abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106724309
quote:
Noord-Koreanen die niet genoeg verdriet toonden na de dood van hun voormalig leider Kim Jong-il riskeren zes maanden strafkamp.
Zij die niet deelnamen aan de afscheidsceremonies of niet genoeg huilden om de dood van de 'grote leider', worden beschuldigd van het tonen van 'te weinig emotie' en zullen worden berecht in 'volkstribunalen'. Zo melden Zuid-Koreaanse bronnen.

Kim Jong-il overleed in december aan een hartaanval. De regering van Noord-Korea, onder leiding van zijn zoon Kim Jong-un, heeft laten weten 'de ideeën van de grote revolutionaire leider aan te houden'
Bron

[ Bericht 11% gewijzigd door Frutsel op 12-01-2012 15:46:04 (link naar bron toegevoegd) ]
pi_106724422
Ga weg :')
pi_106724458
Kortzichtige klotebende daar ;( ik heb zowaar medelijden met de bevolking daar. :{
pi_106724554
Het is geen strafkamp, maar een heropvoedingskamp.
Ron Paul 2012
pi_106725172
Berouw is wat anders dan rouw...
censuur :O
pi_106725202
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:28 schreef Supersoep het volgende:

De 2e van links is dan de pineut denk ik
pi_106725239
Tja die cultuur is daar natuurlijk heel anders dan hier. Mensen kunnen zich niet indenken dat de bevolking daar gewoon achter hun leider staat. De propaganda heeft zijn werk gedaan. Nou mij niet gezien, ik trek mijn eigen conclusies.
pi_106725341
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:28 schreef Supersoep het volgende:
Inderdaad.. in die kampen zullen ze het janken wel goed aangeleerd krijgen, zo goed dat die mensen dat de rest van hun leven doen.

Ik heb medelijden met de mensen die moeten leven onder zo'n regime...
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:53:25 #9
111528 Viajero
Who dares wins
pi_106725390
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:48 schreef FitnessFreak het volgende:
Tja die cultuur is daar natuurlijk heel anders dan hier. Mensen kunnen zich niet indenken dat de bevolking daar gewoon achter hun leider staat. De propaganda heeft zijn werk gedaan. Nou mij niet gezien, ik trek mijn eigen conclusies.
Ik denk dat je een punt hebt. De indoctrinatie kan soms heel ver gaan in dat soort regimes.

"But it was all right, everything was all right, the struggle was finished. He had won the victory over himself. He loved Big Brother."
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_106725407
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:47 schreef Frutsel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De 2e van links is dan de pineut denk ik
;(
pi_106725452
's avonds/'s nachts ziet toch niemand dat je niet huilt want er is geen licht 8)7

donderdag 12 januari 2012 @ 15:55:06 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_106725459
Om even de advocaat van de duivel te spelen ;) Het gaat hier wel om zuid-koreaanse bronnen. Niet de meest objectieve als het gaat om NK :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_106725492
quote:
13s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:24 schreef Prof_Hoax het volgende:
Ga weg :')
Jij dacht dat die hilarische taferelen echte emoties waren :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 12 januari 2012 @ 16:12:26 #14
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_106726097
Goh, waarom verbaasd me dit niet?
pi_106726626
Leuk werk lijkt me dat.
Agent zijn in de Noord-Koreaanse veiligheidsdienst.

Deze mensen tonen voldoende rouw bij het heengaan van de grote leider en krijgen genade van de grote leider Kim Jong Un. :(
Geprezen zei de grote lijder. :(

Deze man toont voldoende verdriet dus hij en zijn familie gaan vooralsnog niet naar het kamp der oneindige geseling der ondankbaren. :(

Kim Jong Ill kijkt streng op jullie niet vanuit de Noord-Koreaanse hemel en geeft zijn goedkeuring. :(
Noord-Koreaanse hemel is beste hemel! :(

Ook jullie tonen voldoende verdriet en verdienen genade van de grote leider. :(
Verdomme zo haal ik mijn strafkampquota dus nooit en als dat gebeurd mogen ik en mijn gezin zelf naar de Sarlacc put. :(

AHAAAA!!! :(
Dat is geen blik van verdriet om het ter hemel steigen van onze geliefde god! :(
Dat is een blik van afgunst! :(
Sla haar en haar hele familie in de boeien en gooi ze in het Rancor verblijf! :(
Er is een poepstorm op komst.
  donderdag 12 januari 2012 @ 16:37:31 #16
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106727113
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:54 schreef pinine het volgende:
's avonds/'s nachts ziet toch niemand dat je niet huilt want er is geen licht 8)7

[ afbeelding ]
Hoezo niet ontwikkeld :D. Zelfs afrikaanse landen hebben meer licht :D.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 12 januari 2012 @ 16:58:07 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_106727864
Ik vraag me af hoe betrouwbaar de ZK bronnen zijn. NK is een kloteland, dat zonder meer, maar dat wil niet zeggen dat de ZK bronnen volledig onpartijdig zijn in hun berichtgeving. Zij hebben ook wat te winnen bij het slecht afschilderen van hun tegenstanders.

