Ben benieuwd wat dit gaat opleveren. Van Ass durft wel iigtwitter:taeketaekema twitterde op donderdag 12-01-2012 om 14:28:21Dit is de grootste nederlaag uit mijn carrière. Ik blijf vechten. Ga mijn best doen bij Amsterdam. What doesn’t kill you makes you stronger! reageer retweet
Weinig techniek? Als je de Nederlandse hockeyers iets niet kunt ontzeggen, is het een gebrek aan techniekquote:Op donderdag 12 januari 2012 15:07 schreef kruisthee het volgende:
De Nederlandse hockeyploeg doet me een beetje denken aan de Engelse voetbalploeg. Weinig techniek, weinig atletisch vermogen. Het is eigenlijk alleen in naam nog een favoriet, want andere landen zijn duidelijk beter. Er is duidelijk iets mis met de talentontwikkeling. Daar verandert het verbannen van De Nooijer en Taekema weinig aan.
Dat zeggen ze in Engeland ook over hun voetbalploeg.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
Weinig techniek? Als je de Nederlandse hockeyers iets niet kunt ontzeggen, is het een gebrek aan techniek
De Nederlandse spelers horen nog steeds bij de technisch meest begaafde spelers in de wereld. Waar het pijnpunt alleen vaak ligt is het fysieke aspect en het feit dat de mannenploeg vaak geen team is. Vanwege dat laatste feit kan ik de keuze van Van Ass begrijpen. NL was de laatste jaren te vaak afhankelijk van de strafcorners van Taekema en de individuele acties van De Nooijer. Daarop werd ook veel te veel gefocust. Aangezien die twee spelers nu niet meer beslissend zijn en het vaker af laten weten, is het goed dat nu eens een totaal andere weg is ingeslagen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:45 schreef kruisthee het volgende:
[..]
Dat zeggen ze in Engeland ook over hun voetbalploeg.
Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. De Nooijer heeft een goede techniek, maar die is blijkbaar niet meer welkom en is bovendien een product van 20 jaar terug.
Dat laatste slaat natuurlijk compleet nergens op. Je bewijst jezelf inmiddels nogmaals als een enorme zwartkijker.quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:02 schreef kruisthee het volgende:
Tja, je doet me denken aan Jan Olde Riekerink. Die bleef ook hameren op fysiek, terwijl zowat iedereen kon zien dat de voetbaltechnische kwaliteiten van zijn talenten zwaar tekortschoten.
Je trekt precies de verkeerde conclusie. Nederland heeft juist méér spelers als De Nooijer nodig. Tegen de toplanden wordt er nauwelijks meer wat uitgespeeld. Niet alleen fysiek, maar ook technisch en tactisch heeft Nederland inmiddels een achterstand. Zelfs België gaat Nederland binnenkort voorbij.
Natuurlijk, maar wel een Teun de Nooijer in absoluut beste doen en niet een De Nooijer zoals het afgelopen jaar, waarin hij in het Nederlands elftal echt niet onderscheidend meer was. De laatste twee toernooien was Robert van der Horst eigenlijk dé spil van het team en niet De Nooijer meer, die meer één van de spelers was die verdomd goed met die bal overweg kan. Een De Nooijer in zijn beste doen (en zelfs op 90% van zijn kunnen), is altijd een toevoeging voor het Nederlands team, maar dat was gewoon het geval niet meer.quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:32 schreef Klopkoek het volgende:
Als klein land moet je je onderscheiden. Anders wint de macht van het getal. Wie de meeste bommen en raketten heeft, en dat is per definitie niet Nederland. Je moet het dus anders doen dan anderen wil je een kans hebben en anderen voor verrassingen stellen. Dat geldt bij het voetbal en ook bij het hockey. Kruisthee heeft gelijk, als je 11 teun de nooijers hebt dan stel je ze op.
Ja en ? Nog steeds één van de besten ter wereld.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:45 schreef kruisthee het volgende:
[..]
Dat zeggen ze in Engeland ook over hun voetbalploeg.
Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. De Nooijer heeft een goede techniek, maar die is blijkbaar niet meer welkom en is bovendien een product van 20 jaar terug.
quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:32 schreef Klopkoek het volgende:
Als klein land moet je je onderscheiden. Anders wint de macht van het getal. Wie de meeste bommen en raketten heeft, en dat is per definitie niet Nederland. Je moet het dus anders doen dan anderen wil je een kans hebben en anderen voor verrassingen stellen. Dat geldt bij het voetbal en ook bij het hockey. Kruisthee heeft gelijk, als je 11 teun de nooijers hebt dan stel je ze op.
Ja inderdaad zeg, te beginnen met Kuyt en van Bommel en vlak er achteraan Mathijsen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:45 schreef Van_Poppel het volgende:
Van Marwijk zou hier een voorbeeld aan kunnen nemen....
En ook bij de vrouwen is het al maanden onrustig.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:49 schreef Tja..1986 het volgende:
Hm.. rommel in de tent dus. Dat is niet zo mooi met de OS op komst.
Bedankt voor je mening...quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:32 schreef Klopkoek het volgende:
Ja en als het helemaal tegenzit, haalt Nederland 0 medailles met die negativiteit van julliequote:Op vrijdag 13 januari 2012 06:20 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bedankt voor je mening...
Zelf denk ik dat de Nederlandse mannen andermaal teleurstellen op de Spelen. En als het tegenzit zakken de vrouwen ook door het ijs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |