quote:
Op woensdag 11 januari 2012 20:36 schreef Rebubbled het volgende:Ok.

Bedankt voor de adviezen over kraken en moorden. Dat ga ik zeker proberen.
Ik sta al ingeschreven bij Woningnet. Nu zo'n 4,5 jaar, maar het wil niet vorderen. Ik begrijp inderdaad dat er woningen verloot worden, maar waar op de website vind ik deze woningen?
Hmmm, is het misschien een misplaatst gebruik van het begrip lotingen?
Het vergeven van de woning gebeurt op woningnet door middel van inschrijving op betreffende woning, en degene die het eerst volgens de regels in aanmerking komt, krijgt de woning toegewezen.
Dit werd vroeger gedaan door middel van loting onder de gegadigden van een huurwoning, dus puur geluk.
Maar hierdoor word misplaatst de term loting gebruikt, waar men het procedureel toewijzen bedoelt.
Loting, dus aanspraak maken op een woning door puur geluk, word in democratisch Nederland niet meer acceptabel geacht. Ik vind het terecht, want als er meer woningen beschikbaar zouden zijn, zou iedereen binnen een redelijke termijn passende huisvesting kunnen krijgen.
Hier (zaanstad, of sinds kort "znstd") zijn vooral populaire huurwoningen meer dan 100 gegadigden die reageren, en seniorenwoning hooguit een stuk of 8 gegadigden.
Toch worden er nog steeds veel seniorenwoning bijgebouwd, want men verwacht een grote vraag.
Maar de huidige vraag die er nu ligt voor geen seniorenwoning, die vraag word alleen maar corpulenter, en nimmer beantwoord.
Je moet wel ontzettend goed zijn, wil je zoveel fouten kunnen maken :-S