Maar het zou mij niet héél erg verbazen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_106729866
quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:58 schreef Dagonet het volgende:
Ik vraag me af hoe betrouwbaar de ZK bronnen zijn. NK is een kloteland, dat zonder meer, maar dat wil niet zeggen dat de ZK bronnen volledig onpartijdig zijn in hun berichtgeving. Zij hebben ook wat te winnen bij het slecht afschilderen van hun tegenstanders.

Maar het zou mij niet héél erg verbazen.
Ik vind het ook een raar bericht. Hoe zouden die bronnen dit te weten zijn gekomen? Niet via de officiële kanalen, want het regime van NK ontkent dat er überhaupt strafkampen zijn. Evenmin van de gestraften, want die zullen weinig kunnen vertellen. Dus van wie wel? :?
pi_106828979
Heel kenmerkend dat de eerste 16 reacties er eenvoudigweg vanuit gaan dat het Zuid-Koreaanse nieuwsbericht de absolute waarheid predikt.
Net zoals de (zuid-Koreaanse) berichten over dat voetbalteam en die bondscoach die na het WK (2010) naar een werkkamp werden gestuurd. Zelfs de FIFA vond het nodig de zaak " in onderzoek" te nemen.
Maar wat bleek? Een paar weken later speelden ze alweer vriendschappelijk tegen Thailand, in dezelfde samenstelling. Toen was heel gemakkelijk vastgesteld dat men in goede gezondheid en harmonie verkeerde.

Is er dan niemand die erin slaagt iets sceptischer tegenover dit soort propaganda te staan? Blijkbaar niet. Dat is het niveau hier inmiddels: Een bonte verzameling simpele zielen.
  zondag 15 januari 2012 @ 17:25:19 #20
111528 Viajero
Who dares wins
pi_106837542
Er zijn inmiddels vele duizenden mensen ontsnapt uit Noord Korea, en die vertellen allemaal over hongersnood, onderdrukking, marteling en strafkampen.

Berichten uit Zuid Korea met de nodige scepsis bekijken is prima, maar sla aub niet door naar de andere kant. Er lijkt me meer waarheid in te zitten dan de verklaringen van Noord Korea.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_106837766
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:25 schreef Viajero het volgende:
Er zijn inmiddels vele duizenden mensen ontsnapt uit Noord Korea, en die vertellen allemaal over hongersnood, onderdrukking, marteling en strafkampen.

Berichten uit Zuid Korea met de nodige scepsis bekijken is prima, maar sla aub niet door naar de andere kant. Er lijkt me meer waarheid in te zitten dan de verklaringen van Noord Korea.
Niet dat ik er niet in geloof, maar heb je ook een bron, ik ben wel geinteresseerd.
pi_106837793
En zo hoort het! Wat een baas was die man :Y _O_ .
  zondag 15 januari 2012 @ 17:36:11 #23
111528 Viajero
Who dares wins
pi_106837868
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:32 schreef kadeya het volgende:

[..]

Niet dat ik er niet in geloof, maar heb je ook een bron, ik ben wel geinteresseerd.
Je zou hier kunnen beginnen:

http://en.wikipedia.org/wiki/North_Korean_refugees

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_North_Korea

Ik kan ook dit boek aanraden:

http://www.amazon.co.uk/N(...)id=1326645346&sr=8-1
pi_106839449
De waarheid zal een beetje tussen Chooselife en Viajero inzitten. Drie dingen zijn belangrijk om te bedenken:

1) Het is al erg genoeg zonder er allerlei dingen bij te bedenken.
2) NK heeft dit bericht zelf ontkend. Ze zeggen natuurlijk wel meer, maar als het waar was, dan zouden ze het wel toegeven. Het is namelijk niet erg afschrikwekkend om mensen in kampen te stoppen als niemand weet dát je in een kamp kunt verdwijnen.
3) De verering van leiders, vaderfiguren en erfopvolging moet je voor een groot deel zoeken in de nationale cultuur. De berichten die NK de wereld in slingert (over wonderbaarlijke natuurlijke fenomenen bij de geboorte van Kim Jong-il bijvoorbeeld) moeten als allegorisch gezien worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')