abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106681810
Das niet zo moeilijk zou je zeggen? Nee, keus genoeg.

Alleen zie ik overal staan tot nu toe: vanaf 9 maanden en/of vanaf 11kg tot zwaarder.
Mijn dochtertje is iets ouder dan 6 maanden en nog geen 8 kilo.

Iemand tips? Ik zoek ondertussen zelf ook even verder.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:51:48 #2
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_106681887
Kan ze al zelfstandig gaan zitten en blijven zitten? Dat is namelijk een criterium voor veilig vervoer in een fietsstoeltje. ;)
A grand adventure has begun.
pi_106681940
Hmm, ze gaat niet zelf zitten, maar ze blijft rustig (en het liefst) zo een kwartier of meer zitten sinds een week of wat.

Wist niet dat ze zelfstandig overeind moesten komen?
pi_106682020
Hieronder een aanbeveling van Ouders Online

quote:
Fietsstoeltjes, algemeen

Wanneer te gebruiken:
als het kind zelfstandig rechtop kan zitten (na 6 à 12 maanden).

Koop- en montage-advies:
monteer het stoeltje volgens de gebruiksaanwijzing.

Wel doen:
zet het kind altijd vast met de veiligheidsgordels;
gebruik desgewenst een fietshelm, om ernstig hoofdletsel te voorkomen.

Niet doen:
maak in het begin geen lange tochten. Dat wil zeggen: niet langer dan de tijd die het kind los op de grond kan zitten;
zet de fiets niet neer met het kind nog in het stoeltje.
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:55:20 #5
265732 Keshet
pi_106682038
Yup. Als ze dat niet kan zit ze als een zoutzakje in een fietsstoeltje en dat is gewoon niet veilig.

Sorry!

EDIT: Ik zocht natuurlijk een bron, maar die kan ik even niet vinden. :')

Mijn dochter was nog lang geen 9 kilo toen ik haar meenam op de fiets. Wij hebben een Qibbel fietsstoeltje, maar in principe is elk stoeltje dat in Nederland te koop is geschikt.

Verplaats je vraag anders even naar Fietsen met kinderen.
pi_106682059
Ah dus in dit geval zou ze al korte ritjes mogen maken :)
Nu dus nog een fietsstoel die geschikt is..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 januari 2012 @ 14:57:33 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106682137
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:51 schreef Keshet het volgende:
Kan ze al zelfstandig gaan zitten en blijven zitten? Dat is namelijk een criterium voor veilig vervoer in een fietsstoeltje. ;)
Bij zowel Jan als Geert mochten ze van de fysiotherapeut de tijd die ze zelf konden blijven zitten, mee in een zitje voorop. Het uit zichzelf gaan zitten was niet expliciet nodig, als ze maar konden blijven zitten zonder steun,
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106682139
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:55 schreef Keshet het volgende:
Yup. Als ze dat niet kan zit ze als een zoutzakje in een fietsstoeltje en dat is gewoon niet veilig.

Sorry!
Maar dan zou ze ook als een zoutzakje in de kinderstoel moeten zitten en in de wandelwagen en dat is niet het geval, in tegendeel. Ze zit ook goed rechtop en kan zonder om te vallen om haar heen kijken etc. Dus wat betreft het zitten zie ik geen probleem, dat doet ze gewoon heel goed.
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:01:46 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106682317
Hou je ook even rekening met de krachten die haar nekje te verwerken krijgt tijdens het fietsen, het hobbelt allemaal nogal en het hoofdje is nog relatief zwaar, dus het nekje moet wel heel sterk zijn om dat met 6 maanden aan te kunnen.

Ik zou het er nog niet op wagen en gewoon nog even wachten, in het voorjaar is het sowieso een stuk prettiger fietsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106682333
Dan de vraag,
wil je een fietsstoeltje die je zo aan je stuur kan hangen,
of wil je een montage blok aan je frame om daar het stoeltje in te hangen
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:08:32 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106682633
Hebben zie die aan je stuur hang fietsstoeltjes überhaupt nog?
Dat gaat m sowieso niet worden met zo'n kleintje.

Maar ik stel voor dat TS vrolijk een fietsstoeltje gaat kopen, en dan eens met een doosje met glaswerk in dat fietstoeltje gaat fietsen voor hij zijn dochter erinzet, dan wordt pas duidelijk hoe enorm dat nog stuitert in zo'n stoeltje.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:11:05 #12
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_106682750
Mijn dochter kon met 6 maanden ook al stevig zelf zitten, maar op fietstochtjes zette ik haar wel in de fietskar. In ons bobike fietsstoeltje zat ze voor mijn gevoel nog niet zo goed
pi_106682842
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:01 schreef Leandra het volgende:
Hou je ook even rekening met de krachten die haar nekje te verwerken krijgt tijdens het fietsen, het hobbelt allemaal nogal en het hoofdje is nog relatief zwaar, dus het nekje moet wel heel sterk zijn om dat met 6 maanden aan te kunnen.

