Ai spiek ienglies ferrie kuutquote:Op woensdag 24 juli 2013 14:16 schreef motorbloempje het volgende:
Meer oefenen dus met spreken. Maargoed, veel Nederlanders vinden dat ze zulke goede sprekers zijn terwijl de werkelijkheid daar niet geheel mee strookt.
Moest het per se 'Engels' Engels zijn of mocht het ook 'Amerikaans' Engels zijn? Voor zo ver beide bestaan.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:34 schreef BGTes het volgende:
[..]
Ai spiek ienglies ferrie kuut
Ik dacht voor mijn eerste jaar ook dat ik "vloeiend" sprak en iedereen gaf me altijd complimenten over mijn accent. Totdat ik leerde hoe het écht moestNu ik drie jaar later hoor hoe ik toen sprak..
Mijn ervaringen met docenten Engels zijn dat je eigenlijk RP moet lullen en dat GA ook net zo goed is. Andere accenten zullen ze niet kunnen bekoren en dan ook steevast afrekenen met een onvoldoende. O wee wanneer je een moedertaalklank erin hebt zitten. Behalve natuurlijk als je een exchange bent uit Rusland, Oost-Europa, of een ander ver oord, dan mag je niet alleen klanken totaal uitspreken, er wordt zelfs niet meer gelet op klemtonen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Moest het per se 'Engels' Engels zijn of mocht het ook 'Amerikaans' Engels zijn? Voor zo ver beide bestaan.
Perfect een vreemde taal spreken is natuurlijk vrijwel onmogelijk als je niet ondergedompeld bent in die taal voor een lange periode. Het zegt toch niets? Zolang je maar juist de klemtonen legt, de klanken voldoende juist uitspreekt zo dat ze gemakkelijk worden herkend door een Engelstalige (met uitzondering van wat details zoals een goede th-klank). Binnen de Engelstalige landen verschillen de accenten ook sterk.
De RU heeft twee stromingen, Brits Engels en Amerikaans Engels. Dan volg je dus gewoon het algemene accent van jouw stroming. En ja, perfect Engels, voor zover dat bestaat, zal je nooit spreken, en dat wordt ook niet van je verwacht. Echter kun je niet komen aanzetten met een post-vocalic r, afgehakte vowels of de verkeerde th-klank.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Moest het per se 'Engels' Engels zijn of mocht het ook 'Amerikaans' Engels zijn? Voor zo ver beide bestaan.
Perfect een vreemde taal spreken is natuurlijk vrijwel onmogelijk als je niet ondergedompeld bent in die taal voor een lange periode. Het zegt toch niets? Zolang je maar juist de klemtonen legt, de klanken voldoende juist uitspreekt zo dat ze gemakkelijk worden herkend door een Engelstalige (met uitzondering van wat details zoals een goede th-klank). Binnen de Engelstalige landen verschillen de accenten ook sterk.
RU?quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:50 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, al wilde je bij ons met een Iers accent spreken, dat mocht ook, al moest je dan wel consequent zijn, uiteraard.
Verstaanbaarheid en fluency zijn inderdaad de zaken waar de uni's op zouden moeten letten, en accenten niet zozeer. Vind het bijvoorbeeld dikke onzin dat ik ooit 11/2 punt afgerekend ben omdat ik een strut vowel niet goed zou hebben gebruiktquote:Op donderdag 25 juli 2013 11:42 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik heb nu net mijn eerste semester English & American Studies afgerond aan de Universiteit Innsbruck, en hoewel er wel veel aandacht wordt geschonken aan fluency wordt er totaal geen aandacht besteed accent: de meeste studenten, maakt niet uit welk semester spreken met een gigantisch Duits accent en dat geldt eigenlijk ook voor de meeste professoren.
Hoe ze 'lawyer' uitspreektquote:
TP'ing heet dat toch?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:18 schreef motorbloempje het volgende:
"What is it called when you throw toilet paper over a house?"
- ehm.. vandalism?
Ik moest zo hard lachen![]()
Bedoel je de theorie of de praktijk?quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:42 schreef Donnis het volgende:
Hoe kan je het beste phonetics oefenen? Enige vak waar ik nogal moeite heb.
Theorie. Weet je misschien een handige manier om dat te oefenen?quote:Op dinsdag 24 september 2013 12:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Bedoel je de theorie of de praktijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |