abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106686143
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:57 schreef classpc het volgende:
Klinkt niet als een handige bedrijfsconstructie. Als je je met een villapark wilt bezighouden dan zet je daar toch weer een andere bv voor op?
Dat is wel gebeurd, maar de verschillende bv's hebben onderling weer liggen rotzooien met garantiestellingen enzo. Dan gaat alsnog alles op de fles.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_106686669
quote:
Eigenaar Hessings Autobedrijven:
’Ik ben bewust kapot gemaakt’

UTRECHT, woensdag

Het faillissement van Hessings Autobedrijven in Utrecht, die onder meer importeur is van luxe automerken als Bentley, Bugatti, Rolls-Royce en Lamborghini, is bij eigenaar Frits Hessing keihard aangekomen. Volgens hem zou de steenrijke Toyota-importeur Evert Louwman hem bewust kapot hebben gemaakt. „Hij wilde gewoon mijn bedrijf inpikken ondanks alle afspraken die we eerder hebben gemaakt. Iets anders kan ik er niet van maken.”

Het personeel in de opvallende showroom, die onderdeel is van de glazen geluidswal langs de A2, kreeg gistermorgen te horen dat zij onmiddellijk het gebouw moesten verlaten.

Ondernemer Frits Hessing zit sinds gistermiddag zwaar aangeslagen thuis. „Die Louwman heeft gewoon één doel voor ogen gehad en dat is mijn tent overnemen.”

„Vorig jaar augustus heb ik met Louwman diverse gesprekken gevoerd over hoe we zouden gaan samenwerken, ook met onroerend goed. Ik ben al jaren bezig met het ontwikkelen van een bouwproject op het terrein waar we vroeger in De Bilt zaten. Daar zou een project van ruim honderd luxe woningen worden gerealiseerd, ’Bloeyendael’.” De firma Louwman wil niet ingaan op de beschuldigingen van Hessing.
bron
  donderdag 12 januari 2012 @ 13:29:36 #54
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_106720767
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:36 schreef Biogarde het volgende:
Pand staat hier op 3 keer spugen. Ben er laatst even binnen geweest en kreeg weer spontane erecties. Dat was een goed ding.
Pure onzin, zonder afspraak kom je daar niet binnen :)
Op elke fokker past een bril.
pi_106720819
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:29 schreef Catch_me het volgende:

[..]

Pure onzin, zonder afspraak kom je daar niet binnen :)
Dat zeggen ze kennelijk tegen mensen die overduidelijk nooit zo'n auto zullen kopen. :')
pi_106724355
Miljonair is Rolls-Royce én ruim drie ton kwijt

Vastgoedmagnaat Arie van Erkel (62) uit Nieuwegein is ongewild meegesleurd in het faillissement van de luxe auto-importeur Hessing. Een Rolls-Royce Ghost van 350.000 euro, die hij bij Hessing bestelde, wordt niet afgeleverd. Het geld dat Van Erkel al had overgemaakt, lijkt in de failliete boedel te verdwijnen, zo is vandaag te lezen in het AD.

En dat terwijl Van Erkel de dure auto eigenlijk niet eens wilde hebben. Hij vond de wagen bij nader inzien toch niet zo mooi en wilde de koop ongedaan maken. Frits Hessing sleepte de miljonair echter voor de rechter en die gaf de auto-importeur gelijk: de auto was nu eenmaal besteld.

Van Erkel nam zijn verlies en legde 2,5 ton op tafel als aanbetaling en een dwangsom. En de rekening van de advocaat kwam daar nog bovenop. 'In totaal heeft deze kwestie me meer dan drie ton gekost,' zegt Van Erkel. En het ergste: de Rolls staat nog altijd niet voor de deur dus rijplezier heeft hij ook niet. _O-
De vastgoedmiljonair heeft het even gehad met heel dure auto's, zegt hij en hij rijdt voorlopig in een Audi A8 rond

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)drie-ton-kwijt.dhtml

Fritsie heeft er weer een vriend voor het leven bij :+
  donderdag 12 januari 2012 @ 16:01:48 #57
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_106725702
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:29 schreef Catch_me het volgende:

[..]

Pure onzin, zonder afspraak kom je daar niet binnen :)
Ik ben er 2x binnen geweest. Ik heb daar trouwens geen auto gekocht, nooit ambities gehad om een auto te kopen en nooit een afspraak gemaakt. Hmm, het is gewoon een showroom hoor.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_106725869
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
Miljonair is Rolls-Royce én ruim drie ton kwijt

Vastgoedmagnaat Arie van Erkel (62) uit Nieuwegein is ongewild meegesleurd in het faillissement van de luxe auto-importeur Hessing. Een Rolls-Royce Ghost van 350.000 euro, die hij bij Hessing bestelde, wordt niet afgeleverd. Het geld dat Van Erkel al had overgemaakt, lijkt in de failliete boedel te verdwijnen, zo is vandaag te lezen in het AD.

En dat terwijl Van Erkel de dure auto eigenlijk niet eens wilde hebben. Hij vond de wagen bij nader inzien toch niet zo mooi en wilde de koop ongedaan maken. Frits Hessing sleepte de miljonair echter voor de rechter en die gaf de auto-importeur gelijk: de auto was nu eenmaal besteld.

Van Erkel nam zijn verlies en legde 2,5 ton op tafel als aanbetaling en een dwangsom. En de rekening van de advocaat kwam daar nog bovenop. 'In totaal heeft deze kwestie me meer dan drie ton gekost,' zegt Van Erkel. En het ergste: de Rolls staat nog altijd niet voor de deur dus rijplezier heeft hij ook niet. _O-
De vastgoedmiljonair heeft het even gehad met heel dure auto's, zegt hij en hij rijdt voorlopig in een Audi A8 rond

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)drie-ton-kwijt.dhtml

Fritsie heeft er weer een vriend voor het leven bij :+
Ik ben wel benieuwd waar Arie woont. Ik ken geen huizen in Nieuwegein waar je als vastgoedmagnaat wil wonen (anders dan huis de Geer).

Wel hard in het poepertje genomen door Fritsie. Tandjes. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Cracka-ass op 12-01-2012 16:11:22 ]
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:41:19 #59
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_106739859
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
Miljonair is Rolls-Royce én ruim drie ton kwijt

Vastgoedmagnaat Arie van Erkel (62) uit Nieuwegein is ongewild meegesleurd in het faillissement van de luxe auto-importeur Hessing. Een Rolls-Royce Ghost van 350.000 euro, die hij bij Hessing bestelde, wordt niet afgeleverd. Het geld dat Van Erkel al had overgemaakt, lijkt in de failliete boedel te verdwijnen, zo is vandaag te lezen in het AD.

En dat terwijl Van Erkel de dure auto eigenlijk niet eens wilde hebben. Hij vond de wagen bij nader inzien toch niet zo mooi en wilde de koop ongedaan maken. Frits Hessing sleepte de miljonair echter voor de rechter en die gaf de auto-importeur gelijk: de auto was nu eenmaal besteld.

Van Erkel nam zijn verlies en legde 2,5 ton op tafel als aanbetaling en een dwangsom. En de rekening van de advocaat kwam daar nog bovenop. 'In totaal heeft deze kwestie me meer dan drie ton gekost,' zegt Van Erkel. En het ergste: de Rolls staat nog altijd niet voor de deur dus rijplezier heeft hij ook niet. _O-
De vastgoedmiljonair heeft het even gehad met heel dure auto's, zegt hij en hij rijdt voorlopig in een Audi A8 rond

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)drie-ton-kwijt.dhtml

Fritsie heeft er weer een vriend voor het leven bij :+
Wat een hoop afgunst bij de reacties daar op AD
The more debt, the better
pi_106739966
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:41 schreef flyguy het volgende:

[..]

