FOK Wordfeud EredivisieDe opzet van deze competitie is dat elke deelnemer precies één keer tegen elke andere deelnemer speelt. Dus bij (bijvoorbeeld) 10 deelnemers, speelt iedereen 9 keer.
Het idee is dat de deelnemers zelf kunnen bepalen wanneer en hoe ze willen spelen. De ene keer 3 potten tegelijk, een andere keer een paar dagen helemaal niets. En een verliespartij betekent dus niet directe uitschakeling.
Voor het bijhouden van de scores is een spreadsheet gemaakt. Een voorbeeld van een competitie met 8 deelnemers vind je in dit
Schema. Let op: er zijn twee tabbladen in het document, de eerste voor de stand, de tweede voor alle spellen.
(Als de spreadsheet goed in elkaar zit, is het aantal deelnemers variabel en worden alle uitslagen automatisch verwerkt in de standen. Voor verbeteringen houd ik mij aanbevolen.)
Voorlopige regels:
• Niet direct iedereen uitdagen; maximaal 3 (?) potten tegelijk.
• Voor het uitdagen even in het schema te kijken wie er wel of niet druk is.
• Je kan ook melden dat je even weinig of geen tijd hebt; ik zal kijken of dat ik dat ook kan bijhouden in de spelerslijst.
• Op het forum melden dat een uitdaging is geaccepteerd; in het schema is dan te zien welke partijen er lopen.
• Een uitdaging weigeren (d.w.z. uitstellen) is toegestaan. Maar uiteindelijk moeten wel alle partijen worden gespeeld.
• Natuurlijk ook z.s.m. de uitslag melden op het forum.
• Totale doorlooptijd: aantal deelnemers x 2 dagen (?)
We gaan pas van start na afloop van de nog lopende Poules Competitie, dus in 2012. Aanmelden kan wel alvast op de gebruikelijke wijze via het forum: FOK-naam en Wordfeud-naam toevoegen aan de meest recente lijst (quotes verwijderen).
Tot zover de voorlopige opzet. Reacties zijn welkom.
aldus de organisator EvertK - WordFreud