Dat is een goede tip, absoluut. En 6 maanden is nog vrij jong, maar ze is wat dat betreft al vlug met zitten ook al. Om ons heen nog wat kleintje in die leeftijd, geen van allen die al zelfstandig kan zitten spelen. Het is moeilijk vergelijken voor ons verder, maar ze is vanaf het begin al snel sterker geworden in haar spieren. Haar hoofd kon ze met drie maanden op haar buik liggen al goed en lang omhoog houden. En haar benen wil ze al 2 maanden erg graag gebruiken.

Misschien dat we nog een maandje wachten, maar langer lijkt me echt niet nodig, als ik zie hoe ze nu zit.

Maar dan moet ik wel een fatsoenlijke fietsstoel hebben :)
pi_106682958
Wij hadden de kids ook met 7 maand mee op de fiets. Echt kleine stukje, even naar de winkel enzo.
We hadden gewoon een bobike zitje.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:16:08 #15
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_106683012
Ga langs een fietsenzaak en kijk in welk stoeltje ze het beste zit. Bobike, GMG en Yepp zijn de bekendste merken
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:17:44 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106683093
Bobike, GMG, Qibbel.... qua kwaliteit ontlopen ze elkaar niet veel, het is maar net wat je mooier vindt of wel systeem je handiger vindt.

Wij hebben vorig jaar een GMG gekocht omdat die al wel een 5-puntsgordel had terwijl de Bobike dat nog niet had, maar inmiddels heeft Bobike ook een model met een 5-puntsgordel.

Yepp is een model van GMG ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:24:15 #17
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_106683365
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:17 schreef Leandra het volgende:
Yepp is een model van GMG ;)
Dat wist ik niet! Moet ik ook zeggen dat wij zo'n 2,5 jaar geleden van mijn ouders een Bobike stoeltje hebben gekregen en er dus ook verder niet naar hebben gekeken
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:35:11 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106683836
Soneal was nogal klein voor z'n leeftijd en ik vond die Yepp behalve om de 5-puntsgordel ook net wat prettiger aanvoelen, wat zachter en dus geen kussentjes nodig, en gaten in het stoeltje zodat er geen water in blijft staan.

En hij kan standaard op slot, vroeger (20 jaar geleden) had ik een apart slotje aan het bobike voorzitje, bij die Yepp is dat standaard onderdeel van het geheel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106684308
Eens naar die Yepp kijken :)
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:46:06 #20
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_106684313
Voor Eline had ik idd ook liever de Yepp willen hebben vanwege haar lengte en leeftijd, maar Bram was een grote stevige baby (en ging pas laat zitten). Dus de Bobike was er al, maar ook een fietskar aanwezig hier en daar hebben we mooi een poosje gebruik van kunnen maken. Nu gaat ze wel in de Bobike mee op de fiets en ze vindt het heerlijk

Slotje zit er idd niet standaard bij, maar wel een borgpen en door dat gaatje past ook mooi een slotje
pi_106684335
Ik mag straks een nieuwe fiets uitzoeken en dan wil ik ook graag de Yepp. Vind hem er veel fijner uitzien dan de Bobike.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:47:30 #22
265732 Keshet
pi_106684360
De Qibbel is ook echt heel fijn!
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:01:08 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106684822
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:46 schreef Sugarsnap het volgende:
Slotje zit er idd niet standaard bij, maar wel een borgpen en door dat gaatje past ook mooi een slotje
Ja, zo'n mini-slotje past er idd prima door, maar eigenlijk vind ik het een beetje triest dat het nu nog op precies dezelfde manier moet als 20 jaar geleden, en dat ze daar niet wat anders voor verzonnen hebben, want iemand (een kleuter ofzo) zal die borgpen er maar uithalen en je hebt het niet door als je gaat fietsen....
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:03:37 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106684931
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:45 schreef mcintosh het volgende:
Eens naar die Yepp kijken :)
Maar ik meende het serieus, zeker als je met zo'n kleintje wilt gaan fietsen; zet een doosje met glaswerk in het fietsstoeltje en doe dan eens een rondje in de buurt, zodat je werkelijk een idee hebt wat dat kleine lijfje te verduren heeft als het in dat stoeltje zit, want het gaat allemaal een stuk sneller dan in een wandelwagen hè, en die veert meestal ook nog vrij aardig.
Ik weet niet hoe goed de wegen en fietspaden bij jou zijn, maar hier is het soms dieptriest.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:07:10 #25
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106685074
Ik lees even mee, wij moeten er ook nog eentje hebben voor in het voorjaar.

Ik ga voorlopig nog lang niet fietsen met Lientje, het is veels te koud en ik vind het nog veel te link.
Ik ken namelijk verhalen van kleine kindjes, tussen de 6-9 maanden die ook mee gingen op de fiets, in slaap vielen en nooit meer wakker werden... ;( Dit van iemand die bij een fietsenmakerij werkt.
Daar schuilt dus het risico, het is vooral de nek die het hobbelen niet goed aan kan.

Vroeger ging men ook pas met 8/9 maanden op zijn vroegst fietsen, maar tegenwoordig lijkt alles eerder en sneller te moeten.

Ik vind die Qibbel zitjes ook wel heel erg mooi.
Het leuke vind ik dan weer dat er een kleurtje aan te geven is, dmv bekleding. :)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')