Wat een hoop afgunst bij de reacties daar op AD
Een van de reacties:
quote:
Sorry, maar dit is echt iets voor het niveau van Hart voor Nederland en niet voor het AD.
Lood om oud ijzer.
pi_106741995
quote:
11s.gif [b]Op donderdag 12 januari 2012 16:06 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/117526]Cracka-ass[quote]

Wel hard in het poepertje genomen door Fritsie. Tandjes. :')
:Y Die kan de rest van het jaar niet meer zitten :+
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 13 januari 2012 @ 13:15:58 #62
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_106758672
quote:
DE BILT - Het project Park Bloeyendael is niet failliet, maar de bouw van de afgeschermde villawijk in De Bilt gaat wel later van start. Dat laat bouwbedrijf Verwelius weten na het faillissement van autobedrijf Hessing.

Ondernemer Frits Hessing wil een villaproject ontwikkelen op de grond waar zijn bedrijf vroeger stond. Eerder deze week werd bekend dat het autobedrijf van Hessing aan de A2 bij Utrecht bankroet is gegaan. Ook een aantal andere bv's van Hessing legde het loodje.

FAILLISSEMENT
Vorige week heeft Hessing zelf uitstel van betaling aangevraagd bij de rechtbank. De bewindvoerder die toen werd aangesteld heeft vervolgens het faillissement aangevraagd.

Aangenomen wordt dat het villaproject een te zware last is geweest, waar het autobedrijf onder is bezweken. Hessing is al tijden in discussie met de financiers van Park Bloeyendael over een lening van 10 miljoen euro. Deze financiers hebben echter geen directe rol gespeeld in het faillissement.

VERTROUWEN
Park Bloeyendael moet gerealiseerd worden door bouwbedrijf Verwelius. Het bedrijf laat weten dat ze nog steeds vertrouwen hebben in het project. Wel verwacht Verwelius dat de prijzen flink zullen dalen en dat er wellicht minder grote appartementen zullen worden gebouwd.

Ook meldt Verwelius dat er nog onvoldoende huizen verkocht zijn, zodat de bouw voorlopig nog niet van start gaat. De verwachting is dat het project niet voor 2014 klaar zal zijn.

ELITE-EILAND
Het project Park Bloeyendael heet in de volksmond een "elite-eiland", omdat de wijk een zogenoemde gated community wordt. De villa's komen achter een hek en een gracht te liggen. Overigens heeft het project niets te maken met het nabijgelegen openbare park Park Bloeyendael aan de oostkant van Utrecht.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/414843
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_106760410
Het verhaal wordt steeds gekker.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 16:38:06 #64
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_106766033
Wat brengt de toekomst voor Frits Hessing? :D

Het faillissement van autodealer en -importeur Hessing houdt de gemoederen flink bezig. Crediteuren lijken te kunnen fluiten naar hun centen, klanten krijgen hun auto´s niet meer, werknemers zitten gefrustreerd thuis en Frits zelf, die is in onderhandeling met potentiele overnamekandidaten. Quote deed een belrondje om de stemming te peilen. 'Het is gewoon triest wat er met hem is gebeurd, al is het natuurlijk wel zijn eigen schuld.'


De tweede failliete Frits :+

Afgelopen week stortte het imperium van Frits Hessing met donderend geraas ineen. Hessings bedrijf, de 'vissenkom' langs de A2, was de officiële importeur van automerken Bentley, Bugatti, Lamborghini, Maserati en Rolls-Royce. De verkoop liep decennia lang uitermate goed, waardoor Quote Hessing op zijn hoogtijdagen hem een slordige ¤15 miljoen toedichtte. Dat is weliswaar tientallen miljoenen te weinig om de lijst der lijsten te halen, maar toch geen slecht resultaat voor een autoboer uit De Bilt.

In de afgelopen paar maanden werd echter duidelijk dat er van alles mis was bij Hessing. Bekend was al dat luxe auto's minder snel over de toonbank gaan in tijden van crisis. Maar Frits had zichzelf opgezadeld met een extra probleem: het prestigieuze project Park Bloeyendael. Deze omheinde villawijk moest, met huizen zo duur als ¤4 miljoen, de opgelopen schade in de autobranche goed zien te maken. Maar helaas, de vastgoedcrisis bevond zich inmiddels ook op een dieptepunt, met als gevolg dat er niet of nauwelijks interesse werd getoond in de gated community.

Vele media schreven dat Park Bloeyendael uiteindelijk Hessing de kop heeft gekost. Maar uit nadere bestudering van de cijfers blijkt dit incorrect. Hessing stond persoonlijk voor een kleine ¤8 miljoen in het rood door leningen bij SNS Bank en FGH bank. Uit zijn financiële administratie blijkt dat Hessing tussen 2006 en 2009 ¤17 miljoen in zijn autobedrijf heeft gepompt, enkel en alleen om de hut draaiende te houden. De lening van SNS Bank had een waarde van ¤28,5 miljoen, waarvan ruim - daar is 'ie weer - ¤17 miljoen is opgenomen. Dat geld was bedoeld voor Park Bloeyendael, maar is dus in de 'vissenkom' gestopt. :% :')

Dat verhaal erkent Bert Verwelius (Quote 500 nr. 155, ¤195 miljoen), de beoogde bouwer van de rijkenenclave, tegenover Quote. 'Er staat wel overal dat Bloeyendael Hessing de kop gekost heeft, maar dat is dus niet waar. Ik zou zeggen: rijd een keer langs het terrein. Er staat nog helemaal niks! [Quote reed op donderdagmiddag direct maar even langs het stuk grond en, inderdaad, er staat niks] Als er geld in is gestoken dan zie ik het niet. Tja, ik kan ook niet bepalen wat Frits Hessing met zijn geld doet.' De deconfiture van de autoverkoper betekent overigens zeker niet het einde van Park Bloeyendael. 'De status van het project blijft ongewijzigd. We gaan gewoon verder, al zullen er wellicht wat herontwikkelingen moeten worden doorgevoerd. Maar als u mij kan vertellen wanneer de eerste schop in de grond gaat dan kunt u heel veel geld verdienen!'

Het probleem zit hem dus bij de auto´s. De verkoop liep een tijdje minder, iets wat wellicht ook te maken heeft met een de lange lijst van ontevreden klanten. Bioscoopondernemer Joop Punt (Quote 500 nr. 254, ¤115 miljoen) had al geruime tijd een - op zijn zachtst gezegd - meningsverschil met Hessing. Hij was bijzonder ontevreden over het rijkarakter van zijn Bentley Mulsanne en had de auto eigenlijk teruggegeven. ‘Ik heb hem uiteindelijk toch maar weer opgehaald, want ik hoorde over de problemen van het bedrijf. Als die auto in de failliete boedel terecht was gekomen had ik wel een vordering gehad, maar dan krijg je misschien nog maar 10% van de waarde terug,’ vertelt hij daags na het faillissement. ‘Over de service van Hessing ben ik nog steeds boos, ik heb geen zin om zo slecht behandeld te worden. Het verbaasde me ook dat er vanuit Bentley ook niks aan gedaan werd, dat reageerde ook helemaal niet.’

Ook Quote 500-lid Wim Zegwaard (Quote 500 nr. 281, ¤105 miljoen) besloot in allerijl zijn Bugatti Veyron in de laatste week van 2011 op te pikken bij Hessing. De auto had nog geen kentekenplaten, waardoor het na een faillissement lastig zou worden om te bewijzen wie nou de eigenaar is. Dat probleem is, gelukkig voor Zegwaard, voorkomen. Minder goed liep het af met vastgoedmiljonair Arie van Erkel. Hij had ook al langer een geschil met Hessing aangaande een Rolls-Royce Ghost die hij eigenlijk niet wilde hebben. De rechtbank besloot dat er wel degelijk een koopovereenkomst was gesloten en dus werd Van Erkel ongewild een dikke drie ton lichter gemaakt. Maar met het faillissement is er van de levering ook geen sprake meer. Met de kans op een op een doorstart heeft hij wel weer 'een beetje hoop' dat hij wellicht nog iets van zijn geld terug ziet, al dan niet in de vorm van de auto.

Een doorstart is dan ook het enige sprankje hoop dat er nog aan de horizon gloort voor Hessing. Maar wat er precies gaat gebeuren met de importeurschappen is nog niet duidelijk. Mark Loojenga van BMW Nederland meldt dat nog niet bekend is of BMW nu Rolls-Royce gaat importeren. En Bentley meldde dat klanten en geïnteresseerden zich nu kunnen wenden tot de dealers in België, Luxemburg of Düsseldorf, maar dat er in Nederland momenteel geen officiële vertegenwoordiger is.

De grootste geïnteresseerde partij is de Stern Groep. Topman Henk van der Kwast bevestigt tegen Quote dat hij een complete doorstart wil maken met Hessing. 'Dat betekent in de huidige vorm op de huidige plaats, inclusief alle merken. Het bedrijf is als een vliegtuig dat nog aan het rollen is op de startbaan. Als het stil zou staan dan zou er sprake zijn van een herstart, maar dat is hier niet het geval.' Van der Kwast denkt dat hij een goede kans maakt om de overname te doen slagen. 'Wij hebben een rimpelloze oplossing die ook goed is voor de werkgelegenheid. We proberen daarbij ook wat te regelen voor alle gedupeerden die nu hun geld kwijt zijn. Maar ja, als er iemand komt met een plan voor een megadiscotheek, dan weet je nooit wat er kan gebeuren.' Op de vraag of hij ¤8 miljoen, de aanschafwaarde van de 'vissenkom', zou overhebben voor de overname is Van der Kwast duidelijk: 'Nee, dat niet. Maar ik ga geen bedragen nomen, dat is in deze fase niet handig.'

Als Van der Kwast erin slaagt om met Stern de doorstart rond te krijgen dan is er wellicht ook nog plaats voor Hessing zelf. 'Of we de naam zullen behouden voor de zaak weet ik niet, maar Frits kan een ambassadeursrol gaan vervullen. Daar praten we nu met hem over. Het is gewoon triest wat er met hem is gebeurd, al is het natuurlijk wel zijn eigen schuld.' De verwachting is dat er binnen twee weken meer duidelijk zal worden over de toekomst van Hessing.

http://www.quotenet.nl/bi(...)er-frits-hessing.php
pi_106771730
LOL Louwman neemt pand A2 over


