Snap ik wel maar op dit moment zou ik me daar niet druk om willen makenquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:53 schreef Soempie het volgende:
[..]
Zo'n vat kost haast niks en het is niet zo moeilijk. Maar je betaalt je wel scheel als een monteur het doet, terwijl Wiebel dat ook wel zelf zou kunnen.
Als je geld over hebt niet.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
Snap ik wel maar op dit moment zou ik me daar niet druk om willen maken
Oh dat is wel veel geld jaquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:57 schreef Soempie het volgende:
[..]
Als je geld over hebt niet.Ik vind zo'n 300 euro veel geld. Als het nou 100 euro was ofzo...
Truste Etcie.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:58 schreef Etcetera het volgende:
Ik zou het ook wel weten hoor, als het niet nodig is lekker zelf doen.
Maar ik ga nu wel slapen
Tot gauw Wiebelsoempje
Nee, die zorgt alleen dat het warm is als we thuiskomen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh dat is wel veel geld jaMaar Sirda zou het toch oplossen of heb ik het niet goed begrepen?
Dat wil je nu ook wel aan andere dingen bestedenquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:58 schreef Soempie het volgende:
Niet dat we geen spaargeld hebben natuurlijk, maar als het anders opgelost kan worden, dan is het wel prettiger natuurlijk dan zo geld over de balk.
Maar hoe kan dat dan als de CV stuk isquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:59 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nee, die zorgt alleen dat het warm is als we thuiskomen.
I of II?quote:
Oh, die heb ik niet gespeeld. Wiebel wel.quote:
Hij is leukquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:02 schreef Soempie het volgende:
[..]
Oh, die heb ik niet gespeeld. Wiebel wel.
Welterusten.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:58 schreef Etcetera het volgende:
Maar ik ga nu wel slapen
Tot gauw Wiebelsoempje
Trustenquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:58 schreef Etcetera het volgende:
Maar ik ga nu wel slapen
De Ketel is niet stuk, het expansievat is lek. Dat vat vangt de drukverschillen op die ontstaan bij het opwarmen en afkoelen van het water in dit (in principe gesloten) systeem. Omdat het vat stuk is, is de waterdruk nu 'absoluut'. Omdat ik de ketel steeds bijvulde tot de benodigde werkdruk (2 bar) loopt het water dus nu door het overdrukventiel weg zodra de ketel aanspringt, vanwege het uitzetten van het water. Het overschot loopt weg en zodra het water weer afkoelt ontstaat er onderdruk.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat wil je nu ook wel aan andere dingen besteden
[..]
Maar hoe kan dat dan als de CV stuk is
Aanrader!quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:02 schreef Soempie het volgende:
[..]
Oh, die heb ik niet gespeeld. Wiebel wel.
quote:
Dat is een duidelijk verhaalquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:04 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
De Ketel is niet stuk, het expansievat is lek. Dat vat vangt de drukverschillen op die ontstaan bij het opwarmen en afkoelen van het water in dit (in principe gesloten) systeem. Omdat het vak stuk is, is de waterdruk nu 'absoluut'. Omdat ik de ketel steeds bijvulde tot de benodigde werkdruk (2 bar) loopt het water dus nu door het overdrukventiel weg zodra de ketel aanspringt, vanwege het uitzetten van het water. Het overschot loopt weg en zodra het water weer afkoelt ontstaat er onderdruk.
Het verschil tussen onder en bovendruk is meer dan het systeem kan opvangen zonder expansievat, en door dit hele gedoe is dat overdrukventiel nu wss ook lek, dus ik moet beide vervangen.
De 'oplossing' op dit moment is dat ik de ketel morgenochtend op ~1 bar breng (en een lege emmer onder het ventiel donder) en we laten de ketel gewoon úit. Pas op het laatste moment (als wij naar huis komen) gooit Sirda de CV weer aan zodat het dán pas weer hard gaat lekken, maar het huis iig warm is als de baby thuis komt.
Maar dan ga je er dus van uit dat je het zsm gaat repareren zodra je thuis bent. Als die bevalling een beetje lang duurt (of misschien wel sowieso) ben je daar veel te moe voor of heb je er totaal geen zin in.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:04 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
De Ketel is niet stuk, het expansievat is lek. Dat vat vangt de drukverschillen op die ontstaan bij het opwarmen en afkoelen van het water in dit (in principe gesloten) systeem. Omdat het vat stuk is, is de waterdruk nu 'absoluut'. Omdat ik de ketel steeds bijvulde tot de benodigde werkdruk (2 bar) loopt het water dus nu door het overdrukventiel weg zodra de ketel aanspringt, vanwege het uitzetten van het water. Het overschot loopt weg en zodra het water weer afkoelt ontstaat er onderdruk.
Het verschil tussen onder en bovendruk is meer dan het systeem kan opvangen zonder expansievat, en door dit hele gedoe is dat overdrukventiel nu wss ook lek, dus ik moet beide vervangen.
De 'oplossing' op dit moment is dat ik de ketel morgenochtend op ~1 bar breng (en een lege emmer onder het ventiel donder) en we laten de ketel gewoon úit. Pas op het laatste moment (als wij naar huis komen) gooit Sirda de CV weer aan zodat het dán pas weer hard gaat lekken, maar het huis iig warm is als de baby thuis komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |