abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106598016
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:27 schreef BrainOverfloW het volgende:
Misschien een idee om spoilers uit de boeken ook in spoilertags te zetten. Lijkt me handig aangezien de aflevering(en) die nog komen gebaseerd zijn op de boeken. En ook fijn voor de mensen die door deze serie juist de boeken willen gaan lezen.

Mooie aflevering trouwens. Ook leuk om te zien dat elementen zoals de morse er wel in zitten maar toch net weer een andere betekenis krijgen.
De serie wijkt in mijn ogen wel echt heel ver af van de boeken
de eerste 20 minuten zijn het zelfde en daarna gaat het meestal toch wel een ander pad (met een beetje rode lijn die over een komt dan)

en sorry hoor maar als je zulke klassiekers niet meer mag spoileren....
Mogen we dan ook niet meer spoileren dat in Gone with the wind het zuiden de oorlog verliest en Scarlett uit eindelijk verliefd word op Rhett?
dat soort dingen zijn zo klassiek dat je het ook (hoort) te weten als je de boeken niet kent
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_106599825
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:57 schreef rhubarbje het volgende:

[..]
en sorry hoor maar als je zulke klassiekers niet meer mag spoileren....
Mogen we dan ook niet meer spoileren dat in Gone with the wind het zuiden de oorlog verliest en Scarlett uit eindelijk verliefd word op Rhett?
dat soort dingen zijn zo klassiek dat je het ook (hoort) te weten als je de boeken niet kent
+1. De details van een plot kunnen onder een spoilertag, maar dat Sherlock fake-dood gaat in The Final Problem is toch wel een stukje algemene kennis hoor.
pi_106600452
Hmm misschien als je de boeken gelezen hebt, maar dat heb ik niet, dus ik blijf wel weg uit dit topic voordat er nog meer 'algemene kennis' voorbij komt :P
pi_106600657
Inderdaad, het zou zonde zijn als je wist dat Sherlock na z'n pensioen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PWBF
pi_106600733
Boek is perfect voor op het nachtkastje. Meestal zijn de verhaaltjes precies groot genoeg om helemaal uit te lezen voordat je gaat slapen. :7
pi_106600938
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:17 schreef .aeon het volgende:
Hmm misschien als je de boeken gelezen hebt, maar dat heb ik niet, dus ik blijf wel weg uit dit topic voordat er nog meer 'algemene kennis' voorbij komt :P
Ik ben de boeken pas sinds kort gaan lezen, ben ook nog niet aan The Final Problem toe, maar wist dit echt al láng daarvoor.
  maandag 9 januari 2012 @ 17:31:17 #33
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106607343
Jammer, filmpje wil hier niet laden.
  maandag 9 januari 2012 @ 17:35:35 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_106607481
quote:
_O-
Die entries ook. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_106607538
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 17:31 schreef SiGNe het volgende:
Jammer, filmpje wil hier niet laden.
hier ook niet helaas
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 9 januari 2012 @ 18:23:51 #36
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_106609197
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 9 januari 2012 @ 20:16:32 #38
17095 Vandaahl
You live in MY World
pi_106614631
ik vond deze aflevering het minste van allemaal
vooral dat stuk in zijn "Mindpalace" waarin hij tom cruise nadoet in "minority report"
wat een blij gedoe
en die flitsende beeldwisselingen...bleh
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_106614877
Ik kon wel lachen om dat Mind Palace. Vooral om dat stukje met Hound --> Dog --> Elvis Presley - Hound Dog...
PWBF
pi_106616377
Ik moest echt lachen om dat stukje met Watson en 'pulling rank'. Dat glimlachje van Sherlock _O- :D
pi_106622304
Wat een sfeervolle aflevering. Mooi stukje Engeland waar ze zaten O+.

De case was natuurlijk vrij voorspelbaar, maar die chemie tussen Holmes en Watson maakt vaak veel goed.
Amen.
pi_106622573
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:27 schreef Jivis het volgende:
Wat een sfeervolle aflevering. Mooi stukje Engeland waar ze zaten O+.

De case was natuurlijk vrij voorspelbaar, maar die chemie tussen Holmes en Watson maakt vaak veel goed.
Jep. Was een leuke aflevering.
pi_106660834
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:16 schreef Vandaahl het volgende:
vooral dat stuk in zijn "Mindpalace" waarin hij tom cruise nadoet in "minority report"
wat een blij gedoe
en die flitsende beeldwisselingen...bleh
Ik zat met de familie te kijken en die zijn die snelle beelden allemaal niet gewend. Die zaten dus ook echt zo van: :?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 21:50:41 #44
202546 Baszh
The Dude abides
pi_106661189
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:16 schreef Vandaahl het volgende:
Het idee van een mindpalace komt niet uit minority report hoor, is al erg oud :P
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 23:11:15 #45
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_106665030
Erg goed gedaan deze hedendaagse Sherlock, genieten geblazen iedere keer.

Gelijk een goede reden om alle dvd's van Jeremy Brett weer es van stal te halen, geniale Sherlock, geniale schrijver, wat was Conan Doyle zijn tijd ver vooruit. _O_
pi_106679710
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:43 schreef andre347 het volgende:

[..]

Ik zat met de familie te kijken en die zijn die snelle beelden allemaal niet gewend. Die zaten dus ook echt zo van: :?
Dat was inderdaad ook het commentaar van mijn ouders toen ze de serie keken op mijn aanraden. Ik houd juist wel van dat 'interactieve'. In veel series komt het lezen van smsjes neer op een schoudershot waarin je kunt meelezen. Dan vind ik de oplossing in Sherlock creatiever, de teksten gemixt met camerabeelden.
Amen.
pi_106681960
Kan me goed voorstellen dat niet iedereen de stijl goed kan volgen inderdaad. Voor mijn opa en oma zijn sommige Disneyfilms bijvoorbeeld al te snel.. :') (het zijn schatten van mensen hoor, maar niet meer echt gemaakt voor deze tijd.)
pi_106682376
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:50 schreef Baszh het volgende:

[..]

Het idee van een mindpalace komt niet uit minority report hoor, is al erg oud :P
Daar gaat het natuurlijk niet om. Hij bedoelt het te voorschijn halen van woorden (herinneringen). Erg Minority Report achtig. Dit kan je niet ontgaan zijn...
  woensdag 11 januari 2012 @ 21:44:33 #49
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106701835
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:29 schreef golfer het volgende:
Wat een prachtig uitvergroot stripverhaal blijft het toch. Mwet briljante opnames en trucs.

Overigens viel mij deze gelijkenis nogal op:
Russel Tovey
[ afbeelding ]

en
Joran van der Sloot:
[ afbeelding ]

;)
ik heb me hier de gehele aflevering aan zitten ergeren! Die gast, zeker met zijn baardje was echt een gelijkenis van Joran, brrr!

Verder wel een leuke draai om zo the hounds of the baskervilles te moderniseren. Ik vrees alleen dat deze serie nooit een 3e seizoen gaat krijgen nu de carriere van Watson van de grond af komt met zijn hoofdrol in the Hobbit :(
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  woensdag 11 januari 2012 @ 21:47:49 #50
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106702045
quote:
hijs leuk :D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: