abonnement Unibet Coolblue
pi_106710740
ff een vraagje:P (het is toch zo stil hier)

Stel bv ik pleeg een overval en vlucht naar het buitenland.
Mijn auto kan ongeveer 2000 km op 1 tank(aangepast laten we zeggen).
Ik ben dus aan het vluchten en rij helemaal tot de laatste Schengenland naar Hongarije tot de grens met Roemenie. Zou ik tot die tijd gestopt kunnen worden?:p Heeft de NLse politie autoriteit in Duitsland en verder?
Wel grappig eigenlijk want ik zie overvallers nooit proberen terwijl het een slimme(?) plan liijkt

wat zou volgens jullie de perfecte vluchtroute zijn?
Zie!
pi_106710958
er zijn wegmisbruikers afleveringen waarbij drugsrunners bij maastricht, vluchten naar belgie of duitsland ofzo weet niet meer precies. hierbij mag nederlandse politie je niet aanhouden maar ze nemen wel contact op met de politie van de desbetreffende land.

in desbetreffende filmpje waren de jongens ontkomen trouwens, ik weet niet of ze later nog gepakt zijn ?
Just when I thought I was out... they pull me back in.
pi_106711134
Overvallers proberen het zelfs met regelmaat.
9 van de 10x als jij de grens over weet te steken ben je weg, duurt meestal te lang voor ze buitenlandse politie hebben ingeschakeld waardoor jij kunt ontsnappen. Echter is dit verder niet populair omdat je vroeg of laat terug moet komen.(en Nederlandse politie toch soft is, ga goed hard rijden en ze volgen je toch niet meer vanwege veiligheid mede weg gebruikers. Verder als je al word gevolgd door NL politie op je vluchtweg faal je behoorlijk.) Verder hebben veel landen wel een uit leverings-verdrag met Nederland, dus je kunt vanuit dat soort landen ook niet het vliegtuig op naar een land waar Nederland geen uitleverings-verdrag mee heeft. Verder kost dat reizen of nieuw leven in het buitenland meer dan dat je misdaad oplevert. Maar inderdaad als jij met 10 miljoen weg kunt komen naar een land waar Nederland geen uitleverings-verdrag mee heeft en jij in dat land met 10 miljoen je rest van je leven goed kunt leven, is het overwegen waard, mocht het jou ideale toekomst beeld zijn.
pi_106711252
quote:
10s.gif Op donderdag 12 januari 2012 01:25 schreef practics het volgende:
Overvallers proberen het zelfs met regelmaat.
9 van de 10x als jij de grens over weet te steken ben je weg, duurt meestal te lang voor ze buitenlandse politie hebben ingeschakeld waardoor jij kunt ontsnappen. Echter is dit verder niet populair omdat je vroeg of laat terug moet komen.(en Nederlandse politie toch soft is, ga goed hard rijden en ze volgen je toch niet meer vanwege veiligheid mede weg gebruikers. Verder als je al word gevolgd door NL politie op je vluchtweg faal je behoorlijk.) Verder hebben veel landen wel een uit leverings-verdrag met Nederland, dus je kunt vanuit dat soort landen ook niet het vliegtuig op naar een land waar Nederland geen uitleverings-verdrag mee heeft. Verder kost dat reizen of nieuw leven in het buitenland meer dan dat je misdaad oplevert. Maar inderdaad als jij met 10 miljoen weg kunt komen naar een land waar Nederland geen uitleverings-verdrag mee heeft en jij in dat land met 10 miljoen je rest van je leven goed kunt leven, is het overwegen waard, mocht het jou ideale toekomst beeld zijn.
waarom zou je niet na een week of twee terug kunnen komen nederland, tenzij ze politie achter je identiteit is gekomen natuurlijk. maar er van uitgaande dat ze niet weten wie je bent. auto dumpen, 2 weken hotel, en hoppa terug naar nederland. zou wel mogelijk kunnen zijn. om dat te bereiken heb je helemaal geen miljoenen slag voor nodig, boven de 50K kan makkelijk op deze manier.
Just when I thought I was out... they pull me back in.
pi_106711277
Je kunt het ook anders gaan doen. Je steelt 10 miljoen en je bent bekend.
Maar die 10 miljoen is goed verstopt. alleen u weet waar het is en geld is niet traceerbaar.