Go Toyota!
pi_106780827
De huidige dienstverlening wordt door Louwman zoveel mogelijk doorgezet.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_106885764
Klinkt alsof Frits te graag mee wilde spelen met de grote jongens alleen daarbij even de regels van het spel vergat. Hoop wel dat Louwman er ook een paar dikke wagens inzet, want een Prius in zo'n showroom is geen gezicht.
Death is just another state of mind.
pi_106902799
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:49 schreef Unit_731 het volgende:
Klinkt alsof Frits te graag mee wilde spelen met de grote jongens alleen daarbij even de regels van het spel vergat. Hoop wel dat Louwman er ook een paar dikke wagens inzet, want een Prius in zo'n showroom is geen gezicht.
Ik denk dat Louwman ook aast op de importeurschappen die Hessing had.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_106903831
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:57 schreef PeeJay1980 het volgende:
Ik denk dat Louwman ook aast op de importeurschappen die Hessing had.
En de vraag is of-ie die kan behouden. Hessing heeft die importeurschappen van oudsher, maar sindsdien is er best wat veranderd in autoland. Wellicht wil Pon graag alle VAG-merken hebben (Bugatti, Bentley, Lamborghini). BMW zou misschien wel eens zelf Rolls Royce willen gaan importeren. Maserati naar Kroymans, samen met zusje Ferrari. En Stern wilde ook nog wat...
pi_106914695
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:32 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat is wel gebeurd, maar de verschillende bv's hebben onderling weer liggen rotzooien met garantiestellingen enzo. Dan gaat alsnog alles op de fles.
Ik zou het niet per sé rotzooien willen noemen. Het is de normaalste zaak van de wereld in B.V. (en N.V.) land eigenlijk en in ondernemingen. Laat staan dat het fiscaal vrijwel altijd gebeurt.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:25:06 #71
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_106915676
Het is wel gebruikelijk ja, maar daarmee niet minder riskant. Je loopt toch kans op een domino-effect, dat blijkt wel. Vastgoed zorgt voor ondergang van automobielen. Dat had niet gehoeven...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_106915918
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:25 schreef Mikkie het volgende:
Het is wel gebruikelijk ja, maar daarmee niet minder riskant. Je loopt toch kans op een domino-effect, dat blijkt wel. Vastgoed zorgt voor ondergang van automobielen. Dat had niet gehoeven...
Ik had 't dan ook niet over de effecten ervan. Het leek er gewoon op alsof mensen in de veronderstelling waren dat Hessing iets buitengewoon doms had gedaan. Ik wilde slechts aangeven dat dit de normaalste zaak van de wereld is in het bedrijfsleven. Hell, anders kreeg niemand nog een krediet (of zou de fiscus mega moeilijk doen). Het hoort dus tot de gewone bedrijfsuitoefening.
pi_106917232
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:25 schreef Mikkie het volgende:
Het is wel gebruikelijk ja, maar daarmee niet minder riskant. Je loopt toch kans op een domino-effect, dat blijkt wel. Vastgoed zorgt voor ondergang van automobielen. Dat had niet gehoeven...
Het is maar de vraag of het eigenlijk wel aan dat vastgoed heeft gelegen. Quote schrijft o.a. dit:

quote:
Vele media schreven dat Park Bloeyendael uiteindelijk Hessing de kop heeft gekost. Maar uit nadere bestudering van de cijfers blijkt dit incorrect. Hessing stond persoonlijk voor een kleine ¤8 miljoen in het rood door leningen bij SNS Bank en FGH bank. Uit zijn financiële administratie blijkt dat Hessing tussen 2006 en 2009 ¤17 miljoen in zijn autobedrijf heeft gepompt, enkel en alleen om de hut draaiende te houden. De lening van SNS Bank had een waarde van ¤28,5 miljoen, waarvan ruim - daar is 'ie weer - ¤17 miljoen is opgenomen. Dat geld was bedoeld voor Park Bloeyendael, maar is dus in de 'vissenkom' gestopt.

Dat verhaal erkent Bert Verwelius (Quote 500 nr. 155, ¤195 miljoen), de beoogde bouwer van de rijkenenclave, tegenover Quote. 'Er staat wel overal dat Bloeyendael Hessing de kop gekost heeft, maar dat is dus niet waar. Ik zou zeggen: rijd een keer langs het terrein. Er staat nog helemaal niks! [Quote reed op donderdagmiddag direct maar even langs het stuk grond en, inderdaad, er staat niks] Als er geld in is gestoken dan zie ik het niet. Tja, ik kan ook niet bepalen wat Frits Hessing met zijn geld doet.' De deconfiture van de autoverkoper betekent overigens zeker niet het einde van Park Bloeyendael. 'De status van het project blijft ongewijzigd. We gaan gewoon verder, al zullen er wellicht wat herontwikkelingen moeten worden doorgevoerd. Maar als u mij kan vertellen wanneer de eerste schop in de grond gaat dan kunt u heel veel geld verdienen!'


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2012 17:04:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')