abonnement Unibet Coolblue
pi_107521658
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:57 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat is er vrij ingewikkeld? Je kunt toch gewoon op de plek waar je homebutton staat:
[ code verwijderd ]

neerzetten?
Ik wil mijn header, dus mijn banner clickbaar maken, niet een plaatje toevoegen (want die staat er al en daar moet ik niet meer aan sleutelen).
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:05:03 #177
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107521784
Ik snap je niet. Je hebt bovenin je website een plaatje staan en die wil je linkbaar maken naar je homepagina?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107521825
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:05 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik snap je niet. Je hebt bovenin je website een plaatje staan en die wil je linkbaar maken naar je homepagina?
Yep ik wil mijn topbanner ook als home button laten functioneren, gelukkig is het me gelukt, had even niet goed gekeken via google.

Maar het doet wonderen om de volgende code in header.php na </head> te plaatsen:
1<div id="header" onclick="location.href='http://www.YourSite.com/';" style="cursor: pointer;">

:) thanx anyway
pi_107521834
<a href="......">plaatje</a> ?
tjah :P
pi_107521857
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:06 schreef stefan1218 het volgende:
<a href="......">plaatje</a> ?
Dat is dus het probleem van artisteer en wordpress, niet erg standaard met php/css etc.
pi_107521952
Hmm nu wel een nadeel, de site springt nu automatisch naar home page zonder een click, waar zou hem dat in kunnen zitten dan?
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:10:38 #182
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107521993
Hoe bedoel je?

En post eens de code van je banner.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107522173
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:10 schreef boem-dikkie het volgende:
Hoe bedoel je?

En post eens de code van je banner.
Fuck, door deze code:
1<div id="header" onclick="location.href='http://www.YourSite.com/';" style="cursor: pointer;">
Is de website in 1 grote home button veranderd :{

Tja en probleem met artisteer is dus, ik kan nergens de banner zelf terug vinden in de php bestanden, alleen dingen die er mee te maken hebben. Druk aan het zoeken, maar irritant spul.
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:18:25 #184
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_107522306
werd hij niet afgesloten?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:18:36 #185
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_107522314
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:15 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Fuck, door deze code:
[ code verwijderd ]

Is de website in 1 grote home button veranderd :{

Tja en probleem met artisteer is dus, ik kan nergens de banner zelf terug vinden in de php bestanden, alleen dingen die er mee te maken hebben. Druk aan het zoeken, maar irritant spul.
Dan klopt er niets van je header div. Geef die div eens de volgende style mee, en kijk hoe die div eruit ziet:

1style="border:1px solid black;"
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_107523026
Hmm snap er weinig meer van, zo ziet mijn header.php eruit, misschien dat jullie het dan al wat meer zegt?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" <?php language_attributes(); ?>>
<head profile="http://gmpg.org/xfn/11">
<meta http-equiv="Content-Type" content="<?php bloginfo('html_type') ?>; charset=<?php bloginfo('charset') ?>" />
<title><?php wp_title( '|', true, 'right' ); bloginfo( 'name' ); ?></title>
<link rel="stylesheet" href="<?php bloginfo('stylesheet_url') ?>" type="text/css" media="screen" />
<!--[if IE 6]><link rel="stylesheet" href="<?php bloginfo('template_url'); ?>/style.ie6.css" type="text/css" media="screen" /><![endif]-->
<!--[if IE 7]><link rel="stylesheet" href="<?php bloginfo('template_url'); ?>/style.ie7.css" type="text/css" media="screen" /><![endif]-->
<?php if(WP_VERSION < 3.0): ?>
<link rel="alternate" type="application/rss+xml" title="<?php printf(__('%s RSS Feed', THEME_NS), get_bloginfo('name')); ?>" href="<?php bloginfo('rss2_url'); ?>" />
<link rel="alternate" type="application/atom+xml" title="<?php printf(__('%s Atom Feed', THEME_NS), get_bloginfo('name')); ?>" href="<?php bloginfo('atom_url'); ?>" />
<?php endif; ?>
<link rel="pingback" href="<?php bloginfo('pingback_url'); ?>" />
<?php if (is_file(TEMPLATEPATH .'/favicon.ico')):?>
<link rel="shortcut icon" href="<?php bloginfo('template_directory'); ?>/favicon.ico" />
<?php endif; ?>
<?php 
remove_action('wp_head', 'wp_generator');
wp_enqueue_script('jquery');
if (is_singular() && comments_open() && (get_option('thread_comments') == 1)) {
 wp_enqueue_script('comment-reply'); 
}
wp_head(); 
?>
<script type="text/javascript" src="<?php bloginfo('template_url'); ?>/script.js"></script>
</head>
<body <?php if(function_exists('body_class')) body_class(); ?>>
<?php 
ob_start();
  donderdag 2 februari 2012 @ 18:08:33 #187
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_107524146
Vraagje:
ik heb een excel file waarvan de data in een database geklopt moet worden. Nu heb ik begrepen dat je er dan het beste er een csv file van kan maken. Maargoed als je er gewoon vanuit excel /tekstblok er .csv van maakt wordt het een tab-delimiter file.
Hoe kan ik die dan het beste behandelen met php?

$columns = fgetcsv($handle, 10000, "\t");
en
$columns = fgetcsv($handle, 10000, chr(9));

werken niet... :{

[ Bericht 27% gewijzigd door Cue_ op 02-02-2012 18:14:04 ]
  donderdag 2 februari 2012 @ 18:17:07 #188
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_107524471
edit: laat maar, werkt toch wel. Iets met oude file gebruikt :')
pi_107525099
quote:
5s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:08 schreef Cue_ het volgende:
Vraagje:
ik heb een excel file waarvan de data in een database geklopt moet worden. Nu heb ik begrepen dat je er dan het beste er een csv file van kan maken. Maargoed als je er gewoon vanuit excel /tekstblok er .csv van maakt wordt het een tab-delimiter file.
Hoe kan ik die dan het beste behandelen met php?

$columns = fgetcsv($handle, 10000, "\t");
en
$columns = fgetcsv($handle, 10000, chr(9));

werken niet... :{
uhmm kun je niet gewoon instellen op komma delimiter? Heb nog nooit CSV's gezien met tabs.
pi_107525119
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:37 schreef Apekoek het volgende:
Hmm snap er weinig meer van, zo ziet mijn header.php eruit, misschien dat jullie het dan al wat meer zegt?
[ code verwijderd ]

nee :) Apekoek je probleem zit daar niet, je hebt je DIV niet afgesloten
<div> Dit is een inhoud</div>
zo werkt een div , deze zal je ook moeten afsluiten ook al is het een plaatjes div.
Je code op je website gaat nergens over je DIV die je bent vergeten af te sluiten.
Logischerwijze is er een stuk tekst of een DIV die breedvullende de inhoud wil vullen.
Ik weet niet waar jeje home button hebt geplaatst maar deze zal je moeten opzoeken.
1
2
3
<div Class="Filler">
  <div id="Homebutton">
</div>
Mogelijk wat er bij jou gebeurt. kan het niet zeker weten zonder te kijken naar de volledige code.

1
2
3
<div class="Filler">
  <div id="Homebutton"></div> 
</div>

Hoe het eigenlijk zou moeten staan.
Redacted
  donderdag 2 februari 2012 @ 18:36:36 #191
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_107525142
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:35 schreef totalvamp het volgende:

uhmm kun je niet gewoon instellen op komma delimiter? Heb nog nooit CSV's gezien met tabs.
Verschil tussen opslaan als ".csv" intypen zelf of in excel opslaan als 'ander formaat: csv" (ongeveer dan) .
pi_107525148
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:35 schreef totalvamp het volgende:

[..]

uhmm kun je niet gewoon instellen op komma delimiter? Heb nog nooit CSV's gezien met tabs.
Punt komma is meer gebruikelijk :).(althans dacht ik )
Excel werkt met Puntkomma. om velden te scheiden.
Redacted
pi_107525260
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:36 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Punt komma is meer gebruikelijk :).(althans dacht ik )
Excel werkt met Puntkomma. om velden te scheiden.
met de documenten die ik zie, zijn het altijd komma's, maar elk karakter kan natuurlijk :), je kan zel aangeven wat de delimiter is
  donderdag 2 februari 2012 @ 18:51:03 #194
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_107525643
Een CSV mag zowel met semi-colon als comma. Comma-seperated values => waarschijnlijk is een comma dus het "normaalste". :)
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_107533435
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:36 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Punt komma is meer gebruikelijk :).(althans dacht ik )
Excel werkt met Puntkomma. om velden te scheiden.
Komma voor de engelse versie, puntkomma voor de nederlandse versie. In Nederland gebruiken we de komma al als decimaalteken in getallen, in het engels wordt daar de punt voor gebruikt. :)
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:24:09 #196
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_107533898
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:17 schreef Light het volgende:

[..]

Komma voor de engelse versie, puntkomma voor de nederlandse versie. In Nederland gebruiken we de komma al als decimaalteken in getallen, in het engels wordt daar de punt voor gebruikt. :)
Maar van die komma heb je toch niet zoveel last op deze manier:
"55,10","product1"

?
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_107534193
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:24 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Maar van die komma heb je toch niet zoveel last op deze manier:
"55,10","product1"

?
Nee, op die manier niet. Maar in CSV staan getallen niet in quotes. Alleen strings staan in quotes.
pi_107534589
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:17 schreef Light het volgende:

[..]

Komma voor de engelse versie, puntkomma voor de nederlandse versie. In Nederland gebruiken we de komma al als decimaalteken in getallen, in het engels wordt daar de punt voor gebruikt. :)
Dus nooit de nederlandse versie van office installeren :P snap sowieso niet waarom dat moet verschillen. Ze zouden gewoon een uniform formaat moeten hebben.

Het gaat nu alleen niet echt meer over PHP.
Ik zit zelf met het idee iets te maken, maar weet nog niet wat :') soms heb je gewoon van die momenten dan moet je programmeren.
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:35:27 #199
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_107534735
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:28 schreef Light het volgende:

[..]

Nee, op die manier niet. Maar in CSV staan getallen niet in quotes. Alleen strings staan in quotes.
Dat is waar :) Semicolon is ook wel het veiligste om te gebruiken natuurlijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:33 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Dus nooit de nederlandse versie van office installeren :P snap sowieso niet waarom dat moet verschillen. Ze zouden gewoon een uniform formaat moeten hebben.

Het gaat nu alleen niet echt meer over PHP.
Ik zit zelf met het idee iets te maken, maar weet nog niet wat :') soms heb je gewoon van die momenten dan moet je programmeren.
In office kun je zowel bij import als export aangeven welke delimiter er gebruikt moet worden, ook bij de Nederlandse versie ;)
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_107534829
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:35 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Dat is waar :) Semicolon is ook wel het veiligste om te gebruiken natuurlijk.

[..]

In office kun je zowel bij import als export aangeven welke delimiter er gebruikt moet worden, ook bij de Nederlandse versie ;)
Maar zeg maar is tegen een kantoor persoon: sla het op met , als delimiter. Dan kijken ze je aan alsof je gek bent. Ik weet zelf wel dat het kan, maar henk van 50 gaat dat zijn pet te boven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')