Voordat je opgepakt wordt, zet je dood in scene.
hoppa veel plezier verder..

met half miljoen kan je eigen nieuwe ID kopen, mits je een betrouwbare persoon vindt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_106711405
als je een slag van 10 mil slaat lijkt het me handig om die nieuwe ID al in handen te hebben, voordat je er aan begint.
Just when I thought I was out... they pull me back in.
pi_106711446
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2012 01:11 schreef johnson555 het volgende:
ff een vraagje:P (het is toch zo stil hier)

Stel bv ik pleeg een overval en vlucht naar het buitenland.
Mijn auto kan ongeveer 2000 km op 1 tank(aangepast laten we zeggen).
Ik ben dus aan het vluchten en rij helemaal tot de laatste Schengenland naar Hongarije tot de grens met Roemenie. Zou ik tot die tijd gestopt kunnen worden?:p Heeft de NLse politie autoriteit in Duitsland en verder?
Wel grappig eigenlijk want ik zie overvallers nooit proberen terwijl het een slimme(?) plan liijkt

wat zou volgens jullie de perfecte vluchtroute zijn?
Waarom zou je in de eerste plaats een overval willen plegen om vervolgens heel je sociale leven op te geven en in een of ander apenland te gaan wonen?
pi_106711578
Vluchtplan is gewoon overrated klaar.
Besteed meer zorg aan een goede overval, als je het maar goed genoeg voorbereid heb je de rest niet nodig. Maar nogmaals 9 van de 10x is het totaal niet interessant als je kijkt naar wat het oplevert. Wil jij voor 50k zoveel tijd er insteken, plus dat je eigenlijk nooit meer 100% veilig/opjegemak rond kunt lopen?

Bedoel 50k is boel geld, maar je koopt er nog geen huis van. Je doet er vrij weinig mee.
Al zou je het netjes zonder dat het opvalt 200 euro per maand ervan opmaken hou je dan 20 jaar vol tot het op is. Maar kom op wat is 200 euro het waard? Je gezin ? Je familie ? Kans dat je tijdelijk je vrijheid kwijt raakt? En er morgen een auto van kopen gaat je ook niet echt lukken. Moet je eerst die 50k witwassen, wat zou je overhouden?

200 euro is ook makkelijk met bijvoorbeeld internet handel te verdienen zonder al die extra risico's
pi_106711636
Ik heb in principe niet gedacht natuurlijk aan het verdere leven maar het kwam zomaar in me op, omdat de NLse politie heel vaak de achtervolging staakt of een domme idee opbrengt waarbij een dode in een file valt. En aangezien de grens dichtbij is.

Maar ook bv stel je word niet herkend( overval 4 man met maskers) en vlucht naar Hongarije en na 2 weken kom je terug. Lijkt mij niets aan de hand dan als je gewoon rustig het land binnenrijdt( kenteken vervalst uiteraard)
Zie!
pi_106711657
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2012 01:47 schreef johnson555 het volgende:
Ik heb in principe niet gedacht natuurlijk aan het verdere leven maar het kwam zomaar in me op, omdat de NLse politie heel vaak de achtervolging staakt of een domme idee opbrengt waarbij een dode in een file valt. En aangezien de grens dichtbij is.

Maar ook bv stel je word niet herkend( overval 4 man met maskers) en vlucht naar Hongarije en na 2 weken kom je terug. Lijkt mij niets aan de hand dan als je gewoon rustig het land binnenrijdt( kenteken vervalst uiteraard)
Als je toch niet herkend wordt, waarom zou je dan willen vluchten?
pi_106711718
quote:
17s.gif Op donderdag 12 januari 2012 01:45 schreef practics het volgende:
Vluchtplan is gewoon overrated klaar.
Besteed meer zorg aan een goede overval, als je het maar goed genoeg voorbereid heb je de rest niet nodig. Maar nogmaals 9 van de 10x is het totaal niet interessant als je kijkt naar wat het oplevert. Wil jij voor 50k zoveel tijd er insteken, plus dat je eigenlijk nooit meer 100% veilig/opjegemak rond kunt lopen?

Bedoel 50k is boel geld, maar je koopt er nog geen huis van. Je doet er vrij weinig mee.
Al zou je het netjes zonder dat het opvalt 200 euro per maand ervan opmaken hou je dan 20 jaar vol tot het op is. Maar kom op wat is 200 euro het waard? Je gezin ? Je familie ? Kans dat je tijdelijk je vrijheid kwijt raakt? En er morgen een auto van kopen gaat je ook niet echt lukken. Moet je eerst die 50k witwassen, wat zou je overhouden?

200 euro is ook makkelijk met bijvoorbeeld internet handel te verdienen zonder al die extra risico's
2 weken lang voor 50k ? wie verdient er nou 50k in 2 weken ? het verschilt natuurlijk per persoon zijn situatie. ik heb geen gezin of familie waar ik voor moet zorgen. die zorgen meer voor mij dan ik voor hun. en ja , kans van vrijheid kwijtraken, dat hoort erbij als je hieraan denkt.
Just when I thought I was out... they pull me back in.
pi_106711730
Kijk eens wat vaker opsporing verzocht bij 8van de 10 overvallen word er helemaal niet eens achtervolgt door de politie. Daarnaast zijn die motorscooter populair omdat politie je binnen een stad je daarmee toch niet kan volgen (omdat je wendbaarder en sneller bent) Als je daarnaast niet herkenbaar bent geweest, random/veel voorkomende algemene producten hebt gebruikt zoals kleding wapen ect ben je gewoon dusver veilig. Enigste is dan nog geen dna achter laten.
En voor je zelf een alibi opstellen, en zorgen dat niemand door heeft dat jij ineens over meer geld dan normaal beschikt. (dat laatste gaan veel de fout mee in)
pi_106711841
quote:
2 weken lang voor 50k ? wie verdient er nou 50k in 2 weken ? het verschilt natuurlijk per persoon zijn situatie. ik heb geen gezin of familie waar ik voor moet zorgen. die zorgen meer voor mij dan ik voor hun. en ja , kans van vrijheid kwijtraken, dat hoort erbij als je hieraan denkt.
Hahah, die snelle(wat betere) straat jongens die doen er nog langer over om zaken te regelen.
Hoe kom jij aan je vlucht spullen (auto's scooters) Opslag plaats van je spullen. Aankoop van je spullen. Je plan/voor verkenning.

Ga er maar rustig van uit dat als jij in detail een goede overval wilt plegen er minimaal goed een maand tijd in moet stoppen. Daarnaast komt je vluchtplan, wat overbodig is door een goede overval.

Maar grootste gevaar zit hem gewoon in de spullen die je gaat gebruiken, daar moet je goed onderzoek naar doen. Koop je spullen, onderzoek hoe de politie met die spullen jou zou kunnen traceren. (een redelijk unieke helm? Tape die maar in 10 winkels in Nederland word verkocht? Kleding wat redelijk uniek is?)
pi_106712043
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 01:48 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Als je toch niet herkend wordt, waarom zou je dan willen vluchten?
Ik bedoel tijdens het vluchten niet herkend dus dat je veilig terug kan komen en verder leven met 1 mil meer aan geld :)
Zie!
pi_106712062
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 02:10 schreef johnson555 het volgende:

[..]

Ik bedoel tijdens het vluchten niet herkend dus dat je veilig terug kan komen en verder leven met 1 mil meer aan geld :)
Tijdens het vluchten niet herkend worden, maar tijdens de overval zelf wel? Dan heeft terugkeren alsnog geen zin toch. Wat ik wel eventueel een optie zou vinden voor je is om gewoon 2 keer een grote slag te slaan en dan de rest van je leven in Thailand te gaan wonen.
pi_106762809
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 01:31 schreef Captain_Ghost het volgende:
Je kunt het ook anders gaan doen. Je steelt 10 miljoen en je bent bekend.
Maar die 10 miljoen is goed verstopt. alleen u weet waar het is en geld is niet traceerbaar.

Voordat je opgepakt wordt, zet je dood in scene.
hoppa veel plezier verder..

met half miljoen kan je eigen nieuwe ID kopen, mits je een betrouwbare persoon vindt.
Het klinkt allemaal erg makkelijk zo maar de realiteit is vaak dat het iets anders loopt in de praktijk. Uiteindelijk word je nog gepakt op je 70st en kan je alsnog boeten.
pi_106769880
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 02:11 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Tijdens het vluchten niet herkend worden, maar tijdens de overval zelf wel? Dan heeft terugkeren alsnog geen zin toch. Wat ik wel eventueel een optie zou vinden voor je is om gewoon 2 keer een grote slag te slaan en dan de rest van je leven in Thailand te gaan wonen.
Nee, meer dat je gwn tijdens het hele proces helemaal niet word herkend(maskers op, vervalste kenteken etc.) Daarna zou je op zich kunnen terugkomen zonder herkend te worden :O
Zie!
  vrijdag 13 januari 2012 @ 19:21:05 #18
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106772611
Het is maar wat je een slim plan lijkt. De meeste overvallers gaan er vanuit dat ze niet gepakt worden en kunnen dan prinsheerlijk in eigen land het geld uitgeven.

Nu moet je dus vluchten naar een ver, vreemd land waarvan je de taal niet spreekt, waar je geen huis hebt, geen familie en vrienden en wil je het ook nog eens doen met een vluchtauto die je ook nog eens aangepast hebt.

Boek dan een ticket en plan die overval een uur voor je vertrekt. Niemand die je identiteit in een uur vind.
Ook hoi !
pi_106775418
Kan maar het geld dan? als dievia de douane gaat, komen ze er no time achter dat je ff 5 mil in je baggage heb :D
Zie!
  vrijdag 13 januari 2012 @ 20:41:31 #20
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106776136
Alsof je 5 miljoen buit maakt bij een overval...
Ook hoi !
pi_107257541
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 01:39 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Waarom zou je in de eerste plaats een overval willen plegen om vervolgens heel je sociale leven op te geven en in een of ander apenland te gaan wonen?
Omdat sommigen,zoals de TS, de illusie hebben dat misdaad toch loont en zo makkelijk gaat omdat het sommigen lukt. Hij denkt dus ook de uitzondering op de regel te zijn bij wie het kan lukken.
pi_107595148
Kentekenplaten stelen en een snelle Audi jatten. Bij slecht weer heb je de meeste kans op slagen.
pi_107595160
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 20:41 schreef Inlognaam het volgende:
Alsof je 5 miljoen buit maakt bij een overval...
Brinks.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 14:52:02 #24
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_107595341
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 20:41 schreef Inlognaam het volgende:
Alsof je 5 miljoen buit maakt bij een overval...
Brinks zoals eerder genoemd of een paar geldwagens overvallen. Wat dacht je van een pinautomaat in een stad als Amsterdam op een groot plein? Ik denk dat daar met gemak een miljoen in gaat.
Zelfde voor de geldwagens, ik denk dat een aantal met gemak een paar miljoen per dag vervoeren.

Dit soort overvallen worden gedaan door professionele en zwaarbewapende criminelen. Jongens die in gestolen sportwagens rijden om weg te komen en explosieven en explosieve gassen gebruiken om bijvoorbeeld een geldautomaat te kraken.
Die mensen hoeven niet te vluchten naar een ver oord, die hebben een dekmantel, bedrijven die geld wit kunnen wassen en stromannetjes die de vuilste karweitjes voor ze opknappen (zoals het skimmen van apparatuur in winkels door zich in te laten sluiten.
From feudal serf to spender.
pi_107596131
Vantevoren een vlucht naar Zuid Amerika boeken vanaf Frankfurt of Brussel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')