abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Boks-Chick dinsdag 10 januari 2012 @ 21:59:13 #1
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_106661647
120108_134533_nederwietheader.jpg

Maandag 16 januari om 20.00u. zal de auteur van Het Grote Nederwietboek, Nick Kivits, op FOK! aanwezig zijn om al jouw vragen over zijn boek én wiet te beantwoorden! Zorg dat je er bij bent en discussieer mee over zijn motieven om het boek te schrijven en wat hij er mee wil(de) bereiken! Nick Kivits kiest uit alle deelnemende FOK!users de vijf leukste, meest creatieve en / of interessantste discussiepartners (ja jullie FOK!users dus) die dan een exemplaar van zijn boek thuisgestuurd krijgen!

In zijn boek gaat schrijver Kivits uitgebreid in op Neerlands enige echte wietcultuur. Kivits vertelt over de geschiedenis, het gebruik en het telen van wiet en hasj in Nederland. Ook vertelt hij uitgebreid over de invloed die wiet en hasj (wel al dan niet) hebben op onze geest en gemoedstoestand. Daarbij geeft hij uitgebreid antwoord op vragen als: Is 'Cannabis sativa 'Hollandica' oftewel Nederwiet nou wel of niet verslavend? En op welke manier gebruik je wiet of hasj nou eigenlijk goed? Hoe teel je het en welke soorten zijn er nou eigenlijk?

Enkele wist u datjes uit Kivits boek:

• Cannabisplanten meer dan 400 actieve stoffen bevatten?
• De plant o.a. wordt gebruikt in veevoer, bier, schoonheidsproducten en huishoudolie?
• Er in de VS procentueel meer mensen een stickie rookten dan in Nederland, terwijl men daar juist denkt dat het andersom is?
• In Nederland het kopen van één stickie technisch gezien nog altijd illegaal is?
• Dat je tijdens het kweken de vrouwelijke planten moet 'redden' van de mannetjes?
• Cannabis steeds vaker medicinaal (o.a. bij kanker en Gilles de la Tourette) wordt gebruikt?
• Zaden van de cannabisplant vrij verkocht mag worden?
• Er ook in België een gedoogbeleid is?
• Nederland een 'wietpartij' kende, die een gooi probeerde te doen naar Kamerzetels?
• Er op International Pot Day (20 april) wereldwijd pro-cannabisdemonstraties zijn?
• De kwaliteit van hasj en wiet door de jaren steeds beter zijn geworden?

Auteur Nick Kivits (1984) is onderzoeksjournalist. Hij schrijft o.a. voor Kijk.Vorig jaar verscheen zijn succesvolle misdaaddossier 'De Heineken ontvoering'. Hierover schreef NBD Biblion: ‘vlotgeschreven, goed gedocumenteerd en zeer gedetailleerd.’ En inmiddels ligt het spraakmakende boek 'Het Grote Nederwietboek' met als subtitel 'alles wat je wilt weten over hasj en wiet' in de winkel.

Je kan, als je wil, hier alvast je vragen plaatsen. Maandag zullen we, zeker als je er niet bij kan zijn, ons best doen om je vragen aan bod te laten komen *O*.

[ Bericht 4% gewijzigd door BrandX op 10-01-2012 23:54:28 ]
lolwut
  Boks-Chick dinsdag 10 januari 2012 @ 22:06:26 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_106661989
Om even in de sfeer te komen 8-) :7 8-)
lolwut
  Boks-Chick dinsdag 10 januari 2012 @ 23:54:58 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_106666910
Je kan, als je wil, hier alvast je vragen plaatsen. Maandag zullen we, zeker als je er niet bij kan zijn, ons best doen om je vragen aan bod te laten komen *O*.
lolwut
  woensdag 11 januari 2012 @ 09:14:54 #4
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_106672205
De vraag die ik nu stel mag beantwoord worden door een forumgebruiker of dhr. Kivits zelf:
Waar haal ik dit boek? En daarmee bedoel ik: Ligt het al in de winkels?
Ik wil hem namelijk in Groningen kopen, maar ik vind hem alleen op webshops zoals bv. De Slegte.
pi_106676946
Goedemiddag Hr Kivits, mijn vraag aan u:

Kunt u mij meer vertellen over de interactie tussen terpenen in wiet en het soort "high" een bepaalde wiet soort teweeg brengt?

Ik ben bijvoorbeeld bekend met de interactie tussen wiet en (rijpe) mango, ik ben echter benieuwd of dit ook opgaat voor ander voedsel. Ik ben ook benieuwd of dit nou een placebo effect is of niet.

Alvast bedankt,

Heel veel succes en mega verkoop aantallen gewenst!
pi_106679748
Doe Maar _O_ :D O+
pi_106686606
Gaat ie in het boek niet in op de hypocrisie rondom het gedoogbeleid en alcohol? De een heeft namelijk over 70.000 verkooppunten in NL en zorgt voor duizenden verslaafden, en is alsnog legaal, terwijl er nog nooit iemand aan wietgebruik is overleden maar het nog steeds in de illegaliteit zweeft.
pi_106688981
Oeps edit
  Boks-Chick woensdag 11 januari 2012 @ 19:15:36 #9
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_106694843
Gaaf. Daar ben ik bij.
  donderdag 12 januari 2012 @ 01:55:25 #11
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_106711797
Dat wil ik kom maar met hem naar Enschede.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 12 januari 2012 @ 03:48:49 #12
268260 Dr.Mikey
pi_106712705
ik wil hem stoned interviewen
R.I.P DTS.
pi_106716096
Als hij in Enschede komt, dan kom ik ook!
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:51:52 #14
268260 Dr.Mikey
pi_106725344
Op fok! aanwezig ik weet na 7 jaar niet eens waar fok! ligt.
In Zwolle ? Dordrecht ? de Fokradio ! ?
geen idee maar ik wil wel met de man blowen.
R.I.P DTS.
  donderdag 12 januari 2012 @ 16:14:12 #15
111528 Viajero
Who dares wins
pi_106726159
Ja, ik heb een vraag. Waarom wordt het gedoogbeleid in Nederland langzaam maar zeker afgebroken, terwijl men in andere landen en regios steeds meer gaat gedogen?

En die afbraak is al langer bezig, midden jaren 90 werd bijvoorbeeld onder Franse druk de leeftijd verhoogd van 16 naar 18, en de hoeveelheid verlaagd van 30 gram naar 5 gram.

Terwijl ik in California inmiddels ruim honderd gram mag hebben. (van de staat, niet van de federale regering - Obama: no, you can't).
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_106730632
quote:
• Er in de VS procentueel meer mensen een stickie rookten dan in Nederland, terwijl men daar juist denkt dat het andersom is?
Dus nu zijn er in NL weer procentueel meer blowers?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 januari 2012 @ 17:21:40 #17
163650 Greys
pi_106876212
Vanavond het gesprek! ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 16 januari 2012 @ 17:25:18 #18
364970 NickKivits
Auteur Het Grote Nederwietboek
pi_106876349
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 09:14 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
De vraag die ik nu stel mag beantwoord worden door een forumgebruiker of dhr. Kivits zelf:
Waar haal ik dit boek? En daarmee bedoel ik: Ligt het al in de winkels?
Ik wil hem namelijk in Groningen kopen, maar ik vind hem alleen op webshops zoals bv. De Slegte.
Het boek ligt helaas maar beperkt in de winkel, maar is gelukkig via internet overal te bestellen. Waarom het zo beperkt in de winkel ligt, komt doordat boekhandels heel erg voorzichtig zijn met onderwerpen zoals cannabis. Daar werd ik al voor gewaarschuwd door andere mensen die boeken over het onderwerp schreven. Ook de auteurs van het (hele fijne) boek Polderwiet ervaarden dat.
Freelance journalist en auteur. Meer informatie: www.nick-kivits.nl
  maandag 16 januari 2012 @ 17:37:00 #19
364970 NickKivits
pi_106876823
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:16 schreef K.A.Bouter het volgende:
Goedemiddag Hr Kivits, mijn vraag aan u:

Kunt u mij meer vertellen over de interactie tussen terpenen in wiet en het soort "high" een bepaalde wiet soort teweeg brengt?

Ik ben bijvoorbeeld bekend met de interactie tussen wiet en (rijpe) mango, ik ben echter benieuwd of dit ook opgaat voor ander voedsel. Ik ben ook benieuwd of dit nou een placebo effect is of niet.

Alvast bedankt,

Heel veel succes en mega verkoop aantallen gewenst!
Wat je zegt over mango's klopt. Mango's bevatten myrceen. En deze stof heeft invloed op je high, volgens kenners. Andere fruitsoorten met een hoge concentratie myrceen heeft ook invloed op je high. Denk daarbij aan citroengras. Maar mango werkt het beste. Volgens de laatste tests (en eigen ervaring) gaat het hier niet om een placebo-effect.
  maandag 16 januari 2012 @ 17:39:22 #20
364970 NickKivits
pi_106876911
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:43 schreef havanagila het volgende:
Gaat ie in het boek niet in op de hypocrisie rondom het gedoogbeleid en alcohol? De een heeft namelijk over 70.000 verkooppunten in NL en zorgt voor duizenden verslaafden, en is alsnog legaal, terwijl er nog nooit iemand aan wietgebruik is overleden maar het nog steeds in de illegaliteit zweeft.
Ik vel in mijn boek geen oordeel. Dat is aan de lezer. Ik geef alleen de feiten, zodat de discussie op gang komt. Maar ik ga zeker in op het gedoogbeleid. Als je het mij persoonlijk vraagt zeg ik dat ik denk dat de invloed van alcohol vele malen erger is dan die van cannabis en dat vooral komt door de vrije verkrijgbaarheid van het spul. Maar voor allebei geldt dat wanneer je er onverantwoordelijk mee omgaat, dat het mis kan gaan.

Voor de rest: op jullie vragen ga ik straks om 20.00 uur in!
  maandag 16 januari 2012 @ 18:36:20 #21
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_106878944
Cannabis heeft diverse toepassingen zoals bijvoorbeeld genotsmiddel, medicijn en grondstof voor vezels. Helaas is er in de meeste landen wettelijk voor alle toepassingen nog geen officiele legale status vastgelegd.

Kun je iets meer vertellen over de status en initiatieven van diverse lobbygroeperingen, die via de Nederlandse en Europese politiek dit onderwerp ter discussie stellen?
The best firms advertise the least...
  maandag 16 januari 2012 @ 19:15:34 #22
268260 Dr.Mikey
pi_106880578
tvp
R.I.P DTS.
pi_106880932
Gefeliciteerd met je boek.

Ik lees de laatste tijd veel over het gebruik van rauwe wiet. Een video op youtube over dit onderwerp is helaas verwijderd. Er zijn volgens de feiten boven genoemd meer dan 400 werkzame stoffen in cannabis te vinden. Ik vroeg af welke methodes van gebruik ervoor zorgen dat je de meeste actieve stoffen binnenkrijgt en werken op je systeem. Dus het verschil in opname van actieve stoffen tussen roken, vaporizen, spacecake en rauwe consumptie.
pi_106882563
Toch de video gevonden, misschien interessant als toevoeging.

Moderator maandag 16 januari 2012 @ 19:59:03 #25
42184 crew  DaMart
pi_106882904
Goedenavond Nick, van harte welkom op FOK!. Je hebt ons eerder op de avond al een voorproefje gegeven van het interview dat nu dan echt begint. Veel succes met het beantwoorden van de vragen, en we zijn allemaal natuurlijk heel nieuwsgierig naar je antwoorden :).
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')