
HILVERSUM - Het reclamespotje van internetwinkel Zalando, waarin een bezorger pakketjes van de winkel aflevert op een nudistencamping, is bekroond met de Loden Leeuw 2011. Dat is maandag bekendgemaakt in het TROS-programma Radar.
Voetbalcommentator Johan Derksen is voor zijn rol in een reclame van de Nederlandse Energie Maatschappij uitgeroepen tot meest irritante bekende Nederlander. Volgens de TROS zijn 188.000 stemmen uitgebracht. Zalando haalde 42 procent van de stemmen. De internetwinkel liet daarmee de spotjes van supermarkt Plus (25 procent) en Hellema koekjes (15 procent) achter zich.
Onsmakelijk en irritant
De stemmers vonden de spotjes onsmakelijk, irritant en niet grappig. Op Johan Derksen stemde maar liefst 49 procent. Hij liet Arie Boomsma (Douwe Egberts) en Kim Holland (Simpel) ver achter zich. Zij haalden respectievelijk 20 en 15 procent van de stemmen.
[ Bericht 38% gewijzigd door Paul op 09-01-2012 21:11:08 ]