2 bar) loopt het water dus nu door het overdrukventiel weg zodra de ketel aanspringt, vanwege het uitzetten van het water. Het overschot loopt weg en zodra het water weer afkoelt ontstaat er onderdruk.

Het verschil tussen onder en bovendruk is meer dan het systeem kan opvangen zonder expansievat, en door dit hele gedoe is dat overdrukventiel nu wss ook lek, dus ik moet beide vervangen.

De 'oplossing' op dit moment is dat ik de ketel morgenochtend op ~1 bar breng (en een lege emmer onder het ventiel donder) en we laten de ketel gewoon úit. Pas op het laatste moment (als wij naar huis komen) gooit Sirda de CV weer aan zodat het dán pas weer hard gaat lekken, maar het huis iig warm is als de baby thuis komt :P.
Dat is een duidelijk verhaal :D ^O^ Fijn dat Sirda het voor jullie oplost op deze manier, maar het is natuurlijk ook niet ideaal dat je het daarna nog moet vervangen als de baby er is. Maar blijkbaar is het niet zo moeilijk begrijp ik :)
pi_106744382
quote:
5s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:04 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

De Ketel is niet stuk, het expansievat is lek. Dat vat vangt de drukverschillen op die ontstaan bij het opwarmen en afkoelen van het water in dit (in principe gesloten) systeem. Omdat het vat stuk is, is de waterdruk nu 'absoluut'. Omdat ik de ketel steeds bijvulde tot de benodigde werkdruk (2 bar) loopt het water dus nu door het overdrukventiel weg zodra de ketel aanspringt, vanwege het uitzetten van het water. Het overschot loopt weg en zodra het water weer afkoelt ontstaat er onderdruk.

Maar dan ga je er dus van uit dat je het zsm gaat repareren zodra je thuis bent. Als die bevalling een beetje lang duurt (of misschien wel sowieso) ben je daar veel te moe voor of heb je er totaal geen zin in.
  Moderator donderdag 12 januari 2012 @ 23:07:38 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_106744400
Zit iemand Eerste Hulp bij Opvoeden te kijken? Die man is echt een sukkel :X Heeft totaal geen begrip voor zijn vrouw en zit haar rol te bagatelliseren :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')