Je hebt tenminste PHP versie 5.2.0 nodig voor die functie. Misschien dat het daar niet aan voldoet en daar de foutmelding vandaankomt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Onmogelijk.
[..]
http://nl3.php.net/manual/en/function.json-decode.php
Kan geen foutmelding teruggeven dus.
Dan mag hij wel eens heel rapido gaan upgradenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:08 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Je hebt tenminste PHP versie 5.2.0 nodig voor die functie. Misschien dat het daar niet aan voldoet en daar de foutmelding vandaankomt.
Ik wil bijvoorbeeld 5 letters invoeren, als de opgegeven letters matchen met de bovenstaande woorden moeten deze weergegeven worden.quote:aap
boom
gras
tak
bak
toom
Moet ik terug krijgen:quote:abgsrk
In welke richting moet ik denken? Aan welke functies?quote:gras
bak
Gewoon over de array loopen en dmv stristr controleren of één van de opgegeven letters voorkomt in de value. Je kunt dan de values naar een nieuwe array schrijven, mocht de letter voorkomen in het woord.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:10 schreef xaban06 het volgende:
Vraagje.
Stel ik heb een lijst/array met woorden.
Voorbeeld data:
[..]
Ik wil bijvoorbeeld 5 letters invoeren, als de opgegeven letters matchen met de bovenstaande woorden moeten deze weergegeven worden.
Als ik dus opgeef:
[..]
Moet ik terug krijgen:
[..]
In welke richting moet ik denken? Aan welke functies?
Maar ik geef meerdere letters op.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:16 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Gewoon over de array loopen en dmv stristr controleren of één van de opgegeven letters voorkomt in de value. Je kunt dan de values naar een nieuwe array schrijven, mocht de letter voorkomen in het woord.
Verdiep je dan maar eens in Regular Expressions.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:21 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Maar ik geef meerdere letters op.
Stel je hebt 'boom' en ik geef 'b' op dan wordt hij inderdaad gematcht, maar als ik 'bm' op geef, dan niet meer.
Of bedoel je iedere keer wegschrijven naar een array en steeds stristr uitvoeren met de volgende letter, tot dat je een array overhoud met alleen de matches?
Yep, maar hiervoor niet nodig.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:25 schreef themole het volgende:
[..]
Verdiep je dan maar eens in Regular Expressions.
1 2 3 4 5 6 7 8 | <?php $word = 'gras'; $letters = array('a','b','g','s','r','k'); if(str_replace($letters, '', $word) === '') { echo 'Match: ' . $word; } ?> |
1 2 3 | <?php $letters = preg_split('//', 'abgsrk', -1, PREG_SPLIT_NO_EMPTY); ?> |
http://nl.php.net/manual/en/function.str-split.phpquote:Op zondag 29 januari 2012 18:50 schreef Light het volgende:
Overigens kun je wel een (lege) regex gebruiken om de letters van een string in een array te krijgen.
[ code verwijderd ]
Check. Die is waarschijnlijk ook (iets) sneller.quote:Op zondag 29 januari 2012 18:56 schreef GlowMouse het volgende:
http://nl.php.net/manual/en/function.str-split.php
Thanks, werkt niet helemaal goed. Als je 'gaas' neemt als woord, matched hij ook, terwijl je bij letters de 'a' maar 1 keer hebt opgegeven.quote:Op zondag 29 januari 2012 18:37 schreef Light het volgende:
[..]
Yep, maar hiervoor niet nodig.
[ code verwijderd ]
Alle letters geprobeerd. Echt vaag joh. begin nu zelfs te twijfelen of ze er uberhaupt wel stonden, maar je kan moeilijk zonder lijkt me in een beetje pakketquote:Op donderdag 26 januari 2012 19:21 schreef totalvamp het volgende:
Post eens een screenshot
Wat vaak ook werkt is ctrl + r, tenminste dat ik bij mijn php IDE het geval.
Zelf van PHP Designer afgestapt en naar NuSphere gegaan
owja en: PHP dames
Ik had vrijdag de trial geinstalleerd (versie 8 is dat), ik heb wel lijnnummers en heb alle opties doorlopen, kan ook niks vinden om het uit te zetten.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:56 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Alle letters geprobeerd. Echt vaag joh. begin nu zelfs te twijfelen of ze er uberhaupt wel stonden, maar je kan moeilijk zonder lijkt me in een beetje pakket
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | <?php $squery="select s_id, s_datum, s_lokatie from speeldag"; $sresult=mysql_query($squery); $snum=mysql_numrows($sresult); $i=0; while($i < $snum) { $id=mysql_result($sresult, $i, "s_id"); $datum=mysql_result($sresult, $i, "s_datum"); $lokatie=mysql_result($sresult, $i, "s_lokatie"); echo "<b>",$id, "-",$datum," - ",$lokatie, "</b><br>"; $i++; } ?> |
1 2 3 | 1-2011-11-19 - Ergenshuizen 2-2011-12-31 - Oudjaarsveld 3-2012-01-23 - Jarigveld |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | <?php $squery="select s_id, s_datum, s_lokatie from speeldag"; $sresult=mysql_query($squery); $snum=mysql_numrows($sresult); $i=0; while($i < $snum) { $id=mysql_result($sresult, $i, "s_id"); $datum=mysql_result($sresult, $i, "s_datum"); $lokatie=mysql_result($sresult, $i, "s_lokatie"); echo "<b>",$id, "-",$datum," - ",$lokatie, "</b><br>"; $wquery="select w_id, w_tijd, w_team1, w_team2 from wedstrijd where w_speeldag = ".$id; $wresult=mysql_query($wquery); $wnum=mysql_numrows($wresult); $t=0; while ($t < $wnum)( $wid=mysql_result($wresult, $t, "w_id"); $tijd=mysql_result($wresult, $t, "w_tijd"); $team1=mysql_result($wresult, $t, "w_team1"); $team2=mysql_result($wresult, $t, "w_team2"); echo $tijd." - ".$team1." - ".$team2."<BR>"; $t++; ) $i++; } ?> |
scherp opgemerktquote:
1 2 3 4 5 6 | <?php while($t= mysql_fetch_array($squery)){ $id = $t['id_kolom_in_database']; $location = $t['locatie_kolom_in_database']; } ?> |
Krijg nou de *bliep*!quote:
Ik ben klein begonnen en heb het steeds verder proberen uit te bouwen met stukjes die ik her en der kon vinden. Het kan ongetwijfeld beter en sneller, maar ik wilde het voor mezelf behapbaar houden. Met jullie aanwijzingen van multidimensionele arrays en foreach heb ik in ieder geval iets om in te verdiepen.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:46 schreef remi1986 het volgende:
[..]
scherp opgemerkt![]()
En volgens mij kan je dit ook veel mooier doen met een JOIN of zie ik dit verkeerd? Ik zou er dan een functie van maken die een multidimensionale array teruggeeft met bijv.
$array['2012-02-23']['locatie1']
en hier dan met een foreach($array as $date => $location) doorheen gaan.
Verder in de while loop roep je steeds mysql_result aan. Dit is dan makkelijker en ben je van die lelijke tellers af.
[ code verwijderd ]
Ik zou niet een voor dummies boek nemen tenzij het er 1 is uit 2011. Vaak zijn die boeken behoorlijk gedateerd. Mocht je specifieke dingen willen weten kun je het desnoods in een PM vragen. Meeste dingen weet ik wel een antwoord opquote:Op maandag 30 januari 2012 18:09 schreef WheeleE het volgende:
Is PHP & MySQL voor Dummies een geschikt boek met dat soort principes? Ik moet licht beschaamd bekennen dat ik zelf databaseadministrator ben, maar programmeren met php enzo is mij niet echt gegeven. SQL gaat me wel goed af, maar een leuke join-query kreeg ik al helemaal niet in php geduwd.
Hartelijk dank in ieder geval voor de aanwijzingen!
En daarvoor heb je dus een IDE met actieve foutopsporingquote:Op maandag 30 januari 2012 20:25 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb al zo vaak fouten gehad door dat ik perongeluk () in plaats van {} heb staan. Of dat ik er één mis of iets dergelijks, tegenwoordig controleer ik bij onbekende fouten dat gewoon eerst.
Dan ga ik eerst eens kijken hoevel ik uit de manual kan vinden. Mocht ik daar niet uit komen dan kom ik weer terug in t topicquote:Op maandag 30 januari 2012 20:23 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik zou niet een voor dummies boek nemen tenzij het er 1 is uit 2011. Vaak zijn die boeken behoorlijk gedateerd. Mocht je specifieke dingen willen weten kun je het desnoods in een PM vragen. Meeste dingen weet ik wel een antwoord op
Ik heb het gewoon echt niet gezien, zo vaag. Ik begon echt aan mezelf te twijfelen, letter voor letter vergelekenquote:Op maandag 30 januari 2012 20:25 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb al zo vaak fouten gehad door dat ik perongeluk () in plaats van {} heb staan. Of dat ik er één mis of iets dergelijks, tegenwoordig controleer ik bij onbekende fouten dat gewoon eerst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |